Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

pap

5 plaatsers

Ga naar beneden

pap Empty pap

Bericht  peach vr 9 dec 2011 - 3:58

ik was net ff op het cb om te wegen,nu zei die je mag ze ook pap geven. Dan de fles van half 3 vervangen voor pap met een lepeltje. Maar hoe maak ik dat?

Gewoon de fles maken van 150 cc water en 5 schep en dan beetje rijsteboem erdoor doen?
Is dat dan niet een beetje veel om te eten? dan is ze toch een eeuwigheid bezig?
Ik had geen tijd meer om het daar te vragen,want moest gaan werken nl.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

pap Empty Re: pap

Bericht  Darius vr 9 dec 2011 - 4:10

Hoe oud is je kindje? Wat is het schema? Pap is namelijk echt niet noodzakelijk hoor.

Hier hebben we bij Laurens twee keer pap van een bordje gegeven, nou het was echt helemaal niets. Dus hij kreeg vanaf toen gewoon de laatste fles met pap erin.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  peach vr 9 dec 2011 - 4:31

4 mnd,Ik weet eigenlijk ook nog niet of ik dat ga doen.

Maar die man zei het bij het wegen. Misschien een keer proberen ofzo,maar denk dat ik tot 6 mnd gewoon alleen fles blijf geven. ze krijgt om 6.30-10.30-14.30-18.30 en 22.30 nu fles. Mocht alleen niet de de eerste en late fles ervoor gebruiken.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Happydobby vr 9 dec 2011 - 4:39

Het CB zegt dat tegen iedere moeder dat pap mag. Maar het hoeft niet hoor. Je kan ook tot 6 maanden wachten.

De meeste geven de pap in de laatste fles zodat je kindje doorslaapt maar als je kindje nu tevreden is op dit schema en doorslaapt zou ik geen rijstebloem erbij doen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius vr 9 dec 2011 - 4:47

peach schreef:4 mnd,Ik weet eigenlijk ook nog niet of ik dat ga doen.

Maar die man zei het bij het wegen. Misschien een keer proberen ofzo,maar denk dat ik tot 6 mnd gewoon alleen fles blijf geven. ze krijgt om 6.30-10.30-14.30-18.30 en 22.30 nu fles. Mocht alleen niet de de eerste en late fles ervoor gebruiken.

Ach, ik vind het een wat nutteloos advies. Als het nu goed gaat, dan zal ik gewoon zo door blijven gaan. Overigens geven de meeste moeders juist bij de laatste fles pap en er zijn er ook heel veel die juist de eerste fles vervangen door een papfles.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 6:21

Op advies van de kinderarts doen we juist door de laatste fles 2 schepjes (van flesvoeding) bambix.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:18

PM, jij hebt ook bambix. Heb jij de neutrale of vanille?

De vpk op het cb zei dat ik nutrix moest kopen, maar dat zag ik nergens. Zag op de bambix neutraal 4+ mnd staan, dus heb ik die genomen. Ik heb het nog niet gebruikt.

Gast
Gast

Bericht  Steep vr 9 dec 2011 - 10:43

Hier gaat er door de laatste voeding Bambix neutraal. Dat gaat nu echt super. Wel heb ik het een maand ofzo moeten opbouwen, omdat wij ook op aanraadde van het cb eerder zijn begonnen (R. Krijgt fv en zat op teveel voedingen).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 11:19

Ik heb ze allebei, vorige keer per abuis vanille meegenomen en net geven... Lekker dat ze het vinden, die vanille smile

Ik heb ook gewoon Bambix vanaf 4 maanden, vlg mij komt Nutrix op hetzelfde neer hoor.

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 9 dec 2011 - 22:49

Kruumel schreef:PM, jij hebt ook bambix. Heb jij de neutrale of vanille?

De vpk op het cb zei dat ik nutrix moest kopen, maar dat zag ik nergens. Zag op de bambix neutraal 4+ mnd staan, dus heb ik die genomen. Ik heb het nog niet gebruikt.

Nutrix is de oude benaming van een aantal jaar geleden, ik denk wel vijf jaar geleden. Kruumel, waarom moest jij dat kopen? Als een verpleegkundige het al heeft over dingen die niet meer bestaan, dan zou ik toch wel gaan twijfelen aan haar kennis.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 3:00

Als alleen de naam veranderd en het product hetzelfde blijft twijfel ik niet aan haar kundigheid hoor. Ze wist ook gewoon van de nieuwe samenstelling vitaminedruppeltjes en zo.

Ze adviseerde het omdat M ineens 's nachts weer komt voor een voeding, terwijl hij al vanaf het begin goed doorslaapt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 3:17

ontzettend veel kinderen komen rond de vierde maand 's nachts weer voor een voeding, maar dat wil niet zeggen dat ze ook toe zijn aan bijvoeding. Sowieso is doorslapen geen stabiel gegeven, heel veel kinderen slapen een tijdje door, dan weer niet en zo door.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 3:24

Dat weet ik. Mijn uitleg is ook maar beknopt. Ik kan hier niet helemaal uitleggen hoe mijn kindje is natuurlijk. De vpk en ik denken dat M toe is aan meer verzadigd gevoel. Maar meer melk kan hij niet op, dus gaan we rijstebloem proberen. Als ik t geprobeerd heb weet ik pas of het werkt natuurlijk. Het kan ook dat het niet werkt maar als ik t niet probeer weet ik t ook niet.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 10 dec 2011 - 3:34

Rejoy. schreef:ontzettend veel kinderen komen rond de vierde maand 's nachts weer voor een voeding, maar dat wil niet zeggen dat ze ook toe zijn aan bijvoeding. Sowieso is doorslapen geen stabiel gegeven, heel veel kinderen slapen een tijdje door, dan weer niet en zo door.

Y. heeft idd ook periodes dat hij weer voor een nachtvoeding kwam. Nu nog steeds heel af en toe terwijl hij normaal netjes doorslaapt van 20 tot 8. Ach, als hij honger/dorst heeft 's nachts krijgt hij gewoon een flesje, desnoods een fopfles. Ik werk m'n wallen wel weg met wat make-up Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 6:29

Wat is een fopfles Annie?

Gast