Serieus gestoord aan het worden..
+6
Pompoen
Ayla
woezel
Sjirafje
Roodkapje
Mamsie
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Serieus gestoord aan het worden..
Dat ik slechte slapers heb is altijd wel bekend geweest denk ik. Maar de laatste maanden slaat het echt alles. Tygo wordt tussen de 2-3 keer per nacht wakker om dan vervolgens heel hard en een beetje huilend om papa en mama te roepen. Op het moment dat ik dan de kamer op kom met mijn slaperige kop en vraag wat er aan de hand is zegt ie:'Niets, ik droomde bijna eng.' Daarna draait hij zich weer om om verder te slapen en ik lig de eerst komende tijd wakker uit pure ergernis. Vannacht was het weer raak. Doordat ik nachtdienst heb gehad ben ik uit mijn ritme en kan ik 's avonds niet in slaap komen. Met als gevolg dat ik het half 2 heb zien worden. Tegen half 12 heeft ie lopen gillen, om half 3 en om 5 uur. De laatste keer ben ik zo ontzettend kwaad op hem geworden. Ik heb geroepen dat het een enorme baby is. Later in bed dacht ik hád ik nog maar een baby die komen gemiddeld maar 1 keer per nacht pff. Uiteraard heb ik uit pure kwaadheid weer lang wakker gelegen en om 7 uur vanmorgen stonden er 2 mannetjes langs mijn bed omdat het tijd was om op te staan. Ik ben op, kapot en wordt er met de nacht chagrijniger van tegen hem en heb alleen maar lopen janken vanmorgen. Dit uit zich natuurlijk in een niet al te gezellig ochtendgebeuren en ik merk dat ik nu nog steeds erg boos op hem ben. De tranen brandden echt nog steeds achter mijn ogen.
Wie heeft er tips want ik trek het niet meer?
Wie heeft er tips want ik trek het niet meer?
Gast- Gast
Re: Serieus gestoord aan het worden..
Ooh wat vreselijk zeg! Ik weet hoe je je voelt. S is hier nig steeds 3x per nacht wakker en V wil nooit naar bed. Wat heb je zoal geprobeerd om hem gewoon te laten slapen?
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Wat vreselijk Lieskuh en Mamsie.. !!! Ik snap dat je ten einde raad bent...
Hier was het I. die steeds als ik haar in bed had gelegd er uit bleef komen, ook als ik haar soms wat later in bed ging brengen omdat ik dacht dat ze dan meer moe zou zijn etc. kwam ze er toch weer uit. Soms zelfs tot nadat ik naar bed was gegaan.
Uiteindelijk heb ik een A3 vel gekocht. Haar naam met een Hello Kitty strijkplaatje erachter opgeplakt. Als ze het presteerde om 5 dagen achter elkaar niet er uit te komen zou ik voor haar een shirtje met dat embleem maken.. Het heeft 2.5 week geduurd... maar daarna was dit drama zo goed als verleden tijd.. Ze heeft daarna af en toe nog wel eens van die avonden gehad ( nu nog..) maar zolang het geen vast patroon is en het niet te vaak gebeurt vind ik het nu niet meer zo erg ( nou ja, op zo'n avond baal ik wel, maar niet zo erg dat ik er nu weer iets aan moet doen..)
Hier was het I. die steeds als ik haar in bed had gelegd er uit bleef komen, ook als ik haar soms wat later in bed ging brengen omdat ik dacht dat ze dan meer moe zou zijn etc. kwam ze er toch weer uit. Soms zelfs tot nadat ik naar bed was gegaan.
Uiteindelijk heb ik een A3 vel gekocht. Haar naam met een Hello Kitty strijkplaatje erachter opgeplakt. Als ze het presteerde om 5 dagen achter elkaar niet er uit te komen zou ik voor haar een shirtje met dat embleem maken.. Het heeft 2.5 week geduurd... maar daarna was dit drama zo goed als verleden tijd.. Ze heeft daarna af en toe nog wel eens van die avonden gehad ( nu nog..) maar zolang het geen vast patroon is en het niet te vaak gebeurt vind ik het nu niet meer zo erg ( nou ja, op zo'n avond baal ik wel, maar niet zo erg dat ik er nu weer iets aan moet doen..)
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Het naar bed toe gaan gaat totaal zonder enig probleem. Dat verloopt bij beiden vlekkenloos, dus het inslapen gaat prima.
Wat we nu eens gaan proberen is om hem niets anders meer op tv te laten kijken dan de echte baby programma's. Dus geen disney xd meer, of boomerang. Daar komt wel eens scooby doo of ducktales op. Ik kan het me bijna niet voorstellen maar ik wil het nu wel uitgesloten hebben dat het daaraan ligt. Ik weet het gewoon echt niet. Natuurlijk snap ik dat hij het niet expres doet, alleen voel ik me nu zo boos dat ik er gewoon niet meer tegen kan.
Wat we nu eens gaan proberen is om hem niets anders meer op tv te laten kijken dan de echte baby programma's. Dus geen disney xd meer, of boomerang. Daar komt wel eens scooby doo of ducktales op. Ik kan het me bijna niet voorstellen maar ik wil het nu wel uitgesloten hebben dat het daaraan ligt. Ik weet het gewoon echt niet. Natuurlijk snap ik dat hij het niet expres doet, alleen voel ik me nu zo boos dat ik er gewoon niet meer tegen kan.
Gast- Gast
Owja en als ik hem vraag waar hij dan over droomt, dan zegt hij dat hij over de aap droomt en koekiemonster. De aap is een wekker geweest waarvan de ogen opengingen als hij zijn bed uit mocht komen. Die wekker hebben we al zeker 2 jaar niet meer, en koekiemonster is een knuffel die van Jens is geweest. Maar ook die is allang weg want Jens had hem kapot gemaakt. Dus ik snap er echt niets van.
Gast- Gast
Hmm dat laatste klinkt een beetje opzoeken van dingen. Heeft hij een wekker met gewoon cijfers? Dan zou ik die naast z'n bed zetten sowieso. Verder misschien een melatonine tabletje? Haha. Ik snap je frustratie en zeker omdat hij echt oud genoeg is om zich om te draaien en weer te gaan slapen. Het zal echt niet zo zijn dat hij 3x bijna eng droomde. Ook het bijna doet het hem, hij weet gewoon dat de kans er is en dan krijg je dus dit.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Hoe oud is hij eigenlijk? Zeggen dat het een grote baby is zal ook niet werken en hem alleen maar babyprogramma's laten kijken lijkt mij nogal een vernederende straf. Prijs hem dat hij een grote jongen
is en leg uit dat grote jongens ook goed kunnen slapen. Positief benaderen werkt nog altijd beter dan
het negatieve duidelijk benaderen in de zin van "Je ben een baby!"
Knutsel samen een koekiemonster en een aap en maak het daarna samen kapot. Gooi het in de prullenbak
en vertel dat hij nu niet meer eng kan dromen, want jullie hebben het symbolisch weggegooid. Of regel een
aapknuffel en Koekiemonsterknuffel en laat hem vertellen met hen. Waarom zorgen jullie dat ik eng droom?
Willen jullie daar alsjeblieft mee ophouden?
Leg hem in bed, wrijf zijn voorhoofd en zeg dat hij niet bang hoeft te zijn. Papa en mama zijn in de buurt.
Laat zien dat je een grote jongen bent, dan maak je ons zo trots!
Alleen al door die kleine positieve dingen kun je hele veranderingen maken. En ik snap dat je nu echt helemaal
gefrustreerd bent en het moeilijk is om te doen, maar stop er toch ietsje energie in om het patroon te doorbreken.
Heel veel succes ermee!
is en leg uit dat grote jongens ook goed kunnen slapen. Positief benaderen werkt nog altijd beter dan
Knutsel samen een koekiemonster en een aap en maak het daarna samen kapot. Gooi het in de prullenbak
en vertel dat hij nu niet meer eng kan dromen, want jullie hebben het symbolisch weggegooid. Of regel een
aapknuffel en Koekiemonsterknuffel en laat hem vertellen met hen. Waarom zorgen jullie dat ik eng droom?
Willen jullie daar alsjeblieft mee ophouden?
Leg hem in bed, wrijf zijn voorhoofd en zeg dat hij niet bang hoeft te zijn. Papa en mama zijn in de buurt.
Laat zien dat je een grote jongen bent, dan maak je ons zo trots!
Alleen al door die kleine positieve dingen kun je hele veranderingen maken. En ik snap dat je nu echt helemaal
gefrustreerd bent en het moeilijk is om te doen, maar stop er toch ietsje energie in om het patroon te doorbreken.
Heel veel succes ermee!
Sjirafje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11
Het probleem bij het inslapen is ook 10x minder erg omdat je vaak dan zelf nog wakker genoeg bent er iets aan te kunnen doen... als je slaapt en erdoor 3 x wakker wordt is natuurlijk heel zwaar..
Wel knap dat hij kan benoemen waar hij over droomt... wellicht heeft die wekker toch een beeld achtergelaten dat hij het eng vond oid dat dat steeds terugkomt...
Ik kan je helaas niet echt tips geven verder maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen want dit lijkt me voor jullie superzwaar!
Wel knap dat hij kan benoemen waar hij over droomt... wellicht heeft die wekker toch een beeld achtergelaten dat hij het eng vond oid dat dat steeds terugkomt...
Ik kan je helaas niet echt tips geven verder maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen want dit lijkt me voor jullie superzwaar!
Roodkapje- Prater
Kan het niet zo zijn dat hij om aandacht vraagt?
Ik herken t wel van mijn gastkindjes, die hadden allemaal zo rond die leeftijd 5/6 jaar een periode dat ze snachts wakker werden terwijl er niks aan de hand was.
Heb je hem er al op aangesproken? ( niet heel boos natuurlijk, maar meer dat als er niks is dat hij dan gewoon weer moet gaan slapen en als er wel wat is dat hij dan bij jullie kan komen)
Ik herken t wel van mijn gastkindjes, die hadden allemaal zo rond die leeftijd 5/6 jaar een periode dat ze snachts wakker werden terwijl er niks aan de hand was.
Heb je hem er al op aangesproken? ( niet heel boos natuurlijk, maar meer dat als er niks is dat hij dan gewoon weer moet gaan slapen en als er wel wat is dat hij dan bij jullie kan komen)
Gast- Gast
Sjirafje schreef:Hoe oud is hij eigenlijk? Zeggen dat het een grote baby is zal ook niet werken en hem alleen maar babyprogramma's laten kijken lijkt mij nogal een vernederende straf. Prijs hem dat hij een grote jongen
Opzich eens met het deel dat je beter niet kan zeggen dat het een grote baby is, maar ik kan me in tijden van eindeloze slapeloze nachten best voorstellen dat dat een keer wordt gezegd. Enne... babytv zien de kinderen hier absoluut niet als vernedering hoor... dat vinden ze nog steeds prachtig ( 5 en 4 jaar ) dus ik denk dat dat best slim is om juist te proberen.. Misschien kan hij prikkels van andere series nog niet goed verwerken.. je kan het maar beter hebben geprobeerd!
Roodkapje- Prater
Het is overigens niet de échte babytv. Het dat programma waar umizoomi op komt, dora, diego en dat soort dingen. Ik ga gewoon proberen uit te zoeken of het niet door de wat spannendere tekenfilms komt waar bijv. monsters in voor komen.
En inderdaad na de eindeloze nachten waarin hij gilt om niets dan zeg en doe je wel eens dingen waar je later spijt van kan krijgen. Dat lijkt me nog niet eens zo vreemd. Tevens kan ik weinig positiefs vinden als ik voor de 3e keer op zijn kamer sta voor niets.
Mamsie, je hebt ook gelijk hoor. De dingen die hij noemt is 'zoeken'. Daarom irriteert het mij des te meer. Hij heeft ook een wekker met cijfertjes op zijn kamer staan.
En sjirafje, hij wordt in januari 6 jaar!
En inderdaad na de eindeloze nachten waarin hij gilt om niets dan zeg en doe je wel eens dingen waar je later spijt van kan krijgen. Dat lijkt me nog niet eens zo vreemd. Tevens kan ik weinig positiefs vinden als ik voor de 3e keer op zijn kamer sta voor niets.
Mamsie, je hebt ook gelijk hoor. De dingen die hij noemt is 'zoeken'. Daarom irriteert het mij des te meer. Hij heeft ook een wekker met cijfertjes op zijn kamer staan.
En sjirafje, hij wordt in januari 6 jaar!
Laatst aangepast door Lieskuh op zo 11 dec 2011 - 22:01; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ja hij is er al zo vaak over aangesproken ook op een niet boze manier. Maar hij blijft het gewoon doen. Soms met een tussenpoze van 2 nachten, maar dan gaat hij weer verder op dezelfde voet. Hij komt overigens zijn bed niet uit, weet dat dat niet mag. Hij gaat gewoon in zijn bed roepen/gillen/half huilen.Snoepy87 schreef:Kan het niet zo zijn dat hij om aandacht vraagt?
Weet je waar ik me het meeste aan irriteer? Als hij een echte nachtmerrie heeft dan stopt hij niet met huilen als ik de kamer op kom, dan duurt het even voordat hij niet meer overstuur is. Snap je wat ik bedoel? En hij stopt áltijd meteen zodra zijn deur verder open gaat. Die is al niet dicht, er is altijd licht op de overloop aan. Dus in die zin ziet hij alles goed in zijn kamer, het is er nooit donker.
Gast- Gast
Kun je hem uitleggen wat dit met je doet? Dus wat je hier omschrijft: dat je doodmoe bent en chagrijnig en dat je nachten wakker ligt en dat dat niet leuk is? D. heeft mij laatst midden in de nacht wakker geroepen omdat ze een boertje moest laten en daar moest ik blijkbaar echt bij zijn, toen heb ik gezegd dat ze me altijd wakker mag maken als ze verdrietig is, maar niet voor onzindingen, omdat ik moet slapen. D. is wel een stuk jonger, dus geen idee of het ook bij oudere kinderen zo makkelijk werkt...
Gast- Gast
Helaas, dat hebben we hem al zovaak gezegd.Twellie schreef:Kun je hem uitleggen wat dit met je doet? Dus wat je hier omschrijft: dat je doodmoe bent en chagrijnig en dat je nachten wakker ligt en dat dat niet leuk is? D. heeft mij laatst midden in de nacht wakker geroepen omdat ze een boertje moest laten en daar moest ik blijkbaar echt bij zijn, toen heb ik gezegd dat ze me altijd wakker mag maken als ze verdrietig is, maar niet voor onzindingen, omdat ik moet slapen. D. is wel een stuk jonger, dus geen idee of het ook bij oudere kinderen zo makkelijk werkt...
Gast- Gast
Wat vermoeiend zeg. Hier ook 1, die zich niet lekker omdraait als hij even wakker word. Dan is het ook heel hard roepen. En dan moet hij plassen of wat drinken. Wat hij makkelijk alleen kan. gelukkig gaan de nachten bij hem nu wel een stuk beter als dat ze waren. Maar ik kan er hier ook boos om worden dat hij het nodig vind om van zolder af te roepen. Kom dan zagjes naar ons toe zodat de rest er geen last van heeft
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Oh man, wat lijkt me dat vermoeiend. Sterkte.. Gaat je man er ook wel uit?
Gast- Gast
Ppfft, vermoeiend zeg. Hier moest ik er vannacht meerdere keren uit na 2 nachten doorslapen en ik merk wat dat alweer voor invloed heeft op mijn energiepijl. (Vlg mij was het volle maan, daar reageren ze hier ook op, zijn altijd onrustige nachten, heel raar. Misschien omdat het dan lichter is op hun kamer?)
Kan eigenlijk weinig toevoegen, maar heel veel sterkte ermee. Kan me goed voorstellen dat je het beu bent
Kan eigenlijk weinig toevoegen, maar heel veel sterkte ermee. Kan me goed voorstellen dat je het beu bent
Gast- Gast
Hmm vervelend zeg, misschien moet je wel een keer goed boos worden, maar dat heb je waarschijnlijk ook al gedaan.
En hem negeren? Of maakt hij dan zijn broertje wakker?
En hem negeren? Of maakt hij dan zijn broertje wakker?
Gast- Gast
Ik dacht ook al aan negeren, maarja, hij is niet de enige thuis natuurlijk...
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Als het aandacht zoeken is dan werkt het waarschijnlijk wel om het positief te belonen met een systeem zoals roodkapje zegt. Dus als hij een nacht netjes in bed is gebleven en niet heeft geroepen dan krijgt hij een sticker, heeft hij er 5 achter elkaar dan krijgt hij een cadeautje.
Dat helpt hem er misschien aan herinneren 's nachts dat hij het niet moet doen én hij heeft ook een goede reden voor zichzelf om het niet te doen, want blijkbaar kan 't 'm niet zo veel schelen dat jij er zo moe van wordt. Misschien kan 't 'm wel schelen als hij er iets voor krijgt wat hij graag wil.
Vaak is de sticker die ze mogen uitzoeken al een grote beloning. Ik zou hem er ook in betrekken, bijvoorbeeld meenemen om stickers te kopen en daarbij uitleggen wat de bedoeling is en daarna nog met de kalender erbij.
En dan elke ochtend een moment waarop je met hem bespreekt of de nacht goed is gegaan of niet en waarom dan. Help hem het zelf te bedenken.
't heeft hier wel gewerkt bij de kinderen van mijn man toen ze die leeftijd hadden. We hebben het gedaan bij veel te vroeg opstaan en ons wakker maken en gedaan bij niet goed billen afvegen en niet netjes naar de wc gaan (ernaast poepen, billen niet afvegen uit haast of desinteresse).
Dat helpt hem er misschien aan herinneren 's nachts dat hij het niet moet doen én hij heeft ook een goede reden voor zichzelf om het niet te doen, want blijkbaar kan 't 'm niet zo veel schelen dat jij er zo moe van wordt. Misschien kan 't 'm wel schelen als hij er iets voor krijgt wat hij graag wil.
Vaak is de sticker die ze mogen uitzoeken al een grote beloning. Ik zou hem er ook in betrekken, bijvoorbeeld meenemen om stickers te kopen en daarbij uitleggen wat de bedoeling is en daarna nog met de kalender erbij.
En dan elke ochtend een moment waarop je met hem bespreekt of de nacht goed is gegaan of niet en waarom dan. Help hem het zelf te bedenken.
't heeft hier wel gewerkt bij de kinderen van mijn man toen ze die leeftijd hadden. We hebben het gedaan bij veel te vroeg opstaan en ons wakker maken en gedaan bij niet goed billen afvegen en niet netjes naar de wc gaan (ernaast poepen, billen niet afvegen uit haast of desinteresse).
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Misschien aanleren dat als hij wakker is, niet gaat huilen/gillen, maar zijn nachtlampje aandoet en een slokje water neemt en dan weer rustig gaat slapen? (klinkt wel erg makkelijk)
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Wat lijkt me dat een ramp zeg ! Ik heb helaas geen tips voor je maar ik wilde je wel even een knuffel komen geven want ik kan me helemaal voorstellen dat je er goed doorheen zit
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Wat lijkt me dat een ramp zeg ! Ik heb helaas geen tips voor je maar ik wilde je wel even een knuffel komen geven want ik kan me helemaal voorstellen dat je er goed doorheen zit
+1
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Phoe .. vreselijk is dat heb ook helemaal geen tip , ik ben een weekdier dus toen ik vrijwel compleet krankzinnig werd heb ik hem maar tussen in gelegd waar hij ondertussen dus nog steeds slaapt.
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Lijkt me echt lastig om het te doorbreken... ik zou de methode van Roodkapje eens proberen en verder zou ik het ook niet weten...
Hier is het helaas erg herkenbaar ook, de jongste is ook nog elke nacht 2-3 keer wakker, maar zij doet het "in haar slaap" en heeft vaak wel even iets nodig, maar het is niet zo hinderlijk als van een ouder kind lijkt me (ze is ruim 2). De oudste komt 2-3 keer per nacht bij ons liggen, ook dat gaat in zijn slaap en krijgen we er niet uit, ook niet als we hem direct terugleggen en zeggen dat hij in zijn eigen bed moet blijven, hij protesteert nergens tegen maar krijgt het ook niet echt mee.
Hier is het helaas erg herkenbaar ook, de jongste is ook nog elke nacht 2-3 keer wakker, maar zij doet het "in haar slaap" en heeft vaak wel even iets nodig, maar het is niet zo hinderlijk als van een ouder kind lijkt me (ze is ruim 2). De oudste komt 2-3 keer per nacht bij ons liggen, ook dat gaat in zijn slaap en krijgen we er niet uit, ook niet als we hem direct terugleggen en zeggen dat hij in zijn eigen bed moet blijven, hij protesteert nergens tegen maar krijgt het ook niet echt mee.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Serieus, echt weer wat voor mij.
» Serieus huwelijkscadeau?
» lolbroek of serieus
» Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?
» Hoe serieus moet ik dit nemen? (zelfmoord)
» Serieus huwelijkscadeau?
» lolbroek of serieus
» Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?
» Hoe serieus moet ik dit nemen? (zelfmoord)
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: