Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babygebarentaal

+3
Rouge
PapillonRose
CCC
7 plaatsers

Ga naar beneden

Babygebarentaal Empty Babygebarentaal

Bericht  CCC ma 5 dec 2011 - 1:41

Wie heeft deze cursus gevolgd en gebruikt het echt in de opvoeding, wat zijn jullie positieve en negatieve ervaringen hiermee?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babygebarentaal Empty Re: Babygebarentaal

Bericht  PapillonRose ma 5 dec 2011 - 1:55

Ik heb een cursus gevolgd, moet nu nog 1 bijeenkomst (terugkomdag). Ik vind het ontzettend leuk om te doen en het is niet moeilijk. Het zou goed zijn voor de taalontwikkeling en daarnaast is het gewoon handig om je kindje te kunnen begrijpen voordat het een uitgebreide gesproken woordenschat heeft.

Wat ik alleen minder vind, is dat ik geen respons krijg van A.. Volgens de gemiddelden had ze met een week of 6-8 haar eerste gebaar terug 'moeten' maken gezien de leeftijd waarop we zijn gestart (10,5 maand). Dit is niet gebeurd. Van de week maakte ze dan wel voor het eerst een gebaar (lamp toen ze een lamp zag) en ik dus helemaal trots!! Maar verder merk ik wel dat ze een hoop gebaren begrijpt, alleen gebaart ze nog niet terug. Dat geeft op zich niet, al hoop ik wel dat het in de toekomst nog wat meer tweerichtingsverkeer zal worden. Het enige nadeel wat ik tot nu toe ondervonden heb is dus dat het echt langzaam kan gaan. Ik gebaar me suf en krijg nog nauwelijks iets terug, dat maakt dat je het wel consequent vol moet blijven houden zonder directe motivatie. Maar het is alsnog erg leuk!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Rouge ma 5 dec 2011 - 2:00

niet gevolgd, kende al gebarentaal. Ben ik wel gaan gebruiken toen het lang duurde voordat zoon ging praten. Hij maakte toen wel een paar gebaren zoals drinken, lekker, uh en nog meer..ben het nu alweer kwijt. Is allemaal weer weggezakt toen hij gewoon ging praten, maar merkte wel dat het voor hem beter was. Hij kon zich opeens toch iets beter uiten en begreep mij ook goed.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Teddyaapje ma 5 dec 2011 - 9:19

Wij hebben van 6 tot 8 maanden de gebaren 'melk' en 'slapen' gedaan. Ons zoontje begreep ze op den duur wel maar deed ze zelf niet. Eigenlijk was ons plan ook om het echt meer toe te passen en het verder uit te breiden maar ik kon geen cursus hier in de buurt vinden om dagen/ tijden die wij ook konden dus helaas is het hier verwaterd.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annie24 ma 5 dec 2011 - 9:23

PapillonRose schreef:Ik heb een cursus gevolgd, moet nu nog 1 bijeenkomst (terugkomdag). Ik vind het ontzettend leuk om te doen en het is niet moeilijk. Het zou goed zijn voor de taalontwikkeling en daarnaast is het gewoon handig om je kindje te kunnen begrijpen voordat het een uitgebreide gesproken woordenschat heeft.

Wat ik alleen minder vind, is dat ik geen respons krijg van A.. Volgens de gemiddelden had ze met een week of 6-8 haar eerste gebaar terug 'moeten' maken gezien de leeftijd waarop we zijn gestart (10,5 maand). Dit is niet gebeurd. Van de week maakte ze dan wel voor het eerst een gebaar (lamp toen ze een lamp zag) en ik dus helemaal trots!! Maar verder merk ik wel dat ze een hoop gebaren begrijpt, alleen gebaart ze nog niet terug. Dat geeft op zich niet, al hoop ik wel dat het in de toekomst nog wat meer tweerichtingsverkeer zal worden. Het enige nadeel wat ik tot nu toe ondervonden heb is dus dat het echt langzaam kan gaan. Ik gebaar me suf en krijg nog nauwelijks iets terug, dat maakt dat je het wel consequent vol moet blijven houden zonder directe motivatie. Maar het is alsnog erg leuk!

oooeeee ik ben benieuwd waar je de cursus hebt gevolgd? Mag ook per PB Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lindsya ma 5 dec 2011 - 9:24

Ons b.uurmeisje is doof. Ik leer nu met de moeder gebaren mee. Ze is 15 maanden en nu sinds kort doet ze een paar gebaren terug. Ze begreep wel enkele gebaren al eerder. Ik denk dat ze dat na een tijdje pas echt goed door gaan krijgen wat een gebaar is en wat ermee bedoeld wordt.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  CCC ma 5 dec 2011 - 9:27

Wat leuk om ervaringen te horen! Ik bedacht me ook al, dat het onwijs lastig is in het begin, omdat je dan geen gebaren terug krijgt nog... Dat word dan gewoon consequent doorgaan, totdat er toch wat terugkomt...

Ik heb besloten de cursus te gaan volgen in januari, toevallig wilt een vriendin ook mee, zij heeft een zoontje van 4 maandne nu... Ben heel erg benieuwd of zij tips hebben met het aanleren ed.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 5 dec 2011 - 9:41

Ik heb de cursus niet gevolgd, ik heb wel drie dvd's van Lotte en Max en Yrsa kent een heleboel gebaren, ik denk wel minstens 50.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  PapillonRose ma 5 dec 2011 - 9:43

@Annie24: Ik heb de cursus gevolgd in Rotterdam. Via deze site kan je informatie vinden en ook aanmelden voor een cursus: www.babygebarenrotterdam.nl
Er gaat bijna elke maand wel een cursus van start als ik het me goed herinner. Het zijn 3 bijeenkomsten waarin je veel informatie krijgt, allerlei gebaren leert en ervaringen kunt uitwisselen met andere deelnemende ouders. Ik vind het erg leuk! Al is het dus nog vooral eenrichtingsverkeer hier, ik gebaar druk en A. kijkt er naar laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 5 dec 2011 - 10:04

Ik heb precies zo'n cursus hier in A.lmere gevonden... 3 bijeenkomsten... Ben echt heel erg benieuwd! Sowieso staat het ook weer leuk op mijn CV... Dus is een mooie combi voor mij!

PapillonRose: doet jou vriend/ man ook aan gebaren? Ik ga de cursus dus met een vriendin doen, maar opeens zei mijn vriend dat hij ook meewilde... Maar ik had eerder in gedachten (ook vanwege wisseldiensten van hem) dat ik hem dan de gebaren leer... We hebben toch tijd zat...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 10:06

Ik heb er wel eens wat over gelezen, maar vind het maar een raar iets smile

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose ma 5 dec 2011 - 10:09

@chococupcake: Ik doe het samen met mijn moeder. Die gaat ook mee naar de cursus. De vader van A. en ik zijn niet meer samen. Hij weet wel dat ik het doe, maar doet het zelf niet. Misschien komt het nog, want hij vind het wel interessant om te zien wanneer ik het doe. De gebaren kun je trouwens prima leren aan iemand die niet mee zou gaan, ze zijn niet moeilijk en waarschijnlijk krijg je ze ook nog mee op papier (hier in elk geval wel). Dus mocht het niet handig zijn voor je vriend vanwege werk, kan jij de gebaren vast wel aan hem leren.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 ma 5 dec 2011 - 10:15

PapillonRose schreef:@Annie24: Ik heb de cursus gevolgd in Rotterdam. Via deze site kan je informatie vinden en ook aanmelden voor een cursus: www.babygebarenrotterdam.nl
Er gaat bijna elke maand wel een cursus van start als ik het me goed herinner. Het zijn 3 bijeenkomsten waarin je veel informatie krijgt, allerlei gebaren leert en ervaringen kunt uitwisselen met andere deelnemende ouders. Ik vind het erg leuk! Al is het dus nog vooral eenrichtingsverkeer hier, ik gebaar druk en A. kijkt er naar laughcry

Heb net even gekeken; ziet er leuk uit!

Waren er bij jou in de groep ook mama's die alleen kwamen? De 1e les kan mijn vriend niet, want die moet dan werken. Ze raden aan om kindjes die kunnen kruipen/lopen niet mee te nemen, dus dan zou ik Y. bij mijn moeder moeten brengen en alleen moeten gaan...
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 5 dec 2011 - 10:17

PapillonRose schreef:@chococupcake: Ik doe het samen met mijn moeder. Die gaat ook mee naar de cursus. De vader van A. en ik zijn niet meer samen. Hij weet wel dat ik het doe, maar doet het zelf niet. Misschien komt het nog, want hij vind het wel interessant om te zien wanneer ik het doe. De gebaren kun je trouwens prima leren aan iemand die niet mee zou gaan, ze zijn niet moeilijk en waarschijnlijk krijg je ze ook nog mee op papier (hier in elk geval wel). Dus mocht het niet handig zijn voor je vriend vanwege werk, kan jij de gebaren vast wel aan hem leren.
]]

Oh sorry, dat wist ik niet...

Oke goed te doen dus! Ik ga het gewoon volgen alleen, en dan leer ik hem de gebaren wel aan. Zal trouwens meteen even mailen of we inderdaad ook de gebaren op papier meekrijgen.. Dan weet ik dat meteen...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose ma 5 dec 2011 - 10:21

Annie24 schreef:
PapillonRose schreef:@Annie24: Ik heb de cursus gevolgd in Rotterdam. Via deze site kan je informatie vinden en ook aanmelden voor een cursus: www.babygebarenrotterdam.nl

Heb net even gekeken; ziet er leuk uit!

Waren er bij jou in de groep ook mama's die alleen kwamen? De 1e les kan mijn vriend niet, want die moet dan werken. Ze raden aan om kindjes die kunnen kruipen/lopen niet mee te nemen, dus dan zou ik Y. bij mijn moeder moeten brengen en alleen moeten gaan...
Ja, er waren ook mama's die alleen kwamen. Bijvoorbeeld eentje die ook nog een ouder kindje had, die was thuis met papa en zij kwam met het jongste kindje. Maar dat kindje kon ook al lopen, en A. kan tijgeren, kruipen en overal langslopen als ze zich vast kan houden. Wist niet eens dat het werd afgeraden om ze dan mee te nemen, iedereen had haar kindje bij zich eigenlijk. Ik had A. de eerste les niet mee omdat ze ziek was en toen vond iedereen het jammer dat ze haar niet konden zien. Denk dat het in elk geval geen probleem is als je Y. wel mee zou nemen. Zeker als je wat speeltjes meeneemt zodat hij wat kan spelen (ze legde een dikke mat neer voor de kindjes) dan is het hopelijk wel te doen. Al heb je dan je aandacht misschien niet helemaal bij de cursus, want kindjes kunnen er ook ineens vandoor willen gaan Wink

@chococupcake: Geeft niks, kon jij ook niet weten! Veel plezier bij de cursus in elk geval, ik vind het erg leuk om te doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 ma 5 dec 2011 - 10:27

Hmmm...ga het zo eens met mijn vriend bespreken.

Als ik Y. meeneem, neem ik ook gewoon m'n moeder mee die 1e les :P Kan ik goed opletten op wat er gezegd wordt en mag zij op Y. letten angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud