Valpartijen en ongelukjes
+8
Flower_L
Jelin
Bolleke
PiP
Susan
Parisienne
maiadebij
Printje
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Valpartijen en ongelukjes
S. heeft nu al 2 wondjes op z'n gezicht die zijn gelijmd. Een keer is hij met z'n neus tegen een greepje van een keukenlade gevallen en de andere keer is hij met z'n voorhoofd tegen de verwarming van m'n ouders gevallen. De wondjes waren beide zo'n cm groot en ik denk dat je het altijd wel blijft zien helaas
Hij is ook een keer van de bank gevallen en had een dikke lip. Dat was het wel zo'n beetje
Hoeveel ongelukjes heeft jou kindje al gehad?
Hij is ook een keer van de bank gevallen en had een dikke lip. Dat was het wel zo'n beetje
Hoeveel ongelukjes heeft jou kindje al gehad?
Gast- Gast
Re: Valpartijen en ongelukjes
Bij M.erle kan ik het niet eens allemaal opschrijven....
wat ons het meeste heeft bijgestaan was haar vinger tussen het traphekje. I.ndy wilde deze lief dicht maken helaas met vinger ertussen. Vingertopje gebroken en 3 hechtingen erin, later ook nog het nageltje eraf gevallen....
Ook is ze een stukje van haar voortand afgevallen..
M.erle is een stuntpiloot, die erg regelmatig valt en dus ook regelmatig blauwe plekken heeft of krassen in haar gezicht/benen/armen....
(wij zijn nog steeds verbaasd dat M.erle nog nooit wat gebroken heeft)
I.ndy tsja die heeft ook regelmatig een dikke lip gehad ofzo maar wat ik weet nog nooit echt iets heel ergs...
wat ons het meeste heeft bijgestaan was haar vinger tussen het traphekje. I.ndy wilde deze lief dicht maken helaas met vinger ertussen. Vingertopje gebroken en 3 hechtingen erin, later ook nog het nageltje eraf gevallen....
Ook is ze een stukje van haar voortand afgevallen..
M.erle is een stuntpiloot, die erg regelmatig valt en dus ook regelmatig blauwe plekken heeft of krassen in haar gezicht/benen/armen....
I.ndy tsja die heeft ook regelmatig een dikke lip gehad ofzo maar wat ik weet nog nooit echt iets heel ergs...
Gast- Gast
Tot nu toe 0,hij is erg voorzichtig.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Toen hij net kon lopen viel hij wel eens met gevolg een tand door de lip.
Maar verder bijna niets, hij heeft ook amper blauwe plekken, hij is gewoon voorzichtig haha, maar klimt wel overal op enzo.
Maar verder bijna niets, hij heeft ook amper blauwe plekken, hij is gewoon voorzichtig haha, maar klimt wel overal op enzo.
Gast- Gast
N is een keer hard van het bed gevallen, maar hier niets aan overgehouden. In het nieuwe huis van de trap gevallen, van boven af! Ook helemaal niets behalve schrik. En zijn vinger tussen de deur, gevolg; 3 hechtingen en een nageltje eraf.
J is nog klein maar echt een ondernemend meisje. Tijdens het leren lopen vaak gevallen, 1x met haar oog op de glijbaan, daar hield ze een blauw oog aan over. Ze huilt zelden en gaat zonder blikken of blozen door, echt een bikkel!
J is nog klein maar echt een ondernemend meisje. Tijdens het leren lopen vaak gevallen, 1x met haar oog op de glijbaan, daar hield ze een blauw oog aan over. Ze huilt zelden en gaat zonder blikken of blozen door, echt een bikkel!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
N. heeft al een keer of 6 een tand door haar lip gehad door vallen tijdens het lopen. Ze is een keer van het bed gevallen maar hield daar, behalve schrik, niets aan over dan een dikke neus. Ook is ze laatst gevallen en had ze een wondje op haar neus. Gelukkig nog niks gehad waarvoor we naar de huisarts of de eerste hulp moesten *klopt af*
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
BeeGee schreef:
Behalve dan haar vingertopje
Ik zie op mijn werk ook veel (gevolgen) van valpartijen bij kinderen. Ook bij ons op het KDV gebeuren wel eens wat ongelukjes. Hoe goed we ook opletten, kinderen zijn zó snel en sommigen zo wild dat het echt niet tegen te houden is. Gelukkig zijn het altijd maar schaafwondjes op rode vlekken die ze eraan over houden.
Gast- Gast
Hier twee snelle, behendige klimmers, dus er is al vaker een ongelukje gebeurd. Ezra is een keer van de eettafel gevallen toen hij anderhalf was, recht onder mijn handen, want ik wilde hem eraf pakken, maar dat zag hij niet zitten en hij maakte een snelle beweging om mij te ontwijken, toen lag hij er dus naast. Yrsa is toen ze een jaar was een keer rechtop in de tandembuggy gaan staan en er achterover uitgevallen. Beide keren kregen we een wekadvies.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
S.enna niets, ze is heel voorzichtig. M.ara heeft heel veel bulten op haar hoofd gehad, als ze kroop tijdens een insult viel ze met haar hoofd op de grond.
Gast- Gast
Het ergste wat ik me herinner van mijn oudste was dat hij op ons bed aan het springen was. Precies toen ik zei dat hij dat niet moest doen omdat hij zou vallen sprong hij ernaast en klapte met zijn kin tegen het bed, terwijl zijn tong tussen zijn tanden zat. Bloedde als een rund, ik zat ook helemaal onder. Hij had een paar flinke sneeen in zijn tong. Dat was echt akelig. Hij is ook een keer van een stoel afgevallen met zijn hoofd op de tegelvloer bij mijn ouders. Hij zat gewoon dus dat was niet zo heel hoog en hard maar zo'n tegelvloer is wel erg hard natuurlijk. En verder ontelbare kleine ongelukjes, ze vallen hier regelmatig. Nog nooit tegen een punt oid aan gelukkig.
Mijn dochter is wat voorzichtiger maar wel onhandiger, als ze valt is het niet omdat ze lomp doet maar gewoon omdat ze niet zo handig is. Het ergste wat ik me van haar herinner is dat ze met haar achterhoofd op de tegels viel weer bij mijn ouders terwijl ze op een loopwagentje zat, en later gebeurde dit nog eens buiten. Ze reed achteruit en bleef ergens achter haken waardoor ze achterover viel. Dat ging ook wel hard.
Mijn dochter is wat voorzichtiger maar wel onhandiger, als ze valt is het niet omdat ze lomp doet maar gewoon omdat ze niet zo handig is. Het ergste wat ik me van haar herinner is dat ze met haar achterhoofd op de tegels viel weer bij mijn ouders terwijl ze op een loopwagentje zat, en later gebeurde dit nog eens buiten. Ze reed achteruit en bleef ergens achter haken waardoor ze achterover viel. Dat ging ook wel hard.
Gast- Gast
Het ergste vond ik dat ze uit haar ledikant op vakantie viel.
Ze had toen een mega groen/geel ei op haar voorhoofd.
Ik dacht echt dat ze dood zou gaan.
Verder zit ze regelmatig onder de blauwe plekken.
Helemaal de afgelopen 2 dagen is het raak in haar gezicht.
Eerst viel ze van haar stoel op het handvat van het tv-meubel.
Later liep ze tegen haar triptrap aan.
En vandaag gleed ze uit tegen ons bedmeubel.
Ze ziet er best wel zielig uit nu
Ze had toen een mega groen/geel ei op haar voorhoofd.
Ik dacht echt dat ze dood zou gaan.
Verder zit ze regelmatig onder de blauwe plekken.
Helemaal de afgelopen 2 dagen is het raak in haar gezicht.
Eerst viel ze van haar stoel op het handvat van het tv-meubel.
Later liep ze tegen haar triptrap aan.
En vandaag gleed ze uit tegen ons bedmeubel.
Ze ziet er best wel zielig uit nu
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
oja Arden, nu herinner ik me nog een voorval door jou verhaal. J was net geboren en mijn man ging voor het eerst alleen op pad met N, naar de speeltuin in het park. Ze kwamen aan en N wilde op zo'n wipkip, na 2x heen en weren mist hij het ritme en klapt met zijn kin op dat ding. Ook 2 dingen sneëen in zijn tong, je zag precies zijn voortanden in zijn tong en het bloedde inderdaad als een rund.
Daar stond mijn man in de peuterspeeltuin met een gillend, bloedend kind en allemaal toekijkende mama's. Hij was snel weer thuis en voelde zich zo rot!
Daar stond mijn man in de peuterspeeltuin met een gillend, bloedend kind en allemaal toekijkende mama's. Hij was snel weer thuis en voelde zich zo rot!
maiadebij- Kletskop
Ontelbare keren is hij al gevallen.
De ergste dingen waren dat hij over de kop over een muurtje is gevallen, en zijn hele gezicht onder de schaafwonden had en zijn lippen kapot.
En met springen op een trampoline (wat hij van mij dus niet mag), hij viel gewoon op de trampoline en heeft met zijn boventanden zijn hele tong open getrokken, er zat een hele V in en nu nog steeds een litteken. Ik had toen een zenuwaanval dus kon niets doen, en omdat hij zo zeurde en schreeuwde dat hij wilde trampoline springen heb ik hem maar laten aan.
Later die dag zaten we allebei bij mijn ouders, want ik kon niets zelf omdat ik niet kon bewegen en Chr.istian schreeuwde de hele boel bij elkaar om de pijn in zijn mond
De ergste dingen waren dat hij over de kop over een muurtje is gevallen, en zijn hele gezicht onder de schaafwonden had en zijn lippen kapot.
En met springen op een trampoline (wat hij van mij dus niet mag), hij viel gewoon op de trampoline en heeft met zijn boventanden zijn hele tong open getrokken, er zat een hele V in en nu nog steeds een litteken. Ik had toen een zenuwaanval dus kon niets doen, en omdat hij zo zeurde en schreeuwde dat hij wilde trampoline springen heb ik hem maar laten aan.
Later die dag zaten we allebei bij mijn ouders, want ik kon niets zelf omdat ik niet kon bewegen en Chr.istian schreeuwde de hele boel bij elkaar om de pijn in zijn mond
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
maiadebij schreef:oja Arden, nu herinner ik me nog een voorval door jou verhaal. J was net geboren en mijn man ging voor het eerst alleen op pad met N, naar de speeltuin in het park. Ze kwamen aan en N wilde op zo'n wipkip, na 2x heen en weren mist hij het ritme en klapt met zijn kin op dat ding. Ook 2 dingen sneëen in zijn tong, je zag precies zijn voortanden in zijn tong en het bloedde inderdaad als een rund.
Ja de tong bloedt ook echt gigantisch he! Het gaat wel snel dicht gelukkig. Hij had er nog wel last van, heeft de rest van de dag heel stilletjes gezeten.
Gast- Gast
Met koud water laten spoelen helpt erg goed om het sneller dicht te laten gaan, in de mond.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
J.enna is een keer van de trap gevallen. We zijn ons toen rot geschrokken en zijn met haar naar de ha post gegaan. Was op een zaterdagmorgen. We kregen wekadvies mee en gelukkig was er niets aan de hand.
Nog steeds zit te regelmatig onder de blauwe plekken. Het is een wildebras, maar ze blijft stug doorgaan. Huilen doet ze bijna niet gelukkig.
Nog steeds zit te regelmatig onder de blauwe plekken. Het is een wildebras, maar ze blijft stug doorgaan. Huilen doet ze bijna niet gelukkig.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Volgens mij bloedt een tong niet altijd erg, het ligt er denk ik aan hoe die tong beschadigd is. Ik heb als kind een keer bijna mijn tong eraf gebeten en ik had het toen zelf niet eens door, mijn nichtje zei 's avonds opeens: 'Wat heb jij nou aan je tong, Susan?' en toen zagen mijn ouders pas dat mijn tong nog zo ongeveer aan een draadje hing. Terwijl ik net daarvoor dus nog gewoon paprikachips had zitten eten en niks ervan voelde.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Jaya schreef:BeeGee schreef:
Behalve dan haar vingertopje
Ik zie op mijn werk ook veel (gevolgen) van valpartijen bij kinderen. Ook bij ons op het KDV gebeuren wel eens wat ongelukjes. Hoe goed we ook opletten, kinderen zijn zó snel en sommigen zo wild dat het echt niet tegen te houden is. Gelukkig zijn het altijd maar schaafwondjes op rode vlekken die ze eraan over houden.
och ja , maar ik bedoelde meer dan in het gips haha
Gast- Gast
Laatst was hier een EHBO avond op het KDV , en daar zeiden ze dat je boter op een blauwe plek moet smeren...of het helpt, geen idee
L. heeft wel paar keer blauwe plekjes op zn knieën gehad, omdat hij was gevallen (toen liep hij net half half)
En op zijn hoofd, keer op creche van het stoeltje gevallen (klimt overal op) en laatst nog zijn lip een blaar, omdat hij was gevallen buiten bij KDV.
Verder valt het gelukkig nog mee.
L. heeft wel paar keer blauwe plekjes op zn knieën gehad, omdat hij was gevallen (toen liep hij net half half)
En op zijn hoofd, keer op creche van het stoeltje gevallen (klimt overal op) en laatst nog zijn lip een blaar, omdat hij was gevallen buiten bij KDV.
Verder valt het gelukkig nog mee.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Jelin schreef:J.enna is een keer van de trap gevallen. We zijn ons toen rot geschrokken en zijn met haar naar de ha post gegaan. Was op een zaterdagmorgen. We kregen wekadvies mee en gelukkig was er niets aan de hand.
Zit vast in de naam! Onze J.ennah huilt ook niet snel en als ze huilt is het binnen een halve minuut weer goed.
Enne... Boter helpt erg goed!!
maiadebij- Kletskop
Boter helpt heel goed!
Mijn zoon is al 3x tegen de deurpost opgelopen. Gevolg: een blauw oog en een dik wang.
Hij struikelt ook regelmatig over zijn eigen voeten.
Mijn zoon is al 3x tegen de deurpost opgelopen. Gevolg: een blauw oog en een dik wang.
Hij struikelt ook regelmatig over zijn eigen voeten.
Gast- Gast
L heeft een paar weken geleden de ipad op zn grote teen laten vallen...
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
T.im heeft een gat in zijn hoofd gehad toen hij achterover met zijn hoofd op de punt van de tafel viel. Verder ontelbare keren blauwe plekken, tanden door de lip, schaafwonden en bulten. S.ven heeft een keer een mega ei op zijn hoofd gehad toen hij van de bank met zijn hoofd tegen de tafel viel. Die bult was echt eng, zó groot had ik hem nog nooit gezien. Toen kreeg ik wekadvies.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Tot nu toe alleen blauwe plekken en bulten, verder (nog) helemaal "schadevrij" hoewel ze soms best ruig is en flinke stuiters maakt......
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Oh ja Christian is met 11 maanden ook van de trap gevallen, dat was ook heel eng.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: