vraagjes aan de lang voedende moeders
+2
Liadan
Patricia
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
vraagjes aan de lang voedende moeders
Mijn zoontje is nu 16 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding
Hij vindt het nog heerlijk en ik geniet van de knusse momentjes met hem.
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel voedingen jullie kindjes nog kregen toen ze 16 maanden (en ouder) waren. En wat is het voedingsritme van jullie kindjes?
Het ritme van mijn zoontje ziet er als volgt uit:
7.30 uur wakker en borstvoeding
9.15 uur fruit (1 grote banaan of 1 kleine appel + een peer) met paar slokjes water
11.00 uur 1 boterham maar hij krijgt deze vaak niet helemaal op
11.30 uur borstvoeding en daarna slapen
14.00 uur wakker en soepstengel of pap (brinta en gewone melk) als hij slecht brood gegeten heeft met paar slokjes water of thee
15.30 uur borstvoeding met koekje
17.45 uur warm eten met toetje en paar slokjes water
19.30 uur borstvoeding en daarna slapen
24.00 uur borstvoeding
04.00 uur borstvoeding
De tijden van de nachtvoeding variëren nog wel eens maar hij krijgt nog wel 2 voedingen tussen 19.30 uur en 7.30 uur. Hij krijgt dus nog vrij vaak borstvoeding.
Hij drinkt niet zo heel veel ander drinken. Roosvicee of diksap vindt hij niet lekker dus ik bied hem thee of water aan. Het maakt niet uit of ik dit in een beker of tuitbeker geef, hij drinkt uit beide niet heel veel. Hij wil gewoon veel liever mama's borst.
Eigenlijk wil ik de voeding van 15.30 uur gaan afbouwen. Ook wil ik de avondvoeding zo rond 22.30 uur i.p.v. 24.00 uur gaan geven en het zou wel prettig zijn om weer de nachten door te kunnen slapen dus misschien ga ik ook wel proberen om de nachtvoeding af te bouwen. Ik heb alleen niet echt een idee hoe ik dit het beste zou kunnen doen. Ik vraag me ook af of hij die nachtvoeding nog nodig zou hebben. Als dit zo is dan stop ik daar natuurlijk niet mee. Tips en adviezen zijn heel erg welkom!!
Hij vindt het nog heerlijk en ik geniet van de knusse momentjes met hem.
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel voedingen jullie kindjes nog kregen toen ze 16 maanden (en ouder) waren. En wat is het voedingsritme van jullie kindjes?
Het ritme van mijn zoontje ziet er als volgt uit:
7.30 uur wakker en borstvoeding
9.15 uur fruit (1 grote banaan of 1 kleine appel + een peer) met paar slokjes water
11.00 uur 1 boterham maar hij krijgt deze vaak niet helemaal op
11.30 uur borstvoeding en daarna slapen
14.00 uur wakker en soepstengel of pap (brinta en gewone melk) als hij slecht brood gegeten heeft met paar slokjes water of thee
15.30 uur borstvoeding met koekje
17.45 uur warm eten met toetje en paar slokjes water
19.30 uur borstvoeding en daarna slapen
24.00 uur borstvoeding
04.00 uur borstvoeding
De tijden van de nachtvoeding variëren nog wel eens maar hij krijgt nog wel 2 voedingen tussen 19.30 uur en 7.30 uur. Hij krijgt dus nog vrij vaak borstvoeding.
Hij drinkt niet zo heel veel ander drinken. Roosvicee of diksap vindt hij niet lekker dus ik bied hem thee of water aan. Het maakt niet uit of ik dit in een beker of tuitbeker geef, hij drinkt uit beide niet heel veel. Hij wil gewoon veel liever mama's borst.
Eigenlijk wil ik de voeding van 15.30 uur gaan afbouwen. Ook wil ik de avondvoeding zo rond 22.30 uur i.p.v. 24.00 uur gaan geven en het zou wel prettig zijn om weer de nachten door te kunnen slapen dus misschien ga ik ook wel proberen om de nachtvoeding af te bouwen. Ik heb alleen niet echt een idee hoe ik dit het beste zou kunnen doen. Ik vraag me ook af of hij die nachtvoeding nog nodig zou hebben. Als dit zo is dan stop ik daar natuurlijk niet mee. Tips en adviezen zijn heel erg welkom!!
Patricia- Fluisteraar
- Aantal berichten : 13
Punten : 19
Registratiedatum : 12-06-11
Re: vraagjes aan de lang voedende moeders
Mijn dochter kreeg met 16 maanden nog 4 voedingen: als ze wakker werd, voor haar ochtendslaapje, voor haar middagslaapje en 's avonds voor ze naar bed ging.
Ze ging over naar 3 voedingen toen ze nog maar 1 keer sliep overdag. Later gaf ze zelf aan dat ze niet meer hoefde voor haar middagslaap. Nog een paar maanden later wilde ze 's ochtends niet meer drinken maar liever een bordje pap. En Toen ze 2 jaar was en een paar weken zei ze zelf dat ze niet meer wilde.
Hier dus helemaal zelf afgebouwd.
Ik heb geen tips voor je om af te bouwen, dat ging hier vanzelf.
Ze ging over naar 3 voedingen toen ze nog maar 1 keer sliep overdag. Later gaf ze zelf aan dat ze niet meer hoefde voor haar middagslaap. Nog een paar maanden later wilde ze 's ochtends niet meer drinken maar liever een bordje pap. En Toen ze 2 jaar was en een paar weken zei ze zelf dat ze niet meer wilde.
Hier dus helemaal zelf afgebouwd.
Ik heb geen tips voor je om af te bouwen, dat ging hier vanzelf.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Borstvoeding bij het wakker worden, borstvoeding voor het middagslaapje, borstvoeding voor het slapen gaan 's avonds en heel soms nog wel eens 's nachts of als troost. Nachtvoeding is trouwens niet meer echt nodig op die leeftijd, ik zie het meer als iets rustgevends, net als dat je voor een groter kind wel eens een beker warme melk klaarmaakt als hij of zij 's nachts niet kan slapen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wow, respect dat je dat zo lang hebt volgehouden die nachtvoedingen. Het breekt mij nu na een paar weken alweer flink op . Ik denk echt niet dat je kindje nog nachtvoedingen nodig heeft en ik persoonlijk zou er ook gewoon mee stoppen. Kindjes van die leeftijd kunnen ook makkelijk aan ander drinken wennen, zoals water of thee. Gewoon overdag heel veel aanbieden, zodat hij hij 's nachts minder dorst heeft en gewoon lekker gaat slapen.
Gast- Gast
J krijgt op de volgende tijden doorgaans bv, maar wisselt nog wel eens hoor het zijn geen vaste tijden. Als ik werk is het namelijk weer anders.
6:00 bij het wakker worden
11:00 voor het slapen
14:00
19:00 voor het slapen
23:00 als ik ga slapen
Tussen 1:00 en 6:00 vaak nog 1 of 2 keer.
Verder drinkt ze overdag ook veel. Karnemelk, thee, water, sap... Maar dit krijgt ze als ze erom vraagt.
De nachtvoeding zal ze niet vragen omdat ze echt dorst heeft denk ik. Meer het zoeken naar geborgenheid. Dus extra drinken overdag zal niet zoveel uitmaken denk ik.
Gister had ze om 23:00 gehad en begon om 24:00 alweer te vragen om 'tietie' ik heb gezegd dat ze moest gaan liggen omdat tietie op was. Na even protesteren ging ze weer slapen en werd pas 6:00 wakker! (zolang slaapt ze zelden achter elkaar). Ze begrijpen nu natuurlijk best veel. Als je de nachtvoeding af wilt bouwen kan je haar ook een slokje water geven en zeggen dat ze weer moet gaan slapen, misschien dat dat helpt? Ik heb er verder ook geen ervaring mee.
6:00 bij het wakker worden
11:00 voor het slapen
14:00
19:00 voor het slapen
23:00 als ik ga slapen
Tussen 1:00 en 6:00 vaak nog 1 of 2 keer.
Verder drinkt ze overdag ook veel. Karnemelk, thee, water, sap... Maar dit krijgt ze als ze erom vraagt.
De nachtvoeding zal ze niet vragen omdat ze echt dorst heeft denk ik. Meer het zoeken naar geborgenheid. Dus extra drinken overdag zal niet zoveel uitmaken denk ik.
Gister had ze om 23:00 gehad en begon om 24:00 alweer te vragen om 'tietie' ik heb gezegd dat ze moest gaan liggen omdat tietie op was. Na even protesteren ging ze weer slapen en werd pas 6:00 wakker! (zolang slaapt ze zelden achter elkaar). Ze begrijpen nu natuurlijk best veel. Als je de nachtvoeding af wilt bouwen kan je haar ook een slokje water geven en zeggen dat ze weer moet gaan slapen, misschien dat dat helpt? Ik heb er verder ook geen ervaring mee.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
@ Maia: tietie
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ja haha zo vraagt ze erom
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Bedankt voor jullie reacties!
Ik wil mijn zoontje ook heel graag zelf de borstvoeding af laten bouwen. Zo lang hij er nog behoefte aan heeft en het allemaal goed gaat blijf ik hem lekker voeden! Ik ga voorlopig de nachtvoeding nog niet zelf afbouwen maar wacht tot hij uit zichzelf beter door gaat slapen en geen behoefte meer heeft aan de nachtvoeding. Vannacht wilde hij ook maar 1 keer drinken in plaats van 2 keer.
Ik wil mijn zoontje ook heel graag zelf de borstvoeding af laten bouwen. Zo lang hij er nog behoefte aan heeft en het allemaal goed gaat blijf ik hem lekker voeden! Ik ga voorlopig de nachtvoeding nog niet zelf afbouwen maar wacht tot hij uit zichzelf beter door gaat slapen en geen behoefte meer heeft aan de nachtvoeding. Vannacht wilde hij ook maar 1 keer drinken in plaats van 2 keer.
Patricia- Fluisteraar
- Aantal berichten : 13
Punten : 19
Registratiedatum : 12-06-11
Ik heb mijn oudste dochter tot 17 maanden gevoed.
Zij heeft tot 16 maanden ook nog 's nachts voedingen gehad.
Ik was op dat moment weer zwanger en dus doodmoe, waardoor ik die nachtvoedingen niet meer echt zag zitten.
Toen heb ik haar verteld dat ze in vervolg een fles water mee naar bed kreeg en dan 'als het licht was' weer bij mama mocht drinken.
Dit ging eigenlijk gelijk heel goed, alhoewel ze nu(dik 2,5) nog aan de fles water zit 's nachts )
Mijn zoontje(negen maanden) krijgt ook nog wel twee a drie keer voedingen 's nachts. Hij ligt nu nog naast ons in bed, dus vind ik het geen probleem. Als hij straks ook naar zijn eigen kamer gaat, ga ik denk ik ook maar over op een fles water bij hem. Hopen dat hij daar mee akkoord gaat, haha.
Zij heeft tot 16 maanden ook nog 's nachts voedingen gehad.
Ik was op dat moment weer zwanger en dus doodmoe, waardoor ik die nachtvoedingen niet meer echt zag zitten.
Toen heb ik haar verteld dat ze in vervolg een fles water mee naar bed kreeg en dan 'als het licht was' weer bij mama mocht drinken.
Dit ging eigenlijk gelijk heel goed, alhoewel ze nu(dik 2,5) nog aan de fles water zit 's nachts )
Mijn zoontje(negen maanden) krijgt ook nog wel twee a drie keer voedingen 's nachts. Hij ligt nu nog naast ons in bed, dus vind ik het geen probleem. Als hij straks ook naar zijn eigen kamer gaat, ga ik denk ik ook maar over op een fles water bij hem. Hopen dat hij daar mee akkoord gaat, haha.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» Aan de moeders die lang voeden.
» Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Klaar met Moeders voor moeders
» Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?
» Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Klaar met Moeders voor moeders
» Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: