Haak en brei topic ;)
+30
Twellie
Gizmo
Niekske
Darius
Rose
LDJ
Monte
Lejow
Highway
SnowWhite
holaagirl
jill
bolus26
Niki
Petteflet
Ugly Betty
PluDan
woezel
ekiaam87
Theeleut
TGR
Herfstblaadjes
Queen
Rush
Eliesje
Angela_1986
Spring
Ibbeltje
Pompoen
VeryCherry
34 plaatsers
Pagina 21 van 40
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Ik geloof niet dat ik je begrijp Smikkell... Wil je een andere steek gaan gebruiken (dus stokje i.p.v. vaste bijvoorbeeld) gedurende je haakwerk of wil je een patroon waarbij bv. vasten worden gebruikt gaan maken met stokjes?
Denk dat het in beide gevallen een kwestie van uitproberen is.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik ben lapjes aan het haken volgens dit filmpje. Nu wil ik eigenlijk niet alle lapjes met dit patroon of met die popcorn stitch doen. Maar hoe kan ik die popcorn stitch vervangen door een andere steek? Ik wil wel dat alle lapjes even groot worden.Angela_1986 schreef:Ik geloof niet dat ik je begrijp Smikkell... Wil je een andere steek gaan gebruiken (dus stokje i.p.v. vaste bijvoorbeeld) gedurende je haakwerk of wil je een patroon waarbij bv. vasten worden gebruikt gaan maken met stokjes?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik ben lapjes aan het haken volgens dit filmpje. Nu wil ik eigenlijk niet alle lapjes met dit patroon of met die popcorn stitch doen. Maar hoe kan ik die popcorn stitch vervangen door een andere steek? Ik wil wel dat alle lapjes even groot worden.Angela_1986 schreef:Ik geloof niet dat ik je begrijp Smikkell... Wil je een andere steek gaan gebruiken (dus stokje i.p.v. vaste bijvoorbeeld) gedurende je haakwerk of wil je een patroon waarbij bv. vasten worden gebruikt gaan maken met stokjes?
Aha, nu snap ik 't Denk ik...
Je wilt dus een andere steek gebruiken maar de lapjes moeten wel even groot worden? Denk dat dat gewoon een kwestie van uitproberen is.
Ik maak deze vier lapjes nog af en dan ga ik 't maar gewoon proberen dan.
Het is zeker geen fabeltje dat het beter is om elke lapje meteen af te hechten i.p.v. alles aan het eind doen Heb al bijna 12 niet afgehechte lapjes.
Het is zeker geen fabeltje dat het beter is om elke lapje meteen af te hechten i.p.v. alles aan het eind doen Heb al bijna 12 niet afgehechte lapjes.
Gast- Gast
Haha ik moet van mezelf ook altijd meteen de draadjes instoppen maar dat 'vergeet' ik ook stelselmatig omdat ik er geen zin in heb
Ja volgens mij is het gewoon 'n kwestie van proberen, iets anders kan ik niet bedenken.
Ja volgens mij is het gewoon 'n kwestie van proberen, iets anders kan ik niet bedenken.
Ik wilde vooral i.p.v. die popcorn bobbel ook wat platte lapjes. Maar dan moet ik straks naast kijken of de kleuren een beetje leuk verdeeld zijn óók nog letten op de verdeling van platte lapjes en lapjes met popcorn bobbel. Te veel werkAngela_1986 schreef:Haha ik moet van mezelf ook altijd meteen de draadjes instoppen maar dat 'vergeet' ik ook stelselmatig omdat ik er geen zin in heb
Gast- Gast
Haha Smik, je hebt jezelf weer wat op de hals gehaald he! :-D
Ik zeg idd ook, kwestie van uitproberen. Je kunt het natuurlijk wel een beetje 'opmeten', je kunt bijvoorbeeld kijken hoeveel stokjes er in 1 popcornbobbel gaan, of hoeveel vasten. 't voordeel van stokjes is dat het snel gaat, het voordeel van vasten is dat je beter kunt doseren. Met vasten kun je 'm gewoon net zo breed haken als de popcornbobbel en ook net zo hoog want er komt elke keer niet zo heel veel bij. Haha alleen is het wel vrij saai!!
Ik ben een tas aan het haken met naald 6, met rood en grijs, hij word echt mooi, alleen heb ik net 10 cm verkeerd om gehaakt en dat vind ik lelijk, dus ik ga 't weer uithalen...zo blijf ik aan de gang...
Maar ik had al 6 projecten met grijs liggen en moest eigenlijk van mezelf verder aan 1 van die projecten, maar feitelijk is dit een nieuw project...en ik ben begonnen met rood. Anyway, ik heb wel een ander grijs project uitgehaald om dit te gaan doen, haha dus het is toch weer een grijs project minder. Ik vind grijs geloof ik een beetje saai om alleen mee te haken, wil er graag toch een kleurtje bij dan.
Ik zeg idd ook, kwestie van uitproberen. Je kunt het natuurlijk wel een beetje 'opmeten', je kunt bijvoorbeeld kijken hoeveel stokjes er in 1 popcornbobbel gaan, of hoeveel vasten. 't voordeel van stokjes is dat het snel gaat, het voordeel van vasten is dat je beter kunt doseren. Met vasten kun je 'm gewoon net zo breed haken als de popcornbobbel en ook net zo hoog want er komt elke keer niet zo heel veel bij. Haha alleen is het wel vrij saai!!
Ik ben een tas aan het haken met naald 6, met rood en grijs, hij word echt mooi, alleen heb ik net 10 cm verkeerd om gehaakt en dat vind ik lelijk, dus ik ga 't weer uithalen...zo blijf ik aan de gang...
Maar ik had al 6 projecten met grijs liggen en moest eigenlijk van mezelf verder aan 1 van die projecten, maar feitelijk is dit een nieuw project...en ik ben begonnen met rood. Anyway, ik heb wel een ander grijs project uitgehaald om dit te gaan doen, haha dus het is toch weer een grijs project minder. Ik vind grijs geloof ik een beetje saai om alleen mee te haken, wil er graag toch een kleurtje bij dan.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Wat zijn jullie toch lekker actief. Ik heb niet veel bijzonders meer gemaakt dan strikken (gewoon een simpel lint) voor om 2 vazen.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ah balen Pompoen, dat je verkeerd om hebt gehaakt!
Hoe gaat het nu, schiet het op?
Nu ben ik toevallig al 'n weekje lekker bezig maar daarvoor heb ik ook 'n aantal weken weinig tot niets gedaan hoor Ibbeltje, komt vanzelf wel weer!
Klinkt wel leuk, die linten. Had je ze van wol of van katoen gemaakt en welke kleur?
Ik ben nu snoepjes aan het haken, in allemaal felle kleurtjes; groen, blauw, geel, roze, oranje, paars. Heb de kleurtjes bij elkaar liggen, ziet er erg gezellig uit :-)
Hoe gaat het nu, schiet het op?
Nu ben ik toevallig al 'n weekje lekker bezig maar daarvoor heb ik ook 'n aantal weken weinig tot niets gedaan hoor Ibbeltje, komt vanzelf wel weer!
Klinkt wel leuk, die linten. Had je ze van wol of van katoen gemaakt en welke kleur?
Ik ben nu snoepjes aan het haken, in allemaal felle kleurtjes; groen, blauw, geel, roze, oranje, paars. Heb de kleurtjes bij elkaar liggen, ziet er erg gezellig uit :-)
Oh ik ben benieuwd hoe de snoepjes er uit zien, ze klinken super leuk!
Was inderdaad op een gegeven moment de verkeerde kant op gaan haken zag ik bij het uithalen. Inmiddels heb ik alles er weer aangehaakt wat er af moest en meer, ziet er gelijk stukken beter uit dus ik ben zeker blij dat ik het uitgehaald heb!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Je gaat snel Pompoen!
Een client van mij was laatst ook verkeerd om gaan haken en ik dacht steeds 'ik zie wat, wat zie ik toch... ' Uiteindelijk viel het kwartje en heb ik de boel dus ook uit moeten trekken.
Ze komen uit het boek 'Taartjes haken!' Ibbeltje. Worden een soort zuurtjes/toffee's zeg maar.
Een client van mij was laatst ook verkeerd om gaan haken en ik dacht steeds 'ik zie wat, wat zie ik toch... ' Uiteindelijk viel het kwartje en heb ik de boel dus ook uit moeten trekken.
Ze komen uit het boek 'Taartjes haken!' Ibbeltje. Worden een soort zuurtjes/toffee's zeg maar.
Klinkt leuk ANgela
Zo, de 5 lapjes om snoepjes van te maken zijn af! Allemaal in andere kleurcombinaties, ziet er erg vrolijk uit al zeg ik het zelf!
Nu nog draadjes in stoppen en ze in elkaar zetten maar dat is voor morgen/van de week. M'n linkse wijsvinger wil niet zo goed meer.
Nu nog draadjes in stoppen en ze in elkaar zetten maar dat is voor morgen/van de week. M'n linkse wijsvinger wil niet zo goed meer.
ik ben op advies van Pompoentje naar de wolwinkel op Terschelling geweest dit weekend. Geweldig winkeltje en nu heb ik natuurlijk weer veels te veel wol liggen... ;-) Maar goed, binnenkort maar weer aan de slag gaan! Heb een paar halve projecten liggen waar ik verder mee moet, maar waar ik even geen inspiratie voor heb. En ik wil een tas gaan haken, van granny squares. Maar die steek moet ik nog "even" leren
Gast- Gast
Grannysquares is echt zo simpel als wat! Dat kun je echt zo! Ik heb dit weekend een schouder tas gehaakt, grijs met rood met lange hengsels. Ik moet 'm alleen wel voeren anders rekt ie veel te veel uit. Als dat goed lukt dan kan ik er denk ik zelfs mijn laptop in meenemen, past precies! Ik heb nu alleen weer enorm veel last van mijn pols, met grove draad haken krijg ik vaak last van, ik haakte ook vrij strak vanwege de stevigheid (dus met een iets te dunnen naald voor de wol). Ik had mijn brace eerder om moeten doen. Gelukkig weet ik uit ervaring dat als ik nu rust houd en mijn brace goed draag het ook wel redelijk snel weer over is.
Ik ben ondertussen van een oude tricot dekbedovertrek 'spaghetti' aan het knippen. Het is een 2-persoons hoes met een oranje en een rode kant. Ik heb 'm al jaren bewaard om een keer iets mee te maken, maar ik wist nooit wat. Nu nog bedenken wat ik dan met die 'spaghetti' ga maken ;-). Jammer alleen dat dat ook zeer doet met mijn pols. Haken gaat nog wel met brace, zij het iets moeilijker, maar knippen...drama!
Ik ben ondertussen van een oude tricot dekbedovertrek 'spaghetti' aan het knippen. Het is een 2-persoons hoes met een oranje en een rode kant. Ik heb 'm al jaren bewaard om een keer iets mee te maken, maar ik wist nooit wat. Nu nog bedenken wat ik dan met die 'spaghetti' ga maken ;-). Jammer alleen dat dat ook zeer doet met mijn pols. Haken gaat nog wel met brace, zij het iets moeilijker, maar knippen...drama!
Pompoen- Lady Post-a-lot
klinkt gaaf, Pompoentje! Granny squares lukken me vast wel, maar het "patroon" wat ik had, was niet heel duidelijk dus ik moet ff op youtube zoeken. Maar vandaag ff niet
Spagetti klinkt ook leuk! Hoe knip je dat? En ja, met je brace knippen zal ruk zijn. Kan/wil A. je niet helpen?
Spagetti klinkt ook leuk! Hoe knip je dat? En ja, met je brace knippen zal ruk zijn. Kan/wil A. je niet helpen?
Gast- Gast
Grannysquares zijn inderdaad niet echt moeilijk, dat lukt je vast Oreo! Wat leuk dat je wol bent gaan shoppen! Welke kleurtjes heb je allemaal gekocht? Zo verleidelijk hè, al die leuke bolletjes in verschillende kleurtjes
Balen Pompoen, dat je nu last van je pols hebt. Ik hoop dat het snel over is!
Wat knap dat je zelf Zpaghetti gaat knippen, wat 'n werk zeg. Helaas is het voor mij helemaal niet te doen om daar mee te haken, sowieso gaat het moeizaam met m'n vingers en polsen maar m'n schouder doet na een toer zó'n pijn en het blijft dan ook hangen, dat ik heb besloten het niet meer te doen. Misschien als die schouder weer eens normaal gaat doen, dat ik het nog 'n keer ga proberen.
Ik ga maar eens draadjes instoppen bij m'n 'snoepjes'... Leuk! haha! Had 't beter meteen kunnen doen maar ja, toen had ik ook al geen zin
Balen Pompoen, dat je nu last van je pols hebt. Ik hoop dat het snel over is!
Wat knap dat je zelf Zpaghetti gaat knippen, wat 'n werk zeg. Helaas is het voor mij helemaal niet te doen om daar mee te haken, sowieso gaat het moeizaam met m'n vingers en polsen maar m'n schouder doet na een toer zó'n pijn en het blijft dan ook hangen, dat ik heb besloten het niet meer te doen. Misschien als die schouder weer eens normaal gaat doen, dat ik het nog 'n keer ga proberen.
Ik ga maar eens draadjes instoppen bij m'n 'snoepjes'... Leuk! haha! Had 't beter meteen kunnen doen maar ja, toen had ik ook al geen zin
Oreo> je kan nooit TEVEEL wol hebben liggen hoor Heerlijk juist een mand/kast vol wol
Ik heb nu leuke stofjes van Rovine gekregen en ben nu bezig om mijn haaknaaldenetui eindelijk eens af te maken.
Ik heb nu leuke stofjes van Rovine gekregen en ben nu bezig om mijn haaknaaldenetui eindelijk eens af te maken.
Ik vind zelf het filmpje wat ik hier eerder plaatste fijn. Ik heb al 18 vierkantjes in 48 uur
Ik blijf alleen twijfelen over de kleuren. Ik wil dat de hoofdkleur overduidelijk wit is, en dan vind ik nog steeds niet.
Ik zie ook nog simpelere patronen. De vierkantjes van mij worden best dik door die popcorn steek. Daarom wil(de) ik liever ook platte lapjes tussendoor.
Ik blijf alleen twijfelen over de kleuren. Ik wil dat de hoofdkleur overduidelijk wit is, en dan vind ik nog steeds niet.
Ik zie ook nog simpelere patronen. De vierkantjes van mij worden best dik door die popcorn steek. Daarom wil(de) ik liever ook platte lapjes tussendoor.
Gast- Gast
Deze vind ik ook erg leuk. Die ga ik denk hierna doen. Al wilde ik ook zo'n deken als die van Pompoen maken. Daarna dan
Gast- Gast
Haha jij hebt de smaak te pakken Smikkell! Ik vind die van het tweede plaatje heel leuk qua kleurencombinatie en die van 't derde plaatje is echt heel schattig
De kleuren van het tweede plaatje zijn ook de kleuren die ik gebruik, maar er is iets toch waar ik niet tevreden over ben. Ik ga zo eens een ander lapje proberen, met andere steken.Angela_1986 schreef:Haha jij hebt de smaak te pakken Smikkell! Ik vind die van het tweede plaatje heel leuk qua kleurencombinatie en die van 't derde plaatje is echt heel schattig
Gast- Gast
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 21 van 40
Permissies van dit forum: