Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tuc als tussendoortje kdv

+12
Snoopy
Liz
Teddyaapje
JD
love
Tittih
pindaatje
Susan
Printje
Tania
Coco
Flower_L
16 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Tuc als tussendoortje kdv - Pagina 3 Empty Re: Tuc als tussendoortje kdv

Bericht  Ibbeltje vr 9 dec 2011 - 20:20

Snoopy schreef:
Tania schreef:Het valt me op dat op meerdere kinderdagverblijven kinderen blijkbaar eerst hartig moeten eten en dan pas zoet. Waarom is dat? Ik zou helemaal niet willen dat mijn zoon per se smeerkaas of smeerworst zou moeten eten namelijk (dat krijgt hij sowieso bijna nooit). En vleeswaren of kaas vind ik zelf nou niet per definitie zoveel beter dan appelstroop of (biologische) jam.

Omdat sommige kinderen dan alleen maar zoetigheid willen eten.
Overigens vinden wij jam en appelstroop ook onder gezond vallen. Zoetigheid is hagelslag of muisjes of zo.

Ja en dit blijft bij ons ook altijd een discussiepunt. Want wat is nou gezond? Want vlees wat wij hebben zoals cervelaat of boterhammen wordt is veel vetter en slechter dan bv jam of vruchtenhagel. Ik noem maar wat.
Wij hebben overigens vegetarische smeerworst en mogen niet meer die 'gewone' geven aangezien er bepaalde dingen inzitten die kinderen niet teveel mogen hebben. EN zo kunnen ouders zelf bepalen hoeveel het krijgt thuis.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Tittih vr 9 dec 2011 - 20:52

[quote="JaneDoe"]

Ook ik geef de kindjes rond 17.00 nog een halve soepstengel, en snap niet zo goed dat er mensen zijn die dit raar vinden. Wij zijn tot half7 open, en hebben ook echt aardig wat kinderen die tussen 18.15 en 18.30 gehaald worden. Voor ze dan thuis zijn en eten is het tegen 19.00. Als ze dan om 15.00 voor het laatst eten, zit daar 4 uur tussen! Ik begrijp dat je niet op een koekje zit te wachten als je je kindje om 17.15 ophaalt, maar bovenstaande is dus de reden dat we het doen. En sja....het is lastig om alle kindjes een soepstengel te geven, en 1 kindje niet.... dat snappen ze niet echt.quote]
Daarom heb ik ook geen probleem met een soepstengel of rijstewafel(tje) ook al zit ze hier over het algemeen om 17:30 aan het warme eten, maar mijn vraag was meer over de 2/3 plakken worst om 17:10 (dan haal ik haar op) :-) .
Dat vind ik dan weer overdreven en was benieuwd wat de anderen daar van vonden.

Tittih
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 90
Registratiedatum : 14-08-11

Bericht  Ibbeltje vr 9 dec 2011 - 20:55

titith> om die tijd wordt geven vind ik dan raar. En zou ik ook niet doen. Wij gaan rond 15.00 / 15.30 aan tafel en dan eten ze yoghurt en krijgen ze een cracker of soepstengel of net wat plus sap en dan is dat wel genoeg tot eten thuis.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Tania vr 9 dec 2011 - 21:40

Snoopy schreef:
Tania schreef:Het valt me op dat op meerdere kinderdagverblijven kinderen blijkbaar eerst hartig moeten eten en dan pas zoet. Waarom is dat? Ik zou helemaal niet willen dat mijn zoon per se smeerkaas of smeerworst zou moeten eten namelijk (dat krijgt hij sowieso bijna nooit). En vleeswaren of kaas vind ik zelf nou niet per definitie zoveel beter dan appelstroop of (biologische) jam.

Omdat sommige kinderen dan alleen maar zoetigheid willen eten.
Overigens vinden wij jam en appelstroop ook onder gezond vallen. Zoetigheid is hagelslag of muisjes of zo.

Ja op die manier zou ik het ook nog wel ok vinden. Alleen hagelslag of pasta is inderdaad een stuk minder gezond.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mint vr 9 dec 2011 - 21:57

Liz schreef:Ik vind een tuc koekje ook niet zo'n heel goed idee voor een kdv eigenlijk. Waar ik werk eten de kinderen tussendoor rijstwafels. Ik werk zelf op de bso groep. De kinderen die om 13 uur komen eten biologisch brood met pindakaas/stroop/honing/pasta/jam/kaas/geitenkaas (alles biologisch en vegetarisch), om 15 uur eten ze rijstwafels met beleg en om 17 uur eten ze nog een appeltje in de kring, de kinderen hebben dan ook echt honger. Op de peutergroep eten ze tussendoor ook rijstwafels of fruit, er wordt zelden gesnoept en als er gesnoept wordt is het een biologisch koek Embarassed je met een minimum aan suiker. Ik vind het zelf ook erg belangrijk dat de kinderen gezond eten.
. Ik vind het juist niet gezond dat kinderen echt honger hebben. Daarbij vind ik dat een tuc koekje niet zo erg is, maar ik zou er zelf niet voor kiezen. Dan kan het net zo goed iets voedzamers zijn natuurlijk. Brood met alleen boter vind ik wel overdreven. Ik ken niemand die alleen brood met boter eet. Een beetje jam ofzo is toch helemaal niet erg? Tostis zou ik dan weer niet geven. Gesmolten kaas is een van de slechtst verteerbare dingen die je kunt eten.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 22:38

smeerkaas, smeerworst en rookworst zou ik ik niet blij mee zijn. Smeerkaas is ook hartstikke zout, zitten ontzettend veel smeltzouten in. Ik geloof dat alleen la vache que rit (of hoe schrijf je dat?) minder zou is. Smeerworst en leverworst zit heel veel vitamine a in en feitelijk is het gewoon een afvalproduct. De lever haalt schadelijke stoffen eruit in het lichaam, dus eigenlijk is smeerworst/leverworst ook niet goed. Rookworst is hartstikke vet, dus dat zou ik ook geen strak plan vinden. Wat is er mis met gezond beleg zoals kipfilet, magere kaas e.d.? Ik snap ook écht niet waarom KDV"s ervoor kiezen om kinderen chips of koek te geven, is een soepstengel, een zoutloze rijstwafel o.i.d. niet voldoende en dan hélemaal op een baby/dreumesgroep.

Brood met alleen boter vind ik niet vreemd. Je kijkt vanuit je eigen referentiekader en je bent gewend om er iets op te doen. Kinderen die alleen boter op hun brood krijgen, zijn dat gewend en kennen dat dus als smaak van brood. Niks mis mee lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 10 dec 2011 - 2:52

Ik zou helemaal niet blij zijn als het kdv van mijn dochter tucjes zou geven als tussendoortje. Ik zou daar zeker iets van zeggen en zij zou het van mij niet mogen hebben. Er zijn prima alternatieven voor een tuc.
Op haar kdv is het ook normaal dat kinderen eerst worst of kaas op hun boterham krijgen (smeerworst/smeerkaas/kipfilet/boterhamworst/cervelaatworst/jonge kaas) en daarna een boterham naar keuze (weer worst of kaas of jam/vruchtenhagel, stroop). Yara heeft het eerste jaar op het kdv en thuis geen beleg op haar brood gehad, maar alleen boter. Daarna heb ik zelf een potje jam daar neergezet wat ze op haar brood kreeg of ze kreeg kipfilet/kaas.
Inmiddels eet ze al een tijd gewoon alles mee, maar smeerworst krijgt ze niet (op ons verzoek).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje za 10 dec 2011 - 3:34

Rejoy. schreef:smeerkaas, smeerworst en rookworst zou ik ik niet blij mee zijn. Smeerkaas is ook hartstikke zout, zitten ontzettend veel smeltzouten in. Ik geloof dat alleen la vache que rit (of hoe schrijf je dat?) minder zou is. Smeerworst en leverworst zit heel veel vitamine a in en feitelijk is het gewoon een afvalproduct. De lever haalt schadelijke stoffen eruit in het lichaam, dus eigenlijk is smeerworst/leverworst ook niet goed. Rookworst is hartstikke vet, dus dat zou ik ook geen strak plan vinden. Wat is er mis met gezond beleg zoals kipfilet, magere kaas e.d.? Ik snap ook écht niet waarom KDV"s ervoor kiezen om kinderen chips of koek te geven, is een soepstengel, een zoutloze rijstwafel o.i.d. niet voldoende en dan hélemaal op een baby/dreumesgroep.

Brood met alleen boter vind ik niet vreemd. Je kijkt vanuit je eigen referentiekader en je bent gewend om er iets op te doen. Kinderen die alleen boter op hun brood krijgen, zijn dat gewend en kennen dat dus als smaak van brood. Niks mis mee lijkt me.

Ik snap ook niet wat er vreemd aan is om alleen boter op de boterham te doen. De suikers uit bv jam hebben ze helemaal (nog) niet nodig, en zolang ze genoegen nemen met alleen boter op de boterham is het toch prima? Ons is het ook alleen maar aangeleerd op beleg op brood te doen.

Ik ben het weer niet met je eens dat kipfilet en magere kaas gezond is. Kindjes hebben (goede) vetten juist wel nodig en de kipfilet van tegenwoordig zit bordevol vanalles (antibiotica ed) waardoor je kip ook niet te vaak moet geven.

Maar ik denk dat je zo voor alles voors en tegens hebt en er weinig zal zijn wat écht gezond is. Gewoon alles met mate en genoeg variatie is denk ik het belangrijkste en proberen zout en suiker zoveel mogelijk te vermijden.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 7:50

Teddyaapje schreef:
Rejoy. schreef:smeerkaas, smeerworst en rookworst zou ik ik niet blij mee zijn. Smeerkaas is ook hartstikke zout, zitten ontzettend veel smeltzouten in. Ik geloof dat alleen la vache que rit (of hoe schrijf je dat?) minder zou is. Smeerworst en leverworst zit heel veel vitamine a in en feitelijk is het gewoon een afvalproduct. De lever haalt schadelijke stoffen eruit in het lichaam, dus eigenlijk is smeerworst/leverworst ook niet goed. Rookworst is hartstikke vet, dus dat zou ik ook geen strak plan vinden. Wat is er mis met gezond beleg zoals kipfilet, magere kaas e.d.? Ik snap ook écht niet waarom KDV"s ervoor kiezen om kinderen chips of koek te geven, is een soepstengel, een zoutloze rijstwafel o.i.d. niet voldoende en dan hélemaal op een baby/dreumesgroep.

Ik snap ook niet wat er vreemd aan is om alleen boter op de boterham te doen. De suikers uit bv jam hebben ze helemaal (nog) niet nodig, en zolang ze genoegen nemen met alleen boter op de boterham is het toch prima? Ons is het ook alleen maar aangeleerd op beleg op brood te doen.

Ik ben het weer niet met je eens dat kipfilet en magere kaas gezond is. Kindjes hebben (goede) vetten juist wel nodig en de kipfilet van tegenwoordig zit bordevol vanalles (antibiotica ed) waardoor je kip ook niet te vaak moet geven.

Maar ik denk dat je zo voor alles voors en tegens hebt en er weinig zal zijn wat écht gezond is. Gewoon alles met mate en genoeg variatie is denk ik het belangrijkste en proberen zout en suiker zoveel mogelijk te vermijden.

Laughing

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 10 dec 2011 - 8:05

HeartBeat schreef:
Teddyaapje schreef:

Laughing
Dat is echt zo hoor Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 8:06

Klopt van de kip en de antibotica, is paar maanden terug nog volop in het nieuws geweest.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L za 10 dec 2011 - 8:51

In principe is voor alles wel een negatief aspect te verzinnen...te zout, te zoet, teveel stofjes a, teveel stofjes b, etc.
Daarom is het naar mijn mening belangrijk om goed te variëren. Om dit allemaal bij te gaan houden, pfff....volgens mij is dat een hele studie.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Fiwen za 10 dec 2011 - 9:22

Mint schreef: Brood met alleen boter vind ik wel overdreven. Ik ken niemand die alleen brood met boter eet. Een beetje jam ofzo is toch helemaal niet erg?

J. wil nog niet eens iets op haar brood. Als ik er wat op smeer/leg dan weigert ze te eten. En ze lust ook niks anders dan water, thee en melk... Ze krijgt dus als lunch een droge boterham met thee.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Tania za 10 dec 2011 - 9:26

Fiwen schreef:
Mint schreef: Brood met alleen boter vind ik wel overdreven. Ik ken niemand die alleen brood met boter eet. Een beetje jam ofzo is toch helemaal niet erg?

J. wil nog niet eens iets op haar brood. Als ik er wat op smeer/leg dan weigert ze te eten. En ze lust ook niks anders dan water, thee en melk... Ze krijgt dus als lunch een droge boterham met thee.

Mijn J. krijgt ook nogsteeds wel is droog brood. Dan ontdooi ik het in de magnetron en is het een beetje warm. Dat vindt hij super lekker en heeft het ook zo op. Hij lust wel beleg (hij lust alles laughcry ) maar zolang hij het lekker vindt mag hij van mij best ook brood zonder beleg eten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan za 10 dec 2011 - 9:30

Ezra eet momenteel ook het liefst droog brood, tegenwoordig het liefst zo donker mogelijk. Hij heeft vandaag nog een paar droge meergranen vloerkadetten op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Fiwen za 10 dec 2011 - 9:46

Susan schreef:Ezra eet momenteel ook het liefst droog brood, tegenwoordig het liefst zo donker mogelijk. Hij heeft vandaag nog een paar droge meergranen vloerkadetten op.

Hier precies hetzelfde. Hoe donkerder en hoe meer zaden en pitjes erin hoe liever ze het heeft. En ze heeft vaak liever een broodkorst dan een koekje.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Flower_L ma 12 dec 2011 - 8:05

Vanochtend heeft mijn vriend het aangegeven en ze gaf aan dat het normaal alleen in de zomer werd gegeven ivm warmte etc...en dat er nog veel over was, vandaar dat het nu ook nog gegeven werd Neutral het is volgens mij al december..... maar ok smile ze zouden vanaf nu iets anders geven.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3