Haak en brei topic ;)
+30
Twellie
Gizmo
Niekske
Darius
Rose
LDJ
Monte
Lejow
Highway
SnowWhite
holaagirl
jill
bolus26
Niki
Petteflet
Ugly Betty
PluDan
woezel
ekiaam87
Theeleut
TGR
Herfstblaadjes
Queen
Rush
Eliesje
Angela_1986
Spring
Ibbeltje
Pompoen
VeryCherry
34 plaatsers
Pagina 17 van 40
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Oh, ik wil wel héél graag weten wat je vriendin er van vind hoor!!
Ik ga zo beginnen aan een zigzagkussen denk ik. Even wat voor mezelf haken
Ik ga zo beginnen aan een zigzagkussen denk ik. Even wat voor mezelf haken
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Zal ik vanavond als ik terug ben wel even laten weten! Andere vriendin met wie ik ga vond 'm in ieder geval echt leuk voor haar.
Edit: Ik ga nu idd ook weer even eerst wat voor mezelf haken, heb nog zo veel plannen liggen.
Edit: Ik ga nu idd ook weer even eerst wat voor mezelf haken, heb nog zo veel plannen liggen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Wauw! Wat een superleuk dekentje! Helaas wil het haken bij mij niet lukken, ben maar weer overgegaan op breien.
Gast- Gast
Vriendin vond het echt super, was heel enthousiast en ging gelijk kijken of het bij de wandelwagenbak kleurde. Ze wilde gelijk morgen gaan wandelen met het nieuwe dekentje over haar babytje heen, wat trouwens echt een lief prutserig klein schatje was!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ah leuk ^^ Hoe oud is haar kindje?
Gisteren was hij een week en 1 dag oud ! Ik was natuurlijk gelijk verliefd (auw mijn eierstokken), hij had krampjes toen we binnen kwamen maar toen hij eenmaal bij me lag en op mijn sleutelbeen lag te sabbelen was ie stil (wel 15 minuten haha) .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Awh wat lief
Wij waren een tijdje terug op kraamvisite bij een collega van mijn vriend. Dat meisje scheen een huilbaby te zijn, maar bij mij was ze meteen stil *ego boost*
Wij waren een tijdje terug op kraamvisite bij een collega van mijn vriend. Dat meisje scheen een huilbaby te zijn, maar bij mij was ze meteen stil *ego boost*
wat een super dekentje!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
VeryCherry schreef:Awh wat lief
Dit kindje is verder geen huilbaby, maar toen we binnen kwamen was hij al de hele tijd aan het wriemelen en huilen, hij had krampjes. Hij werd alleen stil van een pink van zijn moeder. Maar ik steek natuurlijk niet zomaar mijn pink in de mond van een klein baby'tje, ook al had ik mijn handen gewassen. Maar hij lag lekker met zijn knietjes opgetrokken tegen me aan op zijn knuistjes te sabbelen en af en toe ging hij gebiologeerd naar me zitten staren, wahah.
Ik heb trouwens eerder ook mijn achterneefje eens stilgekregen op een feestje. Hij wilde niet slapen maar binnen 10 minuten had ik een slapend kind in mijn armen. Ik heb hem de hele tijd over zijn buikje gewreven, blijkbaar hielp dat.
Ik wil oooohoooook!
@Bolus, Thanx!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Omdat ik nu lekker kan doen wat ik zelf wil, nu het dekentje af is heb ik vanmiddag en vanavond een telefoonhoesje gehaakt. Dit is het resultaat:
Pompoen- Lady Post-a-lot
Gaaf Pompoen, heb je alleen vasten gehaakt?
Het zijn inderdaad bijna alleen maar vasten, alleen de onderkant zit een rij stokjes en het klepje ben ik voor de soepelheid begonnen met een 3 rijen stokjes.
Edit: en gehaakt met naald 2,5
Edit: en gehaakt met naald 2,5
Laatst aangepast door тыквашка op wo 22 feb 2012 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen- Lady Post-a-lot
't hartje bestaat trouwens wel uit allerlei aparte dingen...het begint met een magische lus en dan een heleboel vasten, stokjes, halve stokjes en dubbele stokjes in bepaalde volgorde, haha. Heb al eerder een hartje gehaakt, maar moet toch écht het patroontje er bij houden anders snap ik er niets meer van!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik vind hem heel erg leuk ^^ Ik wil nog steeds een slinger maken met alleen maar hartjes, maar ik heb er geen tijd voor.
Nou ik vind die hartjes ook verrekte bewerkelijk! Denk wel dat je als je bij het 10e hartje bent je steeds sneller gaat ;-).
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ja das waar, maar ik heb nog zoooveel liggen wat ik ook af wil hebben
Hahaha...heel herkenbaar...ik heb nog zó veel ideeën! Ik probeer wel om niet te veel dingen tegelijk te doen, omdat ik weet dat ik dan het overzicht kwijt raak en de moed verlies om het af te maken. Ik wilde rustig aan doen met haken nu, omdat ik erg veel gehaakt heb aan het dekentje, omdat ik last van mijn pols krijg en van mijn hand en omdat ik ook wel eens een boek wil lezen. Hahaha, maar ik zit alleen maar ongeduldig te wachten tot ik weer kan gaan haken en alweer te bedenken wat mijn volgende project gaat worden. Kussenhoes? Hoes voor om de poef? Of toch van plastic tassen iets proberen te haken? Of misschien nóg een hoesje voor de mobiele telefoon omdat ik nog niet helemaal tevreden ben over het van kleur wisselen en ik net een andere manier las om dat te doen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Hier in huis slingeren ook 101 projecten die nog niet helemaal af zijn. Onder het mom van "oh, dit is ook leuk om is uit te proberen" en ik heb altijd de neiging om te stoppen als iets bijna af is
Ja herkenbaar!! Ik vind het meestal tegen het einde gewoon niet leuk meer! En als het bijna af is maar er nog wel wat uurtjes werk in gaan zitten word ik errug ongeduldig en wil ik het het liefst afraffelen. Maar ik dwing mezelf het toch netjes af te maken... En ik mag van mezelf gewoon niet zo maar een 10 projecten beginnen. Wel als ik met een groot project bezig ben een klein project doen, want je wil soms toch ook afwisselen.
Over projecten gesproken...hoe is het met je zeshoekjeskussen?
En heb jij een patroon voor die zigzagsteek?
En aan iedereen hier: Is er iemand die voor mij een aapjespatroon heeft, liefst van Christel Krukkert?
Over projecten gesproken...hoe is het met je zeshoekjeskussen?
En heb jij een patroon voor die zigzagsteek?
En aan iedereen hier: Is er iemand die voor mij een aapjespatroon heeft, liefst van Christel Krukkert?
Pompoen- Lady Post-a-lot
http://www.dequiltkat.nl/haken%20is%20hip%20-%20ripple%20stitch.pdf
Ik ben nog steeds bezig met de zeshoekjes
Het 3e mutsje is nu bijna af, en die twee dingen kan ik wel combineren. Maar ik ben echt een ramp in die dingen...
Ik ben nog steeds bezig met de zeshoekjes
Het 3e mutsje is nu bijna af, en die twee dingen kan ik wel combineren. Maar ik ben echt een ramp in die dingen...
Ah thanx! Dat is wel een duidelijke beschrijving.
Waar ik wel nog benieuwd naar ben...als je een kussensloop maakt haak je dan de 'driehoekjes' die aan de onder en bovenkant open blijven dicht? En zo ja hoe doe je dat?
Waar ik wel nog benieuwd naar ben...als je een kussensloop maakt haak je dan de 'driehoekjes' die aan de onder en bovenkant open blijven dicht? En zo ja hoe doe je dat?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Dat ligt eraan of je hem helemaal van zeshoekjes maakt of de achterkant van stof doet. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit wat ik wil. Maar als ik stof gebruik, haak ik stokjes in die openingen zodat hij vierkant wordt Anders kan je alles natuurlijk gewoon aan elkaar haken.
Ik bedoelde bij de zigzagsteek :-D.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Das hetzelfde principe Ligt er maar net aan wat voor onderkant je gebruikt voor een kussenhoes. Maar ik vind het bij die zigzag wel leuk staan als er iets uitsteekt
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 17 van 40
Permissies van dit forum: