Breath holding spell
+2
Sjonno
maiadebij
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Breath holding spell
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn man deed net J haar slab om en toen werd ze ineens zo boos, liep rood/ blauw aan en verstarde helemaal. En toen mijn man haar vervolgens tegen zich aan wilde houden werd ze helemaal slap en zag hij haar ogen wegdraaien. Dit duurde nog geen 20 sec hoor en ik weet van het bestaan af omdat ik als baby het ook had. Maar vroeg me af of meer van jullie er ervaring mee hebben.
Mijn man deed net J haar slab om en toen werd ze ineens zo boos, liep rood/ blauw aan en verstarde helemaal. En toen mijn man haar vervolgens tegen zich aan wilde houden werd ze helemaal slap en zag hij haar ogen wegdraaien. Dit duurde nog geen 20 sec hoor en ik weet van het bestaan af omdat ik als baby het ook had. Maar vroeg me af of meer van jullie er ervaring mee hebben.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Breath holding spell
Ik heb wel iets dergelijks meegemaakt met D. Ze had heel veel last van een spuit die ze had gehad en op een gegeven moment was ze zo aan het huilen dat ze heel lang ophield met ademen. Voor mijn gevoel duurde her echt heeeeel erg lang, maar het zal waarschijnlijk een kleine minuut zijn geweest. Geen idee of dit ook echt een breath-holding-spell was, maar doodeng was het zeker.
Gast- Gast
Oh gosh! Ik ken het verder niet, maar het klinkt niet echt fijn inderdaad goed in de gaten houden maar!
Gast- Gast
Lisa doet het ook. Leuk is het niet maar het went. 1 keer heb ik haar ook bewusteloos in mijn armen gehad en ik stond bijna op straat om hulp te roepen en toen kwam ze weer bij. In paniek daarna de ha gebeld, konden meteen komen en hij heeft toen alles uitgelegd. Lisa doet het dus als ze haar zin niet krijgt, en nu hebben we zoiets van stop maar, je komt vanzelf wel weer bij. Blazen/water in haar gezicht werkt bij haar 9 van de 10 keer niet.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Wat vervelend, ik heb het vroeger zelf gehad (vanaf 1,5jr tot een jaar of 3) en dat duurde meestal een min of 1, heel hard huilen, stoppen met ademen en dan bewusteloos raken.. dat duurde dan meestal een min of 5a 10. 1x 30 min en toen zijn mijn ouders met me naar het zkh gegaan en toen schrok ik wakker van de koude instrumenten die ze gebruikten om mijn hartslag te luisteren. Ik heb er niks aan overgehouden en ben er overheen gegroeid, misschien is dat een geruststelling.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Jens doet het hier ook. Niet als hij zijn zin niet krijgt maar als hij heel erg boos/verdrietig is. Dan gaat hij huilen en ademt dan niet meer in. En tja, op een gegeven moment heb je geen lucht meer natuurlijk. Hij wordt dan binnen no time grauw/blauw en kan dan ook flauwvallen. Zover is het nog nooit gekomen maar hij heeft er wel vaak heel dicht tegenaan gezeten. Hij valt dan letterlijk om. Je hoeft er niets aan te doen, ze komen vanzelf weer bij en het kan geen kwaad voor je kindje. Je moet alleen zorgen dat hij zich geen pijn kan doen als hij flauwvalt, dus vastpakken. In het gezicht blazen is inderdaad ook goed maar werkt niet altijd. Gewoon heel rustig blijven, je kindje doet het niet expres. Het is een heel vervelend en naar gezicht, maar inderdaad je went er aan.
Gast- Gast
J doet het uiteraard ook niet om haar zin te krijgen, wan ze is pas 4 maanden. Maar echt omdat ze heel boos of verdrietig is. Gelukkig wist ik van het bestaan af anders schrik je je een ongeluk, het is een naar gezicht.
maiadebij- Kletskop
wij hebben op het kdv een meisje die hier last van heeft. Als ze heel erg overstuur raakt moeten we haar neerleggen zodat ze niet kan vallen en zich bezeren. Na een tijdje komt ze dan vanzelf weer bij en gaat ze gewoon verder spelen.... Wij bellen wel altijd even de ouders als het gebeurt is
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
ik ben een complete noob als het op kinderen aankomt, maar als ik dit zo lees en hoor, zou ik denken 'onder de koude kraan', zodat ze 'schrikken' (zoals hier ook genoemd wordt dat een kindje 'wakker' schrok van een koud instrument in het ziekehuis). Of is dat te simpel/te kort door de bocht/ not done?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Jerry schreef:ik ben een complete noob als het op kinderen aankomt, maar als ik dit zo lees en hoor, zou ik denken 'onder de koude kraan', zodat ze 'schrikken' (zoals hier ook genoemd wordt dat een kindje 'wakker' schrok van een koud instrument in het ziekehuis). Of is dat te simpel/te kort door de bocht/ not done?
Ik las op internet dat ze dit niet adviseren omdat het kindje al overstuur is en het daardoor juist nog meer overstuur kan raken waardoor hij er langer in kan blijven hangen. Maar ik snap dat je dat zou doen uit reactie.
maiadebij- Kletskop
Jerry schreef:ik ben een complete noob als het op kinderen aankomt, maar als ik dit zo lees en hoor, zou ik denken 'onder de koude kraan', zodat ze 'schrikken' (zoals hier ook genoemd wordt dat een kindje 'wakker' schrok van een koud instrument in het ziekehuis). Of is dat te simpel/te kort door de bocht/ not done?
Ik zou een kind niet onder de koude kraan houden maar even blazen in het gezicht, dit geeft ook wel een schrik effect.
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
*knip*
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: