Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En nu?

+18
Caresses
Susan
Angela_1986
Raindrop
Muurvlindertje
Kaboutertje
Printje
SleepingBeauty
KOL
Rovine
Lejow
Alex
duckie
Prosecco
TGR
Ilargi
Ibbeltje
cupcake23
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

En nu? Empty En nu?

Bericht  cupcake23 do 5 jan 2012 - 18:45

Ik heb gisteren mijn auto op MP gezet, er kwamen al snel reacties.
Mijn uiterste vraagprijs was 600 euro, dat heb ik ook tegen de kopers gezegd.

Alleen nu krijg ik biedingen van 600 en hoger, het hoogste bod is tot nu toe 870.
Nu heb ik afgesproken dat er vandaag mensen komen kijken voor de auto en voor 600 meenemen?

Wat moet ik nu doen?
Ze komen alleen kijken, ik had nog niks toegezegd.
cupcake23
cupcake23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 134
Registratiedatum : 04-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En nu? Empty Re: En nu?

Bericht  Ibbeltje do 5 jan 2012 - 18:49

Je zou ze kunnen bellen / mailen dat je hogere bieders hebt gehad en dat de auto wel aan hen wil verkopen maar dan voor meer dan die 600 ?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  cupcake23 do 5 jan 2012 - 18:51

Ibbeltje schreef:Je zou ze kunnen bellen / mailen dat je hogere bieders hebt gehad en dat de auto wel aan hen wil verkopen maar dan voor meer dan die 600 ?

Nou dat is juist het probleem en ze zeggen dat ze hem gewoon komen halen voor 600 ' zoals afgesproken' .
Ik heb inderdaad gezegd dat mijn vraagprijs 600 was, en dat ze zouden komen kijken. En hij zei ook ga er maar vanuit dat ie verkocht is. Dus volgens mij heb ik geen poot om op te staan nu.
cupcake23
cupcake23
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ibbeltje do 5 jan 2012 - 18:53

Hmm lastig....
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  cupcake23 do 5 jan 2012 - 18:55

Ibbeltje schreef:Hmm lastig....

Ja ik weet ook niet zo goed wat ik nu doen moet.
Op marktplaats zelf staat dat een bod niet bindend is. Maar echt toegezegd heb ik het ook niet.

Iemand ook zoiets meegemaakt?
cupcake23
cupcake23
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ilargi do 5 jan 2012 - 19:04

Het is jouw auto, alleen jij bepaalt voor hoeveel je hem verkoopt! Leuk dat hij zegt ga er maar vanuit dat hij verkocht is, maar dat bepaal jij, hij niet!!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  cupcake23 do 5 jan 2012 - 19:07

Rose- schreef:Het is jouw auto, alleen jij bepaalt voor hoeveel je hem verkoopt! Leuk dat hij zegt ga er maar vanuit dat hij verkocht is, maar dat bepaal jij, hij niet!!

Daar heb je gelijk in, en als ik akkoord was gegaan had ik wel gezegd dat ik de auto van mp afhaal.
Maar hij wil hem kopen voor mijn aangegeven vraagprijs, alleen nu heb ik onverwachts een koper, voor 270 euro meer.
Ik voel me er wel een beetje rot over.
cupcake23
cupcake23
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ibbeltje do 5 jan 2012 - 19:08

Ik zou denk ik toch contact opnemen en dat je een hoger bod hebt gehad en dat hij kan kiezen of ook voor die 8oo nog wat of dat je met de ander in zee gaat.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  cupcake23 do 5 jan 2012 - 19:10

Ibbeltje schreef:Ik zou denk ik toch contact opnemen en dat je een hoger bod hebt gehad en dat hij kan kiezen of ook voor die 8oo nog wat of dat je met de ander in zee gaat.

Ik heb al contact opgenomen en gezegd dat ik een hoger bod heb gekregen, en of ze nog belangstelling hadden.
Toen kreeg ik terug:

hoi

wij komen hem morgen halen voor de 600zoals afgesproken om half 5

GRoetjes (naam)

Letterlijk gekopieerd uit mijn mail.

cupcake23
cupcake23
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ilargi do 5 jan 2012 - 19:11

cupcake23 schreef:
Rose- schreef:Het is jouw auto, alleen jij bepaalt voor hoeveel je hem verkoopt! Leuk dat hij zegt ga er maar vanuit dat hij verkocht is, maar dat bepaal jij, hij niet!!

Daar heb je gelijk in, en als ik akkoord was gegaan had ik wel gezegd dat ik de auto van mp afhaal.
Maar hij wil hem kopen voor mijn aangegeven vraagprijs, alleen nu heb ik onverwachts een koper, voor 270 euro meer.

Niet doen!!! Niet je rot voelen, zo werkt Marktplaats nou eenmaal en dat weten de eventuele kopers ook! Wat je wel kan doen is ze even bellen, en zeggen dat ze hem voor 870 mee mogen nemen, maar niet voor 600. Dat kan je beter van te voren zeggen, anders komen ze voor niks.

Edit; terug mailen dat ze dan niet hoeven te komen, klaar!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Bericht  Ibbeltje do 5 jan 2012 - 19:12

Dan weer mail terug van dat jij dat nog altijd bepaald en dat ze de keuze hebben of dat hoger bedrag of niet.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ilargi do 5 jan 2012 - 19:13

Ibbeltje schreef:Dan weer mail terug van dat jij dat nog altijd bepaald en dat ze de keuze hebben of dat hoger bedrag of niet.

+1!! Ze doen verdorie net alsof het hun auto al is!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Bericht  cupcake23 do 5 jan 2012 - 19:14

Rose- schreef:
cupcake23 schreef:

Niet doen!!! Niet je rot voelen, zo werkt Marktplaats nou eenmaal en dat weten de eventuele kopers ook! Wat je wel kan doen is ze even bellen, en zeggen dat ze hem voor 870 mee mogen nemen, maar niet voor 600. Dat kan je beter van te voren zeggen, anders komen ze voor niks.

Edit; terug mailen dat ze dan niet hoeven te komen, klaar!

Ja daar heb je gelijk in.
En toch voel ik me rot. Die man klonk zo positief en enthousiast dat hij er belang bij had. Vind het gewoon sneu.
cupcake23
cupcake23
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  cupcake23 do 5 jan 2012 - 19:14

Rose- schreef:
Ibbeltje schreef:Dan weer mail terug van dat jij dat nog altijd bepaald en dat ze de keuze hebben of dat hoger bedrag of niet.

+1!! Ze doen verdorie net alsof het hun auto al is!

Ja dat is waar, ze geven mij een schuldgevoel.
cupcake23
cupcake23
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ilargi do 5 jan 2012 - 19:17

Ik zou dit terug mailen;

Beste meneer/mevrouw,

Zoals u op Marktplaats kan zien heb ik hogere biedingen gehad op mijn auto. Ik geef nu aan dat u hem voor 870 euro kan kopen, zo niet gaat de koop helaas niet door.

Met vriendelijke groet,

je naam
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Bericht  TGR do 5 jan 2012 - 19:48

Je kan niet zomaar afwijken van een afspraak die je al met hen hebt gemaakt. Door in zee te gaan met hun bod van 600 euro, zit je er naar mijn idee toch wel aan vast. Je bent zelf te snel geweest met het accepteren van het eerste bod. Dat er daarna mensen zijn geweest die meer boden, maakt je hebberig.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Prosecco do 5 jan 2012 - 19:55

Het is ook altijd nog maar afwachten hoe serieus die mensen van de 870 zijn. Komen ze wel opdagen als je met ze afspreekt? Kopen ze hem echt? Dat zou ik eerst even natrekken en dan pas deze kopers afzeggen. Anders ben je je auto straks alsnog niet kwijt omdat je ineens de hoofdprijs wilde hebben.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  cupcake23 do 5 jan 2012 - 20:03

Ja daar hebben jullie ook wel weer gelijk in.
Maar echt in zee ben ik natuurlijk niet gegaan met hun, ik heb een indicatie gegeven van mijn prijs, en dat ze zouden komen kijken.
Er zijn er wel meer wezen kijken gisteren, die hadden er geen belang bij, hoe kan hij dan zeggen, per telefoon en via foto's van het internet dat hij hem wel wil kopen, misschien vind ie het ook wel niks.

Het was anders geweest als ik had gezegd: Is goed, ik reserveer hem en hij is verkocht.
Maar dat is niet het geval, dus naar mijn idee ben ik niet met hun in zee gegaan.
cupcake23
cupcake23
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  duckie do 5 jan 2012 - 20:58

vervelende situatie, maar hebben die mensen van 870 alleen een bod gedaaan of ook gemaild/gebeld? Want aleen een bod zegt mij niet zoveel want lang niet iedereen reageert dan terug als je reactie geeft. En dan heb je strax helemaal niets als je die van 600 afzegd...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Alex do 5 jan 2012 - 21:10

duckie schreef:vervelende situatie, maar hebben die mensen van 870 alleen een bod gedaaan of ook gemaild/gebeld? Want aleen een bod zegt mij niet zoveel want lang niet iedereen reageert dan terug als je reactie geeft. En dan heb je strax helemaal niets als je die van 600 afzegd...

Eens. Ik had eens een dressoir te koop gezet en verwachtte er niet veel voor te krijgen. Ik kreeg het ene bod na het andere, van vijftig tot honderdvijftig euro. Ik heb een paar mensen gemaild en zelfs gebeld met de hoogste bieder, maar dat dressoir is uiteindelijk mooi niet verkocht. Ik zou er nog even goed over nadenken.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Lejow do 5 jan 2012 - 21:15

Evy schreef:
duckie schreef:vervelende situatie, maar hebben die mensen van 870 alleen een bod gedaaan of ook gemaild/gebeld? Want aleen een bod zegt mij niet zoveel want lang niet iedereen reageert dan terug als je reactie geeft. En dan heb je strax helemaal niets als je die van 600 afzegd...

Eens. Ik had eens een dressoir te koop gezet en verwachtte er niet veel voor te krijgen. Ik kreeg het ene bod na het andere, van vijftig tot honderdvijftig euro. Ik heb een paar mensen gemaild en zelfs gebeld met de hoogste bieder, maar dat dressoir is uiteindelijk mooi niet verkocht. Ik zou er nog even goed over nadenken.

+1
Zo ging het hier met een wandmeubel. Kreeg het ene bod na het andere, ik mailde de meeste binnen het uur terug en uiteindelijk reageerde niemand (waarom bied je dan, vraag ik me af) en kon na een paar weken het wandmeubel met de roteb mee....
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Rovine do 5 jan 2012 - 21:24

Zo doe ik het vaak ook hoor, de koper loopt nu gewoon te bluffen. Als ik een maximumprijs in mijn hoofd heb bied ik de verkoper de kans er wel snel vanaf te raken, maar moet die verkoper genoegen nemen met minder. Veel verkopers happen dan alsnog omdat ze bang zijn ermee te blijven zitten.
Overigens heb ik nog nooit zoiets duurs gekocht via MP, dan ging het over een paar tientjes.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 21:30

Ik zou even wachten, het gaat over een verschil van bijna 300 euro! Je hebt nog niks beloofd, jammer dan voor hen, Marktplaats is gewoon handel

Gast
Gast

Bericht  KOL do 5 jan 2012 - 22:36

Dit zijn dingen die niet makkelijk zijn...

Als je min of meer hun bod hebt geaccepteerd en ze dit hebt toegezegd (hoeft niet direct in deze bewoordingen), dan is er sprake van een overeenkomst.
Dus als je hebt gezegd dat je 'm voor 600 euro verkoopt (= aanbod) en zij hebben gezegd 'daar doen we het voor' (=aanvaarding) dan is er toch sprake van een overeenkomst.

Volgens artikel 6:217 van het Burgerlijk Wetboek volstaat een aanbod van de ene partij en de aanvaarding van dat aanbod door de andere partij. Aanbod en aanvaarding kunnen dus ‘vormvrij’ plaatsvinden.

Je kunt wel onder je acceptatie uitkomen als je dat zo spoedig mogelijk bekend maakt en dan denk ik dat dat binnen een dag moet gebeuren.
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  SleepingBeauty do 5 jan 2012 - 22:45

Ik de andere bieder mailen/bellen? als ze echt geinteresseerd zijn, kan je zeggen dat je een hogere bieder hebt.
Maar voor het zelfde geld hoor je er nooit wat van terug en heb je niks.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud