waterpokken en besmetting
+2
Flower_L
L!ND@
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
waterpokken en besmetting
We vermoeden dat D. de waterpokken heeft. Nu hebben mijn man en ik het allebei al een keer gehad, dus dat scheelt maar.....Kunnen wij, doordat we in contact zijn met D. andere mensen besmetten?
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Re: waterpokken en besmetting
In principe niet, het virus verspreid zich door de lucht. In theorie zou het kunnen dat jij de waterpokken hebt aangeraakt, vervolgens iemand anders een hand geeft die langs zijn neus strijkt en het zo ook krijgt. Maar de kans is klein.
Bovendien heeft 95% van de volwassenen de pokken al gehad en voor kinderen is het toch niet ernstig om te krijgen. Wel even uitkijken met oudere mensen en mensen met een verzwakte weerstand: die kunnen er gordelroos van krijgen en dat is wel erg vervelend / extreem pijnlijk.
Bovendien heeft 95% van de volwassenen de pokken al gehad en voor kinderen is het toch niet ernstig om te krijgen. Wel even uitkijken met oudere mensen en mensen met een verzwakte weerstand: die kunnen er gordelroos van krijgen en dat is wel erg vervelend / extreem pijnlijk.
Gast- Gast
Twellie schreef:In principe niet, het virus verspreid zich door de lucht. In theorie zou het kunnen dat jij de waterpokken hebt aangeraakt, vervolgens iemand anders een hand geeft die langs zijn neus strijkt en het zo ook krijgt. Maar de kans is klein.
+ zwangere vrouwen meen ik
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ok, thanks! Het gaat mij er meer om dat we nog op kraamvisite willen. Vraag me af of ik daarmee moet uitkijken? Was ik vergeten te vermelden.
L!ND@- Kletskop
Op mijn werk heeft iemand wel op die manier waterpokken gehad. Kind van zijn naaste collega had waterpokken.
Ik ben altijd als de dood als ik een kind met waterpokken zie. Ik heb het nog niet gehad. Vraag me wel af of ik het ook gewoon nooit krijg (mijn moeder heeft me ongeveer tegen mijn zusje aangewreven, ons in 1 bed laten slapen toen mijn zusje het had haha) maar toch ben ik bang .
Ik ben altijd als de dood als ik een kind met waterpokken zie. Ik heb het nog niet gehad. Vraag me wel af of ik het ook gewoon nooit krijg (mijn moeder heeft me ongeveer tegen mijn zusje aangewreven, ons in 1 bed laten slapen toen mijn zusje het had haha) maar toch ben ik bang .
Gast- Gast
L!ND@ schreef:Ok, thanks! Het gaat mij er meer om dat we nog op kraamvisite willen. Vraag me af of ik daarmee moet uitkijken? Was ik vergeten te vermelden.
persoonlijk zou ik niet op kraamvisite gaan. puur voor de zekerheid.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
L!ND@ schreef:Ok, thanks! Het gaat mij er meer om dat we nog op kraamvisite willen. Vraag me af of ik daarmee moet uitkijken? Was ik vergeten te vermelden.
Zwangeren hebben inderdaad vaak een verzwakte weerstand (ben zelf al weken verkouden ). Dat geldt ook nog voor net zwanger-af. Voor pasgeboren baby's kan het ook gevaarlijk zijn (ook vanwege weinig weerstand). Zeker niet gaan!
Gast- Gast
Dan moeten we helaas nog even geduld hebben. Gelukkig duurt het niet eeuwig
L!ND@- Kletskop
Zusje schreef:Op mijn werk heeft iemand wel op die manier waterpokken gehad. Kind van zijn naaste collega had waterpokken.
Mijn moeder deed dat vroeger ook bij mij Ook hier hielp het niet en ik kreeg het dus toen ik 21 was. Ik zat onder van top tot teen, in m'n oren, m'n neus, noem maar op Ziek dat ik er van was! Ben 4 weken thuis geweest van mijn werk en moest 3x per week naar de huisarts om o.a. mijn longen in de gaten te houden omdat er een kans is dat het op andere plaatsen in je lichaam schade aan kan richten als je ouder bent.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik heb ook nauwelijks kinderziektes gehad en ik bekijk elk kind met vlekken / bulten / uitslag met grote argwaan. Heb echt geen zin om nu nog de vijfde ziekte of de waterpokken op te lopen.
Gast- Gast
Wat eng Annie! Dat is idd precies waar ik bang voor ben. Laatst wilde ik iets afrekenen bij de DA. Sta ik bij de kassa, stapt er net iemand naar voor (kassa naast me) die over waterpokken bij haar kind begint, die ze dus bij zich had in de kinderwagen. Ik ben gelijk weggelopen van de kassa en een kwartier achter in de winkel blijven staan . Maar mijn nichtje knuffel ik zeker elke week wel en zij heeft het nu ook gehad, 3 jaar geleden geloof ik. Toen kreeg ik het ook niet... Ik heb haar toen ook een paar weken niet gezien natuurlijk maar het is al voor het naar buiten komt besmettelijk...
Gast- Gast
Zusje schreef:Wat eng Annie! Dat is idd precies waar ik bang voor ben. Laatst wilde ik iets afrekenen bij de DA. Sta ik bij de kassa, stapt er net iemand naar voor (kassa naast me) die over waterpokken bij haar kind begint, die ze dus bij zich had in de kinderwagen. Ik ben gelijk weggelopen van de kassa en een kwartier achter in de winkel blijven staan . Maar mijn nichtje knuffel ik zeker elke week wel en zij heeft het nu ook gehad, 3 jaar geleden geloof ik. Toen kreeg ik het ook niet... Ik heb haar toen ook een paar weken niet gezien natuurlijk maar het is al voor het naar buiten komt besmettelijk...
Eng was het niet, vooral vervelend Heb nog wel steeds wat littekentjes van de plekjes die écht heel erg waren. Zeker in de zomer als de rest van m'n lichaam bruin wordt blijven die plekjes wit. Snap nu ook dat het voor die kleintjes héél moeilijk is er af te blijven, want ik was net zo eigenwijs en krabbelde het in m'n slaap gewoon open
Wie weet heb je wel een super weerstand en krijg je het nooit, hoop het voor je! :-)
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Oh, Annie, wat vreselijk! Ik ben in ieder geval blij dat ik ze al gehad heb, want ik ben ook zo'n peuter-als-het-jeukt-totdat-het-stopt-met-jeuken
L!ND@- Kletskop
Oh daar krijg ik dus ook echt de kriebels van. Ik heb het ook nog nooit gehad en ik ben dus als de dood dat mijn dochter het binnenkort oploopt op het kdv. Wat niet zo gek is natuurlijk. Brr
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
ik heb de waterpokken gehad toen ik kind was en op mijn 19de heb ik gordelroos gehad dat (heeft niks met leeftijd te maken hoor)
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik zou ook niet op kraamvisite gaan.
Mas was nog net geen 4 maanden toen hij helemaal onder zat. Zo zielig!
Amé heeft volgens mij ook al waterpokken gehad, alleen heeft zij echt maar een paar plekjes gehad, waarvan ik dacht dat het muggenbulten waren. Maar volgens de huisarts konden het ook al goed waterpokken geweest zijn (waren al bijna weg).
Mas was nog net geen 4 maanden toen hij helemaal onder zat. Zo zielig!
Amé heeft volgens mij ook al waterpokken gehad, alleen heeft zij echt maar een paar plekjes gehad, waarvan ik dacht dat het muggenbulten waren. Maar volgens de huisarts konden het ook al goed waterpokken geweest zijn (waren al bijna weg).
Gast- Gast
Ok, komt ie dan....Alle vlekken zijn weg!? Ik was benieuwd toen ik vanochtend wakker werd en heb meteen een grondige inspectie gedaan. Op een paar plekjes na, was alles weg!! Waar er gisteren rode vlekken met een bultje in het midden zat, zit nu niks meer. Net heb ik haar opnieuw nagekeken en de vlekjes die er vanochtend nog wel zaten, zijn ook verdwenen. Heel apart! Misschien een allergische reactie ofzo, dus ik ga haar in de gaten houden.
L!ND@- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: