Aan de moeders die lang voeden.
+3
Linda
Susan
Mamsie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Aan de moeders die lang voeden.
Ik word er een beetje moe van. S wordt nog steeds 3x per nacht huilend wakker en het enige dat goed is is aan de borst. Hij is boos en is niet echt wakker. Maar ik heb het idee dat hij gewoon verslaafd is aan de borst.
Logisch want dat is het enige waarmee ik hem al die tijd rustig kreeg. Waarom hij "wakker" wordt is ons nog steeds een raadsel.
Ook trekt hij vaak ( ook overdag ) aan mijn shirt zo van "ik wil eten!". Doen jullie kinderen dit ook?
Ik weet dat ik hem tot op het bot heb vewend met die borst maar goed het was kiezen uit 2 kwaden.
Logisch want dat is het enige waarmee ik hem al die tijd rustig kreeg. Waarom hij "wakker" wordt is ons nog steeds een raadsel.
Ook trekt hij vaak ( ook overdag ) aan mijn shirt zo van "ik wil eten!". Doen jullie kinderen dit ook?
Ik weet dat ik hem tot op het bot heb vewend met die borst maar goed het was kiezen uit 2 kwaden.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Aan de moeders die lang voeden.
Ja, dat is hier ook, als Yrsa 's nachts wakker wordt wil ze nog steeds het liefst de borst. Ik probeer het steeds meer uit te stellen naar de ochtend en te zeggen dat ze eerst moet gaan slapen, maar het is inderdaad wel heel lastig.
Overdag heeft ze er minder behoefte aan, maar goed, ze is ook wel een jaar ouder. Toen zij zo oud was als S had ze sowieso juist minder behoefte aan de borst, Ezra had dat toen juist wel, die trok ook de hele tijd aan mijn shirt.
Overdag heeft ze er minder behoefte aan, maar goed, ze is ook wel een jaar ouder. Toen zij zo oud was als S had ze sowieso juist minder behoefte aan de borst, Ezra had dat toen juist wel, die trok ook de hele tijd aan mijn shirt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind niet dat je je kind kan verwennen met borst. Kind heeft borst gewoon nodig.
Wat betreft truien trekken. Dat was iets wat ik ook echt wilde voorkomen. Ik dacht echt dat ik me daar erg ongemakkelijk bij zou voelen. Dus ben ik vanaf dat dl ongeveer 9 a 10 maanden is, alleen nog maar boven op de slaapkamer gaan voeden. Nu associeert ze borstvoeding en de slaapkamer met elkaar. Het komt niet meer in haar op dat ze ook bv in de woonkamer zou kunnen krijgen.
Ik geef dus ook geen troostborstjes meer (misschien bedoelde je dat met verwennen, dan snap ik wat je bedoelt). Ik troost haar gewoon zo als mijn man (of ieder ander) zou doen.
Wat betreft de nachten. Hier hebben we ook een spoker 's nachts, helaas... Inmiddels geef ik bijna nooit meer borstvoeding 's nachts. Dat heeft er overigens niet voor gezorgd dat ze is door gaan slapen. Als ze wakker wordt gaat mijn man haar troosten, van hem pikt ze dat wel. Mij lukt dat niet, ik ben borsten.
Hoe oud is je zoontje? Misschien kan je hem uit gaan leggen dat mama's borsten 's nachts slapen en dat hij dus geen voeding meer krijgt. Ter alternatief wat water aan bieden?
Wat betreft truien trekken. Dat was iets wat ik ook echt wilde voorkomen. Ik dacht echt dat ik me daar erg ongemakkelijk bij zou voelen. Dus ben ik vanaf dat dl ongeveer 9 a 10 maanden is, alleen nog maar boven op de slaapkamer gaan voeden. Nu associeert ze borstvoeding en de slaapkamer met elkaar. Het komt niet meer in haar op dat ze ook bv in de woonkamer zou kunnen krijgen.
Ik geef dus ook geen troostborstjes meer (misschien bedoelde je dat met verwennen, dan snap ik wat je bedoelt). Ik troost haar gewoon zo als mijn man (of ieder ander) zou doen.
Wat betreft de nachten. Hier hebben we ook een spoker 's nachts, helaas... Inmiddels geef ik bijna nooit meer borstvoeding 's nachts. Dat heeft er overigens niet voor gezorgd dat ze is door gaan slapen. Als ze wakker wordt gaat mijn man haar troosten, van hem pikt ze dat wel. Mij lukt dat niet, ik ben borsten.
Hoe oud is je zoontje? Misschien kan je hem uit gaan leggen dat mama's borsten 's nachts slapen en dat hij dus geen voeding meer krijgt. Ter alternatief wat water aan bieden?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Hier was dat ook echt zo. Soms leek het zo erg dat als hij bij mij op schoot zit hij alleen nog maar aan melk kan denken. Ik moet zeggen dat ik hem ook behoorlijk heb "verwend" ermee. Hij mocht drinken wanneer hij wilde.
Nu hij uit zichzelf minder is gaan drinken op een dag valt het weer mee.
Nu hij uit zichzelf minder is gaan drinken op een dag valt het weer mee.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Misschien kun je iets anders erbij nemen, speciaal om hem te troosten? Een troost knuffelbeer ofzo? Het alleen voeden op de slaapkamer vind ik wel een goede om het truientrekken te voorkomen. Heb er zelf helaas geen ervaring mee, ik kolf alles.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik weet niet of ik onder de langvoedsters val maar hier ging/gaat het s'nachts ook altijd zo. D wil altijd de borst als ze wakker word. Sinds dit weekend gaat mijn man haar alleen nog maar troosten en dat werkt tot nu toe goed. Vannacht heeft ze zelfs van 23u tot half 6 aan 1 stuk geslapen! Ik hoop dat als ze eraan gewend is geen borstvoeding meer te krijgen s'nachts ik haar ook weer kan gaan troosten s'nachts ( wel zo fijn voor mijn man haha)
Aan mijn shirt trekken doet ze eigenlijk nooit, hier krijgt ze ook alleen nog maar boven op de slaapkamer borstvoeding. Heb ik verder niet speciaal zo gedaan maar ze krijgt eem voeding voor het slapen en in de ochtend dus dan zijn we daar al/nog.
Een troostknuffel is misschien wel een idee, hoewel we dat hier ook hebben geprobeerd maar tot op heden werkt het niet. Ken je het boek: No cry sleep solution van Elizabeth Pantley? Is er vast ook wel in het Nederlands en er staan hele goed tips in voor kindjes die constant de borst willen s'nachts.
Aan mijn shirt trekken doet ze eigenlijk nooit, hier krijgt ze ook alleen nog maar boven op de slaapkamer borstvoeding. Heb ik verder niet speciaal zo gedaan maar ze krijgt eem voeding voor het slapen en in de ochtend dus dan zijn we daar al/nog.
Een troostknuffel is misschien wel een idee, hoewel we dat hier ook hebben geprobeerd maar tot op heden werkt het niet. Ken je het boek: No cry sleep solution van Elizabeth Pantley? Is er vast ook wel in het Nederlands en er staan hele goed tips in voor kindjes die constant de borst willen s'nachts.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Vancity_girl schreef:
Die heb ik inderdaad, die heet in het Nederlands Lekker slapen zonder huilen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja de hele issue is dat meneertje niet echt wakker is. Knuffelen, sussen en weet ik het wat heeft allemaal geen zin. Hij is boos en overstrekt zich alleen maar. Zn ogen zijn 9 van de 10 x nog gewoon dicht. Mijn man kan hem echt niet troosten, hij springt bijna uit je armen van kwaadheid. Een knuffel of andere dingen werken totaal niet. Meestal krijg ik hem ook moeilijk echt wakker en als het dan wel gelukt is dan is hij zo uit zn doen dat hij echt alleen mama wil. Er slapen er hier natuurlijk nog 2.
Ik vind het zo lastig, zelf denk ik ja het gaat wel over maar ik krijg er steeds meer en meer last van. Ik slaap bijna niet en als ik slaap ( met hem bij me ) lig ik altijd in een onmogelijke positie wat echt killing is voor mijn lijf.
Dat aan mijn shirt trekken vind ik niet erg, maar 's nachts is het het ergste dan kan ik hem niet uitleggen dat het nu geen eet tijd is. Hij is voor geen reden vatbaar. Overdag zeg ik gewoon "nee" en dat is dan duidelijk.
Ik zal er gewoon doorheen moeten ben ik bang maar man wat kost hem me een kracht. Ik hoop zo dat hij over dat "wakker" worden heen groeit.
Ik vind het zo lastig, zelf denk ik ja het gaat wel over maar ik krijg er steeds meer en meer last van. Ik slaap bijna niet en als ik slaap ( met hem bij me ) lig ik altijd in een onmogelijke positie wat echt killing is voor mijn lijf.
Dat aan mijn shirt trekken vind ik niet erg, maar 's nachts is het het ergste dan kan ik hem niet uitleggen dat het nu geen eet tijd is. Hij is voor geen reden vatbaar. Overdag zeg ik gewoon "nee" en dat is dan duidelijk.
Ik zal er gewoon doorheen moeten ben ik bang maar man wat kost hem me een kracht. Ik hoop zo dat hij over dat "wakker" worden heen groeit.
Mamsie- Ratel
@mamsie: kan dat geen 'night terror' zijn?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ja dat denk ik al vanaf het begin. Je doet er alleen zo weinig aan.
Mamsie- Ratel
Poeh Mamsie, dat klinkt heftig!
Mijn dochter is ook vaak wakker 's nachts, maar zij is wel bij bewust zijn. Dat van jou klinkt heel anders.
Maar dan is de borstvoeding niet het probleem toch? De situatie die je beschrijft is het probleem.
Mijn dochter is ook vaak wakker 's nachts, maar zij is wel bij bewust zijn. Dat van jou klinkt heel anders.
Maar dan is de borstvoeding niet het probleem toch? De situatie die je beschrijft is het probleem.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Soortgelijke onderwerpen
» vraagjes aan de lang voedende moeders
» Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Klaar met Moeders voor moeders
» Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?
» Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Klaar met Moeders voor moeders
» Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: