Haak en brei topic ;)
+30
Twellie
Gizmo
Niekske
Darius
Rose
LDJ
Monte
Lejow
Highway
SnowWhite
holaagirl
jill
bolus26
Niki
Petteflet
Ugly Betty
PluDan
woezel
ekiaam87
Theeleut
TGR
Herfstblaadjes
Queen
Rush
Eliesje
Angela_1986
Spring
Ibbeltje
Pompoen
VeryCherry
34 plaatsers
Pagina 29 van 40
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
@Jip, ik heb niet zo heel veel verstand van breien, maar het kan gewoon zijn dat je nog even moet oefenen met hoe strak of los je moet breien hoor. Bij mij werd breien nooit echt regelmatig. Ik zou het misschien gewoon nog een keer opzetten, hoe irritant ook.
Opzetten heb ik trouwens nooit gekund... haha, dat lied ik altijd iemand anders doen.
Opzetten heb ik trouwens nooit gekund... haha, dat lied ik altijd iemand anders doen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ibbeltje schreef:Morgen moet ik even zwart katoen of wol halen. Ga denk ik een bloem haken voor in mijn haar voor de bruiloft. Misschien ook wel een met een zwart lint of zo om mijn pols. Moet even kijken nog.
Zwart lint... ik moet dan denken aan een rouwbandje ofzo, zou ik niet doen!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik ben alweer best een eind met mijn aap. Ik heb heb lijfje af en het hoofdje bijna, het snuitje en de ogen zitten er al op, moet alleen nog de bovenkant dichthaken, het vullen en oren haken. Daarna moet ik ook nog armen, benen en een staart haken dus echt klaar ben ik voorlopig nog niet. Bovendien denk ik dat ik 'm een petje wil geven, daar heb ik geen patroontje voor maar dat maakt niet uit, ik verzin wel wat.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Waarmee kan ik het beste een knuffeltje opvullen als ik geen mogelijkheid meer heb om 'iets' te halen?
Huis tuin en keuken materiaal?? Ik wil vanavond graag een klein schildpadje proberen namelijk!
Huis tuin en keuken materiaal?? Ik wil vanavond graag een klein schildpadje proberen namelijk!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Een knuffeltje dat je in huis hebt leeg plukken, de vulling van 'n kussen, watten, 'n oude panty in stukjes knippen.
Een aap met 'n petje lijkt me leuk Pompoen! En 'n petje is vast niet zo moeilijk om te haken, daar kom jij wel uit
Ibbeltje, hoe is het met je roos? Ik zou eerder voor (glans)katoen kiezen dan voor wol, dat heeft toch een iets 'chiquere' uitstraling. Wat Pompoen zegt is misschien wel zo, dat zwart lint associeert aan 'n rouwband. Misschien kun je 'n kleur die je in je outfit gebruikt terug laten komen in het lint? Misschien in combinatie met zwart lint?
Jip, het zou goed kunnen dat je inderdaad nog gewoon even je 'hand van breien' moet ontdekken. Ik vind het inderdaad ook niet zo mooi als de opzetrand te los is maar je ziet dat wel regelmatig omdat mensen bv. met naald 4 steken opzetten en met 3,5 breien. Ze doen dat omdat ze de eerste naald niet te strak willen maar ik brei dan liever even 'n lastige 1e naald dan dat ik zo'n losse rand krijg.
Ik ga zo ook maar eens m'n haakwerkje tevoorschijn halen
Succes Rush!
Een aap met 'n petje lijkt me leuk Pompoen! En 'n petje is vast niet zo moeilijk om te haken, daar kom jij wel uit
Ibbeltje, hoe is het met je roos? Ik zou eerder voor (glans)katoen kiezen dan voor wol, dat heeft toch een iets 'chiquere' uitstraling. Wat Pompoen zegt is misschien wel zo, dat zwart lint associeert aan 'n rouwband. Misschien kun je 'n kleur die je in je outfit gebruikt terug laten komen in het lint? Misschien in combinatie met zwart lint?
Jip, het zou goed kunnen dat je inderdaad nog gewoon even je 'hand van breien' moet ontdekken. Ik vind het inderdaad ook niet zo mooi als de opzetrand te los is maar je ziet dat wel regelmatig omdat mensen bv. met naald 4 steken opzetten en met 3,5 breien. Ze doen dat omdat ze de eerste naald niet te strak willen maar ik brei dan liever even 'n lastige 1e naald dan dat ik zo'n losse rand krijg.
Ik ga zo ook maar eens m'n haakwerkje tevoorschijn halen
Succes Rush!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ja ik moet ook nog bekijken hoor, was maar een idee. Ben nu bezig met een bloem van acryl /nylon. Kon hier geen mooi zwart vinden momenteel dus dan maar simpel.
Merk wel dat ik op tijd rust moet pakken ivm mijn pink nog. Maar ben nu een heel eind.
Merk wel dat ik op tijd rust moet pakken ivm mijn pink nog. Maar ben nu een heel eind.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ben u met een andere bol begonnen. Die is wat pluiziger, dus zie je die losse steken niet ;-)
Gast- Gast
Mij lijkt het leuk om het breien op te gaan pakken. Ik kan het niet zo heel erg goed.
Met wat voor iets zal ik het beste kunnen beginnen? Het lijkt me leuk om op den duur iets voor de baby te kunnen maken.
Met wat voor iets zal ik het beste kunnen beginnen? Het lijkt me leuk om op den duur iets voor de baby te kunnen maken.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Vervelend dat je nog steeds last van je pink hebt Ibbeltje en jammer dat je niet het juiste kon vinden! Maar hier kan 't vast ook mooi mee worden
Slim Jip! Lukt het verder met breien?
LDJ, tja waar kun je het beste mee beginnen... Misschien is het wel een idee om diverse lapjes te gaan breien zodat je verschillende steken uit kunt proberen en daar uiteindelijk een lapjesdeken van maken? Je moet dan wel opletten dat de lapjes ongeveer even groot worden.
Slim Jip! Lukt het verder met breien?
LDJ, tja waar kun je het beste mee beginnen... Misschien is het wel een idee om diverse lapjes te gaan breien zodat je verschillende steken uit kunt proberen en daar uiteindelijk een lapjesdeken van maken? Je moet dan wel opletten dat de lapjes ongeveer even groot worden.
Ja gaat prima. Mijn oma kon het heel goed, dus misschien heb ik haar talent geërft?
Ik ben nu begonnen met een sjaal.
Ik ben nu begonnen met een sjaal.
Gast- Gast
Haha, ja dat zal dan wel! Geen verkeerde eigenschap om te erven
Hoe ben je de sjaal aan het breien; ribbels, tricot, 2r/2l?
Hoe ben je de sjaal aan het breien; ribbels, tricot, 2r/2l?
Dat petje heb ik in mijn hoofd al een paar keer gehaakt haha, moet lukken.
Ik heb nu het lijfje helemaal af, 't hoofdje helemaal af inclusief de oogjes, neusje, oortjes. Hij wordt echt zooo schattig! Ben nu bezig met het linkerarmpje. Moet dus nog de rest daarvan, de rechterarm en twee benen en een petje.
Ik heb nu het lijfje helemaal af, 't hoofdje helemaal af inclusief de oogjes, neusje, oortjes. Hij wordt echt zooo schattig! Ben nu bezig met het linkerarmpje. Moet dus nog de rest daarvan, de rechterarm en twee benen en een petje.
Pompoen- Lady Post-a-lot
uuhhh...gewoon rechte steken? Heb een bol wol met draadjes eraan en zilvere glimstertjes erin, zeg maar. Heel lekker zacht voelt het. Van de Zeeman. Heb er een stuk of wat opgezet en ga net zo lang door tot ik m lang genoeg vindt en er een colsjaal van kan maken.
Gast- Gast
Ja van mijn pink is gewoon irritant Heb er zo verder niet echt last meer van of zo maar ja nu merk ik het wel.
De bloem is af. Even foto's uploaden.
De bloem is af. Even foto's uploaden.
Blijf het knap vinden dat jij dat zo allemaal kan bedenken Pompoen. Wordt het ook zo'n aapje met van die lange 'slinger-armen' zeg maar? Die zijn leuheuk!
Oh ja, gewoon rechtse denk ik dan Jip. En dat is ook het makkelijkste met zulke wol! Daar zie je de steek op zich toch niet van.
Ik heb ook twee bloemetjes af. Mag er nog een aantal maken voor iemand maar weet niet of ik dat vanavond nog doe. Op zich wel zin om te haken maar niet in 'n nieuw patroontje waar ik weer even bij moet nadenken dus misschien stel ik het uit tot morgen.
Oh ja, gewoon rechtse denk ik dan Jip. En dat is ook het makkelijkste met zulke wol! Daar zie je de steek op zich toch niet van.
Ik heb ook twee bloemetjes af. Mag er nog een aantal maken voor iemand maar weet niet of ik dat vanavond nog doe. Op zich wel zin om te haken maar niet in 'n nieuw patroontje waar ik weer even bij moet nadenken dus misschien stel ik het uit tot morgen.
Leuk Ibbeltje!
In 'n kleurtje zou ook leuk zijn, valt ie iets minder weg 'in' je haarkleur.
In 'n kleurtje zou ook leuk zijn, valt ie iets minder weg 'in' je haarkleur.
Ja klopt maar voor de bruiloft wilde ik zwarte accessoires ivm zwarte legging...ff beetje matchen
Angela_1986 schreef:Blijf het knap vinden dat jij dat zo allemaal kan bedenken Pompoen. Wordt het ook zo'n aapje met van die lange 'slinger-armen' zeg maar? Die zijn leuheuk!
Nou dit is dus een patroontje!
Haha, nou ja, voor zover ik niet andere dingen doe dus...want het is een patroontje van een piratenaap en dat wilde ik helemaal niet dus ik doe op een aantal punten wat anders (hoe kan het ook anders?!).
Pompoen- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:Angela_1986 schreef:Blijf het knap vinden dat jij dat zo allemaal kan bedenken Pompoen. Wordt het ook zo'n aapje met van die lange 'slinger-armen' zeg maar? Die zijn leuheuk!
Nou dit is dus een patroontje!
Haha, nou ja, voor zover ik niet andere dingen doe dus...want het is een patroontje van een piratenaap en dat wilde ik helemaal niet dus ik doe op een aantal punten wat anders (hoe kan het ook anders?!).
Dat zeg ik... En het petje moet je sowieso al zelf bedenken.
Angela_1986 schreef:
Oh haha, bedoelde je dat. Ja ik kan het weer niet laten he, gheghe... Maar anders vind ik het ook echt niet leuk!
Pompoen- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:Angela_1986 schreef:
Oh haha, bedoelde je dat. Ja ik kan het weer niet laten he, gheghe... Maar anders vind ik het ook echt niet leuk!
Ja dat bedoelde ik
Argh! Ik heb het boek '100 bloemen om te haken of breien' en ik vind het zó'n irritant boek! Er wordt op een heel andere manier uitgelegd dan dat ik vanuit andere boekjes gewend ben en het kost me echt moeite om de patroontjes te begrijpen...
Gewoon het boek voor de ideeën gebruiken en lekker gaan freewheelen zou ik zeggen !
Pompoen- Lady Post-a-lot
Tja ik moet nu inderdaad wel een beetje freeweehlen *komt voorzichtig uit comfort-zone* Maarrrr, het lukt!
Hahaha! Nou goedzo! Zo kunnen we allemaal nog wat van elkaar leren .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 29 van 40
Permissies van dit forum: