Strippen
+15
Novalee
Happydobby
Makamba
joyce0606
Jade
Fearie
PiP
Smaragdje
sheila123
Flip Fluitketel
sabje
meisje
Pussycat
Ayla
PapillonRose
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Strippen
Ik ben benieuwd wie er hier gestript is en welk effect dat had. De verloskundige wil me volgende week strippen (als ik dat ook wil en al ontsluiting heb), maar ik twijfel nog. Als de kans nu heel groot is dan er dan binnen 24 uur een baby is, ga ik denk ik al veel minder hard twijfelen .
Gast- Gast
Re: Strippen
Ik bem twee keer door de verloskundige gestript.. Dit ging niet heel makkelijk..
Daarna ben ik met 41w3d door de gyn gestript met goed resultaat want binnen een paar uur begon de bevalling!
Daarna ben ik met 41w3d door de gyn gestript met goed resultaat want binnen een paar uur begon de bevalling!
Gast- Gast
Ik ben gestript zonder dat de gyn zei wat ze aan het doen was Ze wilde even voelen of ik al ontsluiting had ivm eventueel inleiden in die week. Vervolgens zit ze zo hard te wrikken daarbinnen dat ik me ernstig afvroeg of dat wel alleen voelen was.. Dat was dus meer dan dat, ze heeft geprobeerd te strippen. Dat is blijkbaar gelukt, want dezelfde dag vlak voor middernacht begonnen de weeën! En de dag erop is A. geboren. Het strippen zelf vond ik trouwens wel gevoelig, maar het was goed te doen. En ik denk dat het net het zetje heeft gegeven om de boel op gang te brengen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik weet niet of ik mee mag doen want ik had ook al weeën, maar ik ben donderdagochtend rond half 10 geloof ik gestript (of half 11, ik weet het niet meer precies) maar ik ben vrijdagochtend uiteindelijk bevallen. Bij mij kwamen de weeën toen 's avonds echt goed op gang. Vliezen zijn tijdens de bevalling gebroken (toen ik echt goeie weeën had dus )
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
1e keer gestript Geen effect gehad, had ook nog 0,0 ontsluiting dit was met 40+1 weken
2e keer was met 40+3 Geen effect baarmoedermond was wel al verstreken.
3e keer was met 40+5 Ook geen effect hetzelfde als de vorige keer
En alle keren zat er toch echt flink bloed aan d'r hand(schoen) en ik verloor veel stolsels en bloed en wat krampen, maar ze bleef mooi zitten hoor.
Met 41+1 zou ik naar het ziekenhuis gaan om nog een keer te strippen en te praten over een inleiding.
Diezelfde nacht ben ik nog bevallen, dus gelukkig niet nodig gehad.
Sorry voor mijn slechte nieuws
2e keer was met 40+3 Geen effect baarmoedermond was wel al verstreken.
3e keer was met 40+5 Ook geen effect hetzelfde als de vorige keer
En alle keren zat er toch echt flink bloed aan d'r hand(schoen) en ik verloor veel stolsels en bloed en wat krampen, maar ze bleef mooi zitten hoor.
Met 41+1 zou ik naar het ziekenhuis gaan om nog een keer te strippen en te praten over een inleiding.
Diezelfde nacht ben ik nog bevallen, dus gelukkig niet nodig gehad.
Sorry voor mijn slechte nieuws
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Niet gestript, maar ik wist niet dat jij al zover was!
Hoeveel weken ben je zwanger?
Hoeveel weken ben je zwanger?
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Ik had al in de week ervoor al 2x flinke voorweeen gehad. Ze wilde voelen of het iets had gedaan. Ik had toen 3cm ontsluiting ze heeft mij toen meteen gestript.
Dit was volgens mij rond een uur of half 2 en om 21.02 is M.ax geboren.
Dit was volgens mij rond een uur of half 2 en om 21.02 is M.ax geboren.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10
1e x gestript met 41+1 met 1cm ontsluiting s'avonds slijmprop verloren en vanaf dat moment flinke krampen om de 15 min.
2e x gestript met 41+3 weeen rond de 8 á 10min en 2cm ontsluiting.
3e x gestript met 41+3 (paar uur later dan de 2e strippoging) hierna kwamen de weeen goed op gang (maar nog niet snel genoeg) en werden ze pijnlijker echter bleef de ontsluiting op 2 á 3 cm hangen.
Nadat mijn vliezen in het ziekenhuis werden gebroken en weeenopwekkers kreeg ging het allemaal 'redelijk snel' en ben ik met 41+4 bevallen.
2e x gestript met 41+3 weeen rond de 8 á 10min en 2cm ontsluiting.
3e x gestript met 41+3 (paar uur later dan de 2e strippoging) hierna kwamen de weeen goed op gang (maar nog niet snel genoeg) en werden ze pijnlijker echter bleef de ontsluiting op 2 á 3 cm hangen.
Nadat mijn vliezen in het ziekenhuis werden gebroken en weeenopwekkers kreeg ging het allemaal 'redelijk snel' en ben ik met 41+4 bevallen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik ben met 41+5 gestript (bij m'n oudste) en dat was s'morgens en s'avonds braken mijn vliezen. Kan toeval geweest zijn..ik weet het niet. Bij m'n jongste stond er ook strippen op de planning maar zij kwam helemaal uit haarzelf
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ik ben twee keer gestipt. De eerste keer (40+5) had ik nog maar net 1 cm ontsluiting. De baarmoedermond was nog niet verweekt. Die dag heb ik flink wat rugpijn gehad. Dit heeft er voor gezorgd dat mijn baarmoedermond verweekte. Twee dagen later ben ik opnieuw gestript. Die dag zelf heb ik nergens last van gehad, maar de dag erna ben ik 's ochtends wel met weeën wakker geworden en is mijn zoontje geboren.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
ik ben met 41+2 gestript en meteen kreeg ik voorweeen (om 11:15) om de 10 minuten.
Om 21:00 werden deze heftiger en zat er minder lang tussen. Om 23: wist ik dat het menens was en heb de vk om 24:00 gebeld. Om 8 uur is onze dochter geboren, binnen 24 uur dus!
Het strippen deed pijn, vk omschreef het als de pijn van een wee. Ik zou het zo weer doen voor het resultaat
Om 21:00 werden deze heftiger en zat er minder lang tussen. Om 23: wist ik dat het menens was en heb de vk om 24:00 gebeld. Om 8 uur is onze dochter geboren, binnen 24 uur dus!
Het strippen deed pijn, vk omschreef het als de pijn van een wee. Ik zou het zo weer doen voor het resultaat
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
De VK heeft mij met 39+4 dagen gestript, in eerste instantie was het de bedoeling om alleen te voelen maar bleek al zo ver gevorderd dat ze kon strippen. 's Nachts begonnen blijkbaar de weeen (althans krampjes), vanaf 1 uur overdag had ik echte weeen en 7 uur 's avonds bevallen.
Ben je al zover zeg, kan me nog goed je bericht herinneren dat je net zwanger was. Wat gaat de tijd toch snel !
Ben je al zover zeg, kan me nog goed je bericht herinneren dat je net zwanger was. Wat gaat de tijd toch snel !
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik zit me ook te verbazen dat je al zo ver bent!
Over strippen kan ik niets zinnigs zeggen
Over strippen kan ik niets zinnigs zeggen
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik ben volgende week 37 weken zwanger! Volgens mij komt het omdat ik geen ticker heb dat ik steeds mensen verbaas met hoe lang ik al zwanger ben .
Gast- Gast
Twellie schreef:Ik ben volgende week 37 weken zwanger! Volgens mij komt het omdat ik geen ticker heb dat ik steeds mensen verbaas met hoe lang ik al zwanger ben .
Wouww zeg!! Dan liepen wij niet eens zo ver uit elkaar. Ik zou nu ruim 39 weken zijn geweest. Maar wel al vroeg dat ze je willen strippen! Is daar een reden toe?
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
@ Joyce0606: Ik ben deze hele zwangerschap al angstig om verschillende redenen, voor mijn gemoedsrust leek het de verloskundige niet verkeerd om eerder te strippen dan normaal. (Daar telt bij mee dat dit kind net als mijn dochter erg groot 'dreigt' te worden en hoe langer het blijft zitten, hoe groter de kans dat ik weer een erg zware bevalling krijg).
Gast- Gast
Twellie schreef:@ Joyce0606: Ik ben deze hele zwangerschap al angstig om verschillende redenen, voor mijn gemoedsrust leek het de verloskundige niet verkeerd om eerder te strippen dan normaal. (Daar telt bij mee dat dit kind net als mijn dochter erg groot 'dreigt' te worden en hoe langer het blijft zitten, hoe groter de kans dat ik weer een erg zware bevalling krijg).
Oke fijn dat de vk dit wilt doen! Ik ben erg benieuwd of het effect heeft!!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik ben gestript met 39 weken precies. Ik had toen 1 cm, en toen ze klaar was 2 cm. Ik had vrij veel harde buiken aan het eind van de zwangerschap, maar na het strippen helemaal niks! Hele dag rustig geweest. Terwijl ik de dag ervoor nog aan het CTG gelegen had en elke drie minuten precies een harde buik had, en ze dachten dat ik die nacht spontaan zou bevallen. Ik ben uiteindelijk nog wel binnen 48 uur na het strippen bevallen.
Hier wilden ze het trouwens ook zo vroeg doen, maar tegelijkertijd zeiden ze wel dat als ik het aankon, ik beter nog even kon wachten omdat zo vroeg strippen bij een tweede of volgend kind vaak alleen maar pijnlijke voorweeen geeft maar weinig in gang zet.
Hier wilden ze het trouwens ook zo vroeg doen, maar tegelijkertijd zeiden ze wel dat als ik het aankon, ik beter nog even kon wachten omdat zo vroeg strippen bij een tweede of volgend kind vaak alleen maar pijnlijke voorweeen geeft maar weinig in gang zet.
Gast- Gast
Bij mij had het strippen helemaal niets geholpen!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Bij mij hebben ze wel 4 keer geprobeerd te strippen, maar helaas zonder resultaat. En toen ik me er net op instelde dat ik dan met 42 weken ingeleid zou worden, begon de bevalling geheel spontaan (en heel erg snel!).
Gast- Gast
Ik ben gestript na 12 uur onregelmatige weeën en had toen 2 cm ontsluiting. Of het werkte weet ik niet, de eerste 2 uur daarna gebeurde er nog steeds niet veel.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mij is er met 41+2 een strippoging gedaan. Dat lukte niet omdat alles nog pottdicht zat en heeft dus ook niks in gang gezet. Met 41+5 heeft de VK nog eens gekeken en toen lukte het strippen wel. Die dag had ik eigenlijk alleen even een licht menstruatieachtig gevoel maar verder niks. De volgende dag begonnen de weeën, heel onregelmatig en licht (ik had helemaal niet door dat het weeën waren). Ze hielden de hele dag aan, werden 's avonds sterker maar 's nachts zwakte het weer af.
Mijn verloskundige zei dat een strippoging 24 uur effect kan hebben, dus dat het binnen die periode dan moet gebeuren. Maar als de bevalling dan ook daadwerkelijk begint is natuurlijk nooit echt te zeggen of het door het strippen komt of niet.
Mijn verloskundige zei dat een strippoging 24 uur effect kan hebben, dus dat het binnen die periode dan moet gebeuren. Maar als de bevalling dan ook daadwerkelijk begint is natuurlijk nooit echt te zeggen of het door het strippen komt of niet.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ik ben gestript met 41 weken rond 09.00 u 's ochtends, 's nachts begonnen de weeën en de volgende dag hadden we ineens een baby
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Klinkt als de ideale bevallingNucia schreef:Ik ben gestript met 41 weken rond 09.00 u 's ochtends, 's nachts begonnen de weeën en de volgende dag hadden we ineens een baby
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: