Hoe corrigeer jij je kind?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe corrigeer jij je kind?
En dan hierbij wat voorbeeldjes
Wat doe je als :
Je kindje voor de derde keer ergens aan zit waar hij niet aan mag komen?
Je kindje zomaar in het niets een ander kindje slaat?
Je kindje tijdens het eten plotseling (maar zichtbaar express) zijn bordje met eten op de grond smijt?
Je kind een enorme driftbui krijgt in de supermarkt omdat hij/zij iets niet mag hebben?
Je kindje je 2x achter elkaar in je gezicht knijpt terwijl hij/zij bij je op schoot zit en je op visite bent bij iemand?
Wat doe je als :
Je kindje tijdens het eten plotseling (maar zichtbaar express) zijn bordje met eten op de grond smijt?
Je kind een enorme driftbui krijgt in de supermarkt omdat hij/zij iets niet mag hebben?
Je kindje je 2x achter elkaar in je gezicht knijpt terwijl hij/zij bij je op schoot zit en je op visite bent bij iemand?
Gast- Gast
Re: Hoe corrigeer jij je kind?
Razz_ schreef:
Je kindje voor de derde keer ergens aan zit waar hij niet aan mag komen? Na de derde waarschuwing leg ik het nogmaals uit dat het niet mag wat ze doen en dan gaan ze even op de gang.
Je kindje zomaar in het niets een ander kindje slaat? Dan spreek ik ze er op aan en krijgt hij een waarschuwing.
Je kindje tijdens het eten plotseling (maar zichtbaar express) zijn bordje met eten op de grond smijt? Dan spreek ik ze er op aan en ruim ik het op. Gebeurt het weer dan pak ik het weg.
Je kind een enorme driftbui krijgt in de supermarkt omdat hij/zij iets niet mag hebben? Ik zeg dat ik dat niet leuk vind en dan negeer ik het gedrag.
Je kindje je 2x achter elkaar in je gezicht knijpt terwijl hij/zij bij je op schoot zit en je op visite bent bij iemand? Ik waarschuw en zeg dat het pijn doet. Na de derde waarschuwing gaat hij ook gewoon op de gang.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
@ Rataplan, vanaf welke leeftijd hebben jullie "de gang" geintroduceerd?
Gast- Gast
Vanaf 1,5 jaar ongeveer.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
[quote="Razz_"]En dan hierbij wat voorbeeldjes
Wat doe je als :
Je kindje voor de derde keer ergens aan zit waar hij niet aan mag komen?ik probeer hem dan af te lijden en ga ervoor staan waar hij niet aan mag komen of ik til hem op en zet hem ergens anders neer. hij word dan boos en gaat even krijsen maar daarna is het ook weer goed en gaat hij ergens anders mee bezig.
Je kindje zomaar in het niets een ander kindje slaat?dat heeft hij nog niet gedaan maar ik zou zeggen dat hij dat niet mag doen.
Je kindje tijdens het eten plotseling (maar zichtbaar express) zijn bordje met eten op de grond smijt?dan heeft hij meestal geen trek meer ik zeg dat dat niet mag en leg ik zijn bord ergens anders neer.
Je kind een enorme driftbui krijgt in de supermarkt omdat hij/zij iets niet mag hebben?ik schaam me kapot maar ik laat hem zijn gang gaan en laat hem even krijsen.
Je kindje je 2x achter elkaar in je gezicht knijpt terwijl hij/zij bij je op schoot zit en je op visite bent bij iemand?ik haal zijn hand weg en zeg dat dat pijn doet en dat hij dat niet mag doen. gaat hij door dan zet ik hem op de grond neer. gaat hij nog door met knijpen dan gaat hij naar bed want dan is hij gewoon moe.
Wat doe je als :
Je kindje voor de derde keer ergens aan zit waar hij niet aan mag komen?ik probeer hem dan af te lijden en ga ervoor staan waar hij niet aan mag komen of ik til hem op en zet hem ergens anders neer. hij word dan boos en gaat even krijsen maar daarna is het ook weer goed en gaat hij ergens anders mee bezig.
Je kindje zomaar in het niets een ander kindje slaat?dat heeft hij nog niet gedaan maar ik zou zeggen dat hij dat niet mag doen.
Je kindje tijdens het eten plotseling (maar zichtbaar express) zijn bordje met eten op de grond smijt?dan heeft hij meestal geen trek meer ik zeg dat dat niet mag en leg ik zijn bord ergens anders neer.
Je kind een enorme driftbui krijgt in de supermarkt omdat hij/zij iets niet mag hebben?ik schaam me kapot maar ik laat hem zijn gang gaan en laat hem even krijsen.
Je kindje je 2x achter elkaar in je gezicht knijpt terwijl hij/zij bij je op schoot zit en je op visite bent bij iemand?ik haal zijn hand weg en zeg dat dat pijn doet en dat hij dat niet mag doen. gaat hij door dan zet ik hem op de grond neer. gaat hij nog door met knijpen dan gaat hij naar bed want dan is hij gewoon moe.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Dan zet ik hem even bij de muur, ik heb dan bij de tweede waarschuwing al gezegd dat wanneer hij er nogmaals aanzit hij bij de muur zit, het komt dus niet onverwacht.
Dit is gelukkig nog nooit gebeurd maar ik zou hem vertellen dat dat pijn doet en dat het niet fijn is voor het kindje.
Ik zou hem vertellen dat dat echt niet de bedoeling is en dat als hij het niet lust hij het aan mama moet geven en niet op de grond moet gooien.
Ik laat hem altijd helpen, spullen in de kar leggen etc. Wanneer hij een driftbui zou krijgen probeer ik hem eerst af te leiden en anders laat ik hem ff en negeer hem even.
Ook dit is gelukkig nog nooit gebeurd, maar ik zou hem ook hierbij zeggen dat dat pijn doet en dat ik het niet fijn vind.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Razz_ schreef:En dan hierbij wat voorbeeldjes
Wat doe je als :
Dan herhaal ik nogmaals heel duidelijk dat dit niet mag en probeer ik haar af te leiden door een leuk speelgoedje tevoorschijn te trekken. Gebeurt het echter constant dat ik haar voor alles en nog wat herhaaldelijk moet waarschuwen, krijgt ze een afkoelperiode op de mat.
Is gelukkig nog nooit gebeurd, maar dan zou ik uitleggen dat zij het ook niet leuk vond toen ze gebeten was door ander kindje omdat dat pijn doet en je ervan schrikt en dat zij nu precies hetzelfde doet bij een ander kindje. Niet leuk dus.
Ik zeg dat het niet mag omdat de vloer dan vies wordt, ruim het op en ze krijgt alleen nieuw eten bij voorbeeldig gedrag. Uit ervaring weet ik dat als ze nog baldadig is, het anders zo weer op de grond ligt
Ik houd voet bij stuk dat ze het niet mag hebben en probeer af te leiden met iets dat wel mag.
Ook uitleggen waarom dit absoluut niet leuk is.
Gast- Gast
Wat doe je als :
Waarschuwen en afleiden
Vertellen dat dat niet mag en dus waarschuwen (is gelukkig nog nooit gebeurd)
Opruimen? haha Vertellen dat ik dat niet leuk vind! En zijn bordje wegzetten! (ook gelukkig nog nooit gebeurd)
Zeggen dat het niet mag en verder geen aandacht aan schenken.
Duidelijk laten weten dat ik daar niet van gediend ben, en de 2e keer gaat hij naar de gang!
Waarschuwen en afleiden
Vertellen dat dat niet mag en dus waarschuwen (is gelukkig nog nooit gebeurd)
Opruimen? haha Vertellen dat ik dat niet leuk vind! En zijn bordje wegzetten! (ook gelukkig nog nooit gebeurd)
Zeggen dat het niet mag en verder geen aandacht aan schenken.
Duidelijk laten weten dat ik daar niet van gediend ben, en de 2e keer gaat hij naar de gang!
Gast- Gast
Wat doe je als :
Dan gaat hij even op de gang
Heeft hij één keer bij zijn broertje gedaan. Uitgelegd dat dat echt niet kan en waarom.. dus uitleggen en waarschuwen
Dat is wel regelmatig gebeurd. Het bord gaat één keer terug op tafel, daarna gaat hij op de gang. Daarna mag hij verder eten, maar de regel bij ons is dat er niet met eten gespeeld of gegooid wordt.
Tsja.. onder de arm of jankend meeslepen.. zeggen dat ik het vervelend vind helpt niet.. negeren helpt al helemaal niet, dus dan werkt er nog maar één ding... onder de arm ermee en weg. Heb het een tijdje gehad, gelukkig is die fase redelijk snel voorbij gegaan. Nu gaat hij graag naar de winkel juist
Gelijk waarschuwen dat dat zeer doet en dat hij dat niet moet doen.. bij de tweede keer ook gewoon op de gang.
Dan gaat hij even op de gang
Heeft hij één keer bij zijn broertje gedaan. Uitgelegd dat dat echt niet kan en waarom.. dus uitleggen en waarschuwen
Dat is wel regelmatig gebeurd. Het bord gaat één keer terug op tafel, daarna gaat hij op de gang. Daarna mag hij verder eten, maar de regel bij ons is dat er niet met eten gespeeld of gegooid wordt.
Tsja.. onder de arm of jankend meeslepen.. zeggen dat ik het vervelend vind helpt niet.. negeren helpt al helemaal niet, dus dan werkt er nog maar één ding... onder de arm ermee en weg. Heb het een tijdje gehad, gelukkig is die fase redelijk snel voorbij gegaan. Nu gaat hij graag naar de winkel juist
Gelijk waarschuwen dat dat zeer doet en dat hij dat niet moet doen.. bij de tweede keer ook gewoon op de gang.
Mirror- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 194
Wat doe je als :
Je kindje voor de derde keer ergens aan zit waar hij niet aan mag komen? Dan leg ik haar uit dat ik niet wil dat ze eraan komt, met de reden waarom erbij.
Je kindje zomaar in het niets een ander kindje slaat? Dan zeg ik dat het niet leuk is wat ze doet en dat het andere kindje daar pijn/verdriet van heeft. Ik herinner haar eraan dat zij het ook niet leuk vond toen het bij haar gebeurde. Maar ik heb haar nog nooit zomaar een ander kindje zien slaan.
Je kindje tijdens het eten plotseling (maar zichtbaar express) zijn bordje met eten op de grond smijt? Dan leg ik haar uit dat ik dat niet fijn vind omdat het dan ook weer schoongemaakt moet worden. Ik laat haar het mee opruimen.
Je kind een enorme driftbui krijgt in de supermarkt omdat hij/zij iets niet mag hebben? Ze mag van mij gerust boos worden. Ik zeg dat ik zie dat ze boos is omdat ze het niet krijgt en dat ik snap dat ze het heel graag wil hebben, maar dat ze het niet krijgt met reden waarom erbij. Ik blijf bij haar totdat haar driftbui over is (maar ook dit is nog niet gebeurd, meestal helpt het als ik haar gevoel erken).
Je kindje je 2x achter elkaar in je gezicht knijpt terwijl hij/zij bij je op schoot zit en je op visite bent bij iemand? Dan zeg ik haar dat ik niet geknepen wil worden omdat ze me dan pijn doet en dat zij het ook niet leuk vindt als iemand het bij haar doet. Als ze door blijft gaan dan zet ik haar op de grond.
Je kindje voor de derde keer ergens aan zit waar hij niet aan mag komen? Dan leg ik haar uit dat ik niet wil dat ze eraan komt, met de reden waarom erbij.
Je kindje zomaar in het niets een ander kindje slaat? Dan zeg ik dat het niet leuk is wat ze doet en dat het andere kindje daar pijn/verdriet van heeft. Ik herinner haar eraan dat zij het ook niet leuk vond toen het bij haar gebeurde. Maar ik heb haar nog nooit zomaar een ander kindje zien slaan.
Je kindje tijdens het eten plotseling (maar zichtbaar express) zijn bordje met eten op de grond smijt? Dan leg ik haar uit dat ik dat niet fijn vind omdat het dan ook weer schoongemaakt moet worden. Ik laat haar het mee opruimen.
Je kind een enorme driftbui krijgt in de supermarkt omdat hij/zij iets niet mag hebben? Ze mag van mij gerust boos worden. Ik zeg dat ik zie dat ze boos is omdat ze het niet krijgt en dat ik snap dat ze het heel graag wil hebben, maar dat ze het niet krijgt met reden waarom erbij. Ik blijf bij haar totdat haar driftbui over is (maar ook dit is nog niet gebeurd, meestal helpt het als ik haar gevoel erken).
Je kindje je 2x achter elkaar in je gezicht knijpt terwijl hij/zij bij je op schoot zit en je op visite bent bij iemand? Dan zeg ik haar dat ik niet geknepen wil worden omdat ze me dan pijn doet en dat zij het ook niet leuk vindt als iemand het bij haar doet. Als ze door blijft gaan dan zet ik haar op de grond.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Soortgelijke onderwerpen
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Help ons kind is te dik
» Arm kind
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Help ons kind is te dik
» Arm kind
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: