Waar verder bezuinigen?
+21
Nora
Moonlight
Ibbeltje
rapa nui
SarahKey
ixis
Susan
Ifrah
loura
TukTuk
Sweety
Rush
Blond
Coco
_Lacey_
Antibes
kwak
Toet
girli
Jeanette
Atelier Madame
25 plaatsers
Pagina 4 van 11
Pagina 4 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11
Re: Waar verder bezuinigen?
_Leaf_ schreef:Antibes schreef:Leuke trouwens, mij werd van de week in een politieke discussie verweten dat de zorgstaat altijd krimpt als de VVD aan de leiding komt. Ja hallelujah, ze krijgen ook altijd de macht als er weer bezuinigd moet worden..
Gaat ut weer beter, komt links weer aan de macht, kan er weer flink geld uitgegeven worden tot de volgende dip...
Haha ja precies.
Oh en over ROC gesproken, misschien kunnen ze voor MBO ook wel een maximale termijn stufi instellen, net als voor HBO en WO. Wel zo eerlijk.
Dat is nu ook geloof ik zo?
Want mijn vriend belde van de week met de IB groep om te kijken als hij weer MBO ging doen of hij dan nog recht had op stufi, en hij viel net voor de oude regeling nog en had nog wel recht op opnieuw 4 jaar, maar vanaf 2005 is dat al veranderd en krijg je maar maximaal 4 jaar voor een MBO 3 en 4. Wel is het zo dat je daarna nog naar het HBO mag en opnieuw 4 jaar krijgt dan.
Laatst aangepast door AngelNyn op do 15 dec 2011 - 23:05; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Antibes schreef:Dolcis_ schreef:Jeetje schandalig eigenlijk als het zo zou gaan. Dat hij dan maar moet gaan werken ipv studeren :S
Dat is natuurlijk een beetje zwart/wit. Hij kan ook met een DUO lening en een bijbaantje op kamers gaan studeren, krijgt mam weer haar gewone uitkering: problem solved..
Dat is toch belachelijk? Daarbij is op kamers gaan niet voor iedereen een optie.
Laat ze eerst maar eens die uitkeringen stopzetten bij al die mensen die gewoon weigeren te werken en de buitenlanders die hier komen en gelijk hun handje op houden, i.p.v. op deze manier mensen te korten.
Wat een oordeel weer over 'de buitenlanders' die hier alleen maar komen om een handje op te houden. Geloof me, het overgrote deel wat Nederland binnenkomt wordt weer teruggestuurd naar land van herkomst, en van degene die mogen blijven, kunnen de meesten niet wachten om Nederlands te mogen leren en een normaal bestaan op te bouwen hier.
Ifrah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 20
Punten : 28
Registratiedatum : 06-06-11
Ik heb het toch juist over die buitenlanders die er géén moeite voor doen, die juist alleen hier komen zitten met een uitkering onder hun kont? Heb ik ergens iets gezegd over ALLE buitenlanders? Nee.. Ik zeg "de buitenlanders die hier komen en gelijk hun handje op houden". Want die zijn er genoeg!Ifrah schreef:AngelNyn schreef:Antibes schreef:Dolcis_ schreef:Jeetje schandalig eigenlijk als het zo zou gaan. Dat hij dan maar moet gaan werken ipv studeren :S
Dat is natuurlijk een beetje zwart/wit. Hij kan ook met een DUO lening en een bijbaantje op kamers gaan studeren, krijgt mam weer haar gewone uitkering: problem solved..
Dat is toch belachelijk? Daarbij is op kamers gaan niet voor iedereen een optie.
Laat ze eerst maar eens die uitkeringen stopzetten bij al die mensen die gewoon weigeren te werken en de buitenlanders die hier komen en gelijk hun handje op houden, i.p.v. op deze manier mensen te korten.
Wat een oordeel weer over 'de buitenlanders' die hier alleen maar komen om een handje op te houden. Geloof me, het overgrote deel wat Nederland binnenkomt wordt weer teruggestuurd naar land van herkomst, en van degene die mogen blijven, kunnen de meesten niet wachten om Nederlands te mogen leren en een normaal bestaan op te bouwen hier.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Antibes schreef:AngelNyn schreef:Rush schreef:Hier zijn geen eens kamers.Antibes schreef:
Ik zou niet weten waarom op kamers gaan geen optie zou zijn, leg dat eens uit?
Precies, je kan niet altijd overal maar op kamers gaan.. Ja in een grote stad wel, maar hier heb je die echt niet..
Ah, en in zo'n gat kun je wel studeren?
Ja hier zit wel een ROC.
Oh sorry, dan had ik het verkeerd begrepen aangezien je het over studeren had!
Laatst aangepast door Antibes op do 15 dec 2011 - 23:07; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Oh daarom wordt hier massaal Turks/Marokkaans gesproken op straat...Omdat ze niet kunnen wachten om in te burgeren!
Antibes, ik zit je te whatsappen...
Gast- Gast
AngelNyn schreef:_Leaf_ schreef:Antibes schreef:Leuke trouwens, mij werd van de week in een politieke discussie verweten dat de zorgstaat altijd krimpt als de VVD aan de leiding komt. Ja hallelujah, ze krijgen ook altijd de macht als er weer bezuinigd moet worden..
Gaat ut weer beter, komt links weer aan de macht, kan er weer flink geld uitgegeven worden tot de volgende dip...
Haha ja precies.
Oh en over ROC gesproken, misschien kunnen ze voor MBO ook wel een maximale termijn stufi instellen, net als voor HBO en WO. Wel zo eerlijk.
Want mijn vriend belde van de week met de IB groep om te kijken als hij weer MBO ging doen of hij dan nog recht had op stufi, en hij viel net voor de oude regeling nog en had nog wel recht op opnieuw 4 jaar, maar vanaf 2005 is dat al veranderd en krijg je maar maximaal 4 jaar voor een MBO 3 en 4. Wel is het zo dat je daarna nog naar het HBO mag en opnieuw 4 jaar krijgt dan.
Daar gaat het ook om. Mbo en daarna hbo er achteraan kan wel. Maar hbo en daarna wo kan niet. Dat is gewoon niet eerlijk verdeeld.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Oh daarom wordt hier massaal Turks/Marokkaans gesproken op straat...Omdat ze niet kunnen wachten om in te burgeren!
Wow en jij niet alleen haha! Ik heb hem naast me liggen, maar stil..
Antibes- Ratel
Jolicious schreef:AngelNyn schreef:_Leaf_ schreef:Antibes schreef:Leuke trouwens, mij werd van de week in een politieke discussie verweten dat de zorgstaat altijd krimpt als de VVD aan de leiding komt. Ja hallelujah, ze krijgen ook altijd de macht als er weer bezuinigd moet worden..
Haha ja precies.
Daar gaat het ook om. Mbo en daarna hbo er achteraan kan wel. Maar hbo en daarna wo kan niet. Dat is gewoon niet eerlijk verdeeld.
Ja precies...
Gast- Gast
Antibes schreef:AngelNyn schreef:Antibes schreef:AngelNyn schreef:Rush schreef:Hier zijn geen eens kamers.Antibes schreef:
Ik zou niet weten waarom op kamers gaan geen optie zou zijn, leg dat eens uit?
Precies, je kan niet altijd overal maar op kamers gaan.. Ja in een grote stad wel, maar hier heb je die echt niet..
Ah, en in zo'n gat kun je wel studeren?
Ja hier zit wel een ROC.
Oh sorry, dan had ik het verkeerd begrepen aangezien je het over studeren had!
Overigs had ik het niet zo zeer over mijn vriend, maar niet iedereen kan maar op kamers gaan. Toen ik nog in amsterdam studeerde was op kamers gaan voor mij ook geen optie, kon dat gewoon niet betalen, en wilde niet toen al volledig moeten gaan lenen om op een rot kamertje te gaan zitten, want ik kreeg alleen basisbeurs.
Het was meer om aan te geven dat op kamers gaan niet altijd zomaar een optie is.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Ik heb het toch juist over die buitenlanders die er géén moeite voor doen, die juist alleen hier komen zitten met een uitkering onder hun kont? Heb ik ergens iets gezegd over ALLE buitenlanders? Nee.. Ik zeg "de buitenlanders die hier komen en gelijk hun handje op houden". Want die zijn er genoeg!Ifrah schreef:AngelNyn schreef:Antibes schreef:Dolcis_ schreef:Jeetje schandalig eigenlijk als het zo zou gaan. Dat hij dan maar moet gaan werken ipv studeren :S
Maar er zijn ook een heleboel 100% Hollanders die hun handje ophouden en die hebben dan nog niet eens last van taalbarrieres of ongeldige diploma's!
Antibes- Ratel
Ik heb ook op kamers gezeten met alleen een basisbeurs en een volledige lening. Het is niet dat dat niet kán, het is dan iets wat je niet wil. Hordes studenten doen het namelijk wel.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Ik heb het toch juist over die buitenlanders die er géén moeite voor doen, die juist alleen hier komen zitten met een uitkering onder hun kont? Heb ik ergens iets gezegd over ALLE buitenlanders? Nee.. Ik zeg "de buitenlanders die hier komen en gelijk hun handje op houden". Want die zijn er genoeg!Ifrah schreef:AngelNyn schreef:Antibes schreef:Dolcis_ schreef:Jeetje schandalig eigenlijk als het zo zou gaan. Dat hij dan maar moet gaan werken ipv studeren :S
Hoe weet jij dat die er genoeg zijn? Je krijgt als nieuwkomer echt niet 'zomaar' een uitkering, daar zitten strenge eisen aan, en als je je daar niet aan houdt wordt je direct gekort.
Ik denk in elk geval niet dat je in die hoek moet gaan zoeken als het gaat om bezuinigingen. Nieuwkomers in Nederland kunnen vaak met moeite hun hoofd boven water houden, van een kale kip kun je niet plukken.
Ifrah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 20
Punten : 28
Registratiedatum : 06-06-11
Jolicious schreef:AngelNyn schreef:_Leaf_ schreef:Antibes schreef:Leuke trouwens, mij werd van de week in een politieke discussie verweten dat de zorgstaat altijd krimpt als de VVD aan de leiding komt. Ja hallelujah, ze krijgen ook altijd de macht als er weer bezuinigd moet worden..
Haha ja precies.
Dat is inderdaad ook krom verdeeld. Wat dat betreft vind ik zoals het in België gaat een stuk beter.
Als je gaat studeren krijg je een leerkrediet van 140 studiepunten (HBO is in belgie 3 jaar).
Als je gaat studeren, neem je 60 punten op van je leerkrediet, en als je je vakken haalt krijg je die 60 punten ook weer terug. In het eerste jaar worden ook nog de punten verdubbeld, zodat je maximaal met 200 punten kan starten in het 2de jaar. Haal je van die 60 punten er slechts 30, krijg je die 30 dubbel terug, dus begin je in jaar 2 weer met 140 studiepunten.
Zolang je genoeg studiepunten hebt in je leerkrediet /rugzakje om nog voor een nieuw studiejaar punten op te nemen, mag je door studeren. Kom je er onder, mag de school meer collegegeld gaan vragen bijvoorbeeld.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:
Overigs had ik het niet zo zeer over mijn vriend, maar niet iedereen kan maar op kamers gaan. Toen ik nog in amsterdam studeerde was op kamers gaan voor mij ook geen optie, kon dat gewoon niet betalen, en wilde niet toen al volledig moeten gaan lenen om op een rot kamertje te gaan zitten, want ik kreeg alleen basisbeurs.
Het was meer om aan te geven dat op kamers gaan niet altijd zomaar een optie is.
Dat je ergens niet voor kiest betekent niet dat het geen optie is!
Ik ken binnen mijn vereniging zo al een heel aantal mensen die inderdaad lenen en inderdaad een kamertje in Diemen of Osdorp hebben. Lenen is niet leuk, maar als je later een goede baan hebt kun je het terugbetalen en als je die niet krijgt dan wordt het op den duur kwijtgescholden. Investeren in je eigen toekomst heet dat.
Antibes- Ratel
Jolicious schreef:Ik heb ook op kamers gezeten met alleen een basisbeurs en een volledige lening. Het is niet dat dat niet kán, het is dan iets wat je niet wil. Hordes studenten doen het namelijk wel.
+1
Gast- Gast
Jolicious schreef:Ik heb ook op kamers gezeten met alleen een basisbeurs en een volledige lening. Het is niet dat dat niet kán, het is dan iets wat je niet wil. Hordes studenten doen het namelijk wel.
Ja als je inderdaad volledig gaat lenen, iets wat ik niet echt zag zitten op mijn 18de, en dus liever 4 uur per dag reisde.
Ik ben blij dat ik het toen niet gedaan heb want nu moet ik wel volledig lenen en mijn schuld wordt al enorm hoog daardoor.
TukTuk- Ratel
Ik stem voor Scandinavische aanpak. Studeren gewoon gratis als je al je punten haalt..
En dan ook lekker studeren wat je wilt, niet wel twee jaar mogen uitlopen door lanterfanten maar niet twee jaar een extra master doen omdat je zo'n excellente gemotiveerde student bent.
En dan ook lekker studeren wat je wilt, niet wel twee jaar mogen uitlopen door lanterfanten maar niet twee jaar een extra master doen omdat je zo'n excellente gemotiveerde student bent.
Antibes- Ratel
Die heb ik toch ook gelijk als eerste benoemd? "Antibes schreef:AngelNyn schreef:Ik heb het toch juist over die buitenlanders die er géén moeite voor doen, die juist alleen hier komen zitten met een uitkering onder hun kont? Heb ik ergens iets gezegd over ALLE buitenlanders? Nee.. Ik zeg "de buitenlanders die hier komen en gelijk hun handje op houden". Want die zijn er genoeg!Ifrah schreef:AngelNyn schreef:Antibes schreef:Dolcis_ schreef:Jeetje schandalig eigenlijk als het zo zou gaan. Dat hij dan maar moet gaan werken ipv studeren :S
Maar er zijn ook een heleboel 100% Hollanders die hun handje ophouden en die hebben dan nog niet eens last van taalbarrieres of ongeldige diploma's!
Laat ze eerst maar eens die uitkeringen stopzetten bij al die mensen die gewoon weigeren te werken"
TukTuk- Ratel
Rush schreef:Zou het anders zijn als dat kind in een ander land zit?Nois schreef:
Net zoals 800 euro kinderbijslag (+ nog eens kindgebonden budget) ontvangen voor je 4 kinderen in Marokko, die daar dan luxe kunnen leven.
Mijn broer krijgt ook kinderbijslag voor zijn kind in Canada, net zoals dat een andere Nederlander ook kinderbijslag krijgt voor zijn/haar kind.
Heel anders, het leven in Canada is een stuk duurder. Ik vind het prima dat ze kinderbijslag krijgen hoor, maar pas het bedrag dan aan, zodat de waarde gelijk blijft. In marokko is het leven spotgoedkoop vergeleken met nl. Nu ligt het inkomen daar natuurlijk ook heel laag. Maar 800 euro is daar erg veel geld en niet eens een maandinkomen van het gemiddelde gezin.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Wat zij ontvangt, krijgt hij natuurlijk nietAngelNyn schreef:Rush schreef:Hij heeft toch net zo goed een kind wat hij moet verzorgen?AngelNyn schreef:Rush schreef:Zou het anders zijn als dat kind in een ander land zit?Nois schreef:
Net zoals 800 euro kinderbijslag (+ nog eens kindgebonden budget) ontvangen voor je 4 kinderen in Marokko, die daar dan luxe kunnen leven.
Mijn broer krijgt ook kinderbijslag voor zijn kind in Canada, net zoals dat een andere Nederlander ook kinderbijslag krijgt voor zijn/haar kind.
Vind dat ook krom.. Doe dan gewoon alleen voor de kinderen die hier in NL ook wonen, en waarvan de ouders ook in NL wonen.
Maar dan neem ik aan dat zijn ex in canada woont met zijn kind? Als het goed is ontvangt zij dan toch daar ook al toeslagen en dergelijke? Anders is het ook wel makkelijk, vanuit 2 landen toeslagen krijgen?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Wat zij ontvangt, krijgt hij natuurlijk nietAngelNyn schreef:Rush schreef:Hij heeft toch net zo goed een kind wat hij moet verzorgen?AngelNyn schreef:Rush schreef:Zou het anders zijn als dat kind in een ander land zit?Nois schreef:
Vind dat ook krom.. Doe dan gewoon alleen voor de kinderen die hier in NL ook wonen, en waarvan de ouders ook in NL wonen.
Maar dan neem ik aan dat zijn ex in canada woont met zijn kind? Als het goed is ontvangt zij dan toch daar ook al toeslagen en dergelijke? Anders is het ook wel makkelijk, vanuit 2 landen toeslagen krijgen?
Nee, maar het kind wel.
Gast- Gast
@Leaf: Ik vind het niet eerlijk om over talent en kwaliteit te praten als we het over salarissen hebben. Ik heb ook talent en lever kwaliteit op mijn werk daarnaast leveren wij nog een zeer belangrije bijdrage aan de maatschappij (verslavingzorg) daar zou wel wat meer waardering voor voor mogen zijn.
Dat een arts meer verdiend vibd ik terecht maar vanwege zijn verantwoordelijkheid niet vanwege zijn talent of kwaliteit
Vooralsnog wordt er flink bezuinigd bij ons, wat betekend dat er klinieken dicht gaan, mensen weer op straat en stations gaan gangen meer suicidepogingen en meer kosten voor politie.
Loze bezuinigingen, mijn inziens.
Dat een arts meer verdiend vibd ik terecht maar vanwege zijn verantwoordelijkheid niet vanwege zijn talent of kwaliteit
Vooralsnog wordt er flink bezuinigd bij ons, wat betekend dat er klinieken dicht gaan, mensen weer op straat en stations gaan gangen meer suicidepogingen en meer kosten voor politie.
Loze bezuinigingen, mijn inziens.
Gast- Gast
Als je zelf in het buitenland woont en je kind ook, dan krijg je niets hoor. M`n broer kreeg het (logischerwijs) ook niet toen hij nog bij zijn gezin woonde._Leaf_ schreef:Heel eerlijk gezegd vraag ik me wel af wat het nut is van het ontvangen van kinderbijslag vanuit Nederland als je zelf in het buitenland woont en je kind ook. Hetzelfde geldt voor mensen met kinderen in het buitenland.
Ergens vind ik dat wel de verzorgingsstaat ten top hoor...
Overigens vind ik het ook een goed plan dat ze nu de AOW's voor mensen die in het buitenland wonen naar rato gaan berekenen.
Ik vind het alleen maar eerlijk dat je als je een kind hebt en kan bewijzen dat je ook voor dat kind zorgt, dat je dan kinderbijslag krijgt, of dat kind nou in NL of in het buitenland woont.
Alleen als het echt zo is dat men voor een kind in Marokko net zoveel krijgt als voor een kind hier, dan vind ik dat belachelijk. Ik ken geen mensen met kinderen in een 'arm' land, dus ik weet niet hoe dat zit.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
@ Sunprincess: Ik denk dat Leaf talent/kwaliteit bedoelt in de context dat bepaalde beroepen bepaalde kwaliteiten/talenten vereisen en daardoor een beperkter aantal mensen dat beroep kan uitvoeren en dat daar naar beloond mag worden. Het lijkt me heel logisch dat als iedereen kan schoonmaken en maar een selectie van de bevolking chirurg kan worden, een chirurg ook daarvoor beloond mag worden.
Laatst aangepast door Antibes op do 15 dec 2011 - 23:22; in totaal 2 keer bewerkt
Antibes- Ratel
AngelNyn schreef:Jolicious schreef:Ik heb ook op kamers gezeten met alleen een basisbeurs en een volledige lening. Het is niet dat dat niet kán, het is dan iets wat je niet wil. Hordes studenten doen het namelijk wel.
Ja als je inderdaad volledig gaat lenen, iets wat ik niet echt zag zitten op mijn 18de, en dus liever 4 uur per dag reisde.
Ik ben blij dat ik het toen niet gedaan heb want nu moet ik wel volledig lenen en mijn schuld wordt al enorm hoog daardoor.
Ja, dat is dan ook een keuze geweest.
Gast- Gast
Pagina 4 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» Bezuinigen
» Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
» Waar leuke meisjesschoenen waar steunzooltjes in kunnen?
» Rondreis Amerika - Waar heen? en waar te boeken?
» Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
» Waar leuke meisjesschoenen waar steunzooltjes in kunnen?
» Rondreis Amerika - Waar heen? en waar te boeken?
Pagina 4 van 11
Permissies van dit forum: