Atopisch eczeem/ dauwworm.
+8
Novalee
Annie24
Flip Fluitketel
Darius
vlinder-19
Fearie
Happydobby
Pien
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Atopisch eczeem/ dauwworm.
oke... probiotica, ook daar ga ik eens op googlen!Linda schreef:Doedel schreef:De magnetiseur heeft toen aangeraden om probiotica te gaan geven ook.
Dat is ook een goede tip ja!
Eczeem, allergie, darmklachten. Ze passen allemaal in hetzelfde rijtje thuis. Dus probiotica kan zeker helpen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik gebruik voor mijn dochter ortiflor, ben daar erg tevreden over.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Ik gebruik voor mijn dochter ortiflor, ben daar erg tevreden over.
super, ga eens kijken!!
nu jullie over pro biotica begonnen zijn schiet me ineens te binnen wat een verpleegster van de couveuse afdeling heeft verteld. Omdat E zo'n moeilijke start heeft gehad heeft ze 7 dagen lang een antibiotica kuur gehad, deze dood alle goede en slechte bacteriën. Mochten wij merken dat ze moeite kreeg met ontlasting, moesten we een pro biotica kopen om dat weer te herstellen... Met ontlasting heeft ze nooit moeite, maar als er ook een verband bestaat met eczeem ga ik het zeker proberen!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ja klopt. Na een antibiotica wordt ook geadviseerd om probiotica te gebruiken.
Ik durf niet te zeggen dat het direct effect heeft op eczeem. Ik weet alleen dat eczeem, allergie en darmklachten vaak met elkaar te maken hebben. De gevoeligheid voor alle drie die dingen zijn aanwezig.
Ik gebruik zelf trouwens ook probiotica.
Ik durf niet te zeggen dat het direct effect heeft op eczeem. Ik weet alleen dat eczeem, allergie en darmklachten vaak met elkaar te maken hebben. De gevoeligheid voor alle drie die dingen zijn aanwezig.
Ik gebruik zelf trouwens ook probiotica.
Linda- Ratel
Ik zit een beetje te googlen en kom toch wel het één en ander tegen.
http://dieet.blog.nl/onderzoek/2010/06/24/probiotica-mogelijk-positief-effect-op-eczeem
http://dieet.blog.nl/onderzoek/2010/06/24/probiotica-mogelijk-positief-effect-op-eczeem
Linda- Ratel
J. heeft heel erg eczeem gehad toen ze jonger was. Ze bleek uiteindelijk ook een koemelkallergie te hebben. Nutrilon Pepti heeft heel veel gedaan voor de eczeem maar bij vlagen kreeg ze het toch weer terug. We zijn toen op aanraden van iemand van een forum overgestapt op badproducten (incl. creme en zonnebrand) van La Roche Posay en sindsdien heeft ze het nooit meer gehad. Heb al een half jaar geen hormoonzalf meer gebruikt terwijl ik het daarvoor bijna dagelijks moest smeren. En als ik een keer wat anders gebruik krijgt ze meteen weer rode plekjes.
Het is in ieder geval te verkrijgen bij de grotere Mediq apotheken maar via de site heb ik destijds een aantal proefmonsters kunnen aanvragen.
Succes ermee in ieder geval.
Edit: het gaat dan om de Lipikar producten: olie voor in het bad, Surgras voor wassen (= terugvettend dus laat een lekker olieachtig laagje achter) en Baume AP voor na het bad
Het is in ieder geval te verkrijgen bij de grotere Mediq apotheken maar via de site heb ik destijds een aantal proefmonsters kunnen aanvragen.
Edit: het gaat dan om de Lipikar producten: olie voor in het bad, Surgras voor wassen (= terugvettend dus laat een lekker olieachtig laagje achter) en Baume AP voor na het bad
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Fiwen schreef:J. heeft heel erg eczeem gehad toen ze jonger was. Ze bleek uiteindelijk ook een koemelkallergie te hebben. Nutrilon Pepti heeft heel veel gedaan voor de eczeem maar bij vlagen kreeg ze het toch weer terug. We zijn toen op aanraden van iemand van een forum overgestapt op badproducten (incl. creme en zonnebrand) van La Roche Posay en sindsdien heeft ze het nooit meer gehad. Heb al een half jaar geen hormoonzalf meer gebruikt terwijl ik het daarvoor bijna dagelijks moest smeren. En als ik een keer wat anders gebruik krijgt ze meteen weer rode plekjes.
Susan.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Fiwen schreef:J. heeft heel erg eczeem gehad toen ze jonger was. Ze bleek uiteindelijk ook een koemelkallergie te hebben. Nutrilon Pepti heeft heel veel gedaan voor de eczeem maar bij vlagen kreeg ze het toch weer terug. We zijn toen op aanraden van iemand van een forum overgestapt op badproducten (incl. creme en zonnebrand) van La Roche Posay en sindsdien heeft ze het nooit meer gehad. Heb al een half jaar geen hormoonzalf meer gebruikt terwijl ik het daarvoor bijna dagelijks moest smeren. En als ik een keer wat anders gebruik krijgt ze meteen weer rode plekjes.
Susan.
Hahaha ja volgens mij wel
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Pien schreef:Flip Fluitketel schreef:Wij mogen de hormoonalf maar 2 weken gebruiken en in overleg langer. Maar daar is de huisarts geen voorstander van. Het is ook zielig voor d'r. Ik heb vorige week gewoon een potje zitten janken toen ze er zo erg last van had. Zal ook wel een combinatie geweest zijn de hormonen en het slechte slapen op dat moment van J. door de eczeem
hoe gaat het nu met haar huidje dan? merk jij wel snel verbetering door de zalf?
wij hebben diprosone gekregen. ik herken het, het huilen omdat het zo zielig is!!
Wij hebben dan hydrocortison en gebruiken het nu sinds een week 2x op een dag bovenop de vette zalf. Enig vooruitgang zien we wel, maar de eczeemplekken zijn nog wel aanwezig met name in haar knieholten en op haar bovenbenen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Hier ook hetzelfde probleem (gehad), het is nu stukken minder gelukkig!
Hormoonzal heeft hier helemaal niks uitgemaakt en toen zijn we doorgestuurd naar de dermatoloog (waar J. nog steeds onder " behandeling" staat.)
Van hem hebben we 2 andere cremes gekregen en dat is werkelijk wonderspul.
Hier was het ook krabben en schuren over de vloer tot bloedens toe, erg zielig.
Hormoonzal heeft hier helemaal niks uitgemaakt en toen zijn we doorgestuurd naar de dermatoloog (waar J. nog steeds onder " behandeling" staat.)
Van hem hebben we 2 andere cremes gekregen en dat is werkelijk wonderspul.
Hier was het ook krabben en schuren over de vloer tot bloedens toe, erg zielig.
Gast- Gast
helpt het voor de luchtvochtigheid ook niet om een bakje water in haar slaapkamertje te zetten? normaal heb je van die bakjes die je aan de verwarming kunt hangen, maar die heb je dus niet dus zou ik een bakje water iop de kast of vensterbank zetten.
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Pien schreef:chococupcake schreef:Ik zou die twee keer dat je haar nat maakt dan even proberen op deze manier, misschien helpt het iets voor haar...
oh ja, dan kan het idd ook!! gaan we proberen, thanx!
No problem, valt altijd te proberen natuurlijk! Vind het altijd zo sneu voor die kleintjes, weet hoe erg het zelf is...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: