invorderingsrente
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
invorderingsrente
Ik kreeg vandaag van BD een brief dat mijn man een gedeelte zorgtoeslag moet terug betalen. Je kon dit eventueel in termijnen doen maar dan berekenen ze wel invorderingsrente. Wat is dit precies? En om hoeveel gaat het dan ongeveer extra?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Re: invorderingsrente
Omdat je het bedrag dan niet ineens betaalt, lopen zij rente mis en moet jij er rente over betalen.
Check: http://www.belastingdienst.nl/particulier/betalen/betalen-28.html#P531_23221
Check: http://www.belastingdienst.nl/particulier/betalen/betalen-28.html#P531_23221
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
ah ok, thx voor de link. Ik vraag me alleen af hoeveel extra je dan moet betalen, gaat dit om honderden euro´s extra of is het tientjes werk?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Een euro per maand. Zo ongeveer. Wordt meer naarmate je er langer over doet. Volgens mij is vier euro max per maand.
Gast- Gast
M@niek schreef:ah ok, thx voor de link. Ik vraag me alleen af hoeveel extra je dan moet betalen, gaat dit om honderden euro´s extra of is het tientjes werk?
Dat ligt natuurlijk aan het bedrag dat hij terug moet betalen, maar ik gok een paar tientjes of zelfs nog minder. Voor de zekerheid
Zininzon- Ratel
0,0069% van het totaalbedrag PER DAG extra
Zininzon- Ratel
Zininzon schreef:0,0069% van het totaalbedrag PER DAG extra
Wordt inderdaad vermeldt, maar is niet helemaal waar. Het is meer een beetje bangmakerij. Hoeveel mensen mij wel niet vroegen hoeveel invorderingsrente ze wel niet betaalden, nou net helemaal niets. Net als alle andere bedrijven/instanties is het zo dat ze graag direct hun geld terugwillen i.p.v. termijnen, maar die invorderingsruimte.......
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: