Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Topic mag weg. Ben voorzien

+11
M@niek
Alex
Blond
Zora
Monte
TukTuk
girli
Raindrop
Liz
TGR
Gray
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Topic mag weg. Ben voorzien - Pagina 2 Empty Re: Topic mag weg. Ben voorzien

Bericht  Gray ma 28 nov 2011 - 9:00

June schreef:Ik wil overigens niet zeggen dat ik de grootste heilige ben hoor. Het valt me alleen op dat mensen tegenwoordig niet eens meer het geduld op kunnen brengen voordat een dvd in de winkel ligt en al helemaal dat je bijna gestoord wordt gevonden als je nog dvd's en cd's koopt.

ik ga me al bijna schuldig voelen dat ik de vraag stel. Of was dat ook de bedoeling?
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 9:38

Ja, ik geniet van jouw schuldgevoel scratch.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 9:40

Joan schreef:Ik ga geen klauwen met geld uitgeven als ik het net zo goed kan downloaden.

Ik reken ook nooit af in de supermarkt. Ik ga toch geen klauwen met geld uitgeven als ik het net zo goed onder mijn shirt de winkel uit kan smokkelen.

Gast
Gast

Bericht  Zora ma 28 nov 2011 - 9:54

Weer zo 1. Waarom moet het topic nou meteen weg? Snap dat nooit zo goed, kan toch gewoon lekker blijven staan? smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 9:57

Zora schreef:Weer zo 1. Waarom moet het topic nou meteen weg? Snap dat nooit zo goed, kan toch gewoon lekker blijven staan? Topic mag weg. Ben voorzien - Pagina 2 561177

Misschien moest ze eigenlijk dit weekend werken en heeft ze zich ziek gemeld om naar de film te kunnen gaan Topic mag weg. Ben voorzien - Pagina 2 166342. Dan gaat het dus om privacy!

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 28 nov 2011 - 9:58

June schreef:Ik wil overigens niet zeggen dat ik de grootste heilige ben hoor. Het valt me alleen op dat mensen tegenwoordig niet eens meer het geduld op kunnen brengen voordat een dvd in de winkel ligt en al helemaal dat je bijna gestoord wordt gevonden als je nog dvd's en cd's koopt.

Ik heb ook nog nooit een film gedownload. Ik zou niet eens weten hoe het moet en bovendien wil ik ondertiteling.
Series kijk ik dus ook nooit on-line. nerd
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Alex ma 28 nov 2011 - 10:07

Whaha, June! I I love you you!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 10:08

Evy schreef:Whaha, June! I I love you you!

I love you Dat is altijd goed nieuws!

Gast
Gast

Bericht  Alex ma 28 nov 2011 - 10:11

June schreef:
Evy schreef:Whaha, June! I I love you you!

I love you Dat is altijd goed nieuws!

Logisch! Ik moet zo om jou lachen, dat heb ik even nodig.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 10:13

Je kunt er nog maar even van genieten, dit topic is zo weg Wink.

Gast
Gast

Bericht  M@niek ma 28 nov 2011 - 10:51

_Chance schreef:

Ik heb ook nog nooit een film gedownload. Ik zou niet eens weten hoe het moet en bovendien wil ik ondertiteling.

Maar gedownloade films zijn gewoon met ondertiteling. Tenminste bij ons wel.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 10:56

M@niek schreef:
_Chance schreef:

Maar gedownloade films zijn gewoon met ondertiteling. Tenminste bij ons wel.

Klopt, je moet even de ondertitel er los bij downloaden, en dan dezelfde bestandsnaam geven, en in dezelfde map zetten als je .avi file, en dan heb je ondertiteling de bij. Bij volledige dvd rips heb je gewoon ook het originele menu etc, dus ook ondertiteling.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 12:03

June schreef:
Joan schreef:Ik ga geen klauwen met geld uitgeven als ik het net zo goed kan downloaden.

Ik reken ook nooit af in de supermarkt. Ik ga toch geen klauwen met geld uitgeven als ik het net zo goed onder mijn shirt de winkel uit kan smokkelen.
Ik snap je vergelijking niet zo eigenlijk..
Stelen gaat om wegnemen van iets, terwijl downloaden kopiëren is, en dat is een groot verschil smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 12:04

Yasmin schreef:
June schreef:

Stelen gaat om wegnemen van iets, terwijl downloaden kopiëren is, en dat is een groot verschil smile

Maar het mag beiden niet. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 12:06

Ach, en door rood rijden mag ook niet. En zonder licht fietsen ook niet. En fietsen in de binnenstad ook niet. En te hard rijden ook niet. En afval op straat gooien ook niet. En dat doen we ook allemaal wel eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 12:07

Maple schreef:Ach, en door rood rijden mag ook niet. En zonder licht fietsen ook niet. En fietsen in de binnenstad ook niet. En te hard rijden ook niet. En afval op straat gooien ook niet. En dat doen we ook allemaal wel eens.

Nietus! angel

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 14:04

Yasmin schreef:
June schreef:

Stelen gaat om wegnemen van iets, terwijl downloaden kopiëren is, en dat is een groot verschil Topic mag weg. Ben voorzien - Pagina 2 561177

Dat is net zo goed niet eerlijk. Als je een kunstwerk van iemand kopieert mag dat ook niet. Er zijn mensen die er hard voor gewerkt hebben en in plaats van hen te betalen voor hun werk (net als de medewerkers van je yoghurt en de supermarkt waar je die haalt), besluit je om hen niet te belonen voor hun werk, maar het gewoon maar te nemen. Je neemt het dus weg. Ik weet heus wel dat niemand het met me eens zal zijn, want in je hoofd moet je altijd goed kunnen praten wat je doet (cognitieve dissonantie), maar het is gewoon niet eerlijk. Punt.

Gast
Gast

Bericht  Toet ma 28 nov 2011 - 14:15

Het is ook niet eerlijk maar het word je gewoon te makkelijk gemaakt, waardoor het weer geaccepteerd wordt.

Ik denk er bij downloaden niet eens meer over na dat ik illegaal bezig ben
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Lejow ma 28 nov 2011 - 18:58

Volgens mij is het downloaden zelf niet illegaal, iets op internet zetten zodat andere het kunnen downloaden dan weer wel...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 19:00

Ik ben het met je eens June. Vroeger downloadde ik alle muziek via Limewire (?), tegenwoordig via Itunes. Ook films kijk ik zelden nog via een download. Ik ga vaak naar de bios, koop ze bij een goedkope winkel of wacht tot ze op tv komen.
Mijn broertje download ze wel vaak, waardoor ik soms wel in de verleiding kom.

Edit: @ Lejow Dat is veranderd, niet alleen de upload, maar ook de download is illegaal.
Even opgezocht, we hebben een gedoogbeleid: http://nos.nl/artikel/232279-illegaal-downloaden-wordt-echt-illegaal.html

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje ma 28 nov 2011 - 20:53

Lejow schreef:Volgens mij is het downloaden zelf niet illegaal, iets op internet zetten zodat andere het kunnen downloaden dan weer wel...

ja dat dacht ik dus ook. Zolang je het voor jezelf gebruikt is het niet verkeerd dacht ik. Alleen als je het voor anderen aanbied wel. Tenminste dat is wat ik dacht ooit gehoord te hebben.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 21:19

Maple schreef:Ach, en door rood rijden mag ook niet. En zonder licht fietsen ook niet. En fietsen in de binnenstad ook niet. En te hard rijden ook niet. En afval op straat gooien ook niet. En dat doen we ook allemaal wel eens.
+1

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 22:03

Zelda schreef:
+1

Ja maar dat gaat je wel 340 euro kosten binnenkort :face:

Al rij ik alleen te hard. Afval stop ik in mijn jaszak en ik heb geen fiets meer.

Gast
Gast

Bericht  _Femme ma 28 nov 2011 - 22:11

Volgensmij is downloaden van films en muziek in Nederland legaal als het een thuiskopie is, dus als je het alleen voor jezelf gebruikt. Dat was in ieder geval altijd zo, of het moet niet lang geleden aangepast zijn?

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 4:17

June schreef:Met wat geduld, kun je hem dus binnenkort gewoon op dvd krijgen. KOPEN welteverstaan. Ik weet niet of iemand nog bekend is met het fenomeen? Vroeger had je bijvoorbeeld videobanden en die KOCHT je dan in de winkel, zodra hij uit was. Als je hem eerder wilde zien, dan kon dat in de bioscoop en later wachtte je een tijdje tot hij uit was en dan kon je hem in de winkel KOPEN. Schitterend en nog beter nieuws: dat kan dus nog steeds, maar dan wel met dvd's.

Wat een flauwe reactie zeg. Ze wil de film zo snel mogelijk zien/hebben omdat ze bekenden kent die erin zitten/gemaakt hebben. Dan mag ze toch wel vragen of iemand haar even kan helpen? Ze vraagt niet om de complete collectie van grey's anatomy en de top 10 films van het moment.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: