Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

+2
Pompoen
Lilou
6 plaatsers

Ga naar beneden

kaakchirurg - Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding? Empty Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

Bericht  Lilou ma 19 dec 2011 - 22:07

Pff, vriend en ik willen/moeten zorgverzekering overzetten. Nu mag ik bij Interpolis alleen maar een 1 Sterren gebitsverzekering afsluiten omdat mijn laatste tandartsbezoek langer dan 13 maanden geleden is geweest. Ik weet echter al wel dat ik komend jaar naar de kaakchirurg moet voor het verwijderen van mijn verstandskies, hierbij zit extra risico en moet ik aan een infuus met medicijnen vanwege mijn ziekte.

Volgens vergoedingenoverzicht wordt kaakchirurgie uit de basisverzekering vergoed, in dat geval heb ik geen enkel probleem maar klopt dat inderdaad ook bij dit soort ingrepen? Immers; dan zou iedere patiënt het trekken van verstandskiezen e.d. toch door de kaakchirurg uit willen laten voeren i.v.m. de kosten? Ben bang dat ik volgend jaar alsnog een behoorlijke rekening zal krijgen.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kaakchirurg - Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding? Empty Re: Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

Bericht  Pompoen ma 19 dec 2011 - 22:45

Lilou schreef:Pff, vriend en ik willen/moeten zorgverzekering overzetten. Nu mag ik bij Interpolis alleen maar een 1 Sterren gebitsverzekering afsluiten omdat mijn laatste tandartsbezoek langer dan 13 maanden geleden is geweest. Ik weet echter al wel dat ik komend jaar naar de kaakchirurg moet voor het verwijderen van mijn verstandskies, hierbij zit extra risico en moet ik aan een infuus met medicijnen vanwege mijn ziekte.

Volgens vergoedingenoverzicht wordt kaakchirurgie uit de basisverzekering vergoed, in dat geval heb ik geen enkel probleem maar klopt dat inderdaad ook bij dit soort ingrepen? Immers; dan zou iedere patiënt het trekken van verstandskiezen e.d. toch door de kaakchirurg uit willen laten voeren i.v.m. de kosten? Ben bang dat ik volgend jaar alsnog een behoorlijke rekening zal krijgen.

Ja een kaakchirurg is een arts en geen tandarts, het is net als wanneer je naar een orthopeed zou gaan voor een kijkoperatie van je knie oid. Daar krijg je ook niet achteraf de rekening van thuisgestuurd! Dat gaat dus idd gewoon via de basisverzekering.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kaakchirurg - Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding? Empty Re: Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

Bericht  TukTuk ma 19 dec 2011 - 22:49

Je zou ook kunnen kijken naar een andere verzekering die dus geen eisen stelt? Ik ben zelf 3 jaar niet bij de tandarts geweest, sinds dit jaar een tandarts verzekering tot 800 euro afgesloten en gelijk alles laten doen, geen enkel probleem bij de verzekering. Volgens mij is FBTO 1 van de weinige verzekeringen die iedereen gewoon toelaat. Ben namelijk verder gaan kijken naar andere verzekeringen, maar de verzekeringen die interessant leken voor mij, wilden eerst een soort medische keuring achtig iets, je werd dus niet zomaar toegelaten.

Maar kaakchirurg valt inderdaad onder de basisverzekering, dus daar hoef je je verder geen zorgen over te maken, maar als je meerdere kosten nog verwacht aan je gebit, zou ik dus wel verder kijken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kaakchirurg - Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding? Empty Re: Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

Bericht  Kaat ma 19 dec 2011 - 22:56

Kaakchirurg valt trouwens wel onder je eigen risico en alles wat daarboven komt wordt idd door je basisverzekering gedekt.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kaakchirurg - Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding? Empty Re: Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

Bericht  Atelier Madame ma 19 dec 2011 - 23:11

Ik meen dat sinds 1 januari dit jaar het trekken van verstandskiezen, ook bij een kaakchirurg, niet meer in de basisverzekering zit maar onder een tandverzekering valt (of dus je eigen portemonnee). Ik zou dit nog even goed navragen!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kaakchirurg - Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding? Empty Re: Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

Bericht  Pompoen ma 19 dec 2011 - 23:35

Atelier Madame schreef:Ik meen dat sinds 1 januari dit jaar het trekken van verstandskiezen, ook bij een kaakchirurg, niet meer in de basisverzekering zit maar onder een tandverzekering valt (of dus je eigen portemonnee). Ik zou dit nog even goed navragen!

Oh, als het veranderd is dan is wat ik net zeg idd verouderde informatie!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kaakchirurg - Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding? Empty Re: Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 6:53

Atelier Madame schreef:Ik meen dat sinds 1 januari dit jaar het trekken van verstandskiezen, ook bij een kaakchirurg, niet meer in de basisverzekering zit maar onder een tandverzekering valt (of dus je eigen portemonnee). Ik zou dit nog even goed navragen!

Dat heb ik ook gehoord!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kaakchirurg - Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding? Empty Re: Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

Bericht  Lilou di 20 dec 2011 - 10:33

Thanks allemaal voor jullie reacties!

We willen graag naar Interpolis vanwege de collectiviteitskorting die we daar krijgen, anders was ik inderdaad naar andere verzekeringen gaan kijken.
Denk dat ik deze week nog maar even bel naar huidige verzekering, vragen hoe het volgens hen zit.
Of het van eigen risico afgaat maakt niets uit, dat bedrag ben ik toch al kwijt aan mijn medicatie.

Overigens kon ik zelf al wel vinden dat eenvoudige extracties van kiezen bij kaakchirurgie niet vergoed worden vanaf 1 januari 2011.
Toch maar eens goed navragen dus. Ze kunnen het bij mij bijna onmogelijk eenvoudig noemen. Tandarts mag het niet doen bij mij vanwege behoorlijke risico's waarvoor ik dus dat rotinfuus en intensieve controle rond een ingreep moet hebben :S.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kaakchirurg - Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding? Empty Re: Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

Bericht  ChocoChip wo 21 dec 2011 - 3:57

Ik ben afgelopen jaar naar de kaak chirurg geweest en ik kreeg de rekening thuis.
400E Heb 2 verstandskiezen er uit laten snijden.
Ik moet wel zeggen dat ik bewust kies voor een hoge eigen risico.
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kaakchirurg - Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding? Empty Re: Zorgverzekering en kaakchirurg, vergoeding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum