Wie arm is de roe
+19
Arwyn
Fayebella
VeryCherry
Rush
Caramba
TukTuk
Paper Crown
Zora
Vanilla Queen
Lilou
Isis
Toet
Inge
Jeanette
bolus26
Ibbeltje
lieke89
Susan
Blond
23 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wie arm is de roe
Ik vind zelf ook sinterklaasbank.nl een mooi initiatief. Dat is in samenwerkingsverband met de voedselbank.
Ze organiseren een groot feest voor de kinderen, waarbij iedereen een mooi cadeau krijgt.
Ook hebben ze zulk soort dingen voor kinderfeestjes. Pakketten zodat kinderen toch een kinderfeestje kunnen vieren.
Ze organiseren een groot feest voor de kinderen, waarbij iedereen een mooi cadeau krijgt.
Ook hebben ze zulk soort dingen voor kinderfeestjes. Pakketten zodat kinderen toch een kinderfeestje kunnen vieren.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10
Alsof dat zo duur moet zijn?Nora schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik kreeg als kind ook vaak een combi van nuttig en leuk, ook met verjaardagen. Dan kreeg ik vaak ook sokken, sloffen, pyjama etc. Vond het altijd heel leuk!
Gast- Gast
Rush schreef:Alsof dat zo duur moet zijn?Nora schreef:
Nee dat hoeft idd niet duur te zijn! Vroeger een verjaardagsfeestje gehad van klasgenootje en haar moeder had niet veel te besteden. We werden in 3 groepjes verdeeld, kregen allemaal een kookboek voor ons neus en ieder groepje kreeg een taak, voor hoofd of nagerecht verzorgen. Mochten zelf recept uitzoeken, kregen een budget voor de supermarkt en hebben dus de hele middag staan uitzoeken, boodschappendoen en koken, geweldig! Gelijk voor iedereen te eten plus we waren een hele middag zoet:) vond dat zo leuk bedacht!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Wij hadden altijd een stormbaan door het hele huis met alle kussen en meubels en een laken over de tafel als tent. Snoephappen in een bak water, spelletjes met een lepel en een aardappel enz. en een glaasje limonade met chips. Onze feestjes stonden bekend in de hele buurt en er werd nog lang over gesproken. Kosten? Een fles limo en een zak chips..AngelNyn schreef:Rush schreef:Alsof dat zo duur moet zijn?Nora schreef:
Nee dat hoeft idd niet duur te zijn! Vroeger een verjaardagsfeestje gehad van klasgenootje en haar moeder had niet veel te besteden. We werden in 3 groepjes verdeeld, kregen allemaal een kookboek voor ons neus en ieder groepje kreeg een taak, voor hoofd of nagerecht verzorgen. Mochten zelf recept uitzoeken, kregen een budget voor de supermarkt en hebben dus de hele middag staan uitzoeken, boodschappendoen en koken, geweldig! Gelijk voor iedereen te eten plus we waren een hele middag zoet:) vond dat zo leuk bedacht!
In de wijk waar ik nu vaak ben wordt flink uitgepakt. 20 kinderen op je feestje is geen uitzondering. De feestjes duren de hele middag en avond, soms tot na 00.00. De activiteiten kunnen niet groot en duur genoeg en alle kinderen zijn na zo'n feest overprikkeld van de hoeveelheid kinderen en de lang durende spanning enz. Waarom moet een feestje een paar honderd euro kosten en wat is er mis met 5 kinderen uitnodigen? Zeker voor kleuters is 3 uurtjes met vijf kindjes (al zwaar) genoeg
Gast- Gast
Ik had als kind ook geweldige feestjes, aan het eind van de middag kwamen mijn vriendinnetjes, eerst eten, daarna de cadeautjes, een mega-eng verhaal verteld door mijn oom en als het donker was het bos in, waar mijn ouders een speurtocht hadden uitgezet. Mijn moeder liep dan met ons en mijn vader en oom gingen ons bang maken. Geweldige tijden
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Het klopt dat kinderfeestje niet duur hoeven te zijn.
Oja het was stichting jarige job. Lees nu dat het niet om een kinderfeestje gaat maar dit:
Stichting Jarige Job maakt verjaardagen mogelijk voor kinderen, 4 t/m 12 jaar oud, die hun verjaardag eigenlijk niet kunnen vieren omdat daar geen geld voor is.
Stichting Jarige Job geeft geen geld, maar regelt alle praktische zaken die van een verjaardag een feestdag maken (kado, traktatie en slingers).
Oja het was stichting jarige job. Lees nu dat het niet om een kinderfeestje gaat maar dit:
Stichting Jarige Job maakt verjaardagen mogelijk voor kinderen, 4 t/m 12 jaar oud, die hun verjaardag eigenlijk niet kunnen vieren omdat daar geen geld voor is.
Stichting Jarige Job geeft geen geld, maar regelt alle praktische zaken die van een verjaardag een feestdag maken (kado, traktatie en slingers).
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Mijn zoons hebben twee keer pakjesavond (ook bij hun vader) maar die hebben niet zo heel veel dure dingen gekregen. Boekjes, kleren die ik anders toch wel voor ze zou kopen maar dan nu in een sinterklaaspapiertje, een puzzeltje, een chocoladeletter, dat soort dingen. En ze zijn eerlijk gezegd megablij met alles, en ik heb ze nog nooit horen piepen over wat de buurjongen gehad heeft (die krijgt altijd dingen als fietsen en spelcomputers), want daar letten ze eigenlijk helemaal niet op. Ze letten op zichzelf en genieten daarvan. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je ouders er niks aan doen (ofwel vanwege geld, ofwel omdat ze het onzin vinden of niet kennen) dat het wel confronterend en naar is als er zo de nadruk gelegd wordt op lief zijn en relatie tot je kadootje.
Qua verjaardagsfeestjes: ik heb altijd een budget. Ik kan óf een megaverjaardag thuis houden met 10 kinderen en een snoephap-koekhap-sjoelbakgebeuren ervan maken, of voor hetzelfde geld met een stuk of 4 kinderen buiten de deur iets gaan doen (bowlen, bioscoop ofzo). Ik leg mijn oudste (en vanaf volgend jaar ook de jongste) beide mogelijkheden voor, en dan kiest hij. Nu heeft hij ervoor gekozen dat hij naar de ontdekhoek wil (jeeej! ) en dan kunnen er dus maar een paar kinderen mee. Een ander keertje kiest hij weer voor iets anders.
Qua verjaardagsfeestjes: ik heb altijd een budget. Ik kan óf een megaverjaardag thuis houden met 10 kinderen en een snoephap-koekhap-sjoelbakgebeuren ervan maken, of voor hetzelfde geld met een stuk of 4 kinderen buiten de deur iets gaan doen (bowlen, bioscoop ofzo). Ik leg mijn oudste (en vanaf volgend jaar ook de jongste) beide mogelijkheden voor, en dan kiest hij. Nu heeft hij ervoor gekozen dat hij naar de ontdekhoek wil (jeeej! ) en dan kunnen er dus maar een paar kinderen mee. Een ander keertje kiest hij weer voor iets anders.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik vind het echt belachelijk wat voor cadeau's hier genoemd worden, uggs, ipads etc. Alsof die kinderen daar zo gelukkig van worden, blijkbaar niet want ze willen alleen maar nog meer. Dus eigenlijk is het gewoon zonde van het geld.
Ik kreeg vroeger 1 duur cadeau, horloge, parfum, barbiespeelgoed en daarnaast pyjama, sloffen, sokken, een cd, een boek nog wat klein speelgoed etc. En ik heb het eigenlijk nooit vergeleken met wat andere kregen. En mijn ouders waren niet eens arm, maar ze vonden het gewoon niet nodig, en terecht.
Ik kreeg vroeger 1 duur cadeau, horloge, parfum, barbiespeelgoed en daarnaast pyjama, sloffen, sokken, een cd, een boek nog wat klein speelgoed etc. En ik heb het eigenlijk nooit vergeleken met wat andere kregen. En mijn ouders waren niet eens arm, maar ze vonden het gewoon niet nodig, en terecht.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Volgens mij krijgt het gros van de kinderen voor een paar tientjes wat leuks, inderdaad de dingen die hier al opgenoemd worden. Een barbie, chocoladeletter, pantoffels, wat goedkopere speeltjes. Die ipads en uggs zijn juist de uitzondering. Waarom wordt er dan toch gespiegeld aan die uitschieters? Misschien naïef van mij hoor, maar ik kan me echt niet voorstellen dat cadeaus van honderden euro's nu de norm zijn.
Het is wel erg sneu voor de kinderen die echt niks krijgen. Die gaan zich misschien wel spiegelen aan die ipads. Nu ben ik opgegroeid in een klein dorp. Maar als de sint in het grotere dorp naast ons zijn intocht deed kreeg iedereen een zakje met wat lekkers en een kadootje. Op school kregen ook alle kinderen een kadootje, een paar weken ervoor zetten we ook onze schoen. Zoiets zou wel veel oplossen voor kinderen wiens ouders die traditie niet begrijpen.
Ik krijg trouwens tranen in mijn ogen van het barbiepaardverhaal.
Het is wel erg sneu voor de kinderen die echt niks krijgen. Die gaan zich misschien wel spiegelen aan die ipads. Nu ben ik opgegroeid in een klein dorp. Maar als de sint in het grotere dorp naast ons zijn intocht deed kreeg iedereen een zakje met wat lekkers en een kadootje. Op school kregen ook alle kinderen een kadootje, een paar weken ervoor zetten we ook onze schoen. Zoiets zou wel veel oplossen voor kinderen wiens ouders die traditie niet begrijpen.
Ik krijg trouwens tranen in mijn ogen van het barbiepaardverhaal.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ja ik ook! Een barbie hahaTazz schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn broertje en ik kregen ook één 'hoofdcadeau' compleet met speurtocht door het huis en nog wat kleine dingen erbij
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Lilou schreef:Jeanette schreef:Zusje schreef:Arden schreef:In Amerika maken ze voor kerst schoenendozen voor arme kinderen, meestal komt dat vanuit de kerk. Die vullen mensen dan voor een kind van een bepaald geslacht en een bepaalde leeftijd en die dozen worden later uitgedeeld. Dat vind ik ook een erg mooi initiatief, jammer dat er in Nederland niet meer van dat soort dingen zijn. Misschien een idee om ooit eens op te starten.
Klinkt als een mooi iets inderdaad! Mss kunnen we zoiets wel hier in NL regelen volgend jaar!
Er is al zo'n stichting hoor. Althans, toen ik op de basisschool zat deden wij dat altijd. Wij vulden allemaal een eigen schoenendoos met spulletjes en versierden deze en dat ging dan naar een ontwikkelingsland. Ik weet alleen niet meer hoe die stichting heet en of die nog actief is.
Dat is het project Schoenmaatjes van Edukans, nog steeds behoorlijk actief hoor! Momenteel worden de dozen door vrijwilligers verwerkt, waar ik er 1 van ben. Erg leuk om te doen! Mochten er nog mensen zijn die dat leuk lijkt, ze zoeken voor komende twee weken op verschillende plaatsen in Nederland nog vrijwilligers voor een paar uurtjes ;-).
Haha, grappig, ik heb een maand geleden ofzo ook zo'n doos gemaakt met mijn zoons en bij hem op school ingeleverd
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: