hoogwater
+27
GreenGrass
Lejow
Curious
Schaapke
Monte
Printje
Marin
Jeanette
minoessepoes
Susan
loura
SuperGrover
Macelka
Ooh La La!
girli
Sweety
Jade
Suus
Paper Crown
Zora
vlinder-19
Caramba
Shopelle
Toet
Erin
silly-one
Sarah1985
31 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: hoogwater
Sarah, die foto's heb je zelf gemaakt? Ik schrik een beetje van die foto van dat bankje in het water en die auto die tussen het water rijdt, het is écht veel water.
Gast- Gast
ja die fotos zelf gemaakt. Waar wij reden werden ook wegen afgesloten door de politie omdat alles vol lag met water.
Ze kunnen idd het water niet weg krijgen door de wind. En waar ik woon is dan precies een risico, hier zijn ze nu bezig weilanden vol laten lopen maar helpt niet nog veel
Ze kunnen idd het water niet weg krijgen door de wind. En waar ik woon is dan precies een risico, hier zijn ze nu bezig weilanden vol laten lopen maar helpt niet nog veel
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Zo vaag, hier is het gewoon droog en scheen de zon net nog....den haag, that is
Gast- Gast
Hier vanmiddag even de havens in gereden, daar waren delen afgesloten en waar we konden zien liep het water bijna de kade op. Vooral de huizen aan de havens hebben het niet best.
Ook rondje biesbos gedaan, waar we normaal wandelen staat nu het water tot de knotten van de knotwilgen!
Ook rondje biesbos gedaan, waar we normaal wandelen staat nu het water tot de knotten van de knotwilgen!
Gast- Gast
Bizar he! Ik zat vandaag in de trein en reed dwars door een gebied waar de weilanden zijn ondergelopen. Het is zo gek om voor te stellen dat daar normaal koeien staan te grazen terwijl het nu een meer lijkt.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Hier staat het water ook hoog, in mn huis inmiddels zelfs
We hebben ons hele huis onderkelderd en inmiddels is ook het grondwater zo hoog komen staan dat het vanuit de pijpjes aan de onderkant van de koekkoeks (ramen in de grond bij een kelder), waar normaal het regenwater de grond in gaat, alles omhoog komt.
Inmiddels zo hoog dat het ook via de ramen mn kelder in komt.
Het stucwerk in mn kelder is onder de ramen inmiddels zowat oranje gekleurd (veel ijzer in het grondwater hier) en tis flink dweilen in de kelder.
Die pijpjes zijn al dichtgemaakt, maar de druk van het grondwater is zo hoog, dat het er nog tussendoor geperst komt...
Het zal wel verzekeringswerk zijn, dus wat dat betreft maak ik me niet druk... maar baal flink want woon hier net en alles is nieuw(bouw)!!
We hebben ons hele huis onderkelderd en inmiddels is ook het grondwater zo hoog komen staan dat het vanuit de pijpjes aan de onderkant van de koekkoeks (ramen in de grond bij een kelder), waar normaal het regenwater de grond in gaat, alles omhoog komt.
Inmiddels zo hoog dat het ook via de ramen mn kelder in komt.
Het stucwerk in mn kelder is onder de ramen inmiddels zowat oranje gekleurd (veel ijzer in het grondwater hier) en tis flink dweilen in de kelder.
Die pijpjes zijn al dichtgemaakt, maar de druk van het grondwater is zo hoog, dat het er nog tussendoor geperst komt...
Het zal wel verzekeringswerk zijn, dus wat dat betreft maak ik me niet druk... maar baal flink want woon hier net en alles is nieuw(bouw)!!
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Nou, dat weet ik niet zeker Curious, ze hadden het er bij editie NL over dat niet alles vergoed wordt door de verzekering. Ik weet alleen niet meer in welke gevallen wel, en in welke niet..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
volgens mij als het door grondwater kwam kreeg je het niet vergoed. ALs het door regenwater kwam wel. En door een dijkdoorbraak niet tenzij het een ramp word. Zoiets geloof ik. En was maar 90% vergoed
Ik hoop dat je een goede verzekering hebt balen zeg
Ik hoop dat je een goede verzekering hebt balen zeg
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Het water hier in de omgeving staat ook enorm hoog. Het basketbalveldje hiervoor is inmiddels een vijver geworden voor de eendjes. Maandag ben ik trouwens nog langs die polder gekomen die geëvacueerd wordt.
Ik zou trouwens ook niet graag in dit gebouw zitten nu:
Ik zou trouwens ook niet graag in dit gebouw zitten nu:
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
is dat in pdp?
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
wc-eend schreef:is dat in pdp?
nee maar niet ver ervan weg einde van de straat van pdp
GreenGrass- Kletskop
GreenGrass schreef:wc-eend schreef:is dat in pdp?
Haha ik weet niet wat pdp is maar is dit van het z.complex?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Uiteindelijk met wat wind, maar zonder een druppel heen en weer kunnen fietsen vandaag en ook nog even buiten geweest (wandelen/fietsen). Viel allemaal best mee dus, al gaat het nu wel weer erg hard waaien.Smikkell schreef:Gelukkig heb je twee blikken snert in huis.
Ik dacht vannacht dat ik aan zee woonde en de golven tegen mijn huis sloegen. Ik heb nog niet naar buiten gekeken, maar misschien was het ook wel echt zo. Brrr.. moet zo de deur uit en heb geen boot. Dan maar op de fiets.
Morgen alleen heen en weer naar het zwembad en verder blijf ik binnen.
Gast- Gast
Hier nog achter een regenhoes van de Maxi Cosi aan moeten rennen, de wind wilde m jattenSmikkell schreef:Uiteindelijk met wat wind, maar zonder een druppel heen en weer kunnen fietsen vandaag en ook nog even buiten geweest (wandelen/fietsen). Viel allemaal best mee dus, al gaat het nu wel weer erg hard waaien.Smikkell schreef:Gelukkig heb je twee blikken snert in huis.
Ik dacht vannacht dat ik aan zee woonde en de golven tegen mijn huis sloegen. Ik heb nog niet naar buiten gekeken, maar misschien was het ook wel echt zo. Brrr.. moet zo de deur uit en heb geen boot. Dan maar op de fiets.
Gast- Gast
Zora schreef:GreenGrass schreef:wc-eend schreef:is dat in pdp?
Kom op, PDP kan je toch wel ontcijferen Zora? De wijk waar het Z in is!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Zora schreef:GreenGrass schreef:wc-eend schreef:is dat in pdp?
Ik snapte de WC-eend eerst ook niet hoor maar dit klopt allemaal
GreenGrass- Kletskop
Arme jij!Stofzuiger schreef:Hier nog achter een regenhoes van de Maxi Cosi aan moeten rennen, de wind wilde m jattenSmikkell schreef:Uiteindelijk met wat wind, maar zonder een druppel heen en weer kunnen fietsen vandaag en ook nog even buiten geweest (wandelen/fietsen). Viel allemaal best mee dus, al gaat het nu wel weer erg hard waaien.Smikkell schreef:Gelukkig heb je twee blikken snert in huis.
Ik was stukje gaan fietsen, maar die twee 'we zijn zes maar amper 15 kilo kindjes' hadden het zwaar op hun fietsjes. We stonden nog even op de steiger te vissen met een grote tak, maar was bang dat ze zo het water in zouden worden geblazen .
Gast- Gast
Jaya schreef:Ik las op Twitter iets korts van een doorgebroken dijk?
Weet niet waar precies,maar een dorp verder, vanaf mijn woonplaats daar is wel een dijk doorgebroken. Mensen moeten daar ook evacueren, omdat op het eiland het water van 1 tot 1,5 meter hoog wordt verwacht! Oh my, beloofd nog wat, ze denken dat dit tussen nu en 6 uur morgen ochtend kan gebeuren.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Spetterdespat schreef:Jaya schreef:Ik las op Twitter iets korts van een doorgebroken dijk?
Weet niet waar precies,maar een dorp verder, vanaf mijn woonplaats daar is wel een dijk doorgebroken. Mensen moeten daar ook evacueren, omdat op het eiland het water van 1 tot 1,5 meter hoog wordt verwacht! Oh my, beloofd nog wat, ze denken dat dit tussen nu en 6 uur morgen ochtend kan gebeuren.
Ow dat hoorde ik net ook van mijn vriend!
GreenGrass- Kletskop
Whaha pdp is toch makkelijk ! Maar ik snap waar het is inderdaad !
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
GreenGrass schreef:Spetterdespat schreef:Jaya schreef:Ik las op Twitter iets korts van een doorgebroken dijk?
Ow dat hoorde ik net ook van mijn vriend!
Was gister al bekende dat dit gebied ook last van hoog water zou krijgen. Ook dorpen rondom dat dorp kon er last van krijgen. Nou ja het water staat hier ook erg hoog.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik las net al dat ze hier in de stad groningen ook al een nooddijk aan gaan leggen bij een industrieterrein. En het Groninger Museum gaat de benedenzalen ontruimen Het water komt trouwens ook al over de dijken in tolbert...
LWB- Fluisteraar
- Aantal berichten : 77
Punten : 144
Registratiedatum : 28-11-10
GreenGrass schreef:Marin schreef:Zora schreef:GreenGrass schreef:wc-eend schreef:is dat in pdp?
Ik snapte de WC-eend eerst ook niet hoor maar dit klopt allemaal
Ohhh haha duh
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik las net dat we waarschijnlijk van het weekend op de Waalkade kunnen varen. Maar dat is op zich niet echt een groot gevaar, want de huizen en de horeca staat nog wat hoger.
Ik moet wel zeggen dat 5 weken geleden het water in de Waal nog te laag stond en nu staat het bijna op de Waalkade. Het kan heel snel gaan, plus als al het sneeuw wat nu in de Alpen valt nog een keer als smeltwater deze kant op komt, dan kunnen we onze lol op in het voorjaar.
Ik moet wel zeggen dat 5 weken geleden het water in de Waal nog te laag stond en nu staat het bijna op de Waalkade. Het kan heel snel gaan, plus als al het sneeuw wat nu in de Alpen valt nog een keer als smeltwater deze kant op komt, dan kunnen we onze lol op in het voorjaar.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: