Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tuc als tussendoortje kdv

+12
Snoopy
Liz
Teddyaapje
JD
love
Tittih
pindaatje
Susan
Printje
Tania
Coco
Flower_L
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Tuc als tussendoortje kdv Empty Tuc als tussendoortje kdv

Bericht  Flower_L vr 9 dec 2011 - 10:14

op l's kdv krijgen ze geregeld tuc als tussendoortje. Thuis krijgt hij dat soort dingen nauwelijks, dus maak er geen punt van. Maar ik denk dan meteen aan van die zoute dingen, net als chips enzo. Niet aan tussendoortje. Geven jullie dat ook weleens als tussendoortje?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuc als tussendoortje kdv Empty Re: Tuc als tussendoortje kdv

Bericht  Coco vr 9 dec 2011 - 10:16

Nee, vind die dingen echt vreselijk zoutig. Ik heb wel een glas water nodig na 1 tucje. Af en toe krijgen ze wel een paar nibbits als opa en oma er zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:16

Nee, nooit. Maar hier op het KDV geven ze ook vaak extraatjes die ze thuis niet krijgt, zoals koekjes, pepernoten etcetera. Ik zie het dan maar als speciale traktatie en omdat ze die daar al krijgt, krijgt ze die thuis in elk geval niet meer.

Ik geef gezondere tussendoortjes: kaas, soepstengel, rijstwafel, rozijnen, komkommer enzovoorts.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 9 dec 2011 - 10:18

Nee ik geef dat nooit als tussendoortje. En eigenlijk vind ik het ook niks voor op een kinderdagverblijf. Wat is er mis met een Liga ofzo :S
Chips en dat soort dingen vind ik aan de ouders zelf om te geven.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:20

huh, ik sta echt met m'n oren te klapperen wat voor tussendoortjes er gegeven worden :shock: Op een kinderdagverblijf nog wel :shock: Ik zou ook niet willen hebben dat mijn dochter dat regelmatig zou krijgen hoor! Weet je hoe zout die dingen zijn, willen ze de niertjes naar de kl*ten helpen ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 9 dec 2011 - 10:26

Ik vind dit ook geen tussendoortje voor een dagverblijf eigenlijk, zou er zelf niet blij van worden eerlijk gezegd. Zo af en toe mag hij zoiets best hebben maar wel gewoon thuis en als 'bijzonder' iets en niet als tussendoortje.

Vandaag had mijn mannetje trouwens een tosti gekregen op het dagverblijf...vond ik ook wat raar. Maar meneer hoefde het niet haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:28

Een tosti geef ik thuis ook wel eens hoor! Das toch niet gek?

Twee boterhammen klein beetje boter en een plak 30+ kaas even tussen t tosti ijzer.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 9 dec 2011 - 10:30

Printje schreef:
Vandaag had mijn mannetje trouwens een tosti gekregen op het dagverblijf...vond ik ook wat raar. Maar meneer hoefde het niet haha

Waarom is dat raar? Ik heb zelfs een tosti-ijzer gekocht speciaal voor op de groep van Ezra, omdat hij een periode lang alleen maar tosti's wilde eten. Vind ik niks mis mee, ik gaf gewoon een broodtrommeltje mee met boterhammen met kaas en die deden zij dan in het tosti-ijzer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:30

Printje schreef:Ik vind dit ook geen tussendoortje voor een dagverblijf eigenlijk, zou er zelf niet blij van worden eerlijk gezegd. Zo af en toe mag hij zoiets best hebben maar wel gewoon thuis en als 'bijzonder' iets en niet als tussendoortje.

Tosti vind ik eigenlijk niets raars aan smile krijgen ze hier ook 1x per week op het kdv, en hij krijgt het ook weleens als we een dagje weg zijn ofzo.

Chips en tucs en dat soort dingen krijgt hij zoiezo niet, tenzij er een verjaardag of iets is, dan mag hij best een handje chips of 2 tucjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:31

Wij geven eigenlijk aleen met warm weer tuc of nibbit als tussendoorje, juist vanwege het zout. Maar verder nooit. Op mijn oude werk was tuc trouwens wel een wekelijks terugkerend tussendoortje, maar dan echt hooguit 1 tucje per kind.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 9 dec 2011 - 10:31

Ik vond het raar omdat het een groep is van 1,5 tot 2 jaar. Heb er zelf nog nooit aan gedacht om hem dat te geven eigenlijk..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  pindaatje vr 9 dec 2011 - 10:32

Ondanks dat ik er niet raar van opkijk, vind ik het wel een raar tussendoortje voor een kdv.

Bij dochter op kdv eten ze ook wel es tosti of bakken ze poffertjes met de kids, maar dan als lunch, en niet als tussendoor..
Dat vind ik niet zo heel erg.. Dochter vind het een traktatie, thuis krijgt ze dat bijna nooit, dus ze geniet er enorm van..

(op vorig kdv van dochter vonden ze het heel normaal om minimaal 1x per week als tussendoortje een zakje chips te eten, op een groep vanaf 1,5 jaar! ik vond het van de zotte, zo jong, en ook gewone zakjes chips, geen nibbits oid... er waren daar meer van dat soort 'geintjes' dus daar waren we gauw klaar mee!)

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Susan vr 9 dec 2011 - 10:33

Yrsa eet ook wel eens tosti in het weekend, ze is er niet zo gek op als Ezra. Wat zij dan wel weer af en toe krijgt (eens per week of zo) is een sinaasappel-rozijnen-suikerbroodje van zo'n luxe bakker bij ons in het centrum. Daar is ze echt gek op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:33

Printje schreef:Ik vond het raar omdat het een groep is van 1,5 tot 2 jaar. Heb er zelf nog nooit aan gedacht om hem dat te geven eigenlijk..

Tosti maken we ook heel af en toe, is gewoon een boterham met ham en kaas, maar dan warm. Maar de meesten vindne het niet eens lekker, haha smile

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 9 dec 2011 - 10:34

Overigens waren die tosti's wel als lunch bedoeld hoor, dat wel maar had er gewoon zelf nog nooit overnagedacht eigenlijk. Raar was misschien het verkeerde woord maar ik wist gewoon niet dat ze zulke dingen weleens gaven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flower_L vr 9 dec 2011 - 10:36

zijn die echt zo zout? Ik ken het verder niet zo. Maandag toch eens vragen, want ook al zeg ik wel dat het ok is, zit me toch niet helemaal lekker hoe meer ik over nadenk.
Toevallig dat ik vandaag vroeg wat hij zoal at als tussendoortje

Soepstengel, maria koekje, tuc, liga.
Hij krijgt op ons verzoek al geen beleg op brood (hebben alleen pindakaas, jam, stroop etc.) en water ipv sap.

Thuis krijgt hij rozijntjes, rijstwafel, cracotte, snoeptomaatjes etc ik geef hem weinig extra's.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:37

Krijgt hij dan geen beleg op brood Flower?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:37

Dus hij krijgt een droge boterham en water?

Gast
Gast

Bericht  Tittih vr 9 dec 2011 - 10:38

Een tuc vind ik zeker geen tussendoortje voor een kdv.
Pepernoten vind ik dan weer niet zo erg als ze er een paar krijgen met een sinterklaasviering oid.
Maar ik heb hier ook regelmatig commentaar gegeven hoor, over bijvoorbeeld slagroomsoezen en nibbits.
Later mocht ze met een traktatie wel nibbits van me, maar niet toen ze 1 was...

Nu we het toch over eten op een kdv hebben:
De laatste weken zaten ze regelmatig toen ik onze dochter op kwam halen aan de worst en komkommer.
Komkommer is natuurlijk niet erg en worst voor 1 keer 1 plakje ook niet, maar ik kreeg het idee dat ze wel meer plakjes kregen dan 1 en het gebeurde dus regelmatig. Nu zit ze inmiddels bij de peuters, maar wat vinden jullie daarvan?

Ik vind het niet iets wat je zomaar tussendoor eet en ook niet om 17:10 als de kindjes misschien met een half uur al wel aan het avondeten moeten.
Ze krijgt van mij soms als ik worst heb gegeten op brood en ze haar broodjes en drinken op heeft ook wel eens een plakje en op een verjaardag, maar verder niet.

Tittih
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 90
Registratiedatum : 14-08-11

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:40

Worst vind ik eigenlijk ook niet onwijs raar (word hier zoiezo niet gegeten) maar kijk er niet raar van op.
Dat ze om 17.00 nog een koekje of iets dergelijks eten vind ik wel weer erg raar.

Gast
Gast

Bericht  Tittih vr 9 dec 2011 - 10:43

Flower_L schreef:

Hij krijgt op ons verzoek al geen beleg op brood (hebben alleen pindakaas, jam, stroop etc.) en water ipv sap.

.
Wat voor een stroop hebben ze dan? Af en toe appelstroop is toch niet erg?
Verder kan ik me er wel wat bij voorstellen, hier krijgen ze eerst een broodje met gezond vleeswaren en dan pas een broodje met zoetigheid. Alleen ben ik het dan weer niet zo eens met wat hun onder gezond verstaan!

Misschien is het een idee om zelf broodbeleg mee te geven? Vind het aan de ene kant wel sneu dat hij een boterham met boter krijgt Embarassed

Tittih
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Flower_L vr 9 dec 2011 - 10:43

Hij krijgt melk en water als drinken op kdv. thuis gewoon diksap. Wisselen prima af dus.

Brood eet hij met boter, hij smult er net zo hard van. Thuis krijgt hij wel beleg, maar op kdv niet totdat hij aangeeft dat hij er ook iets op wil. Thuis eet hij eerst beleg op, en daarna netjes het brood.

Tussendoortjes eet hij alles daar, pepernoten laatst of appelflapjes.

Je hoeft geen medelijden met hem te hebben hoor smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Printje vr 9 dec 2011 - 10:44

Appelstroop is toch sowieso niet slecht, zit veel ijzer in toch?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  pindaatje vr 9 dec 2011 - 10:44

Daar kan ik eigenlijk niet over oordelen, want dochter is tot maximaal 16.30 op het kdv...
Ik weet wel dat ze rond die tijd met de kinderen die er dan nog zijn een soepstengel eten..
Wat er daarna gebeurd weet ik dus niet...

Komkommer vind ik ook niet zo raar, maar worst... ligt eraan wat voor worst..
En koekjes om 17u zou ik ook niet oke vinden

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Tittih vr 9 dec 2011 - 10:45

HeartBeat schreef:Worst vind ik eigenlijk ook niet onwijs raar (word hier zoiezo niet gegeten) maar kijk er niet raar van op.
Dat ze om 17.00 nog een koekje of iets dergelijks eten vind ik wel weer erg raar.
Maar waarom is een koekje wel raar en 2/3 plakjes worst niet?

Voorheen zaten ze wel eens aan een rijstewafel of soepstengel, dat heb ik dan weer liever smile

Tittih
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende