Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

snoepjes van de caissière

+6
Annemie
Ayla
-Ieniemienie-
Susan
TukTuk
Flower_L
10 plaatsers

Ga naar beneden

snoepjes van de caissière Empty snoepjes van de caissière

Bericht  Flower_L do 29 dec 2011 - 1:48

Hoe staan jullie daar tegenover?

Laatst wezen winkelen met mijn moeder, en bij Hema even thee gedronken. De mevrouw liet een koekje zien aan L. "mag jij deze hebben". Ja....daar gingen de handjes natuurlijk de lucht in. Kan dan toch moeilijk nee zeggen? Dan schreeuwt hij alles bij elkaar. Heb tegen de mevrouw gezegd "nee, liever niet... maar heb nu weinig keus".

Dinsdag was de mevrouw van de Etos hier al met een bakje vol tumtum aan het schudden. Snoep mag hij van ons nog helemaal niet, dus als ik dat bakje al zie dan zeg ik snel dat het niet mag. Maar vind zo jammer, nu houd ik daar bewust rekening mee wanneer ik boodschappen ga doen daar.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

snoepjes van de caissière Empty Re: snoepjes van de caissière

Bericht  TukTuk do 29 dec 2011 - 1:51

Vind het beetje raar dat caissières het niet eerst even vragen.. Toen ik als bijbaantje werkte op de vleeswaren afdeling in een supermarkt, hadden we ook altijd plakjes boterhamworst apart liggen voor kinderen, maar vroeg altijd eerst aan de ouders of ze het mochten hebben, voordat ik die tevoorschijn haalde.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 1:54

Eigenlijk ben ik daar niet zo moeilijk in, tenzij het dagelijks zou gebeuren smile Maar hier zijn ze niet zo vrijgevig in de buurt. Alleen bij de slager krijgt hij altijd een plakje worst.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 29 dec 2011 - 1:54

Daar heb ik totaal geen probleem mee. Yrsa krijgt in de supermarkt vaak een plakje worst aangeboden, toen ik haar nog te jong vond voor worst zei ik altijd gewoon: 'Nee, dank u, ze eet nog geen worst.'

Als je het echt niet wil kan ik me wel voorstellen dat je het vervelend vindt dat ze het al laten zien, dan is het inderdaad moeilijk om te weigeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Flower_L do 29 dec 2011 - 1:55

ik vind het sowieso overbodig om snoepjes aan te bieden. Heb vroeger ook als bijbaantje in supermarkt gewerkt, en daar kwamen geregeld kindjes bij de kassa, vragen om een snoepje...omdat zij dat altijd kregen.
Denk wel dat er genoeg ouders zijn die tegen de kinderen zeggen "ga je mee boodschappen doen, dan krijg je een snoepje in de winkel", omdat het vaak niet de leukste bezigheid van kinderen is.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  -Ieniemienie- do 29 dec 2011 - 1:55

Ja ik vind dat ook erg irritant!
Onze dochter krijgt ook eigenlijk nooit snoep. Op een hele enkele uitzondering na.
En ja dan vragen ze het aan haar, en laten ze het aan haar zien.
Ja ga dan maar eens nog nee zeggen. Zelfs bij de verloskundige toen ik daar nog heen moest.
Hadden ze paaseitjes staan. Vroegen ze aan M of ze er eentje wilde. M vond het er prachtig uitzien en wilde dat wel. Zeg dan nog maar eens nee. Gelukkig wist ze niet wat het was, en gooide ik het erop dat het een balletje was. Dus na even mee gespeeld te hebben, ging ze naar bed en heb ik hem weggegooid. Vond dat zo raar, en Vk notabene!

Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Susan do 29 dec 2011 - 1:56

Tja, wat is overbodig? Het is gewoon een leuk extraatje en het staat je vrij om daar nee tegen te zeggen.

Ik ken een slagerij waar iedereen een plakje worst aangeboden krijgt, ook volwassenen, dat vind ik juist wel leuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  -Ieniemienie- do 29 dec 2011 - 1:56

Susan schreef:Daar heb ik totaal geen probleem mee. Yrsa krijgt in de supermarkt vaak een plakje worst aangeboden, toen ik haar nog te jong vond voor worst zei ik altijd gewoon: 'Nee, dank u, ze eet nog geen worst.'

Als je het echt niet wil kan ik me wel voorstellen dat je het vervelend vindt dat ze het al laten zien, dan is het inderdaad moeilijk om te weigeren.
Ik snap je punt wel, maar ik vind worst of kaas wel een verschil met snoep of chocola ed.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan do 29 dec 2011 - 1:58

-Ieniemienie- schreef:
Susan schreef:Daar heb ik totaal geen probleem mee. Yrsa krijgt in de supermarkt vaak een plakje worst aangeboden, toen ik haar nog te jong vond voor worst zei ik altijd gewoon: 'Nee, dank u, ze eet nog geen worst.'

Ik snap je punt wel, maar ik vind worst of kaas wel een verschil met snoep of chocola ed.

Ik wil alleen maar zeggen dat ik gewoon nee zeg als ik het niet wil, dat kan natuurlijk ook met snoep. Het zit 'm er dan niet in WAT ze aanbieden, maar HOE ze het aanbieden. Als ze aan jou vragen: 'Mag de kleine een snoepje/iets lekkers/een tumtummetje?' en het snoepje niet laten zien, dan is het toch een vergelijkbare situatie? Wat je wel en niet goed vindt voor je kind is persoonlijk, er zijn ook mensen die absoluut niet willen dat hun kind worst eet en daar ook goede redenen voor hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flower_L do 29 dec 2011 - 2:00

-Ieniemienie- schreef:

`+1, maar ook de manier waarop en het tijdstip. Dinsdag waren wij iets voor 17u bij de Etos, vlak voor etenstijd. Nu is een snoepje niet zo vullend, maar een koekje of een plak worst bijvoorbeeld wel. En eerst aan de ouder vragen vind ik toch niet meer dan normaal.

Daarnaast, er zijn ook kindjes met allergieën oid.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  -Ieniemienie- do 29 dec 2011 - 2:00

Susan schreef:
-Ieniemienie- schreef:

Ik wil alleen maar zeggen dat ik gewoon nee zeg als ik het niet wil, dat kan natuurlijk ook met snoep. Het zit 'm er dan niet in WAT ze aanbieden, maar HOE ze het aanbieden. Als ze aan jou vragen: 'Mag de kleine een snoepje/iets lekkers/een tumtummetje?' en het snoepje niet laten zien, dan is het toch een vergelijkbare situatie? Wat je wel en niet goed vindt voor je kind is persoonlijk, er zijn ook mensen die absoluut niet willen dat hun kind worst eet en daar ook goede redenen voor hebben.
Ja tuurlijk, dat is ook zo. Maar ik bedoel als ze het wel laten zien. M is 2,5 en dan vragen e aan haar, dus niet aan mij. Of ze een snoepje mag en duwen het nog net niet in haar hand. Ik vind dat erg vervelend.

Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L do 29 dec 2011 - 2:01

Susan schreef:
-Ieniemienie- schreef:

Inderdaad, het zit m in de manier waarop.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla do 29 dec 2011 - 2:06

Een stukje worst of kaas vind ik minder een probleem als een snoepje... Snoep wil ik haar zolang als mogelijk zo min mogelijk van laten eten, omdat mijn vriend suikerziekte heeft en de kans aanwezig is dat zij het ook heeft. Maar indd wel de manier waarop het gevraagd wordt, een kind zegt natuurlijk altijd ja!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Annemie do 29 dec 2011 - 2:08

Laatst waren we bij mc donalds, toen vroeg de medewerkster of mijn zoontje een chocolade kerstbal luste, ik zei toen "nee, maar ik lust hem wel". haha, dus had ik nog wat lekkers.. Laughing
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PiP do 29 dec 2011 - 2:14

Annemie schreef:Laatst waren we bij mc donalds, toen vroeg de medewerkster of mijn zoontje een chocolade kerstbal luste, ik zei toen "nee, maar ik lust hem wel". haha, dus had ik nog wat lekkers.. Laughing
Laughing

Toen ik nog achter de kassa zat hadden we alleen snoep als er een zak kapot was.
Maar ik vroeg dan eerst aan de ouder of het kind een snoepje mocht.
Eigenlijk was dit altijd wel goed.
Hier hebben ze dat nooit en vind ik het niet erg als het ergens wel een keer gevraagd wordt.
Bij de kaasboer mag ze wel altijd een plakje kaas van mij, maar die neem ik voor mijzelf ook aan :P

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 2:14

Wat raar dat ze dit gewoon doen zonder toestemming, in de supermarkt waar ik werkte moesten we altijd eerst aan de ouders vragen of de kindjes een snoepje mochten als ze ja zeiden dan vroegen we pas aan de kindje lussen jullie een snoepje? Vind dit eigenlijk ook niet meer dan normaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 2:22

Ik heb daar geen probleem mee. Als ik niet wil dat hij dat krijgt dan zeg ik gewoon nee bedankt. En als S. dan begint te krijsen dan tja dan is dat maar zo. Meestal is dan na 10 seconden wel weer over Wink

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw do 29 dec 2011 - 9:57

Wij hebben op mijn werk nu een bakje met snoep op de toonbank staan,ik vraag altijd eerst de ouder of het kindje een snoepje mag,ook al zijn de kinderen wat ouder.Als je het aan het kind vraagt wilt ie altijd wel snoep,maar je weet nooit of een kind een allergie heeft of wat dan ook,dat wil ik niet op mijn geweten hebben.Maar laatst stond een moeder me echt stom aan te kijken toen ik het vroeg,natuurlijk mocht dat.Dus ik uitleggen waarom ik het vroeg,vond ze maar raar.(was ook een raar mens)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Catwoman79 do 29 dec 2011 - 10:38

Maar of ze het nu aan jou vraagt of aan je kindje, je kind krijgt het in beide gevallen wel mee dat het wordt gevraagd.
Volgens mij maakt dat dus geen verschil. Nee is nee in zo'n geval. Ook al komt er een drama van.

Ik maak er zelf niet zo veel problemen van. Als mijn zoon iets aangeboden krijgt en hij kan het al eten dan krijgt hij het.
Hij heeft het ook wel eens aangeboden gekregen toen hij net een half jaar was. Ja dat was wat vroeg natuurlijk.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  M@niek do 29 dec 2011 - 12:54

Ik ben daar heel makkelijk in. Zo eens een keertje vind ik niet erg. Ligt er wel aan wat voor soort koek of snoep natuurlijk.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud