Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ritalin.

+4
TukTuk
Pompoen
silly-one
Marsy28
8 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Ritalin. - Pagina 3 Empty Re: Ritalin.

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 23:29

10 jan heb ik weer een afspraak, waarschijnlijk ga ik dan over op Concerta of Medikinet hoewel het langer werkt twijfel ik of het voor mijn werk wel genoeg is. Bedoel al 1 pil bv tot 2 uur werk dan zal ik nog iets moeten slikken om de rest van de dag door de komen. Nee gewicht en bloedruk zijn trouwens niet gemeten, want ik wel raar vond want lees het wel terug op internet.

Had hiervoor ook al slaapproblemen hoor. Slaap licht, kort en onrustig en heb veel nachtmerries wat in combinatie met les geven erg vermoeiend werkt. Eind nov heb ik dus een flink knakmoment gehad en ben sindsdien ook niet meer wezen lessen. Nu slaap ik wel erg kort maar wel vast dus dat zie ik aan de ene kant postief. Maar stel ik zou 5 dagen per week 4a5 uur slapen, sta elke ochten om 5uur op, dan ben je naar een paar weken toch een lijkje? En daar maak ik mij het meest zorgen over, of ik nu ritalin slik of Concerta. Misschien idd even vragen of ik melatoine kan krijgen. Heb trouwens wel gehoord dat je dit ook niet te lang mag slikken omdat je dan uiteindelijk zelf niks meer aanmaakt. Klopt dat?

Heb het afgelopen jaar zo veel moeten boksen en vechten en ben alsmaar doorgaan en doorgaan. Ik ben blij dat ik hulp heb, ook vanwege ander problemen maar ik ben ook bang dat ik het allemaal niet ga trekken. Het is vechten met ups en downs. Ik probeer een sterkte vrouw te zijn, maar binnenin zit veel verdriet en angst. Embarassed

Pfff voel me een beetje een zeikerd want er zijn meiden die het veel erger hebben.

Wat zegt trouwens je gevoel? Als het minimaal werkt wil je dan nog wel verder slikken? Of wil je echt wachten op de dex? Ow lees even terug en ja lees dat je twijfels hebt. Vervelend hoor!! Je wilt je beter voelen en vooral voor een studie niet vechten met je concentratie. Hopelijk schrijft de psyg snel iets anders voor. Wel beter dat je geen last heb van een rebound. Ook nooit last van gehad?

Trouwens nog een ander vraagje? Moet je persee de medicijnen op het juiste tijdstip nemen of mag het ook wel eens een half uurtje of een uurtje later? Of doet dan juist het medicijn zijn werk niet meer? Ben het uhm 2 keer vergeten en om dat ik nu vakantie heb neem ik de eerste 2 tableten tussen 0800 en 0900 uur. Heb er wel iets over gelezen maar weet het niet zeker meer vandaar. smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  TukTuk vr 30 dec 2011 - 23:51

Volgens mij mag je concerta en ritalin ook combineren, van wat ik begrepen heb. Of dat je 2x per dat concerta inneemt bijvoorbeeld.
Of smorgens concerta, en smiddags nog 1 of 2x ritalin, zodat je toch over de hele dag door iets hebt wat werkt.

Maar inderdaad, zo weinig slapen, dat hou je niet lang vol.. Vervelend zeg! Het is zo lastig als je slecht slaapt.. Even trek je het wel, maar uiteindelijk breekt het je op.. Misschien kan je anders iets van andere slaapmiddelen krijgen?
Ik weet eigenlijk niet hoelang je melatonine mag blijven slikken, is niks over gezegd bij mij..
Ik slik het nu ook niet meer dagelijks, alleen als ik merk dat ik het nodig heb, maar mijn slaap gaat de laatste tijd gelukkig erg goed.

Mocht je trouwens melatonine voorgeschreven krijgen, kijk of je gelijk 90 stuks voorgeschreven kan krijgen, dan gaan ze bij de apotheek vaak wel moeilijk doen als het de eerste keer is, maar voor 30 stuks zou ik 31 euro moeten betalen en voor 90 stuks 46 euro, echt bizar dat het zoveel scheelt. Maar melatonine wordt niet vergoed, tenzij je aanvullend verzekerd bent, dus dan scheelt het gewoon 50 euro met wanneer je 3x 30 stuks moet betalen.

Maar je moet jezelf echt geen zeur voelen hoor! Het is heel goed dat je aan de bel trekt, en het is echt niet zo gek dat je het gevoel hebt dat het nu even teveel wordt.
Zeker als er ook andere dingen mee spelen, dat zijn gewoon echt energie vretende trajecten, en het kost gewoon tijd en energie om alles te verwerken. En als je dan even gas terug moet nemen van bijvoorbeeld je werk, is dat echt niet erg toch?

Over de tijdstippen, ik heb wel begrepen dat je ze echt op het juiste tijdstip moet nemen, zeker als je al zo sterk last hebt van een rebound.
De eerste maakt niet zoveel uit, maar als je normaal om 8 uur zou nemen, en dan om 12 uur bijvoorbeeld, en je neemt de eerste om 9 uur, dan zou ik de 2de wel om 13 uur innemen. Dus dat je tussen de pillen wel even veel tijd houdt.
Dus niet dat de eerste keer tussen de pillen 3 uur zit en de keer er na op dezelfde dag 4 uur.
Ik heb 4x per dag een wekkertje/agenda herrinring in mijn telefoon staan, om 5 voor 8, 5 voor 11, 5 voor 2 en 5 voor 5 gaat er een alarmpje af, maar zelfs dan vergeet ik het nog wel eens.. Oeps :P

Ik heb overigs nog geen enkele keer last van rebound gehad.. Dus daarom twijfel ik ook zo erg aan de werking bij mij :P Ben altijd bang voor het placebo effect zeg maar, en wil dan liever niet die pillen slikken als het toch niet werkt.. Blijf het lastig vinden!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jasmine za 31 dec 2011 - 1:25

AngelNyn schreef:
Ik heb 4x per dag een wekkertje/agenda herrinring in mijn telefoon staan, om 5 voor 8, 5 voor 11, 5 voor 2 en 5 voor 5 gaat er een alarmpje af, maar zelfs dan vergeet ik het nog wel eens.. Oeps :P

lol! Dit is zó herkenbaar. Dat had ik ook toen ik nog Ritalin slikte.

Ik had echter wel ontzettende last van de rebound, vandaar dat ik ook gestopt ben. Ten eerste werd ik behoorlijk vlak en mat van de Ritalin, ik was mezelf niet meer. Maar zodra mijn laatste van de dag uitgewerkt raakte was het feest. Zelfs over de meest eenvoudige handelingen (zoals koken) moest ik vijf minuten nadenken. Echt zo van, goed, ik sta in de keuken, wat moet ik doen. o ja, koken. Goed, koken dus.... Dan heb ik pannen nodig. Ja pannen. Hmm, dan moet ik ze wel pakken natuurlijk. Wat moet er in die pannen.. Water.. Ok, dan moet de kraan open dus.... (verder kwam ik meestal niet, omdat mijn man mij toen de keuken maar weer uitstuurde, want dit ging toch niet goed komen) Maar nog een tablet innemen was geen optie, want dan sliep ik weer niet. En dit is slechts één van de voorbeelden waarin de rebound tot uiting kwam.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 1:37

Mijn vriend was trouwens ook al opgevallen dat ik ontzettend vergeetachtig ben. Nu was ik dat altijd al maar het kan best zo zijn dat de ritalin het versterkt. Nee voel me nog geen zombie eerder een kip zonder kop :P

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 3 jan 2012 - 5:15

Hier een kleine update! Moest vandaag terug komen bij de psychiater, en mag overstappen op dexamfetamine. Morgen begin ik er mee, eerste 2 dagen 3x per dag 5mg, dan 2 dagen 3x 7,5mg, en daarna 3x 10mg.

Hopelijk werkt dit wel!

Helaas blijft wel mijn bloeddruk te hoog, dus moet hier wel iets mee gaan doen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 6:46

Ik zal voor je duimen! Hopelijk bied het een uitkomst. Neem aan dat je hoge bloeddruk komt door de Ritalin? Heeft dat geen nadeel voor de Dex dan? En wat denk je te kunnen doen. Lastig hoor! hug

Hier gaat het uhm tja redelijk nu heb wat problemen erbij gekregen wat het niet makkelijk maakt. Probeer sterk te blijven en vooral positief te denken. Waarom komen er ineens zoveel problemen bij als het even niet goed gaat? :shock:

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 3 jan 2012 - 6:56

Cimic schreef:Ik zal voor je duimen! Hopelijk bied het een uitkomst. Neem aan dat je hoge bloeddruk komt door de Ritalin? Heeft dat geen nadeel voor de Dex dan? En wat denk je te kunnen doen. Lastig hoor! Ritalin. - Pagina 3 699888

Hier gaat het uhm tja redelijk nu heb wat problemen erbij gekregen wat het niet makkelijk maakt. Probeer sterk te blijven en vooral positief te denken. Waarom komen er ineens zoveel problemen bij als het even niet goed gaat? :shock:

Is niet helemaal zeker dat het door de ritalin komt, vorige keer was het ook zo hoog en toen had ik het al een paar dagen niet geslikt.. Maar voordat ik begon is mijn bloeddruk ook opgemeten en die was toen 130 /90 geloof ik, en nu 148/85 geloof ik. (over die 85 twijfel ik, maar volgens mij was het idd 85, want ze had het alleen er over dat de bovendruk te hoog was)

Moet dus even kijken wat ik er mee ga doen.. Moet sowieso nog afvallen en denk dak ook ga minderen met zout eten.
Alcohol drink ik sowieso toch al niet, en ik rook ook niet, dus dat zijn de enige dingen denk ik die ik kan doen.. Anders maar een advies vragen bij de HA.

Balen dat er bij jou nog meer bij is gekomen! Sad Ik zag idd een bericht van je voorbij komen dat het tussen jou en je vriend niet zo lekker gaat? Sad (Sorry heb niet het hele topic gelezen) Klote als alles in 1x komt he! Hopelijk komen jullie samen tot een oplossing! Ritalin. - Pagina 3 699888
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 7:15

Ik vroeg het ook omdat een verhoogde bloeddruk een van de vele bijwerkingen is. Als je zeker weet dat je het al had voordat je aan de ritalin begon dan zou het best kunnen zijn dat ritalin het wel versterkt. Je bovendruk is idd hoog, maar dan zou ook je onderuk aan de hoge kant moeten zijn??? Maar op zich is deze heel normaal, als ik nu even vanuit ga dat een normale bloeddruk 120/80 is. Hmmm dit ga ik even uitzoeken, niet dat je er nu iets aan hebt, maar ik vind zoiets altijd interessant om te weten. smile

Ben vandaag ook even bij de bedrijfsarts geweest en heb ook even mijn bloeddruk laten meten. De ideale meting 120 over 80 :P Voor mijn gevoel wel iets aan de hoge kant omdat ik 9 van de 10 keer een te lage bloedrruk heb. Ook was mijn hartslag iets te hoog, maar ook niet zo heel erg. Doe dit ook voor mezelf want vind het wel belangrijk dat ik het in de gaten kan houden.

Minder zout eten help sowieso, misschien kun je vragen of je arts nog tips heeft? Of iemand die hier verstand van heeft?

En tja het laatste is echt balen Sad Ben al erg blij dat ik mij ei hier kwijt kan. De tijd gaat het leren denk ik. En dat haat ik trouwens want je heb het zo niet in de hand. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: