Normen en waarden
+3
meisjesmama
Bolleke
Clapperdie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Normen en waarden
Hallo dames,
N.a.v. mijn busritje vanmorgen ben ik benieuwd hoe jullie je kindjes met normen en waarden opvoeden in de maatschappij van dit moment.
Voeden jullie je kindjes op met de zelfde normen en waarden zoals jullie die ook vanuit huis hebben meegekregen of merk je dat je meer mee gaat met de tijd van nu? (en de tijd van nu zie ik meer als ieder voor zich en te beroerd zijn om een (onbekend)persoon eens te helpen oid.
N.a.v. mijn busritje vanmorgen ben ik benieuwd hoe jullie je kindjes met normen en waarden opvoeden in de maatschappij van dit moment.
Voeden jullie je kindjes op met de zelfde normen en waarden zoals jullie die ook vanuit huis hebben meegekregen of merk je dat je meer mee gaat met de tijd van nu? (en de tijd van nu zie ik meer als ieder voor zich en te beroerd zijn om een (onbekend)persoon eens te helpen oid.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Normen en waarden
Ik gef hem mijn eigen normen en waarden mee.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Wij geven ze onze normen en waarden mee sommige zijn voor nu ouderwets maar dat maakt ons niet uit.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Wij geven hem onze eigen normen en waarden mee.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
De normen en waarden zijn echt niet veel anders dan toen wij opgroeiden hoor
Gast- Gast
En denk je nou serieus dat er iemand gaat schrijven 'nee, ik leer mijn kind dat hij nooit iemand moet helpen en dat hij egoistisch moet zijn, want ja, dat is de tijd van nu'?
Ten eerste is dat niet de tijd van nu, ik zie om mij heen een hele hoop behulpzame, zorgzame lieve mensen die klaarstaan voor elkaar, soms wildvreemden zelfs.
Ten eerste is dat niet de tijd van nu, ik zie om mij heen een hele hoop behulpzame, zorgzame lieve mensen die klaarstaan voor elkaar, soms wildvreemden zelfs.
Gast- Gast
Nou dat het is het dus. Ik ben zelf 24 (ook nog vrij jong) en sta zonder problemen voor een ander klaar als ik zie dat het nodig is.
Ik woon zelf in een stad in de randstad waar iedereen zo ontzettend met zichzelf bezig is. En als je eens een helpende hand aanbied dan wordt er meteen achterdochtig naar je gekeken. Ik heb ook een aantal jaar in brabant gewoond en daar ging het er toch wel wat gemoedelijker aan toe. Dus ik denk dat als je daar woont het makkelijker is om, in dit geval, onze normen en waarden mee te geven dan dat het is waar we nu wonen.
Ik wil dat ons kindje zometeen ook zonder problemen klaar staat voor een ander. Maar als je dan woont in een stad waar het meerendeel van de mensen dit niet heeft lijkt het me erg moeilijk om dat voor elkaar te krijgen omdat kinderen toch beinvloed worden door vriendjes etc.
Ik woon zelf in een stad in de randstad waar iedereen zo ontzettend met zichzelf bezig is. En als je eens een helpende hand aanbied dan wordt er meteen achterdochtig naar je gekeken. Ik heb ook een aantal jaar in brabant gewoond en daar ging het er toch wel wat gemoedelijker aan toe. Dus ik denk dat als je daar woont het makkelijker is om, in dit geval, onze normen en waarden mee te geven dan dat het is waar we nu wonen.
Ik wil dat ons kindje zometeen ook zonder problemen klaar staat voor een ander. Maar als je dan woont in een stad waar het meerendeel van de mensen dit niet heeft lijkt het me erg moeilijk om dat voor elkaar te krijgen omdat kinderen toch beinvloed worden door vriendjes etc.
Clapperdie- Kletskop
Arden schreef:Wat bedoel je precies met normen en waarden? Waar denk jij dan aan?
- vriendelijk gedag zeggen als je een buurtbewoner tegen komt
- opstaan in het openbaarvervoer als je ziet dat iemand het nodig heeft
- als je ziet dat iemand moeite heeft met iets (bijv ov-chip opladen, was hier laatst) even de tijd nemen om uitleg te geven zodat die persoon verder kan en daarna jijzelf ook.
Een beetje dat soort dingen. Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.
Clapperdie- Kletskop
Ik woon in Amsterdam maar ik herken niet wat je zegt.
Mensen zijn wel meer bezig met zichzelf maar in mijn buurtje gaat het nog best gemoedelijk. Iedereen zegt elkaar gedag en we helpen elkaar ook.
Dus ja, wij voeden onze kinderen gewoon op met onze normen en waarden.
Mensen zijn wel meer bezig met zichzelf maar in mijn buurtje gaat het nog best gemoedelijk. Iedereen zegt elkaar gedag en we helpen elkaar ook.
Dus ja, wij voeden onze kinderen gewoon op met onze normen en waarden.
Gast- Gast
Wij wonen in een dorpje wat dus serieus 100 jaar achterloopt .. heerlijk ! Mensen staan ook vaak gek te kijken als ik de sleutels op de deur laat zitten , t.euns trekker hier gewoon buiten voor de deur staat .
Maar die normen en waarden die genoemd worden , je kan er hier gewoon niet buiten iedereen spreekt als je langsloop etc
Maar die normen en waarden die genoemd worden , je kan er hier gewoon niet buiten iedereen spreekt als je langsloop etc
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Wat clapperdie zegt..
Volgens mij ga ik best wel streng zijn (wel rechtvaardig ) wat betreft de opvoeding, maar ik wil gewoon graag dat onze kinderen respect voor een ander kunnen opbrengen.
Hier in de stad trouwens vaak genoeg gezien hoor..dat het niet gebeurt.
Volgens mij ga ik best wel streng zijn (wel rechtvaardig ) wat betreft de opvoeding, maar ik wil gewoon graag dat onze kinderen respect voor een ander kunnen opbrengen.
Hier in de stad trouwens vaak genoeg gezien hoor..dat het niet gebeurt.
chocolate- Fluisteraar
- Aantal berichten : 459
Punten : 469
Ik vind het allemaal wel meevallen en ik woon ook in de Randstad. Ik vind de meeste mensen gewoon vriendelijk, beleefd en behulpzaam.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
In principe doe ik trouwens al die dingen die je noemt wel, dus groeten, helpen en opstaan in de bus, maar het zal ook wel eens voorkomen dat ik er niet aan denk omdat mijn hoofd er niet naar staat. Lijkt me heel menselijk. Dat zal voor anderen ook zo gelden. Ik vind het zo jammer dat sommige mensen een ander daar dan zo snel op afrekenen en meteen de conclusie trekken dat diegene dan wel geen waarden en normen zal hebben meegekregen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Natuurlijk hoef je niet 24/7 voor alles en iedereen klaar te staan. En ik bestempel ook niet iedereen die niet helpt/gedag zegt etc van het niet hebben van normen en waarden. Maar het valt mij gewoon steeds meer op in de plaats waar ik woon in vergelijking met andere plaatsen waar ik gewoond heb. En dan lijkt het mij lastig om zometeen ons kindje wel zo op te voeden als zijn omgeving (school, vrienden, sportclub) dit niet meekrijgen.
Clapperdie- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: