Brie
+5
PapillonRose
CCC
Tania
Rouge
Susan
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Brie
Ik heb brie in de koelkast liggen, er staat op de zijkant: brie pasteurise
Deze mag ik dan toch juist wel eten?
Deze mag ik dan toch juist wel eten?
Gast- Gast
Re: Brie
Klopt, en als kaas niet gepasteuriseerd is, hoort het er ook op te staan, 'au lait cru' of 'rauwe melk'.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
bedankt! nu heb ik gruwelijk trek in brie!
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Bedankt! Heb net lekker een stukje op de boterham op
Rouge dat word naar de supermarkt!
Rouge dat word naar de supermarkt!
Gast- Gast
Ja alleen ik ben bang dat ik die hele brie in een keer naar binnen werk, ik probeer mezelf te beschermen haha
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Rouge schreef:bedankt! nu heb ik gruwelijk trek in brie!
+1
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Hèhè ik breng hier mensen op goede ideeën!
Ik twijfel om nog een boterham te nemen met brie.. Maar aangezien ik gisteren ziek was (overgeven enz..) denk ik dat ik t beter even niet kan doen.
Ik twijfel om nog een boterham te nemen met brie.. Maar aangezien ik gisteren ziek was (overgeven enz..) denk ik dat ik t beter even niet kan doen.
Gast- Gast
Hahaha ik had dat een paar weken geleden ook... Toen Lejow mij vertelde dat je gewoon de voorverpakte Brie mag eten... Dus meteen naar de supermarkt gegaan en lekker een pistoletje met brie en tomaat gemaakt... Dat spul is echt veeel te lekker!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ja, heerlijk dat je dat wel mag eten hè Ik had de eerste 20 weken totaal geen eetlust, maar daarna gelukkig weer een beetje. En een broodje met brie kon ik dan best even van genieten! Sowieso ben ik wel een kaasjesmens, dus toen ik eenmaal weer een beetje kon eten heb ik regelmatig iets met kaas gegeten. Idd opletten of er geen rauwe melk (au lait cru) inzit, zo niet dan is het safe
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Door dit topic heb ik mijzelf ook een pistoletje Brie gemaakt
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
aaah alleen van de topictitel kreeg ik al trek en nu(door jou ) zie ik het heerlijke broodje voor me, maar ik ben aan het afvallen dus mag nietProudMama schreef:Een wit pistoletje met brie en komkommer
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik heb het ook alledrie niet in huis en wel heel veel trek inMonte schreef:aaah alleen van de topictitel kreeg ik al trek en nu(door jou ) zie ik het heerlijke broodje voor me, maar ik ben aan het afvallen dus mag nietProudMama schreef:Een wit pistoletje met brie en komkommer
Gast- Gast
Aaah... ja brie is niet erg mager nee... Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik het wel een beetje probeer te vermijden om nou elke dag brie te gaan eten... Straks ben ik 20 tot 30 kilo zwanger, lijkt me niet geheel de bedoeling... Maar toen mijn eetlust zo slecht was, was het wel even lekker om zoiets te eten.. Heb nu nog een stukje liggen van van het weekend, maar die sta ik aan mijn vriend af... Nu weer even normaal en gezond eten...
CCC- Ratel
Tania schreef:Rouge schreef:bedankt! nu heb ik gruwelijk trek in brie!
+1
+2
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
chococupcake schreef:Aaah... ja brie is niet erg mager nee... Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik het wel een beetje probeer te vermijden om nou elke dag brie te gaan eten... Straks ben ik 20 tot 30 kilo zwanger, lijkt me niet geheel de bedoeling... Maar toen mijn eetlust zo slecht was, was het wel even lekker om zoiets te eten.. Heb nu nog een stukje liggen van van het weekend, maar die sta ik aan mijn vriend af... Nu weer even normaal en gezond eten...
Als je iedere dag een hele punt brie naar binnen werkt dan kom je wel snel aan, maar als je het gewoon als broodbeleg eet dan denk ik dat het wel meevalt, hoor. Brie is nou ook weer geen junkfood of zo, je hoeft echt niet aan de 20+ kaas.
Susan- Lady Post-a-lot
Een stukje brie bevat doorgaans wel bijna 2 keer zoveel calorieën als normale 48+ kaas. Dus geniet met mate.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Susan schreef:chococupcake schreef:Aaah... ja brie is niet erg mager nee... Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik het wel een beetje probeer te vermijden om nou elke dag brie te gaan eten... Straks ben ik 20 tot 30 kilo zwanger, lijkt me niet geheel de bedoeling... Maar toen mijn eetlust zo slecht was, was het wel even lekker om zoiets te eten.. Heb nu nog een stukje liggen van van het weekend, maar die sta ik aan mijn vriend af... Nu weer even normaal en gezond eten...
Als je iedere dag een hele punt brie naar binnen werkt dan kom je wel snel aan, maar als je het gewoon als broodbeleg eet dan denk ik dat het wel meevalt, hoor. Brie is nou ook weer geen junkfood of zo, je hoeft echt niet aan de 20+ kaas.
Dat begrijp ik, maar ik ben ooit 30 kilo afgevallen, en blijft iets waar ik op moet letten... Daarom probeer ik dit soort dingen in de weekenden te doen ipv elke dag... Ik kom helaas gewoon heel erg snel aan, en wil gewoon op mijn voeding blijven letten. Dat je aankomt in de zwangerschap dat is duidelijk, maar wil ook niet dat ik overdreven aankom...
CCC- Ratel
Linda schreef:Een stukje brie bevat doorgaans wel bijna 2 keer zoveel calorieën als normale 48+ kaas. Dus geniet met mate.
Precies En een beetje gevarieerd eten is niks mis mee lijkt me...
CCC- Ratel
Ik snap het, dan is het inderdaad een prima tussenweg om het in de weekenden te eten, dan blijft het ook een traktatie.
Susan- Lady Post-a-lot
Precies en dan geniet ik er extra van
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Linda schreef:Een stukje brie bevat doorgaans wel bijna 2 keer zoveel calorieën als normale 48+ kaas. Dus geniet met mate.
Precies En een beetje gevarieerd eten is niks mis mee lijkt me...
Nee, maar niemand eet alleen maar brie. Ik at tijdens mijn eerste zwangerschap vrijwel alleen maar oude kaas op brood, maar ik at nog wel meer dan brood met kaas.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: