Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mamafiets

+9
Catwoman79
holaagirl
Darius
Pandora
snoezel
Tania
Flower_L
red rose
piertje
13 plaatsers

Ga naar beneden

mamafiets Empty mamafiets

Bericht  piertje za 31 dec 2011 - 23:57

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe fiets om binnenkort met mijn dochtertje te kunnen fietsen.
Nu heb ik een site gevonden met de top 10 mamafietsen.
De gazelle Bloom staat daar op 1, maar is ook de duurste fiets.
Op 2 staat de Redy Belle mamafiets, veel goedkoper.
Maar ik kan weinig ervaringen vinden met deze fiets.
Wie heeft er hier een mamafiets (mag ook een ander merk zijn) en wat zijn je ervaringen?
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mamafiets Empty Re: mamafiets

Bericht  red rose zo 1 jan 2012 - 0:21

Ik lees mee. Ik heb nu op mijn oude fiets een bobike zitje, en dat gaat op zich prima, maar ik wil graag een nieuwe fiets. Een moederfiets dus, maar ik ben ook ontzettend aan het twijfelen welke fiets ik nu wil gaan kopen. Ik heb op de Gazelle Bloom gefietst, en het fietst wel super lekker, maar de prijs is wel hoog.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flower_L zo 1 jan 2012 - 0:43

Ik heb een mama fiets van gazelle, tweedehands gekocht. Voorop stoeltje van yepp.
Bevalt goed, lage instap. Stuurslot gebruik ik nauwelijks, zo'n gepriegel.

Weet niet zo 123 type, maar ik vind fijne fiets!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Tania zo 1 jan 2012 - 0:45

Ik heb een Montego Liberty 7 met Yepp stoeltje erop. Prima ding.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 0:48

Ik heb een tweedehands Gazelle Bloom en ik ben er erg blij mee! Fiets heerlijk en is stevig.

Gast
Gast

Bericht  snoezel zo 1 jan 2012 - 0:51

Ik heb een spartafiets, erg mooi ding met bijpassende bekleding op stoeltjes. Nadeel is wel de prijs en hij is een stuk zwaarder dan andere vergelijkbare fietsen.
Eerder genoemd stuurslot zweer io wel bij.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Pandora zo 1 jan 2012 - 1:07

Ik heb de Cortina Roots met een Yepp zitje erop, ben er helemaal blij mee en kostte nieuw, compleet met zitje, buggydrager en fietstassen volgens mij iets van EUR 700,--

mamafiets Img_fill_crop_1647_616x339
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Darius zo 1 jan 2012 - 1:40

Montego liberty 7, met een bobike zitje. Prima fiets, maar ik gebruik m niet dagelijks en is niet mijn belangrijkste vervoermiddel. Als ik wel elke dag op de fiets moet, dan zou ik ook voor een duurdere, bijv de gazelle gaan. Maar de montego is ook oerdegelijk!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 1:46

Ik heb deze gekocht via Marktplaats. Het is een Cortina Roots en er zaten 2 zitjes van Bobike bij. Ik wilde graag een mamafiets maar dan niet in zo'n felle kleur en toen zag ik deze. Ik heb er jammer genoeg nog niet veel op gefietst met S. maar het is wel een fijne fiets

mamafiets Cortina-Roots-2009-Moederfiets1

Gast
Gast

Bericht  holaagirl zo 1 jan 2012 - 1:47

Ik heb op mijn eigen fiets een mama-stuur gezet! Een voordelige oplossing! Heel blij mee nog steeds! En zelf een bobike zitje er op gezet!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Catwoman79 zo 1 jan 2012 - 1:56

- weg -

Laatst aangepast door Catwoman79 op zo 23 sep 2012 - 6:59; in totaal 1 keer bewerkt
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Liadan zo 1 jan 2012 - 2:15

Darius schreef:Montego liberty 7, met een bobike zitje. Prima fiets, maar ik gebruik m niet dagelijks en is niet mijn belangrijkste vervoermiddel. Als ik wel elke dag op de fiets moet, dan zou ik ook voor een duurdere, bijv de gazelle gaan. Maar de montego is ook oerdegelijk!
Hier hetzelfde.
Ik heb pas wel iets gehad met mijn versnellingen, gelukkig hoefden ze alleen gesmeerd te worden. Maar als er meer mee was geweest dan was mijn fietsenmaker er niet aan begonnen omdat ze schijnbaar heel lastig te maken zijn dan(?).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Wennes zo 1 jan 2012 - 2:33

Ik heb de bloom en ik vind het een geweldige fiets! Afgelopen zomer heb ik er al super veel op gefietst.
Ik had eerst de montego liberty met 5 versnellingen genomen. Fietste wel goed, maar toen ik onze zoon in stoeltje voorop zette klapte het stuur bijna dubbel en kon ik nog net de fiets opvangen. Dit had niet mogen gebeuren door de spanningsveer die bij het voorwiel zit. Wij gelijk naar de fietsenwinkel en ze konden hem niet strakker zetten! Ik was best wel boos, want je geeft een hoop geld uit en wil dat het goed is. Ik kon hem toen met bijbetaling omruilen tegen de bloom.
Hier ben ik erg blij om, want bij de bloom zet je het stuur vast met een draaiknop. Dan zet je je kindje erin en voordat je gaat fietsen draai je de knop weer los.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Fiwen zo 1 jan 2012 - 7:21

Ik heb eerst een mamafiets gehad. Een Batavus Mambo Deluxe, rijd super goed en ook erg fijn met lage instap en meer ruimte en zo. Maar door mijn rug kon ik niet goed fietsen met J.uul voorop, had na 5 minuten al rugpijn. Nu heb ik een omafiets met trapondersteuning en daar een moederstuur op. Voor mij een ideale oplossing. Enige probleem is dat je met een buggiedrager de standaard niet meer omhoog kunt vastzetten maar daar kan ik vast nog wel een keer een oplossing voor verzinnen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 7:32

Hier ook een batavus mambo deluxe, rijd goed. Ik heb een bobike fiets stoeltje voorop.

Gast
Gast

Bericht  piertje zo 1 jan 2012 - 8:31

Fijn dat er al zoveel reacties zijn!
Niemand ervaring met de Redy Belle?
Hoor graag nog van meer mensen wat zij hebben en of het fijn is.
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  PapillonRose zo 1 jan 2012 - 8:38

Ik heb de Xalina Limit van Halfords. Een voordelige prijs voor een moederfiets. Het is wel zo dat ik de fiets voor erbij heb, het belangrijkste vervoermiddel is de auto. Dus het fietsen doe ik echt voor de leuk en de ontspanning. Daarom heb ik een niet te dure fiets gekocht, omdat ik hem niet elke dag nodig heb. Dat hij dan maar 3 versnellingen had vond ik bijvoorbeeld niet erg. Ik zou wel meer versnellingen willen als ik elke dag zou moeten fietsen.

Het ligt er denk ik aan hoe intensief je een fiets wilt gaan gebruiken. Ik ben heel tevreden met mijn voordelige fiets van de Halfords, en hij voldoet voor mij prima. Ik kan me echter wel voorstellen dat je iets meer comfort wilt als je veel en ver fietst. Zo is mijn fiets wel vrij zwaar en heeft maar 3 versnellingen. Wel fijn is de lage instap, de dubbele standaard, de goede bagagedrager, de verlichting..

En ik had mazzel dat er een goede actie was een paar maanden geleden, had toen een nieuwe fiets, met windscherm en zitje voor 400 euro.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud