waar zijn boetebedragen op gebasseerd?
+3
Caramba
Sorella
Lejow
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
waar zijn boetebedragen op gebasseerd?
een boete voor onnodig toeteren gaat 350 euro kosten, door rood rijden of niet-handsfree bellen gaat 220 euro kosten in 2012.
Ligt het aan mij, of is dit een beetje vreemd? Ik zou denken dat door rood rijden of bellen in de auto veel gevaarlijker is dan onnodig toeteren, waarom is onnodig toeteren dan 230 euro duurder dan door rood rijden?
Ligt het aan mij, of is dit een beetje vreemd? Ik zou denken dat door rood rijden of bellen in de auto veel gevaarlijker is dan onnodig toeteren, waarom is onnodig toeteren dan 230 euro duurder dan door rood rijden?
Gast- Gast
Re: waar zijn boetebedragen op gebasseerd?
Ik snap dat ook niet. Volgens mij toeteren mensen nooit zomaar. Ik doe het wel eens als iemand niet door heeft dat het groen is. Krijg je daar ook een boete voor?
En ik wil een boete invoeren voor vrachtwagenchauffeurs die naar elkaar seinen.
Gast- Gast
Ik snap het ook echt niet...
Ik begreep zelfs dat als je iets jat dat het 'maar' 180 euro is. Dan kun je dus beter 2 keer jatten, dan 1 keer toeteren..
Ik begreep zelfs dat als je iets jat dat het 'maar' 180 euro is. Dan kun je dus beter 2 keer jatten, dan 1 keer toeteren..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lorna mercedez schreef:Ik snap dat ook niet. Volgens mij toeteren mensen nooit zomaar. Ik doe het wel eens als iemand niet door heeft dat het groen is. Krijg je daar ook een boete voor?
Jup, of toeteren als 'zwaaien' als je wegrijdt bij iemand.
Dat seinen mag dan inderdaad ook wel gestraft worden ja, stront vervelend..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Onnodig toeteren kan zeker levensgevaarlijk zijn doordat je een schrik reactie bij iemand kan veroorzaken wat kan leiden tot nare situaties.
Edit; ik vind door rood rijden nog gevaarlijker, dus ik snap het verschil ook niet, maar ik vind een hoge boete erop wel terecht.
Edit; ik vind door rood rijden nog gevaarlijker, dus ik snap het verschil ook niet, maar ik vind een hoge boete erop wel terecht.
Laatst aangepast door Jolee op vr 25 nov 2011 - 8:01; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dat is precies waar de politie en de politiebond mee in hun maag zit.
Een misdrijf kost je minder dan een overtreding volgend jaar.
Veel agenten hebben al aangegeven niet te gaan schrijven omdat ze het niet kunnen verklaren richting de burger.
Veel agenten hebben al aangegeven niet te gaan schrijven omdat ze het niet kunnen verklaren richting de burger.
Gast- Gast
Is er dan onderzocht hoeveel ongelukken hierdoor gekomen zijn in vergelijking met bv door rood rijden?Jolee schreef:Onnodig toeteren kan zeker levensgevaarlijk zijn doordat je een schrik reactie bij iemand kan veroorzaken wat kan leiden tot nare situaties.
Gast- Gast
In dat geval sla ik de agent wel inelkaar die de bon schrijftShopaholic schreef:Dat is precies waar de politie en de politiebond mee in hun maag zit.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Is er dan onderzocht hoeveel ongelukken hierdoor gekomen zijn in vergelijking met bv door rood rijden?Jolee schreef:Onnodig toeteren kan zeker levensgevaarlijk zijn doordat je een schrik reactie bij iemand kan veroorzaken wat kan leiden tot nare situaties.
Ik heb het toch niet over in vergelijking tot?
Gast- Gast
Haha, het ligt er natuurlijk wel aan welk misdrijf je pleegt .
Gast- Gast
Lejow schreef:Ik snap het ook echt niet...
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Het is gewoon een vraag.Jolee schreef:Lorna mercedez schreef:Is er dan onderzocht hoeveel ongelukken hierdoor gekomen zijn in vergelijking met bv door rood rijden?Jolee schreef:Onnodig toeteren kan zeker levensgevaarlijk zijn doordat je een schrik reactie bij iemand kan veroorzaken wat kan leiden tot nare situaties.
Ik heb het toch niet over in vergelijking tot?
Gast- Gast
Ik heb geen idee of daar onderzoek naar is gedaan. Zou misschien de verschillen in boetes verklaren, maar lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Gast- Gast
Onnodig toeteren gaat geen 320 kosten, maar 85 euro. Dat werd er gezegd in het rtl nieuws. Of ik hebt het maar half verstaan.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik vraag me trouwens af wat er onder onnnodig toeteren valt? Ik toeter bijvoorbeeld als iemand te lang wacht voor een groen stoplicht of de verkeersregels overtreed waardoor ikzelf in moeilijkheden wordt gebracht. Riskeer ik dan in het vervolg een enorme aanslag op mijn maandbudget?
Gast- Gast
Huh??? Je hebt het idd maar half verstaan... http://www.nu.nl/binnenland/2677158/boetebedragen-overtredingen-verkeer-bekend.htmlSpetterdespat schreef:Onnodig toeteren gaat geen 320 kosten, maar 85 euro. Dat werd er gezegd in het rtl nieuws. Of ik hebt het maar half verstaan.
Wilde precies hetzelfde topic openen. Vind die boetes echt van de zotte. Niet omdat ik zo nodig wil toeteren, maar als je iets hoog wilt bestraffen, doe dat dan met mensen die bellen in de auto. Zoveel mensen die dat nog doen en echt een gevaar opleveren. Mensen die zomaar toeteren maak ik veel meer minder mee. En eerlijk gezegd schrik ik er nooit zo van, als ik zelf achter het stuur zit. Terwijl ik met mensen die bellen in een auto -en die zelf ook waarschijnlijk denken dat ze prima kunnen rijden- zo vaak schriksituaties heb gehad.
Toeteren lijkt mij zoveel onschuldiger en minder gevaarlijk, dus ik snap echt niet waarom dat zo hoog zou moeten worden beboet.
Terkina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 273
Op dit moment is het natuurlijk ook al beboetbaar, alleen 170,- goedkoper ;-)Twellie schreef:Riskeer ik dan in het vervolg een enorme aanslag op mijn maandbudget?
Terkina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 273
Terkina schreef:Op dit moment is het natuurlijk ook al beboetbaar, alleen 170,- goedkoper ;-)Twellie schreef:Riskeer ik dan in het vervolg een enorme aanslag op mijn maandbudget?
Sorry heel flauw maar ik wil het gewoon zeggen en waarschijnlijk snapt niemand mij: betoetbaar
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is al 'verboden'.Lejow schreef:Lorna mercedez schreef:Ik snap dat ook niet. Volgens mij toeteren mensen nooit zomaar. Ik doe het wel eens als iemand niet door heeft dat het groen is. Krijg je daar ook een boete voor?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Echt? Dan ga ik binnenkort zo'n debiel van de weg afrijden en de politie bellen. Ik vind het zo irritant, ik zie echt niets meer.Rush schreef:Dat is al 'verboden'.Lejow schreef:Lorna mercedez schreef:Ik snap dat ook niet. Volgens mij toeteren mensen nooit zomaar. Ik doe het wel eens als iemand niet door heeft dat het groen is. Krijg je daar ook een boete voor?
Gast- Gast
Ja onnodig groot licht gebruiken dmv seinen mag niet. Chauffeurs mogen het in principe alleen als een andere vrachtwagen hem inhaalt en hij laat weten dat hij ervoor kan. En als er gevaar is of dreigt.Lorna mercedez schreef:Echt? Dan ga ik binnenkort zo'n debiel van de weg afrijden en de politie bellen. Ik vind het zo irritant, ik zie echt niets meer.Rush schreef:Dat is al 'verboden'.Lejow schreef:Lorna mercedez schreef:Ik snap dat ook niet. Volgens mij toeteren mensen nooit zomaar. Ik doe het wel eens als iemand niet door heeft dat het groen is. Krijg je daar ook een boete voor?
Rush- Lady Post-a-lot
Wordt wel lastig beboeten als ze in de in de tegenovergestelde richting rijden op de snelweg! ;-).
Gast- Gast
Onnodig toeteren is volgens mij als je bijvoorbeeld naar iemand toetert op de weg omdat je die kent, of als je wegrijd en even gedag wil zeggen. Dus toeteren in situaties waarin geen gevaar dreigt maar waarbij je de toeter gebruikt om aandacht te trekken.
Ik denk niet dat toeteren naar iemand die te lang wacht voor groen onnodig is. Iemand bevind zich in het verkeer maar let niet op, is met andere dingen bezig. Dat is geen direct gevaarlijke situatie maar in dat geval is toeteren wel nodig om een goede verkeersdoorstroom te waarborgen.
Ik vind sowieso dat boetesysteem maar vreemd, heb soms het gevoel dat ze het ophogen om meer geld te vangen. En aan de andere kant denk ik dat ze het ophogen om bepaalde dingen beter aan te gaan pakken, maar de mensen die echt vaak overtredingen maken die gaan daar toch wel mee door en de mensen die dingen per ongeluk doen worden er de dupe van. 't is een beetje zoals het betaald parkeren. Dat stelden ze in het centrum van Amsterdam in in de hoop dat mensen voortaan de auto zouden laten staan (zeiden ze, of zou het voor het geld zijn geweest), maar het enige wat mensen deden was vlak buiten het centrum parkeren. Vervolgens ging men daar ook betaald parkeren invoeren en ging men weer in de wijken daarbuiten parkeren. Inmiddels is echt in een heel groot deel van Amsterdam betaald parkeren en het is nog steeds loeidruk overal. En nu verhogen ze de tarieven maar steeds. Ik denk wel dat dat werkt hoor, maar de mensen die een keer écht met de auto naar Amsterdam moeten zijn daarvan wel de dupe!
Ik denk niet dat toeteren naar iemand die te lang wacht voor groen onnodig is. Iemand bevind zich in het verkeer maar let niet op, is met andere dingen bezig. Dat is geen direct gevaarlijke situatie maar in dat geval is toeteren wel nodig om een goede verkeersdoorstroom te waarborgen.
Ik vind sowieso dat boetesysteem maar vreemd, heb soms het gevoel dat ze het ophogen om meer geld te vangen. En aan de andere kant denk ik dat ze het ophogen om bepaalde dingen beter aan te gaan pakken, maar de mensen die echt vaak overtredingen maken die gaan daar toch wel mee door en de mensen die dingen per ongeluk doen worden er de dupe van. 't is een beetje zoals het betaald parkeren. Dat stelden ze in het centrum van Amsterdam in in de hoop dat mensen voortaan de auto zouden laten staan (zeiden ze, of zou het voor het geld zijn geweest), maar het enige wat mensen deden was vlak buiten het centrum parkeren. Vervolgens ging men daar ook betaald parkeren invoeren en ging men weer in de wijken daarbuiten parkeren. Inmiddels is echt in een heel groot deel van Amsterdam betaald parkeren en het is nog steeds loeidruk overal. En nu verhogen ze de tarieven maar steeds. Ik denk wel dat dat werkt hoor, maar de mensen die een keer écht met de auto naar Amsterdam moeten zijn daarvan wel de dupe!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ja, en ik weet ook niet hoe streng ze ermee zijn. Voor automobilisten zijn ze er wel streng mee..
Rush- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Waar zijn/Hoe gaat het met..
» Waar zijn...
» Waar zijn...
» Te mooi om waar te zijn?
» Waar zijn deze logo's van?
» Waar zijn...
» Waar zijn...