Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Atopisch eczeem/ dauwworm.

+8
Novalee
Annie24
Flip Fluitketel
Darius
vlinder-19
Fearie
Happydobby
Pien
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Atopisch eczeem/ dauwworm. Empty Atopisch eczeem/ dauwworm.

Bericht  Pien zo 11 dec 2011 - 23:04

Onze dochter heeft al vanaf haar geboorte last van haar huidje. Doordat ze de eerste week in een couveuse heeft doorgebracht stonden wij onder controle van de kinderarts. Inmiddels zijn we daar 3 keer geweest en wil hij ons iedere keer toch weer terug zien.... Geen probleem, want als hij het nodig acht doen we dat!!

Eind januari staat de afspraak weer, toch heb ik vorige week contact gehad met de arts vanwege haar huid. Ze had er zo'n gigantische jeuk aan, krapte alles kapot en trof haar regelmatig helemaal bebloed aan in bed. Gelijk telefonisch contact gehad en hormoonzalf gekregen. (tot die tijd smeerde wij minstens 3 maal daags vaseline creme. (ook voorgeschreven door de kinderarts)

Wat doen wij al (of juist niet):
- kleden haar niet te warm (dit reageerd direct op haar huid)
- smeren haar iedere ochtend helemaal in met olie
- 's avonds voor het slapen gaan smeren we haar gezicht in met vaseline creme
- de plekjes waar echt uitslag zit besmeren we met hormoonzalf
- ook haar knieholte's, vuistjes en elleboogjes smeren we met hormoonzalf
- we wassen haar nog maar 2 keer per week, 1 keer onder de douche en 1 keer in bad met olie erbij.
- we mijden spijkerbroekjes
- stellen haar zo min mogelijk vrij aan de buitenlucht/ wind/ regen (d.m.v. dichte kinderwagen of fietskar!)
- wassen met neutrale wasmiddel en gebruiken geen wasverzachter
- hebben pas 1 keer met haar gezwommen tewijl we het liefst iedere week zouden willen gaan

Wie heeft er nog meer tips voor ons waar we rekening mee kunnen houden? Ondanks dat we namelijk zoveel stappen ondernemen, werkt het allemaal net niet!

edit: verder krijgt ze trouwens hypoallergene voeding!
edit 2: gevoelige huid en eczeem is overigens een familie kwaal!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopisch eczeem/ dauwworm. Empty Re: Atopisch eczeem/ dauwworm.

Bericht  Happydobby zo 11 dec 2011 - 23:21

Ik denk dat je alles al wel gedaan hebt.

Ik neem aan dat je tot de 6 maanden geen bijvoeding geeft, daar zou ik mee wachten tot 6 maanden, zeker met een allergie.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien zo 11 dec 2011 - 23:44

We zijn wel begonnen met bijvoeding. Op aanraden van zowel de kinderarts/ huisarts als het c.b.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie zo 11 dec 2011 - 23:57

Als ik je lijstje zo zien, dan doe je al het mogelijk al wat je kunt doen. Misschien nog krabwantjes of sokjes om haar handjes doen zodat ze zich niet kan krabben.

D. heeft hier ook een erg droge huid, ik twijfel of het zich aan het ontwikkelen is richting eczeem (net als bij jou een familiekwaal). Wij zijn ook overgestapt op alles van Neutral.
Alleen bij ons gaf het CB juist aan dat ik niet te vroeg met bijvoeding moest beginnen, daar zit per CB denk ik verschil in smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  vlinder-19 ma 12 dec 2011 - 0:06

Mag ik je de volgende creme aanraden: Netty ginseng huidherstellende creme met ginseng... hielp echt super bij ons! Alle vasseline creme's etc wat we van de kinderarts kregen hielpen niet en F.ay krabte zich tot bloedens toe open...tot wij op vakantie netty op een markt tegen het lijf liepen...wat een verademing!
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Pien ma 12 dec 2011 - 0:07

Ook die wantjes hebben we al maar ze ligt tijdens haar slaapjes ingebakerd en als we ze dan omdoen heeft het weinig nut.
Met spelen doen we wel eens wantjes om maar dan word ze dus heel erg boos dat ze haar speelgoed niet vast kan pakken...

Hier zijn wij in overleg met kinderarts/ huisarts en c.b. begonnen met wat fruithapjes. Hebben nu 2 soorten gegeven en we merken geen extra jeuk o.i.d. We hebben het advies gekregen om 3 dagen achter elkaar hetzelfde te geven, dan 2 dagen niks. Dan weer 3 dagen hetzelfde, weer 2 dagen niks. En ga zo maar door...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie ma 12 dec 2011 - 0:11

Oohja, in dat geval hebben de wantjes ook geen nut.

Moet zeggen dat het geen slecht idee is qua voeding, misschien ga ik dat ook wel proberen. Ik kan me dus niets anders bedenken dat je allemaal al doet.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Darius ma 12 dec 2011 - 0:12

Pien schreef:We zijn wel begonnen met bijvoeding. Op aanraden van zowel de kinderarts/ huisarts als het c.b.

O, daar was ik al benieuwd naar. Gaat dat goed eigenlijk? Slaapt ze nu weer meer door 's nachts? En heeft het nu nog wel zin om hypoallergeen te geven, kun je dan niet beter over stappen naar een standaardvoeding? Puur interesse hoor, even mijn eigen kennis testen! (overigens eet P.epijn nog bijna geen bijvoeding)

Enige wat ik aan kan geven is wat bij ons helpt:
-bepanthen op de plekjes smeren (zoals in de knieholtes)
-balneum olie in het badje doen.

Wat is de luchtvochtigheid in huis? Als deze te laag is, kun je daar ook een droge huid van krijgen. Dan kun je bakjes water aan de verwarming hangen.

En zwemmen zou ik gewoon echt nog een half jaar laten. Ik hoor dat het niet goed is voor de longen (gelezen hier op het forum, dus misschien papegaai ik nu gewoon maar) maar je krijgt van het chloor echt een droge huid. Zwemmen was wel een uitkomst toen Laurens waterpokken had. Na een paar dagen waren de blaasjes al wat ingedroogd maar een uurtje zwemmen en ze waren ingedroogd en bijna zo goed als verdwenen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flip Fluitketel ma 12 dec 2011 - 0:16

Onze dochter heeft er sinds de geboorte ook erg veel last van. Ze heeft ook een erge droge huid en regelmatig rode plekken. Eczeem zit ook hier in de familie. Vorige week was de eczeem zo erg dat ze het helemaal kapot krabte. Hier helpt de vette zalf en de hydrocortisonzalf (hormoonzalf) erg goed. Als ik jou verhaal zo lees hou je er zo veel mogelijk rekening. Misschien kan je de afspraak met de kinderarts verzetten als ze er zoveel last van heeft?
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Pien ma 12 dec 2011 - 0:19

Darius schreef:O, daar was ik al benieuwd naar. Gaat dat goed eigenlijk? Slaapt ze nu weer meer door 's nachts? En heeft het nu nog wel zin om hypoallergeen te geven, kun je dan niet beter over stappen naar een standaardvoeding? Puur interesse hoor, even mijn eigen kennis testen! (overigens eet P.epijn nog bijna geen bijvoeding)
hypoallergeen blijven we gewoon geven. ze reageerd hier goed op en de bijvoeding die ze krijgt is echt per week denk een theelepel of 10. Dat geven we ook pas sinds 1 week en om dan ook op andere voeding over te stappen lijkt me zoveel verandering voor haar.
Ook slaapt ze weer supergoed! Eigenlijk sinds 2 weken ongeveer weer... (behalve vannacht, was Ă©Ă©n drama!!!) Ze krijgt haar laatste fles om 10uur ongeveer en 's ochtends om 8 uur maken we haar wakker voor de eerste.

Darius schreef: Enige wat ik aan kan geven is wat bij ons helpt:
-bepanthen op de plekjes smeren (zoals in de knieholtes)
-balneum olie in het badje doen.
bepanthen hebben we geprobeerd, die tip kreeg ik inderdaad ook van de buurvrouw. behalve de hormoonzalf is er niks wat helpt! de hormoonzalf hoeven we maar 2 dagen te smeren en het is weer weg in haar knie holtes maar haar gezichtje blijft het probleem. het trekt gewoon niet helemaal weg op de Ă©Ă©n of andere manier
Wat is de luchtvochtigheid in huis? Als deze te laag is, kun je daar ook een droge huid van krijgen. Dan kun je bakjes water aan de verwarming hangen. [/quote] wij hebben alleen vloerverwarming en geen radiatoren. hoe kan ik nagaan hoe de luchtvochtigheid hier is?

Darius schreef:En zwemmen zou ik gewoon echt nog een half jaar laten. Ik hoor dat het niet goed is voor de longen (gelezen hier op het forum, dus misschien papegaai ik nu gewoon maar) maar je krijgt van het chloor echt een droge huid. Zwemmen was wel een uitkomst toen Laurens waterpokken had. Na een paar dagen waren de blaasjes al wat ingedroogd maar een uurtje zwemmen en ze waren ingedroogd en bijna zo goed als verdwenen.

we hebben nu 1 keer gezwommen toen haar huid heel goed was. hebben het voor het zwemmen dik ingesmeerd met vaseline en hebben vrijwel geen problemen opgemerkt. ook na die tijd is er niks erger geworden! toch laten we het voorlopig eventjes....

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Darius ma 12 dec 2011 - 0:23

Toevallig staat op onze babyfoon een luchtvochtigheidsmeter. In de winter is het hier ongeveer 35% op de slaapkamer, terwijl het eigenlijk ongeveer 55% moet zijn. Veel te laag dus. Wij lossen dat op door de was uit de wasmachine om beurten op de verschillende slaapkamers te laten drogen. Dan is het weer even een dag of 2/3 goed op niveau. Wij hebben ook geen radiatoren boven, alleen vloerverwarming. Je kunt ook een apparaat aanschaffen om de luchtvochtigheid op niveau te houden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pien ma 12 dec 2011 - 0:26

Flip Fluitketel schreef:Onze dochter heeft er sinds de geboorte ook erg veel last van. Ze heeft ook een erge droge huid en regelmatig rode plekken. Eczeem zit ook hier in de familie. Vorige week was de eczeem zo erg dat ze het helemaal kapot krabte. Hier helpt de vette zalf en de hydrocortisonzalf (hormoonzalf) erg goed. Als ik jou verhaal zo lees hou je er zo veel mogelijk rekening. Misschien kan je de afspraak met de kinderarts verzetten als ze er zoveel last van heeft?

de kinderarts heeft helaas aangegeven dat we echt even door moeten zetten op deze manier. hij zegt dat het even tijd nodig heeft en we gwoon een paar weken lang moeten blijven smeren met hormoonzalf, het dan vanzelf over is en het dan gewoon goed moeten bijhouden met de vaseline.

(probleem is dat ik zelf geen voorstander ben van blijven smeren met hormoonzalf omdat het je huid gewoon heel erg dun maakt, weet ik helaas uit eigen ervaring!)

ik merk overigens aan haar niet meer hoor, dat ze er echt heel veel last van heeft! maar ik vind het zelf gewoon echt heel zielig!! ze krapt het in ieder geval niet meer open.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 ma 12 dec 2011 - 0:27

Je kan nog zemelen gebruiken als ze in bad gaat. Dit in een washandje doen, knijper erop en even in het badje leggen. Dan kindje wassen en het washandje uitknijpen over de schoudertjes enzo.

Hier helpt het bij Y. erg goed. Dit in combinatie met een hormoonzalf en zalf op basis van vaseline van de kinderarts. De hormoonzalf smeren we alleen op de eczeem plekjes en de anders zalf smeren we elke avond over heel z'n lichaam zodat het 's nachts in kan trekken. Ik pas dan de babymassage techniek toe waardoor hij héérlijk ontspant Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Flip Fluitketel ma 12 dec 2011 - 0:31

Pien schreef:
Flip Fluitketel schreef:Onze dochter heeft er sinds de geboorte ook erg veel last van. Ze heeft ook een erge droge huid en regelmatig rode plekken. Eczeem zit ook hier in de familie. Vorige week was de eczeem zo erg dat ze het helemaal kapot krabte. Hier helpt de vette zalf en de hydrocortisonzalf (hormoonzalf) erg goed. Als ik jou verhaal zo lees hou je er zo veel mogelijk rekening. Misschien kan je de afspraak met de kinderarts verzetten als ze er zoveel last van heeft?

de kinderarts heeft helaas aangegeven dat we echt even door moeten zetten op deze manier. hij zegt dat het even tijd nodig heeft en we gwoon een paar weken lang moeten blijven smeren met hormoonzalf, het dan vanzelf over is en het dan gewoon goed moeten bijhouden met de vaseline.

(probleem is dat ik zelf geen voorstander ben van blijven smeren met hormoonzalf omdat het je huid gewoon heel erg dun maakt, weet ik helaas uit eigen ervaring!)

ik merk overigens aan haar niet meer hoor, dat ze er echt heel veel last van heeft! maar ik vind het zelf gewoon echt heel zielig!! ze krapt het in ieder geval niet meer open.

Wij mogen de hormoonalf maar 2 weken gebruiken en in overleg langer. Maar daar is de huisarts geen voorstander van. Het is ook zielig voor d'r. Ik heb vorige week gewoon een potje zitten janken toen ze er zo erg last van had. Zal ook wel een combinatie geweest zijn de hormonen en het slechte slapen op dat moment van J. door de eczeem
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Annie24 ma 12 dec 2011 - 0:33

Als het trouwens echt zo erg is dat je met het smeren van de hormoonzalf binnen een paar dagen weinig tot geen verbetering ziet kan je beter even de kinderarts bellen. Dan krijg je een andere zalf, misschien iets sterker.

Meteen stoppen als het over is, is ook niet goed. We smeren het 1x per dag op de aangedane plekjes, daarna om de dag als het zo goed als weg is, daarna om de 2 dagen, daarna om de 3 en bouwen het zo af.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Novalee ma 12 dec 2011 - 0:42

Toevallig ben ik vrijdag met N. bij de huisarts geweest. Zij heeft ook al sinds het begin erg droge plekken, tegen eczeem aan. De afgelopen tijd werd het steeds erger en is het echt eczeem geworden en begon ze ook te krabben. De huisarts heeft hormoonzalf voorgeschreven en daarnaast moeten we koemelkvrije voeding proberen (hebben nu Nutramigen). Volgens dingen die ik de afgelopen tijd gelezen heb is eczeem vrijwel altijd een uiting van een overgevoeligheid voor iets, vaak een voedingsmiddel. Er waren eerder toch vermoedens dat E. koemelkallergie zou hebben? Heeft de kinderarts daar niks over gezegd?

Bepanthen zou ik overigens niet smeren, dat droogt juist uit. Dit werd ook gezegd op het CB.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  CCC ma 12 dec 2011 - 1:17

Doe je de olie op een droge huid insmeren elke dag? Ik heb zelf ook eczeem en vooral met dit weer word het erger, ik smeer mezelf nat in met olie, en daarna dep ik alles droog. Hierdoor word het beter door de huid opgenomen.... Misschien doe je het al, dus is het een tip van niks... Maar kan je de tip altijd geven natuurlijk! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Pien ma 12 dec 2011 - 2:00

chococupcake schreef:Doe je de olie op een droge huid insmeren elke dag? Ik heb zelf ook eczeem en vooral met dit weer word het erger, ik smeer mezelf nat in met olie, en daarna dep ik alles droog. Hierdoor word het beter door de huid opgenomen.... Misschien doe je het al, dus is het een tip van niks... Maar kan je de tip altijd geven natuurlijk! smile

Wij doen haar maar 2 keer per week nat maken met water zeg maar. Dus de olie gaat droog op de huid. Van het water droogt haar huid alleen maar veel meer uit. Vandaar dus maar 2 keer per week in bad/ onder de douche.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Pien ma 12 dec 2011 - 2:01

Annie24 schreef:Je kan nog zemelen gebruiken als ze in bad gaat. Dit in een washandje doen, knijper erop en even in het badje leggen. Dan kindje wassen en het washandje uitknijpen over de schoudertjes enzo.
dit ga ik idd proberen! thanx voor de tip!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 12 dec 2011 - 2:02

Pien schreef:
chococupcake schreef:Doe je de olie op een droge huid insmeren elke dag? Ik heb zelf ook eczeem en vooral met dit weer word het erger, ik smeer mezelf nat in met olie, en daarna dep ik alles droog. Hierdoor word het beter door de huid opgenomen.... Misschien doe je het al, dus is het een tip van niks... Maar kan je de tip altijd geven natuurlijk! smile

Wij doen haar maar 2 keer per week nat maken met water zeg maar. Dus de olie gaat droog op de huid. Van het water droogt haar huid alleen maar veel meer uit. Vandaar dus maar 2 keer per week in bad/ onder de douche.

Ja idd... Ik zou die twee keer dat je haar nat maakt dan even proberen op deze manier, misschien helpt het iets voor haar...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Pien ma 12 dec 2011 - 2:04

Flip Fluitketel schreef:Wij mogen de hormoonalf maar 2 weken gebruiken en in overleg langer. Maar daar is de huisarts geen voorstander van. Het is ook zielig voor d'r. Ik heb vorige week gewoon een potje zitten janken toen ze er zo erg last van had. Zal ook wel een combinatie geweest zijn de hormonen en het slechte slapen op dat moment van J. door de eczeem

hoe gaat het nu met haar huidje dan? merk jij wel snel verbetering door de zalf?

wij hebben diprosone gekregen. ik herken het, het huilen omdat het zo zielig is!!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Pien ma 12 dec 2011 - 2:04

chococupcake schreef:Ik zou die twee keer dat je haar nat maakt dan even proberen op deze manier, misschien helpt het iets voor haar...

oh ja, dan kan het idd ook!! gaan we proberen, thanx!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 2:19

Mas heeft heel erg last van eczeem gehad, ook naar de kinderarts geweest met hem. Ook hormoon zalf gekregen. Maar ik ben ook met hem naar de magnetiseur geweest sindsdien is het zo goed als over, heeft af en toe nog een plekje, maar hij had het zo vreselijk erg dat zijn romper op zijn huid geplakt zat. Echt heel zielig.
De magnetiseur heeft toen aangeraden om probiotica te gaan geven ook.

Gast
Gast

Bericht  Linda ma 12 dec 2011 - 2:36

Doedel schreef:De magnetiseur heeft toen aangeraden om probiotica te gaan geven ook.

Dat is ook een goede tip ja!
Eczeem, allergie, darmklachten. Ze passen allemaal in hetzelfde rijtje thuis. Dus probiotica kan zeker helpen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Pien ma 12 dec 2011 - 2:51

Novalee schreef:Toevallig ben ik vrijdag met N. bij de huisarts geweest. Zij heeft ook al sinds het begin erg droge plekken, tegen eczeem aan. De afgelopen tijd werd het steeds erger en is het echt eczeem geworden en begon ze ook te krabben. De huisarts heeft hormoonzalf voorgeschreven en daarnaast moeten we koemelkvrije voeding proberen (hebben nu Nutramigen). Volgens dingen die ik de afgelopen tijd gelezen heb is eczeem vrijwel altijd een uiting van een overgevoeligheid voor iets, vaak een voedingsmiddel. Er waren eerder toch vermoedens dat E. koemelkallergie zou hebben? Heeft de kinderarts daar niks over gezegd?

Bepanthen zou ik overigens niet smeren, dat droogt juist uit. Dit werd ook gezegd op het CB.

Bepanthen gebruiken we idd niet meer! Gek genoeg kreeg ik die tip van een buurvrouw die een soort van huidspecialist is! E heeft idd een verdenking van koemelkallergie gehad, dit omdat mijn man het vroeger ook heeft gehad. Daarom geven we haar ook hypo allergeen. Het gaat ook gewoon echt periodes goed met haar huidje, onlangs had ze 3 weken lang nergens geen last van... Ik denk dus zelf dat ze het niet heeft maar goed... het c.b. raad aan om deze voeding te blijven geven!

Hoe is het nu met N? Merk je al verbetering door de hormoonzalf en de andere voeding? Zal eens googlen op de voeding die jullie nu gebruiken...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: