Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haak en brei topic ;)

+30
Twellie
Gizmo
Niekske
Darius
Rose
LDJ
Monte
Lejow
Highway
SnowWhite
holaagirl
jill
bolus26
Niki
Petteflet
Ugly Betty
PluDan
woezel
ekiaam87
Theeleut
TGR
Herfstblaadjes
Queen
Rush
Eliesje
Angela_1986
Spring
Ibbeltje
Pompoen
VeryCherry
34 plaatsers

Pagina 23 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 23 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 10:19

Haak en brei topic  ;) - Pagina 23 20120316_215116

dames, kijk eens wat ik vanavond gecreëerd heb Very Happy, al dat oefenen baart kunst! Min eerste new born item is dus en feit smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Angela_1986 vr 16 maa 2012 - 10:23

Dat heb je knap gedaan! Niet het makkelijkste garen om mee te haken zo te zien, goed hoor!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Pompoen vr 16 maa 2012 - 21:00

Woei! Goed gedaan Zomersproetjes, de aanhouder wint he!!

Ik heb gisterenavond zo waar mijn eerste patroontje volbracht!! Niet het aapje wat ik van jou heb gekregen Angela, maar een gelukspoppetje.
Ik had een tijdje terug een topic over een roosje haken voor de dirigent van koor, ik heb besloten om daar een gelukspoppetje van te maken, dat leek me veel toepasselijker. Dus ik heb een gelukspoppetje in koorkleuren gehaakt en 't is wonderlijk goed gelukt!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Angela_1986 vr 16 maa 2012 - 21:49

cheers Applaus voor Pompoen! En, viel het mee, een patroontje volgen? Wink

Gelukspoppetjes zijn leuk! I love you Is inderdaad toepasselijker en ze kan 'm bv. aan haar sleutelbos hangen ofzo, wellicht dat ie minder snel ergens ligt te verstoffen dan 'n roos.

Misschien dat ik zo ook nog even wat ga haken.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen vr 16 maa 2012 - 22:11

Hij is wel een beetje groot voor aan een sleutelbos vind ik, 't kan wel maar hij is van top tot bottom (Wink) wel 7 cm.
't lukte, maar om nou te zeggen dat dit mijn grote hobby wordt, nee, wat een werk zeg dat tellen. Heb overigens uiteraard ook weer dingen heel eigenwijs anders gedaan, maar de basis heb ik goed gevolgd, haha dat leek me wel belangrijk. Ik ben wel af en toe de tel kwijt geweest of ergens een steekje vergeten, die heb ik er dan bij een volgende toer bijgesmokkelt...
Oh en ik gok dat deze ook gaat verstoffen ergens, maar dan brengt ie tenminste nog geluk Wink haha!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 vr 16 maa 2012 - 22:38

Haha nou ja, ieder z'n ding hè. Ik geloof niet dat het ooit mijn hobby zal worden om zonder patroon te haken, denk dat ik dan hele rare dingen krijg Wink

Weet niet hoe groot de gelukspoppetjes zijn die ik maak, volgens mij 'n cm of 6 en één van mijn creaties hangt wel bij iemand aan d'r sleutels. Die heeft al 'n paar x de vraag gehad waar ze die heeft gekocht Very Happy

Ik heb trouwens van de week dat boekje 'Aapjes haken' bekeken, ze zijn wel érg leuk hoor die apen!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen za 17 maa 2012 - 0:31

Ja ik vind die aapjes ook zo leuk, maar ik ben echt niet zo'n patroontjes haker dus om nou een heel boek met patroontjes van alleen maar apen te kopen...zou het wel hebben gekocht als er nog meer dingen in stonden. Ik zou wel gewoon een groot boek willen met patroontjes voor vanalles en nog wat, van apen tot cupcakes tot gelukspoppetjes en dan gewoon van alles wat om ideeën op te doen.
Ik zou ook niet zo maar in het wilde weg van die beesten kunnen haken hoor, dan zou ik eerst wat meer patroontjes moeten volgen om te zien wat je moet doen om bepaalde vormen te krijgen, als ik dat dan onder de knie hebt dan kan ik ook andere dingen maken. Zo doe ik dat ook met andere haakpatroontjes. Ik ben ook erg van de trial and error...wat wel betekend dat ik soms tig keer wat uit moet halen ;-).

Dit gelukspoppetje is wat groter omdat 'ze' een hoedje op heeft, ik zal vanmiddag een foto maken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 za 17 maa 2012 - 22:24

Ik zie 't ook niet zo zitten om 'n heel boek met alleen maar aapjes te kopen want ik denk dat ik er na 1 of 2 apen ook wel klaar mee ben Wink

Zo'n boek met allerlei patroontjes zou inderdaad wel leuk zijn, 'n soort basisboek met hippe haakwerkjes! :-)

Had je al 'n foto gemaakt? Ben benieuwd.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje za 17 maa 2012 - 23:19

Zo zag ik bij het Kruidvat ook boekjes met ALLEEN maar hondjes. Leuke hondjes, maar om er nou een boekje van te kopen vond ik dan weer jammer. Als er nou idd allerlei verschillende dingen in zouden staan.

Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 8:28

Iemand ervaring met de wol van de HEMA?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 8:42

Smikkell schreef:Iemand ervaring met de wol van de HEMA?

Ja! Ene wol is beter dan de ander. Pompoentje weet de namen welke chill zijn smile
Ik haak er graag mee!

Gast
Gast

Bericht  Pompoen di 20 maa 2012 - 21:36

Ja ik heb wol van de hema, maar ik heb nog niets afgehaakt daarmee! En die ene is wel erg dun, maar het zijn wel supermooie kleuren!
Miami en Margaretha zijn volgens mij die ik heb, miami is katoen, dat is mooi spul. Margaretha is de acryl, die is wel erg dun en fijn. Maar ik haak rustig met dubbele draad en dat gaat prima, vind het mooi spul!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  jill di 20 maa 2012 - 23:23

hallo dames ,

ik wilde ook gaan beginnen met haken en heb me 2 naalden gekocht bij Wibra ,een 3.5 en een 4.5 en drie knotjes garen ...van dat dunne spul ...(Nova & Sofia)

geen idee wat ik moest hebben dus ik heb gewoon dat garen gepakt dat bij die naalden lag ... maar nu splijt dat garen de hele tijd . kan iemand me vertellen welk garen ik moet hebben ?

ik heb nog nooit gehaakt dus ben echt een beginneling , help Laughing
jill
jill
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 74
Registratiedatum : 26-05-11

Bericht  VeryCherry di 20 maa 2012 - 23:25

Ik haak zo'n beetje alles met Catania katoen en bij de Pipoos verkopen ze ook goed katoen smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  jill di 20 maa 2012 - 23:31

ah ok dan ga ik dat maar proberen Haak en brei topic  ;) - Pagina 23 561177 want zo kom ik niet ver ....dank je voor de tip Wink
jill
jill
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  VeryCherry di 20 maa 2012 - 23:37

Graag gedaan, en als je nog iets wil weten moet je het gewoon vragen hoor smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen di 20 maa 2012 - 23:48

jill schreef:hallo dames ,

ik wilde ook gaan beginnen met haken en heb me 2 naalden gekocht bij Wibra ,een 3.5 en een 4.5 en drie knotjes garen ...van dat dunne spul ...(Nova & Sofia)

geen idee wat ik moest hebben dus ik heb gewoon dat garen gepakt dat bij die naalden lag ... maar nu splijt dat garen de hele tijd . kan iemand me vertellen welk garen ik moet hebben ?

ik heb nog nooit gehaakt dus ben echt een beginneling , help Laughing

Oh koop alsjeblieft andere naalden!! Die van de Wibra zijn echt vreselijk, ze hebben scherpe randjes en de maten kloppen niet. Best kans dat daardoor het garen splijt. Ik heb ook wibra-katoen, dat splijt wel sneller dan bijvoorbeeld catania of phildar, maar er is met een goeie naald prima mee te haken!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  jill di 20 maa 2012 - 23:48

ik wil graag zo'n deken maken van allemaal vierkantjes ...maar ja nog nooit gehaakt , dus ik zal eerst wat moeten oefenen ...is de maat vd naald wel goed die ik heb ? 3.5 en 4.5 ? ik heb maar wat gepakt zonder te weten wat ik eigenlijk nodig heb ...
jill
jill
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  jill di 20 maa 2012 - 23:49

oh verkeerde naald dus ..... welke naalden heb ik nodig ? ik heb echt geen flauw idee Embarassed
jill
jill
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  VeryCherry di 20 maa 2012 - 23:52

Voor knuffeltjes gebruik ik een 2,5 en voor kussens en dergelijke een 3,5 of een 4 en ik haak vrij strak smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen di 20 maa 2012 - 23:55

Eigenlijk zijn bijna alle naalden wel goed, gewoon van de grijze of metalen of die gekleurde van de hema, behalve die van de wibra, die hebben een scherpe punt aan de binnenkant en scherpe randjes op verkeerde plekken waardoor je draad splijt en rafelt. De maat die je nodig hebt is afhankelijk van de draad waar je mee haakt! Op de wikkel staat dat aangegeven meestal een schematisch tekeningetje van een breinaald en een haaknaald en dan staat er een getal bij bijvoorbeeld: 3 of 2,5-3 of 2,5-3,5 en dat gaat dus over die millimeters.

3,5 en 4,5 is overigens behoorlijk aan de grote kant voor haken met katoen, je hebt wel ook dik katoen hoor maar dat van de wibra moet je denk ik met haaknaald 3 haken tenzij je dat hele dunnen spul hebt wat ze ook hebben, dan is het geloof ik zelfs 1,5 of 2.

Edit: overigens is die maat slechts een indicatie, als je heel strak haalt zoals VC kan het soms handig zijn om een grotere naald te gebruiken en als je bijvoorbeeld heel los haakwerk wil ook en voor knuffeltjes (amiguri) moet je juist vaak wat strakker haken, anders komt de vulling er doorheen en dan is een wat kleinere naald dan aangegeven staat vaak beter. En ook wat je prettig of mooi vind is een indicatie. Maar in het begin zou ik me gewoon houden aan die indicatie...en dus geen wibra-naalden kopen ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  jill wo 21 maa 2012 - 2:09

Dank je wel voor de uitleg Haak en brei topic  ;) - Pagina 23 561177
jill
jill
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 2:58

тыквашка schreef:Ja ik heb wol van de hema, maar ik heb nog niets afgehaakt daarmee! En die ene is wel erg dun, maar het zijn wel supermooie kleuren!
Miami en Margaretha zijn volgens mij die ik heb, miami is katoen, dat is mooi spul. Margaretha is de acryl, die is wel erg dun en fijn. Maar ik haak rustig met dubbele draad en dat gaat prima, vind het mooi spul!
Ik vond het ook erg dun namelijk, maar de kleur wel mooi. Ik zag twee soorten maar geen katoen (en daar zocht ik naar).

Gast
Gast

Bericht  Pompoen wo 21 maa 2012 - 4:26

Ach onze Hema heeft helemaal geen wol of katoen...
Maar 't is echt erg dun idd, je moet het haken met 2,5 maar je kunt het ook prima haken met dubbele draad, alleen dan heb dus sowieso altijd 2 bolletjes nodig per kleur!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 25 maa 2012 - 10:42

Nou hehe, pannenlap is ook af. Ik zal morgen foto's maken en dan ook gelijk van het gelukspoppetje nerd. Pff was wel veel werk die pannenlap, en ik wil er nog eentje...maar denk er over die met dezelfde kleuren maar een ander patroontje te doen, denk dat ik het anders niet meer leuk vind. Ik heb ook wel erg veel werk er in gestopt, bedacht de hele tijd nog weer extra's waardoor het nog meer werk werd enzo, had best wat simpeler gekund. Maar goed ik vind 'm wél erg leuk geworden dus 't was het wel waard.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 23 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: