Speurtocht voor driejarige?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Speurtocht voor driejarige?
Ik wil dit jaar iets extras voor mijn lieve neefje doen. Bij ons is Sinterklaas altijd hét feest en ik heb zulke leuke en mooie herinneringen aan de dingen die wij altijd 'moesten' doen op die avond dat ik voor mijn neefje ook iets wil doen.
Hij is drie, wel ontzettend slim en je maakt hem niks wijs. Nu dacht ik dat het leuk was om hem zijn eigen cadeau te laten zoeken op Sinterklaas avond..maar hoe? Lezen kan hij nog niet, dus ik dacht aan een soort 'schatkaart' van het huis te maken en dan met hele simpele tekeningen hem zelf laten zoeken..
Maar ik weet dus niet of dat hét idee is.. Iemand die hier input op wil geven?
Hij is drie, wel ontzettend slim en je maakt hem niks wijs. Nu dacht ik dat het leuk was om hem zijn eigen cadeau te laten zoeken op Sinterklaas avond..maar hoe? Lezen kan hij nog niet, dus ik dacht aan een soort 'schatkaart' van het huis te maken en dan met hele simpele tekeningen hem zelf laten zoeken..
Maar ik weet dus niet of dat hét idee is.. Iemand die hier input op wil geven?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Speurtocht voor driejarige?
misschien kan je een puzzel maken met aan de ene kant de plaats waar het cadeau ligt en op elk stukje een pepernoot tekenen. Die stukjes door het hele huis verstoppen. Pas als hij alle stukjes heeft en de puzzel gemaakt heeftweet hij waar z`n cadeau verstopt ligt.
Gast- Gast
Foto speurtocht! Heel makkelijk en zo kan hij t helemaal zelf
Gast- Gast
Leuke ideeën hierboven! Sorry heb geen inspiratie maar vind het echt lief dat je dat voor je neefje gaat doen:)
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Ik heb ook ooit een speurtocht gemaakt voor kinderen die nog niet konden lezen.
Ik heb verschillende kaartjes gemaakt waarop ik herkenbare dingen in het huis tekende (een vis voor het aquarium, een auto voor de garage, een pan met eten voor de kookplaats, snoepjes voor de snoepkast etc etc). Ik gaf ze het 1e kaartje waarna ze naar de plek moesten lopen die er bij hoorde. Daar vonden ze weer een nieuw kaartje. Af en toe had ik er een spelletje of een snoepje neergelegd om het een beetje leuk te houden.
Ik heb verschillende kaartjes gemaakt waarop ik herkenbare dingen in het huis tekende (een vis voor het aquarium, een auto voor de garage, een pan met eten voor de kookplaats, snoepjes voor de snoepkast etc etc). Ik gaf ze het 1e kaartje waarna ze naar de plek moesten lopen die er bij hoorde. Daar vonden ze weer een nieuw kaartje. Af en toe had ik er een spelletje of een snoepje neergelegd om het een beetje leuk te houden.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Leg allemaal touwtjes door het huis die naar de huiskamer leiden. Eentje brengt hem dan naar het kadootje, aan hem uit te zoeken welke...
Gast- Gast
Ee staan leuke ideeën tussen! Dank jullie .
Ik had net mijn vader aan der telefoon en hij dacht dat mijn neefje daar nog te jong voor is. Dat hij zijn blik alleen maar op de cadeaus kan houden...ik heb geen idee. Wat denken jullie...in augustus is hij 3 geworden...
Ik had net mijn vader aan der telefoon en hij dacht dat mijn neefje daar nog te jong voor is. Dat hij zijn blik alleen maar op de cadeaus kan houden...ik heb geen idee. Wat denken jullie...in augustus is hij 3 geworden...
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Caro, ik denk dat het wel kan, maar dat je er dan een verhaal omheen moet maken. Dat zwarte piet niet meer weet waar hij het cadeau gelaten heeft en hij moet helpen zoeken.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Of je verstopt álle cadeautjes in de zak en laat zwarte piet een briefje bezorgen dat hij de cadeau's al eerder had gebracht, maar is vergeten waar hij het neer gezet heeft. Dan kun je alsnog een van de speurtochten laten doen, maar is hij niet afgeleid door alle andere cadeau's. Dit deden ze op het werk van m'n vader altijd, de kinderen moesten dan de pieten helpen zoeken en elk jaar stond die zak op de zelfde plek (in de wc!) maar leuk dat we het vonden!!!
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.
» Inspiratieloos; hilarische opdrachten nodig voor speurtocht
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» Waar te koop...bloem op voet voor voor het raam
» Inspiratieloos; hilarische opdrachten nodig voor speurtocht
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» Waar te koop...bloem op voet voor voor het raam
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: