Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapsgym ja of nee..

+24
Linda
Thunder
*Lookie*
teletascha
Fiebje
CCC
Aggi
Alex
pindaatje
SarahKey
Tiara
Printje
Fiwen
koNijntje
Floor
PapillonRose
Clapperdie
Flower_L
Wennes
_Lana_
Annie24
Liadan
Tania
Lejow
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapsgym ja of nee.. - Pagina 2 Empty Re: Zwangerschapsgym ja of nee..

Bericht  Aggi vr 11 nov 2011 - 10:30

Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan? Ja
Waarom wel? Voor de contacten met andere aanstaande mama´s en gewoon voor de oefeningen, lichaamsbeweging.
Waarom niet? nvt
Wat deed je? Cursus actief zwanger. Deze cursus bestond uit info, 2 partneravonden, en actief bewegen onder begeleiding van muziek, soort aerobic.
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? Ja, 100 euro en 10 euro voor een map met info, hier zit ook de nagym bij die ik nu aan het doen ben. bestaat uit 1 mama´s en baby´s bijeenkomst en voor de rest avonden met aerobic lessen.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Het is gewoon leuk, gezellig, en de bewegingen zijn gewoon goed voor je lichaam. Vond en vind het nog erg leuk om er naar toe te gaan.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  SarahKey vr 11 nov 2011 - 10:35

Twellie schreef:
SarahKey schreef:Ik doe nergens aan mee. Sowieso al niet met mijn man want die flipt bij vreemde mensen. Die krijg ik dus echt niet mee. Zelf heb ik er geen behoefte aan.
Ik hoef het niet voor de contacten te doen en puffen dat gaat volgens mij vanzelf.

Dat laatste klopt wel hoor, je voelt vanzelf wel een beetje aan hoe je moet gaan ademen om de pijn te sturen. Laatst had ik heel erge buikpijn (darmen) en toen merkte ik dat ik vanzelf ook weer op een bepaalde manier ging ademen.

Daar geloof ik ook in, dat je lichaam zelf weet wat je moet doen.
En ik kijk genoeg naar bevallingsverhalen dus daar leer ik ook van Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  CCC vr 11 nov 2011 - 11:12

Ik ga me inschrijven voor zwangerschapsyoga, maar dta wist je al :P

Valt me alleen op, dat het via de zorggroep hier, best wel laat is. Ik zou dan 1 febr. kunnen beginnen en wil het liefst ergens binnenkort wel beginnen. Heb trouwens nog nooit aan yoga gedaan, dus voor de mensen die dit hebben gedaan: denken jullie dat dit wat uitmaakt? En moet je hiervoor lenig aangelegd zijn?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 11:56

Printje schreef:
Zomersproetjes schreef:Ik heb wel op ZS-gym gezeten. Zeker aan te raden. Ik heb er een hele leuke vriendinnenclub (en T. heel veel vriendjes en vriendinnetjes) en zien elkaar maandelijks op een meeting. En één keer in de zoveel tijd gaan de mama's een keer met elkaar uit eten. Ik ben heel blij dat ik zoveel leuke vriendinnen heb leren kennen in mijn omgeving (en die allemaal ongeveer het zelfde meemaken in hun leven, ervaringen uit te wisselen).

Bij ons (zuid-brabant) wordt de ZS-gym gratis aangeboden via zuidzorg.

Een vriendengroep hoeft niet perse via gym te ontstaan, ik heb juist via dit forum geweldige vriendinnen leren kennen.

Dat kan op tal van manieren ontstaan.... alleen ik heb hier wel geluk mee gehad (vindt ik zelf ;-)) en ze komen ook nog eens allemaal uit V. Je hoort ook vaak zat dat het niet werkt via ZS-gym. Ik ken hier ondertussen genoeg meiden uit V. en die hebben er geen hechte groep aan over gehouden. Ach ja... ik heb gewoon hele leuke meiden getroffen ;-)

Gast
Gast

Bericht  Fiebje vr 11 nov 2011 - 12:07

Lejow schreef:Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan?
Ja icm uitleg over puffen bevalling enz.
Waarom wel?
Dacht tis de eerste keer laat ik maar op les gaan ook om andere aanstaande moeders te leren kennen.
Waarom niet?
-
Wat deed je?
Ademhalingsoef, hoe bewegen,puffen, ontspannen
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel?
Was 100 euro werd vergoed door verzekering
Vind je dat je er wat aan gehad hebt?
Het was wel fijn dat je je kan voorbereiden op de bevalling (dat gaf mij ook vertrouwen) maar tijdens de bevalling zelf heb ik geen sec aan al die dingen die ik geleerd had gedacht.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Lejow vr 11 nov 2011 - 20:15

Het eerste wat ik maandag doe, is mijn verzekering bellen of ik zo iets vergoed krijg.. want wil het denk toch wel gaan doen, maar vind het een hoop geld!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 20:17

Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan?
Ja of nou ja yoga.

Waarom wel?
Omdat k graag andere zwangere wou ontmoeten en misschien zou ik er nog wat van leren smile

Wat deed je?
Yoga

Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel?
Ja iets van 30 euro per maand ( elke week een les)

Vind je dat je er wat aan gehad hebt?
Ja denk het wel, ik kon me goed concerteren op mijn ademhaling, wat heel fijn was. ( buik ademhalen)
Ik leerde niet alleen ontspanningsoefeningen, maar ook babymassage, een draagdoek gebruiken enzv, het was dus best nuttig.

Nu wil gaan zwemmen, gewoon om er even uit te zijn, mijn conditie iets op pijl te houden en andere te ontmoeten.

Valt me op dat mensen die niks gedaan hebben/gaan doen er een totaal verkeerd beeld bij hebben, je gaat echt niet alleen staan puffen hoor, sterker nog, ik heb niet 1 keer gepuft daar.
Het is veel meer dan dat.

Gast
Gast

Bericht  teletascha vr 11 nov 2011 - 21:10

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Ik heb er zeker wel wat aan gehad. Er was ook een partnerles. Erg fijn. Ik ben de bevalling echt ingeknald (vanuit het niets in een keer hele heftige weeen) en ik had niet echt tijd om erin te komen ofzo. ZOnder die ademhalingsoefeningen was ik zeker weten aan het hyperventileren geslagen. En mijn partner wist nu ook tenminste wat ie kon doen om mij te helpen.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Liadan vr 11 nov 2011 - 21:23

Snoepy87 schreef:
Valt me op dat mensen die niks gedaan hebben/gaan doen er een totaal verkeerd beeld bij hebben, je gaat echt niet alleen staan puffen hoor, sterker nog, ik heb niet 1 keer gepuft daar.
Het is veel meer dan dat.

Bij de zwangerschapsgym waar ik bij de eerste ben geweest, moesten we wel elke les puffen, zelfs toen het partneravond was. Dat vond ik ook geen leuk onderdeel van de les...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 21:25

Nee dat kan ik me voorstellen, dat lijkt me ook helemaal niks! Maar ik bedoelde meer dat het meer dan alleen dat is smile

Gast
Gast

Bericht  SarahKey vr 11 nov 2011 - 23:45

Het zal ook wel meer dan dat zijn, maar als je zelf al veel beweegd dan heb je geen zwangerschapsgym nodig lijkt mij? Ja je zult andere oefeningen doen, maar zie daar geen meerwaarde van in.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 0:05

Bij ons ging niet zo zeer om het bewegen... maar vooral om ervaringen uit te wisselen, leren te ontspannen, ademhalingstechnieken, bepaalde spieren te gebruiken en te versterken. Daarnaast kreeg je ook een berg aan voorlichting. Wat te doen in noodgevallen... (b.v. bevalling dient zich plots aan en er is nog geen VK aanwezig), maar ook hoe worden vliezen gebroken (hoe ziet dat instrument eruit, hoe ziet een vacuüm pomp eruit, hoe zit een baarkruk eruit, verschillende houdingen), geboorteplan maken. Ik heb mij altijd zelf goed voorbereid en lees me altijd overal goed over in, maar toch kwamen er dingen aan bod wat ik nog niet wist.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* za 12 nov 2011 - 2:15

Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan? Ja, ik zit er nu op (2 lessen gehad)
Waarom wel? Het leek me goed te weten hoe je de weeen kunt opvangen etc. Misschien blijkt dat straks 'vanzelf' te gaan maar nu heb ik iig het gevoel dat ik me goed heb voorbereidt (puur voor mezelf hoor, het zou zonder moeten kunnen natuurlijk maar ik ben weleens bang dat ik in paniek raak of het niet aankan). Ik heb ook gehoord dat vrouwen die aan zwangerschapsgym of yoga of iets dergelijks doen over het algemeen iets minder pijn hebben maar of dat waar is weet ik niet.
Waarom niet? -
Wat deed je? Vooral veel kletsen, maar ook ontspanningsoefeningen, persen etc
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? De cursus voor de bevalling moet ik zelf betalen (170 euro geloof ik), die na de bevalling wordt vergoedt (en zou anders 95 euro bedragen)
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Dat moet nog blijken, moet dus nog bevallen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Wennes za 12 nov 2011 - 3:22

Twellie schreef:
SarahKey schreef:Ik doe nergens aan mee. Sowieso al niet met mijn man want die flipt bij vreemde mensen. Die krijg ik dus echt niet mee. Zelf heb ik er geen behoefte aan.
Ik hoef het niet voor de contacten te doen en puffen dat gaat volgens mij vanzelf.

Dat laatste klopt wel hoor, je voelt vanzelf wel een beetje aan hoe je moet gaan ademen om de pijn te sturen. Laatst had ik heel erge buikpijn (darmen) en toen merkte ik dat ik vanzelf ook weer op een bepaalde manier ging ademen.

Ik wist op den duur niet meer hoe ik moest ademen, maar de vk heeft mij prima geholpen!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Thunder za 12 nov 2011 - 5:19

Bij de oudste heb ik haptonomie gehad. Dat was vooral om een band met de baby te krijgen, ik was immers al vrij ver zwanger eer ik erachter kwam. Voor dat moment was het ook echt nodig, maar 'normaal' had ik er niet voor gekozen. Ik vond het allemaal behoorlijk zweverig.

Bij de jongste heb ik nergens aan mee gedaan. Daar had ik totaal geen behoefte aan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Linda za 12 nov 2011 - 9:18

Tania schreef:Wij hebben samen bevallen gedaan. Ik vond het fijn om elke week een moment te hebben dat we echt even samen met de zwangerschap/bevalling bezig waren. Op zich heb ik aan de ademhalingsoefeningen wel wat gehad maar zonder had ik het ook wel gered hoor. De meeste info over zwanger zijn en bevallen wist ik wel al maar voor mijn man waren wel veel dingen nieuw.

+ 1.
Ik vond het zo leuk om het samen te doen, manlief vond het ook leuk. We hebben er ook leuke mensen leren kennen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 9:20

ik heb geen cursus gedaan. Ik had er echt geen zin in om nog weg te moeten 's avonds. Ik heb nog wel overwogen om te gaan zwemmen, maar uiteindelijk niet gedaan, waarom ik dat niet gedaan heb weet ik eigenlijk niet, had me best leuk geleken.

Mocht ik ooit nog eens zwanger raken zou ik wel de hypnobirthing cursus willen doen, maar die is heel duur.

Ik heb een zwangerschapscursus overigens niet gemist tijdens de bevalling. Het puffen ging bij mij vanzelf en informatie heb ik zelf op internet opgezocht.

Laatst aangepast door Rejoy. op za 12 nov 2011 - 9:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Pien za 12 nov 2011 - 9:24

Ik heb de cursus zwanger en fit gedaan. Een leuke cursus, leuke medezwangere leren kennen en we hebben nog steeds goed contact! 1 keer in de 6 weken spreken we af en dat is echt gezellig...

Een voordeel van deze cursus vind ik dat je zowel veel info krijgt als oefeningen, we hebben ademhalingsoefeningen, bekkenbodemspieroefeningen, rug en beenoefeningen, puffen, etc gehad! Doordat ik zelf heel veel bekkenklachten had werd dat ook uitgebreid besproken en kreeg ik veel tips. ik vond het een erg leuke cursus en vooral aan de ademhalingsoefeningen heb ik veel gehad.

Daarnaast denk ik dat het voor jou ook heel goed is om op een leuke manier ook met je zwangerschap bezig te zijn. Niet dat je je zwangerschap niet leuk vind maar door al je klachten kun je minder genieten en het werd mij door meerdere mensen aangeraden!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Flip Fluitketel za 12 nov 2011 - 9:37

Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan? Ja
Waarom wel? Het leek me wel leuk en nuttig. En het contact met andere zwangere vrouwen.
Waarom niet?
Wat deed je? Elke les kregen we een ander onderwerp rond de zwangerschap/bevalling die we bespraken. Verder leerden we ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen, bekkenoefeningen e.d..
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? Ik ben lid van thuiszorg en moest een gedeelte zelf betalen. Was je geen lid moest je het volle pond betalen.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Ik heb er wel wat aangehad met name aan de verschillende oefeningen. Ik had verder niet echt een hele leuke groep. Dus we hebben eigenlijk geen contact meer met elkaar, geldt voor de hele groep heb ik gehoord. Soms zie ik nog 1 of 2 meiden van de gym lopen. Bij een eventueel 2e kindje zou ik een andere cursus willen volgen of zwemmen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 9:46

Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan? Nee.

Waarom wel? nvt

Waarom niet? Als ik me had ingeschreven bij een groep hier in de buurt, via de VK bijv, zat k bij allemaal oudere vrouwen; 30-35jr...nee daar had ik niet zo'n zin in...

Wat deed je? nvt.

Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? nvt

Vind je dat je er wat aan gehad hebt?nvt

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 12 nov 2011 - 20:56

Pien schreef:Ik heb de cursus zwanger en fit gedaan. Een leuke cursus, leuke medezwangere leren kennen en we hebben nog steeds goed contact! 1 keer in de 6 weken spreken we af en dat is echt gezellig...

Een voordeel van deze cursus vind ik dat je zowel veel info krijgt als oefeningen, we hebben ademhalingsoefeningen, bekkenbodemspieroefeningen, rug en beenoefeningen, puffen, etc gehad! Doordat ik zelf heel veel bekkenklachten had werd dat ook uitgebreid besproken en kreeg ik veel tips. ik vond het een erg leuke cursus en vooral aan de ademhalingsoefeningen heb ik veel gehad.

Daarnaast denk ik dat het voor jou ook heel goed is om op een leuke manier ook met je zwangerschap bezig te zijn. Niet dat je je zwangerschap niet leuk vind maar door al je klachten kun je minder genieten en het werd mij door meerdere mensen aangeraden!

Daar heb je een goed punt, pien!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Happydobby zo 13 nov 2011 - 5:17

Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan?Wij hebben samen bevallen gedaan
Waarom wel?mijn vriend wilde dit graag, wilde mij goed ondersteunen voor tijdens en na de bevalleing
Waarom niet?Je bent verplicht om naar een babybijeenkomst te gaan en als de groep je groep niet is dan baal je
Wat deed je?Samen bevallen
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel?120 euro, dit was inclusief gastles van VK en Wijkverpleegkundige + 3 x nagym
Vind je dat je er wat aan gehad hebt?Jewel maat zonder kan je ook wel bevallen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:45

Ik had me nergens ingeschreven (maar goed ook, ik mocht toch niks meer doen) en het bevallen is bij mij toch helemaal gelukt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 9:47

Happydobby schreef:Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan?Wij hebben samen bevallen gedaan
Waarom wel?mijn vriend wilde dit graag, wilde mij goed ondersteunen voor tijdens en na de bevalleing
Waarom niet?Je bent verplicht om naar een babybijeenkomst te gaan en als de groep je groep niet is dan baal je
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel?120 euro, dit was inclusief gastles van VK en Wijkverpleegkundige + 3 x nagym

Hoezo verplicht om naar de babybijeenkomst te gaan? En wat als je niet komt?

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 13 nov 2011 - 9:56

Rejoy. schreef:
Happydobby schreef:Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan?Wij hebben samen bevallen gedaan

Hoezo verplicht om naar de babybijeenkomst te gaan? En wat als je niet komt?

Ja wij hebben ook Samen Bevallen gedaan maar er was niks verplicht hoor. Zou ook een beetje raar zijn, je betaald er zelf voor en dan zou je ook nog verplicht zijn om te komen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: