Nee! (6 jaar foto's kwijt?)
+21
Tittih
Makamba
Zwerver
sanne-84
JustMeDaan
Susan
TukTuk
Printje
Terkina
Roza
Sarah1985
Dolphinne
nien
banjer49
Ella
Carra
Inge
Sterre
Marin
Lejow
mzcharlotte
25 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Nee! (6 jaar foto's kwijt?)
Programma Recuva werkt ook goed. Draait wel enorm lang maar goed dat maakt niks uit als je dan alles terug krijgt.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Printje schreef:Net aan manlief gevraagd hij zegt eerst kijken of het lampje nog wel brandt vd harde schijf. Daarna usb er een keer uithalen en terugstoppen en als dat niet werkt de stroomkabel erin en eruit. Mere moet je zelf niet proberen zegt hij.
Dat programma wat ik noemde kan je zelf makkelijk proberen overigs
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Weer bedankt. Ik heb op dit moment geen idee wat de schijf wel/niet doet. Het schijnt dat de vriend van zijn moeder er veel verstand van heeft en vertrouwen heeft dat hij alles terug kan halen, dus ik laat het liever aan hem over op dit moment. Het is te kostbaar om nu zelf verder te gaan knoeien. Bedankt voor alle bemoedigende woorden, het is echt heel truttig maar het doet me echt goed.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Wat balen zeg! Ik hoop dat het lukt en alle foto's er nog zijn!
Gast- Gast
ow hopenlijk lukt het!!
door het overzetten op een externe harde schijf ben ik de foto's kwijt van het 1e jaar van de hond, vind ik wel balen.
ik maak eigenlijk te weinig een back up. was vorig heel fanatiek bezig geweest om een fotoboek te maken over mn sport waar ik na 20 jaar mee ging stoppen, was bijna klaar, moest nog van 1 wedstrijd (die nog ging komen) en toen crashte de comp. weg fotoboek, maar ook weg foto's, dus opnieuw beginnen kon niet.. daar moet ik niet teveel over nadenken, net als het feit dat ik ook daarvan de filmpjes van mn optredens van het laatste jaar kwijt ben.. erg balen
(en dan zou je zeggen dat je ervan geleerd hebt en vaker een back up maakt..)
door het overzetten op een externe harde schijf ben ik de foto's kwijt van het 1e jaar van de hond, vind ik wel balen.
ik maak eigenlijk te weinig een back up. was vorig heel fanatiek bezig geweest om een fotoboek te maken over mn sport waar ik na 20 jaar mee ging stoppen, was bijna klaar, moest nog van 1 wedstrijd (die nog ging komen) en toen crashte de comp. weg fotoboek, maar ook weg foto's, dus opnieuw beginnen kon niet.. daar moet ik niet teveel over nadenken, net als het feit dat ik ook daarvan de filmpjes van mn optredens van het laatste jaar kwijt ben.. erg balen
(en dan zou je zeggen dat je ervan geleerd hebt en vaker een back up maakt..)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Pfoe, ik heb het ook gehad met mijn harde schijf. Er stonden ook babyfoto's van mijn dochter op. Mijn dochtertje trok de stekker eruit terwijl hij stond aangesloten op mijn laptop. Patsboem alles kwijt, vervolgens naar de computerzaak gegaan en hun gevraagd het ding te repareren. Ik was 75 euro armer en ze hebben de inhoud op mijn harde schijf niet meer kunnen repareren, wat heb ik veel traantjes weggepinkt....
Ook heb ik het net na de geboorte van mijn zoon met de Iphone gehad. Allemaal foto's in het ziekenhuis gemaakt, vervolgens Iphone aangesloten op de PC en vervolgens pakte hij de inhoud niet. Alle foto's behalve die van de laatste dagen waren weg... Vervolgens nooit meer voorgekomen...
Sindsdien sla ik alles 3x op....
Maar.... ik hoop dat het bij jou goed komt.
Ook heb ik het net na de geboorte van mijn zoon met de Iphone gehad. Allemaal foto's in het ziekenhuis gemaakt, vervolgens Iphone aangesloten op de PC en vervolgens pakte hij de inhoud niet. Alle foto's behalve die van de laatste dagen waren weg... Vervolgens nooit meer voorgekomen...
Sindsdien sla ik alles 3x op....
Maar.... ik hoop dat het bij jou goed komt.
Gast- Gast
Het schijnt dat de vriend van schoonmoeder op 700MB (van de 80GB) na alles heeft kunnen terughalen en alles op de schijf en cd's heeft gezet. Nu ben ik erg benieuwd naar wat ik wél mis, maar ik ben allang blij dat ruim 98% van de schijf is gered! Joehoe!
mzcharlotte- Ratel
Edit, sorry verkeerd gelezen! Dacht dat hij 700MB had kunnen redden.mzcharlotte schreef:Het schijnt dat de vriend van schoonmoeder op 700MB (van de 80GB) na alles heeft kunnen terughalen en alles op de schijf en cd's heeft gezet. Nu ben ik erg benieuwd naar wat ik wél mis, maar ik ben allang blij dat ruim 98% van de schijf is gered! Joehoe!
Fijn zeg!
TukTuk- Ratel
Nee gelukkig niet. Ik heb mijn vriend ook de instructie meegegeven dat als stiefschoonpavriend maar enige twijfel had, dat ze moesten stoppen en ik naar een laboratorium zou gaan. Die foto's zijn me te waardevol om als probeer-projectje voor een amateur mee te geven.
mzcharlotte- Ratel
Je hebt meerdere programma's die je hardeschijf helemaal kunnen uitlezen. (Heb rest van topic niet gelezen dus maybe spuit 11)
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is echt vreselijk! Ik heb dat gehad omdat mijn externe harde schijf was gevallen en hij deed daarna ook gelijk niets meer. Alles kwijt. Foto's van vroeger, foto's van de geboorte van mijn dochter... alles was weg. Heb echt ff gehuild en gelukkig hadden mensen in mijn omgeving nog wel wat foto's, maar toch... dat deel van je leven wat je hebt vastgelegd en zo graag wou bewaren ben je dan gewoon kwijt.
Hopelijk komt het nog goed bij jou en heb je alsnog je foto's kunnen behouden!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Makamba schreef:Dat is echt vreselijk! Ik heb dat gehad omdat mijn externe harde schijf was gevallen en hij deed daarna ook gelijk niets meer. Alles kwijt. Foto's van vroeger, foto's van de geboorte van mijn dochter... alles was weg. Heb echt ff gehuild en gelukkig hadden mensen in mijn omgeving nog wel wat foto's, maar toch... dat deel van je leven wat je hebt vastgelegd en zo graag wou bewaren ben je dan gewoon kwijt.
Heb je die schijf nog ergens liggen? Want vaak is er nog wel wat terug te halen en soms zelfs ook alles.
TukTuk- Ratel
Hier was de harde schijf in de laptop kapot gegaan, gelukkig heeft mijn man alles nog kunnen redden. Ik kon ook wel janken!
Nu staan de foto`s op meerdere plekken.
Nu staan de foto`s op meerdere plekken.
Tittih- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 90
Registratiedatum : 14-08-11
Wat ontzettend fijn zeg, gelukkig dat t gelukt is!
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Wat een opluchting voor je dat je vrijwel alles terug hebt!
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Erg he? Die spanning en stress...
Fijn dat je weer een hoop terug hebt gevonden.
Wij hebben het met trouwfoto's van vrienden gehad.... Die hebben we alleen nooit terug kunnen vinden.
En mijn vrouw is het geheugenkaartje waar de foto's van de bevalling van de jongste opstaan verloren (4 dagen na de bevalling). Weg dierbare, persoonlijke en intieme foto's....... (gelukkig hadden ze ook gefilmd, dus dat heb ik nog...)
Fijn dat je weer een hoop terug hebt gevonden.
Wij hebben het met trouwfoto's van vrienden gehad.... Die hebben we alleen nooit terug kunnen vinden.
En mijn vrouw is het geheugenkaartje waar de foto's van de bevalling van de jongste opstaan verloren (4 dagen na de bevalling). Weg dierbare, persoonlijke en intieme foto's....... (gelukkig hadden ze ook gefilmd, dus dat heb ik nog...)
Laatst aangepast door Teigertje op do 1 dec 2011 - 8:22; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Tikfout aangepast.)
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Dit is mij gebeurd in de week voordat ik mijn scriptie ging uitprinten!
Godzijdank had ik hem op Intranet van school gezet, maar alle foto's en filmpjes waren weg!
We hebben toen geinvesteerd in een NAS dit is een externe schijf met 2 schijven die elke nacht alle bestanden kopieren van de laptops. Mocht de laptop crashen dan staan ze nog op de ene schijf en mocht deze stuk gaan dan staan ze op de tweede schijf. Misschien een tip voor andere mensen?
Godzijdank had ik hem op Intranet van school gezet, maar alle foto's en filmpjes waren weg!
We hebben toen geinvesteerd in een NAS dit is een externe schijf met 2 schijven die elke nacht alle bestanden kopieren van de laptops. Mocht de laptop crashen dan staan ze nog op de ene schijf en mocht deze stuk gaan dan staan ze op de tweede schijf. Misschien een tip voor andere mensen?
Sjirafje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vandaag een jaar geleden.. *fotos*
» Fotos plaatsen met de Iphone
» fotos op het forum, photobucket of mijnalbum?
» Fotos op het forum
» fotos afdrukken/fotoboek
» Fotos plaatsen met de Iphone
» fotos op het forum, photobucket of mijnalbum?
» Fotos op het forum
» fotos afdrukken/fotoboek
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: