O&N en meebetalen?
+19
Inge
Muurvlindertje
Arwyn
VeryCherry
boekenwurm83
Rumble
Rovine
Lady4
Esperanza
minoessepoes
Ibbeltje
Liz
JD
Raindrop
TukTuk
Supertalentje
Alias
PluDan
Atelier Madame
23 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: O&N en meebetalen?
Ik zit trouwens met iets soortgelijks, maar dan niet gerelateerd met o&n. Een vriendin van mij is onlangs afgestudeerd en heeft nu een appartementje gevonden en een baan. Hiervoor heeft ze nooit op zichzelf gewoond. Ik woon ook nog thuis, maar ik zit erg krap met geld omdat ik sinds dit jaar geen stufi meer heb en nu ook school zelf moet betalen etc. Ze gaat nu verhuizen best een eindje verderop, waar je ook niet even op en neer gaat. Ze is nogal krenterig, als ik bijv met haar wat ga drinken en we gaan weg pakt ze de kaart erbij en gaat ze precies uitrekenen wat ze moet betalen, terwijl ik dan de neiging heb: ik betaal wel, volgende keer is het een rondje voor jou. Maar nu ga ik dus binnenkort langs bij haar nieuwe appartementje en ws blijf ik daar dus ook eten maar ik weet bijna zeker dat ze dan ook gaat verwachten dat ik mee betaal aan de boodschappen etc en eigenlijk vind ik dat een beetje vreemd. Ik zou zelf namelijk nooit mn gasten om geld gaan vragen. Ik vind ook beetje raar om te zeggen: moet ik meebetalen met de boodschappen? Het is ook zo dat ik echt heel erg krap zit met geld, dat op dit moment 5 euro al veel geld is voor mij Maarja wat zal ik doen, gewoon niet mee eten dan? Want ja als ik geld kan uitbesparen eet ik liever thuis dan..
Gast- Gast
Hmm lastig Yasmin! Ik snap je dilemma. Misschien kun je als ze inderdaad om geld vraagt de situatie uitleggen en zeggen dat jij de volgende keer betaalt als je minder krap bij kas zit? Bij mij ligt het er een beetje aan om wie het gaat. Met al mijn studentenvrienden is het eigenlijk vrij normaal dat we de kosten delen. Helemaal omdat we eigenlijk altijd bij mij eten omdat dat de meest handige en fijne plek is, dus dan blijf ik ook bezig.
Maar als mijn zus komt eten (al is die ook student haha) doen we dat niet want we eten om en om bij elkaar. En zo heb ik nog wat vrienden waarmee ik het weer niet doe. Het ligt er ook een beetje aan of iemand gewoon mee komt eten of echt komt eten. Haha, dat klinkt misschien een beetje als een gek verschil maar is er wel haha. Raar ook eigenlijk want het gaat eigenlijk allemaal vanzelf, terwijl er blijkbaar toch redenen zijn waarom iemand wel of niet mee hoeft te betalen haha.
Maar als mijn zus komt eten (al is die ook student haha) doen we dat niet want we eten om en om bij elkaar. En zo heb ik nog wat vrienden waarmee ik het weer niet doe. Het ligt er ook een beetje aan of iemand gewoon mee komt eten of echt komt eten. Haha, dat klinkt misschien een beetje als een gek verschil maar is er wel haha. Raar ook eigenlijk want het gaat eigenlijk allemaal vanzelf, terwijl er blijkbaar toch redenen zijn waarom iemand wel of niet mee hoeft te betalen haha.
Gast- Gast
Yasmin schreef:Ik zit trouwens met iets soortgelijks, maar dan niet gerelateerd met o&n. Een vriendin van mij is onlangs afgestudeerd en heeft nu een appartementje gevonden en een baan. Hiervoor heeft ze nooit op zichzelf gewoond. Ik woon ook nog thuis, maar ik zit erg krap met geld omdat ik sinds dit jaar geen stufi meer heb en nu ook school zelf moet betalen etc. Ze gaat nu verhuizen best een eindje verderop, waar je ook niet even op en neer gaat. Ze is nogal krenterig, als ik bijv met haar wat ga drinken en we gaan weg pakt ze de kaart erbij en gaat ze precies uitrekenen wat ze moet betalen, terwijl ik dan de neiging heb: ik betaal wel, volgende keer is het een rondje voor jou. Maar nu ga ik dus binnenkort langs bij haar nieuwe appartementje en ws blijf ik daar dus ook eten maar ik weet bijna zeker dat ze dan ook gaat verwachten dat ik mee betaal aan de boodschappen etc en eigenlijk vind ik dat een beetje vreemd. Ik zou zelf namelijk nooit mn gasten om geld gaan vragen. Ik vind ook beetje raar om te zeggen: moet ik meebetalen met de boodschappen? Het is ook zo dat ik echt heel erg krap zit met geld, dat op dit moment 5 euro al veel geld is voor mij Maarja wat zal ik doen, gewoon niet mee eten dan? Want ja als ik geld kan uitbesparen eet ik liever thuis dan..
He? Ik vind dat echt heel raar om te lezen... Dat als je ergens wat gaat eten dat je dan moet mee betalen aan boodschappen?? Echt belachelijk gewoon. Nodig dan iemand niet uit als je het te duur vind om voor extra personen boodschappen te kopen. :s Ik zou dan gewoon niet mee-eten . Maar weet je echt zeker dat je moet betalen?
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Het ligt er aan Maura wat voor soort feestje het is. Als ik bij iemand kom die mij gewoon uitgenodigd hebt voor een avondje dan zou ik iets lekkers meenemen om te drinken zoals een flesje wijn ofzo. Maar als ik word uitgenodigd met de vraag of ik iets mee wil nemen omdat iedereen dat doet is dat ook geen probleem. Ik zou zelf niet verwachten als ik mensen uitnodig dat zij mee betalen of iets meenemen. En als in jou geval word gevraagd of iemand iets zal meenemen ja dan zou ik dat ook niet erg vinden. Ik zou zelf ook eerst zeggen van nee joh hoeft niet maar als die persoon echt wat wilt bijdragen dan zou ik dat geen probleem vinden.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Als ik een feestje organiseer dan organiseer ik het trouwens ook gewoon en hoeft er niemand mee te betalen.
Maar ik weet wel dat een andere vrienden groep van me bij mijn ouders in het dorp dit jaar met oud en nieuw naar een feest gaan en daarvoor nog even wat hapjes en drankjes bij een vriendin doen, zij hebben wel afgesproken de kosten te delen omdat het niet echt georganiseerd wordt door haar maar het meest handig was en iedereen gaat daarna dus naar dat feest. Ik vond dat helemaal niet raar toen ik het hoorde. Maar het is misschien anders omdat het in studentenkringen iets normaler is..
Maar ik weet wel dat een andere vrienden groep van me bij mijn ouders in het dorp dit jaar met oud en nieuw naar een feest gaan en daarvoor nog even wat hapjes en drankjes bij een vriendin doen, zij hebben wel afgesproken de kosten te delen omdat het niet echt georganiseerd wordt door haar maar het meest handig was en iedereen gaat daarna dus naar dat feest. Ik vond dat helemaal niet raar toen ik het hoorde. Maar het is misschien anders omdat het in studentenkringen iets normaler is..
Gast- Gast
loura schreef:Yasmin schreef:Ik zit trouwens met iets soortgelijks, maar dan niet gerelateerd met o&n. Een vriendin van mij is onlangs afgestudeerd en heeft nu een appartementje gevonden en een baan. Hiervoor heeft ze nooit op zichzelf gewoond. Ik woon ook nog thuis, maar ik zit erg krap met geld omdat ik sinds dit jaar geen stufi meer heb en nu ook school zelf moet betalen etc. Ze gaat nu verhuizen best een eindje verderop, waar je ook niet even op en neer gaat. Ze is nogal krenterig, als ik bijv met haar wat ga drinken en we gaan weg pakt ze de kaart erbij en gaat ze precies uitrekenen wat ze moet betalen, terwijl ik dan de neiging heb: ik betaal wel, volgende keer is het een rondje voor jou. Maar nu ga ik dus binnenkort langs bij haar nieuwe appartementje en ws blijf ik daar dus ook eten maar ik weet bijna zeker dat ze dan ook gaat verwachten dat ik mee betaal aan de boodschappen etc en eigenlijk vind ik dat een beetje vreemd. Ik zou zelf namelijk nooit mn gasten om geld gaan vragen. Ik vind ook beetje raar om te zeggen: moet ik meebetalen met de boodschappen? Het is ook zo dat ik echt heel erg krap zit met geld, dat op dit moment 5 euro al veel geld is voor mij Maarja wat zal ik doen, gewoon niet mee eten dan? Want ja als ik geld kan uitbesparen eet ik liever thuis dan..
He? Ik vind dat echt heel raar om te lezen... Dat als je ergens wat gaat eten dat je dan moet mee betalen aan boodschappen?? Echt belachelijk gewoon. Nodig dan iemand niet uit als je het te duur vind om voor extra personen boodschappen te kopen. :s Ik zou dan gewoon niet mee-eten . Maar weet je echt zeker dat je moet betalen?
Nee ik weet het niet zeker maar ik verwacht het wel, want ik ken haar al heel lang Of nou ja, laat ik het zo zeggen, ze zal niet vragen: betaal je mee? Maar waarschijnlijk is het zo dat als ik naar haar toe gaat ze op een gegeven moment zegt: we moeten nog even naar de supermarkt om boodschappen en dat ze dan verwacht dat ik de helft betaal. Ik weet het natuurlijk niet zeker maar ik ken haar best goed dat ze het verwacht. Ik denk dat ik dan inderdaad voor het eten naar huis ga.
Gast- Gast
@Yasmin: dan sms je dr van te voren en zeg je, wat zullen we vanavond eten? Misschien kan jez elf wel iets maken (hartige taart ofzo) en verzorgd zij de rest van de gangen .
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Bij oud en nieuw delen we altijd het bedrag met iedereen. Met 13 man kan het flink oplopen met eten en drank. Vind dat ook niet meer dan normaal. Als het elk jaar ergens anders is zou ik het wel snappen, maar het is altijd bij ons en dan vind ik dat wat overdreven.
Verjaardag zijn de kosten inderdaad voor de jarige. Maar dat is ook jouw feestje terwijl oud en nieuw ons feestje is.
Verjaardag zijn de kosten inderdaad voor de jarige. Maar dat is ook jouw feestje terwijl oud en nieuw ons feestje is.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn ook met vrienden bij elkaar, en iedereen neemt ook wat mee.
Dit doen wij elk jaar
Dit doen wij elk jaar
Eliesje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 404
Punten : 448
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: