Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie arm is de roe

+19
Arwyn
Fayebella
VeryCherry
Rush
Caramba
TukTuk
Paper Crown
Zora
Vanilla Queen
Lilou
Isis
Toet
Inge
Jeanette
bolus26
Ibbeltje
lieke89
Susan
Blond
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wie arm is de roe Empty Wie arm is de roe

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:26

Moet sinterklaas niet eens afgeschaft worden voor al die arme kids met arme ouders? Het is zo commercieel en leuk dat je de cadeaus kan betalen maar denk eens aan al die zielige kids die denken dat de oude man boos op hun is. Ik hoor echt de meest vreselijke verhalen. Vroeger kreeg ik een stuiterbal, daar hoeft tegenwoordig geen kind meer mee aan te komen op school. Naar mijn idee is het idee een beetje weg. Ben ik de enige?

Overigens is dit geen verwijt ofzoiets!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie arm is de roe Empty Re: Wie arm is de roe

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:30

Tegenwoordig kan je voor kinderen bij bijvoorbeeld de Action of de Wibra goedkope en leuke cadeaus kopen. Ook van disney en dat soort dingen. Ik denk dat veel ouders daar wel mee geholpen zijn.

Gast
Gast

Ik snap je punt wel maar volgens mij blijven dat soort dingen/verschillen er altijd.

De een krijgt op zijn verjaardag ook een WII een nieuwe fiets en neemt zijn vriendjes mee naar de efteling, terwijl de ander 3 kleine cadeautjes van de Action krijgt.

Volgens mij is er vrij weinig aan te doen.

Ik merkte wel bij mijn nichtjes dat ze meer letten op het aantal cadeautjes dan hoe duur de cadeautjes zijn. Misschien valt het volwassenen meer op?

Maar kinderen die echt niets krijgen vind ik wel heel erg sneu. Vooral als ze 'denken' dat de Sint hun niet lief vind. Sad

Gast
Gast

Lorna mercedez schreef:Moet sinterklaas niet eens afgeschaft worden voor al die arme kids met arme ouders? Het is zo commercieel en leuk dat je de cadeaus kan betalen maar denk eens aan al die zielige kids die denken dat de oude man boos op hun is. Ik hoor echt de meest vreselijke verhalen. Vroeger kreeg ik een stuiterbal, daar hoeft tegenwoordig geen kind meer mee aan te komen op school. Naar mijn idee is het idee een beetje weg. Ben ik de enige?

Overigens is dit geen verwijt ofzoiets!

Ik heb eens een Antilliaans filmpje gezien over een jongetje die ook geen kadootjes van de Sint krijgt. Hij heeft alleen zijn moeder en die ligt doodziek op bed. Ik moest zo huilen aan het eind...

Aan de andere kant. Mijn oma had vroeger ook echt geen geld en wel 12 kinderen. Ze gebruikte het hele jaar om kadootjes bij elkaar te sprokkelen. Als ik geen geld zou hebben zou ik desnoods kringlopen afgaan ofzo en marktplaats... Zielige verhalen zul je denk ik toch wel houden... Zo vond een collega van mij vroeger zijn eigen tekening terug op een kast en dacht dat Sinterklaas hem niet mooi had gevonden. Later vond hij de peen (met een rare vorm) terug op zijn bord en voelde hij zich helemaal in de steek gelaten. Hij vertelde het niet eens aan zijn ouders omdat hij dacht dat de Sint een hekel aan hem had... Hoe zielig is dat! Niet veel later kwam hij erachter dat het allemaal nep was haha. Ik vond dat ook zo zielig toen ik het hoorde...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:31

Zouden die vreselijke verhalen ook echt zijn ? Ik bedoel, bij de action kan je voor een paar euro al een paar cadeau'tjes kopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:34

Mama_van2 schreef:Zouden die vreselijke verhalen ook echt zijn ? Ik bedoel, bij de action kan je voor een paar euro al een paar cadeau'tjes kopen.
Ik ken 2 mensen die het echt niet kunnen betalen maar ook meer in het algemeen over wat vroeger en nu een sinterklaascadeau is.

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 5 dec 2011 - 9:34

Ja die verhalen zijn. Ik liep ooit stage op een school met veel kinderen van rijke ouders. Die kregen een WII, een Nintendo DS en een paar Uggs. En zaten op die school ook kinderen van het AZC, die kregen niets. Dat is lastig uit te leggen aan kinderen uit groep 3.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:37

_Chance schreef:Ja die verhalen zijn. Ik liep ooit stage op een school met veel kinderen van rijke ouders. Die kregen een WII, een Nintendo DS en een paar Uggs. En zaten op die school ook kinderen van het AZC, die kregen niets. Dat is lastig uit te leggen aan kinderen uit groep 3.

Wat een apart samengestelde klas. Ik wist niet dat kinderen uit een AZC naar een gewone school gingen eigenlijk. Lijkt me inderdaad lastig uit te leggen...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:38

Wij hadden het thuis echt niet breed, maar Sinterklaas werd er altijd gevierd.
Cadeaus werden inderdaad gedurende het jaar gespaard en door een stapel goedkope cadeaus en ook sloffen en pyjama's in te pakken (die sowieso nodig waren), en spellen te geven die voor alle kinderen waren, hadden wij, met vijf kinderen, altijd een hele stapel cadeaus en heb ik goede herinneringen aan Sinterklaas.

Nu scheelt het misschien dat ik in een klas/op een school zat met allemaal kinderen die kwamen uit gezinnen die het ook niet breed hadden en er amper Nederlandse kinderen op die school zaten. De meesten vierden sowieso geen Kerst of Sinterklaas.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:40

Zusje schreef:
_Chance schreef:Ja die verhalen zijn. Ik liep ooit stage op een school met veel kinderen van rijke ouders. Die kregen een WII, een Nintendo DS en een paar Uggs. En zaten op die school ook kinderen van het AZC, die kregen niets. Dat is lastig uit te leggen aan kinderen uit groep 3.

Wat een apart samengestelde klas. Ik wist niet dat kinderen uit een AZC naar een gewone school gingen eigenlijk. Lijkt me inderdaad lastig uit te leggen...
Jonge kinderen gaan daar idd heen en leven zich daar ook in in. De ouders weten soms niet eens wat het is. 11+ gaan ze meestal pas naar een reguliere internationale schakel klas.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 5 dec 2011 - 9:40

Het verschil met verjaardagen is dat bij Sinterklaas net wordt gedaan alsof alle cadeautjes door dezelfde persoon worden gekocht én alsof er een verband is tussen wat je krijgt en hoe lief je bent geweest. Ik vind dat ergens ook wel een nare bijsmaak geven, want ik kan me voorstellen dat het heel pijnlijk is voor kinderen van ouders die echt weinig te besteden hebben, of kinderen van ouders die er om wat voor reden dan ook niet aan doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:40

Zusje schreef:

Op mijn stage precies zo meegemaakt. Allemaal kinderen uit de beter bedeelde gezinnen die soms zelfs een DS os WII als schoencadeau kregen en inderdaad ook Uggs bij kleuters. In die zelfde klas (op de hele school) zaten kinderen uit het blijf van mijn lijf huis (samenwerking met de school) en die hadden niets.

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 5 dec 2011 - 9:41

Zusje schreef:

Ja het was een schooltje in een klein dorp, de enige openbare school. In het bos tussen dat dorp en mijn woonplaats zit het AZC, voor die kinderen was het schooltje net wat dichterbij, dus daar gingen ze allemaal heen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  lieke89 ma 5 dec 2011 - 9:56

ik weet dat er bij mij in de buurt de voedselbank zich hier ook hard voor maakt en cadeautjes naar arme gezinnen met kinderen uitgeeft.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:58

lieke89 schreef:ik weet dat er bij mij in de buurt de voedselbank zich hier ook hard voor maakt en cadeautjes naar arme gezinnen met kinderen uitgeeft.

Hier zijn er ook diverse stichtingen die dit doen. Heb er vorig jaar ook aan mee geholpen. Erg leuk!

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 5 dec 2011 - 10:01

Ik vind het heel goed dat dat gedaan wordt. Sowieso krijgen Ezra en Yrsa ook allebei cadeautjes op school/de peuterspeelzaal, misschien dat ze dat tegenwoordig overal wel meer doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 10:05

In Amerika maken ze voor kerst schoenendozen voor arme kinderen, meestal komt dat vanuit de kerk. Die vullen mensen dan voor een kind van een bepaald geslacht en een bepaalde leeftijd en die dozen worden later uitgedeeld. Dat vind ik ook een erg mooi initiatief, jammer dat er in Nederland niet meer van dat soort dingen zijn. Misschien een idee om ooit eens op te starten.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 10:07

Susan schreef:Ik vind het heel goed dat dat gedaan wordt. Sowieso krijgen Ezra en Yrsa ook allebei cadeautjes op school/de peuterspeelzaal, misschien dat ze dat tegenwoordig overal wel meer doen.
Zover ik weet betalen de ouders daar ook voor..

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje ma 5 dec 2011 - 10:09

Smikkell schreef:
Susan schreef:Ik vind het heel goed dat dat gedaan wordt. Sowieso krijgen Ezra en Yrsa ook allebei cadeautjes op school/de peuterspeelzaal, misschien dat ze dat tegenwoordig overal wel meer doen.

Bij ons op het kdv betalen ouders er niet voor. Elk kind krijgt een klein cadeautje mee naar huis. Daar hebben wij iig een budget voor. En verder krijgen we spullen voor in de groep.
Hoe dat op scholen is en zo weet ik dan niet.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Susan ma 5 dec 2011 - 10:13

Smikkell schreef:

Voor Yrsa heb ik een bijdrage van 5 euro betaald voor Sinterklaas en Kerst, voor Ezra heb ik niks extra's hoeven betalen, onze bijdrage aan zijn schoolgeld gaat via het LBIO. Verder hoeven we niks extra's te betalen, niet voor Sinterklaascadeaus, niet voor feesten, niet voor uitstapjes, niet voor zijn verjaardagscadeau.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  bolus26 ma 5 dec 2011 - 10:18

Arden schreef:In Amerika maken ze voor kerst schoenendozen voor arme kinderen, meestal komt dat vanuit de kerk. Die vullen mensen dan voor een kind van een bepaald geslacht en een bepaalde leeftijd en die dozen worden later uitgedeeld. Dat vind ik ook een erg mooi initiatief, jammer dat er in Nederland niet meer van dat soort dingen zijn. Misschien een idee om ooit eens op te starten.

die zijn er wel en maken we de schoenendozen vaak voor arme kinderen in het buitenland.
Bij ons regelt de voedselbank ook altijd wat en is er een stichting die hetzelfde doet maar dan bij verjaardagen e.d.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Blond ma 5 dec 2011 - 10:18

Ik heb ook eens ineen klas gezien dat de kinderen niet allemaal een cadeau krijgen, maar gezamenlijk voor de klas een bordspel (mijn iPad maakt daar bordeel van, nou moe).

Op zich wel een leuk initiatief, maar jammer at daar te weinig gebruik van wordt gemaakt zodat de kinderen er ook echt lol van hebben.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 10:19

Arden schreef:In Amerika maken ze voor kerst schoenendozen voor arme kinderen, meestal komt dat vanuit de kerk. Die vullen mensen dan voor een kind van een bepaald geslacht en een bepaalde leeftijd en die dozen worden later uitgedeeld. Dat vind ik ook een erg mooi initiatief, jammer dat er in Nederland niet meer van dat soort dingen zijn. Misschien een idee om ooit eens op te starten.

Klinkt als een mooi iets inderdaad! Mss kunnen we zoiets wel hier in NL regelen volgend jaar!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 10:19

bolus26 schreef:

die zijn er wel en maken we de schoenendozen vaak voor arme kinderen in het buitenland.
Bij ons regelt de voedselbank ook altijd wat en is er een stichting die hetzelfde doet maar dan bij verjaardagen e.d.

Ja ze zijn er wel, maar toch nog wel weinig vind ik. Maar misschien krijg ik er ook wel niet genoeg van mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 10:20

Ibbeltje schreef:
Smikkell schreef:

Bij ons op het kdv betalen ouders er niet voor. Elk kind krijgt een klein cadeautje mee naar huis. Daar hebben wij iig een budget voor. En verder krijgen we spullen voor in de groep.
Hoe dat op scholen is en zo weet ik dan niet.
En waar komt dat budget vandaan denk je?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: