Gewone desktop computer i.p.v. laptop
+14
Caresses
Sarah1985
Ibbeltje
Susan
Caroow
silly-one
Toet
Pompoen
RioolSpook
Rush
tuttebel
TukTuk
Lejow
Marin
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Gewone desktop computer i.p.v. laptop
Wie van jullie heeft een gewone desktop computer in plaats van een laptop?
Is dat de enige computer die je hebt? Staat de computer aan een bureau en zit je daar vaak aan? Vind je dat niet onhandig? Waarom heb je een desktop computer ipv een laptop? Waar gebruik je 'm voor?
Mijn grote laptop is al een paar maanden kapot en ik gebruik nu mijn mini-laptopje, dus 10 inch. Piepklein en handig voor meenemen en ben blij dat ik deze heb als reserve, maar met foto bewerking is het bijvoorbeeld ontzettend onhandig. Nou kan ik van m'n moeder hun oude desktop computer krijgen, waar ik heel erg blij mee ben! Dat zou echt handig zijn, want ik kan voorlopig toch geen nieuwe laptop kopen. Maar ik twijfel heel erg of ik 't wel handig vind, zo'n desktop. Het lijkt mij helemaal niets om zo saai achter het bureau te zitten, ipv op de bank en ik vind het ook een beetje een pukkel in de woonkamer om te zien. Natuurlijk neem ik 'm wel aan, al is het tijdelijk, en het is super handig met foto bewerken, maar ben even benieuwd naar ervaringen!
Is dat de enige computer die je hebt? Staat de computer aan een bureau en zit je daar vaak aan? Vind je dat niet onhandig? Waarom heb je een desktop computer ipv een laptop? Waar gebruik je 'm voor?
Mijn grote laptop is al een paar maanden kapot en ik gebruik nu mijn mini-laptopje, dus 10 inch. Piepklein en handig voor meenemen en ben blij dat ik deze heb als reserve, maar met foto bewerking is het bijvoorbeeld ontzettend onhandig. Nou kan ik van m'n moeder hun oude desktop computer krijgen, waar ik heel erg blij mee ben! Dat zou echt handig zijn, want ik kan voorlopig toch geen nieuwe laptop kopen. Maar ik twijfel heel erg of ik 't wel handig vind, zo'n desktop. Het lijkt mij helemaal niets om zo saai achter het bureau te zitten, ipv op de bank en ik vind het ook een beetje een pukkel in de woonkamer om te zien. Natuurlijk neem ik 'm wel aan, al is het tijdelijk, en het is super handig met foto bewerken, maar ben even benieuwd naar ervaringen!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Gewone desktop computer i.p.v. laptop
Mijn vriend heeft een desktop, ik een laptop.
Ik vind een desktop helemaal niets, ik kan niet lang achter een bureau zitten, krijg dan last van mijn rug en mijn nek, terwijl ik met mijn laptopje lekker op de bank kan zitten en steeds van houding kan wisselen als dat nodig is.
Maar voor tijdelijk zou je het altijd aan kunnen nemen natuurlijk.
Als bureau hebben wij trouwens een computerkast. Met twee deurtjes ervoor, zodat het dicht kan als er niemand achter zit.
Ik vind een desktop helemaal niets, ik kan niet lang achter een bureau zitten, krijg dan last van mijn rug en mijn nek, terwijl ik met mijn laptopje lekker op de bank kan zitten en steeds van houding kan wisselen als dat nodig is.
Maar voor tijdelijk zou je het altijd aan kunnen nemen natuurlijk.
Als bureau hebben wij trouwens een computerkast. Met twee deurtjes ervoor, zodat het dicht kan als er niemand achter zit.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zelf heb alleen nog maar een laptop, zou een gewone computer voor nu niet handig vinden. Maar het is altijd beter dan niks toch? Je kan toch zolang die desktop gebruiken en dan sparen voor ene laptop eventueel?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
(eind januari is er bij de Mediamarkt een BTW actie, je krijgt dan ongeveer 15 / 16 % korting, misschien dat je het daarmee wel red om een nieuwe te kopen? En vergelijk dan de prijzen ook onderling bij MM, want de ene is duurder dan de ander)
Lejow- Lady Post-a-lot
Mijn vriend heeft een desktop, ik een laptop. De desktop hebben we aangesloten op de tv dus als we films willen downloaden of kijken gebruiken we die, maar verder gebruiken we die ook eigenlijk niet. Mijn vriend gebruikt namelijk ook heel vaak mijn laptop.
tuttebel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12
We hebben een desktop en beide een laptop. De desktop wordt alleen gebruikt voor opslag.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb een desktop. Maar die gebruik ik eigenlijk alleen om de administratie mee te doen en als opslag. Voor de administratie is het prettig omdat ik dan even lekker rechtop kan zitten en goed na kan denken. Maar dat moet echt geen uren gaan duren. Lekker met mijn laptop in bed of beneden op de bank heeft mijn voorkeur.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Ik heb beiden, maar ik gebruik bijna altijd mijn desktop computer. Tenzij ik ergens heen ga eigenlijk. Ik zit nooit op de bank met mijn laptop. Ik wil graag de dingen die ik doe met aandacht doen. Dus als ik computer dan computer is, als ik televisie kijk dan kijk ik televisie (soms ga ik dan haken, maar zelfs dat vind ik eigenlijk niet zo fijn). In de reclames loop ik dan vaak wel naar mijn computer. Tegenwoordig kan ik mijn televisie op pauze zetten, dat scheelt want eerder vergat ik vaak dat ik weggelopen was en dan miste ik grote dele van de programma's die ik keek.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik heb beide thuis en zit liever achter de computer. Met de laptop zit ik trouwens meestal ook gewoon aan tafel.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Lejow schreef:(eind januari is er bij de Mediamarkt een BTW actie, je krijgt dan ongeveer 15 / 16 % korting, misschien dat je het daarmee wel red om een nieuwe te kopen? En vergelijk dan de prijzen ook onderling bij MM, want de ene is duurder dan de ander)
Hahaha nee, ik kan net boodschappen doen, ik heb nu echt geen geld voor een laptop
Het lijkt me inderdaad helemaal niet lekker en gezellig om aan een bureau te zitten (die heb ik al wel, dus dat scheelt), want ik zit altijd zo lekker op de bank met laptop.
Marin- Lady Post-a-lot
Balen Marin
Lejow- Lady Post-a-lot
Maar inderdaad, beter een desktop dan niets. Dus ik ben er heel blij mee dat ik deze in elk geval gratis over kan nemen. Maar er zijn dus best nog wel wat meiden die 'm wel gebruiken!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb een desktop en geen laptop en eigenlijk vind het dat wel best zo. Als ik bij mijn ouders ben ga ik ook vaker achter de desktop zitten dan achter de laptop. Nu wil ik een nieuwe computer en zit er aan te denken om gewoon een desktop te kopen. Ik heb nooit echt veel met een laptop gehad en ook niet nodig gehad voor studie o.i.d. dus misschien dat ik daarom de noodzaak of gemakken van aan laptop te weinig ken.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik heb een minilaptop en een desktop. De minilaptop gebruik ik als ik eigenlijk tv kijk, maar er wat bij wil forummen of twitteren oid. De gewone gebruik ik om The Sims te spelen, voor bankzaken en als ik langere tijd wil internetten. Hij staat op het dressoir, en ik vind het fijner zitten dan om de bank met de minilaptop.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:Ik heb een minilaptop en een desktop. De minilaptop gebruik ik als ik eigenlijk tv kijk, maar er wat bij wil forummen of twitteren oid. De gewone gebruik ik om The Sims te spelen, voor bankzaken en als ik langere tijd wil internetten. Hij staat op het dressoir, en ik vind het fijner zitten dan om de bank met de minilaptop.
Ja dat is wel handig dan. Zo'n mini laptop kan al die zware processen ook niet aan. Ik doe nu alles op m'n mini laptop maar dat kan ie gewoon niet aan. Dus fotobewerken kan ik dan wel op m'n desktop doen. Oh en Word, want dat heb ik niet eens op deze mini laptop.
Marin- Lady Post-a-lot
Dat is rot. Ik heb hetzelfde als jij, mijn laptop is kapot en ik had besloten om thuis weer gewoon op een desktop te gaan werken, maar ik vind het niet fijn om dat altijd te doen. Ik had nog een oude laptop liggen die nog redelijk werkt (loopt wel heel vaak vast) en ik had me voorgenomen om die echt alleen buiten de deur te gebruiken, maar inmiddels zit ik thuis ook weer altijd op de laptop, sowieso is er geen plek meer voor twee desktops nu we de huiskamer hebben veranderd. Als Dion niet thuis is zit ik voor het gemak wel eens achter zijn desktop omdat ik dan makkelijker muziek kan draaien, maar voor de rest heb ik toch echt liever een laptop. Die kapotte laptop is waarschijnlijk gelukkig ook nog te repareren.
Als ik jou was zou ik die desktop wel aannemen en daar alles op doen wat niet op de minilaptop kan.
Als ik jou was zou ik die desktop wel aannemen en daar alles op doen wat niet op de minilaptop kan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb een laptop en vriend desktop. Mijn voorkeur is echt de laptop lekker op de bank
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Susan schreef:Dat is rot. Ik heb hetzelfde als jij, mijn laptop is kapot en ik had besloten om thuis weer gewoon op een desktop te gaan werken, maar ik vind het niet fijn om dat altijd te doen. Ik had nog een oude laptop liggen die nog redelijk werkt (loopt wel heel vaak vast) en ik had me voorgenomen om die echt alleen buiten de deur te gebruiken, maar inmiddels zit ik thuis ook weer altijd op de laptop, sowieso is er geen plek meer voor twee desktops nu we de huiskamer hebben veranderd. Als Dion niet thuis is zit ik voor het gemak wel eens achter zijn desktop omdat ik dan makkelijker muziek kan draaien, maar voor de rest heb ik toch echt liever een laptop. Die kapotte laptop is waarschijnlijk gelukkig ook nog te repareren.
Fijn dat je de laptop waarschijnlijk nog kan repareren. Onhandig is het he, als zo'n apparaat kapot gaat. Ik merk wel dat dingen als schrijven enzo niet zo handig gaan op de bank..dan is een desktop misschien handiger, dan kan je ook makkelijk onderscheid maken tussen werk- en privé computer.
Marin- Lady Post-a-lot
Wat je misschien wel nog anders kan doen, is het beeldscherm bijvoorbeeld op een tafeltje naast je bank zetten en dan met een draadloos toetsenbord en draadloze muis werken, zodat je toch op de bank kan zitten als je wilt?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
AngelNyn schreef:Wat je misschien wel nog anders kan doen, is het beeldscherm bijvoorbeeld op een tafeltje naast je bank zetten en dan met een draadloos toetsenbord en draadloze muis werken, zodat je toch op de bank kan zitten als je wilt?
Ja dat zat ik ook al te denken maar dan moet het of in m'n vensterbank naast me, maar dat zit niet lekker, of op m'n salontafel tegenover de bank, maar dat staat ook raar denk ik. Ik probeer 't wel eerst op m'n bureautje en wie weet vind ik 't in de praktijk wel handig. Alleen zit het niet lekker denk ik
Marin- Lady Post-a-lot
Bij mijn ouders thuis hebben we ook nog een desktop. Zelf heb ik een laptop. Ik heb laatst 4 weken zonder gezeten en wat ik merk bij een desktop computer, is dat ik er veel minder lang achter Voor de rest vind ik een laptop fijner om beetje random te surfen. Echt schoolwerk e.d. doe ik liever recht op en eigenlijk ook wel op de desktop.
Gast- Gast
Ik heb ook een laptop en boven in het kantoor hebben we een desktop ik zit daar alleen achter als ik wat moet printen. Mijn man vind juist een laptop niks. Ik kan ook niet achter een desktop werken dan krijg ik meteen last van mijn nek en rug en hand
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
We hebben zowel een desktop als een laptop.
Laptop staat in de woonkamer en gebruiken we bijna altijd.
De andere computer staat in de logeerkamer op een bureau. Vind dit juist fijn werken, alleen zit liever in de woonkamer, maar vind een gewone computer in de woonkamer lelijk, dus vandaar dat we daar een laptop voor hebben.
We gebruiken hem als we beiden tegelijk op de computer moeten. Er staan wat grote programma's op die ik niet dagelijks gebruik (zoals photoshop), en heeft 2 beeldschermen wat heel handig werken is.
Laptop staat in de woonkamer en gebruiken we bijna altijd.
De andere computer staat in de logeerkamer op een bureau. Vind dit juist fijn werken, alleen zit liever in de woonkamer, maar vind een gewone computer in de woonkamer lelijk, dus vandaar dat we daar een laptop voor hebben.
We gebruiken hem als we beiden tegelijk op de computer moeten. Er staan wat grote programma's op die ik niet dagelijks gebruik (zoals photoshop), en heeft 2 beeldschermen wat heel handig werken is.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb een desktop. Wel een netbook gehad, maar die gebruikte ik niet veel. Vind een desktop veeeel fijner! En m'n bureau stoel zit hartstikke fijn dus vind het ook geen probleem een paar uur zo te zitten. Wil binnenkort wel een tablet, maar denk niet dat ik die heel veel meer gebruik dan dat ik met m'n netbook deed. (betekent op stage/school & in de trein, maar verder gewoon desktop)
Heb m overigens gewoon in m'n woonkamer staan, maar de enige andere optie zou m'n slaapkamer zijn en dat vind ik dan weer niet zo prettig. Ben het nog gewend van toen ik thuis woonde, hadden we 3 desktop computers op een rij staan in de woonkamer! (en m'n broertje had nog een server op z'n kamer en een laptop, die had ook 2 (heel soms zelfs 3!) schermen op z'n desktop aangesloten (maar die werkt er dan ook mee, gebruiktie voor grafisch ontwerpen))
Heb m overigens gewoon in m'n woonkamer staan, maar de enige andere optie zou m'n slaapkamer zijn en dat vind ik dan weer niet zo prettig. Ben het nog gewend van toen ik thuis woonde, hadden we 3 desktop computers op een rij staan in de woonkamer! (en m'n broertje had nog een server op z'n kamer en een laptop, die had ook 2 (heel soms zelfs 3!) schermen op z'n desktop aangesloten (maar die werkt er dan ook mee, gebruiktie voor grafisch ontwerpen))
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Dan zal ik eens een totaal omgekeerd verhaal doen.
Ik heb een laptop en eigenlijk vind ik het niet makkelijk. Hierdoor ga ik verkeerde houdingen aannemen (onderuitgezakt op de bank, in bed, op mijn buik op het bed etc.). En een gevolg daarvan is dat ik last krijg van mijn rug, schouders en armen.
Als ik nog eens de keus heb zou ik terug een desktop willen hebben en een goede bureaustoel.
Ik heb een laptop en eigenlijk vind ik het niet makkelijk. Hierdoor ga ik verkeerde houdingen aannemen (onderuitgezakt op de bank, in bed, op mijn buik op het bed etc.). En een gevolg daarvan is dat ik last krijg van mijn rug, schouders en armen.
Als ik nog eens de keus heb zou ik terug een desktop willen hebben en een goede bureaustoel.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Luiertas of gewone tas?
» Gewone melk
» Mamfiets of gewone fiets
» Na een keizersnede een gewone bevalling?
» afdrogen met een gewone handdoek?
» Gewone melk
» Mamfiets of gewone fiets
» Na een keizersnede een gewone bevalling?
» afdrogen met een gewone handdoek?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: