Zwangerschapsgym ja of nee..
+24
Linda
Thunder
*Lookie*
teletascha
Fiebje
CCC
Aggi
Alex
pindaatje
SarahKey
Tiara
Printje
Fiwen
koNijntje
Floor
PapillonRose
Clapperdie
Flower_L
Wennes
_Lana_
Annie24
Liadan
Tania
Lejow
28 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Zwangerschapsgym ja of nee..
Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan?
Waarom wel?
Waarom niet?
Wat deed je?
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel?
Vind je dat je er wat aan gehad hebt?
Waarom wel?
Waarom niet?
Wat deed je?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Zwangerschapsgym ja of nee..
Wij hebben samen bevallen gedaan. Ik vond het fijn om elke week een moment te hebben dat we echt even samen met de zwangerschap/bevalling bezig waren. Op zich heb ik aan de ademhalingsoefeningen wel wat gehad maar zonder had ik het ook wel gered hoor. De meeste info over zwanger zijn en bevallen wist ik wel al maar voor mijn man waren wel veel dingen nieuw.
Volgens mij kostte de cursus 170 euro ofzo en ik kreeg 75 euro terug van de verzekering.
Deze zwangerschap gaan we de cursus bevallen bevalt doen. Dat is de verkorte versie van samen bevallen ongeveer.
Volgens mij kostte de cursus 170 euro ofzo en ik kreeg 75 euro terug van de verzekering.
Deze zwangerschap gaan we de cursus bevallen bevalt doen. Dat is de verkorte versie van samen bevallen ongeveer.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan? Bij de eerste wel, bij de tweede niet.
Waarom wel? Eerste keer heb ik het gedaan omdat ik graag andere (bijna) moeders wilde leren kennen.
Waarom niet? Tweede keer heb ik het niet gedaan omdat ik de gym zelf niet echt leuk vond.
Wat deed je? Zwangerschapsgym dus.
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? Nee, was gratis bij de eerste. Bij de tweede zou het me 30 euro hebben gekost.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Ik heb wel wat gehad aan de bekkenbodemspieroefeningen die we daar veel deden. Ook heb ik een goede vriendin leren kennen op de gym. Verder vond ik het geen toegevoegde waarde hebben.
Waarom wel? Eerste keer heb ik het gedaan omdat ik graag andere (bijna) moeders wilde leren kennen.
Waarom niet? Tweede keer heb ik het niet gedaan omdat ik de gym zelf niet echt leuk vond.
Wat deed je? Zwangerschapsgym dus.
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? Nee, was gratis bij de eerste. Bij de tweede zou het me 30 euro hebben gekost.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Ik heb wel wat gehad aan de bekkenbodemspieroefeningen die we daar veel deden. Ook heb ik een goede vriendin leren kennen op de gym. Verder vond ik het geen toegevoegde waarde hebben.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan? Geen gym, ik ging samen met mijn vriend naar zwangerschapshaptonomie
Waarom wel? Omdat ik samen iets wilde doen en niet alleen, het is ook zijn kindje
Waarom niet? zie hierboven
Wat deed je? Zwangerschapshaptonomie: hierbij staat contact maken met het kindje bovenaan. Ook papa leerde contact te maken en de baby te voelen dmv buik aanrakingen. Ook kwamen ontspanningsoefeningen en het opvangen van verschillende soorten weeen aan bod. Het is wel érg confronterend, dus je moet je wel over durven geven en je niet al te snel schamen. Met confronterend bedoel ik dat we ook ingingen op de relatie tussen mijn vriend en mij en in ons geval ons ziekenhuis verhaal mbt het zwanger worden. Heb ook nodig traantje gelaten daar...
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? Ik kreeg 25 euro vergoed en moest zelf nog 45 euro betalen. Ben 5x geweest. Vanaf 4 maanden tm 9 maanden.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Het was erg interessant en fijn om dit samen te doen ipv met verhalen thuis te komen wat ik met bv een zwangerschapscursus had geleerd...Met de bevalling heb ik er niets aangehad omdat ik direct in een weeenstorm kwam en tja...dat leer je nou éénmaal niet
Waarom wel? Omdat ik samen iets wilde doen en niet alleen, het is ook zijn kindje
Waarom niet? zie hierboven
Wat deed je? Zwangerschapshaptonomie: hierbij staat contact maken met het kindje bovenaan. Ook papa leerde contact te maken en de baby te voelen dmv buik aanrakingen. Ook kwamen ontspanningsoefeningen en het opvangen van verschillende soorten weeen aan bod. Het is wel érg confronterend, dus je moet je wel over durven geven en je niet al te snel schamen. Met confronterend bedoel ik dat we ook ingingen op de relatie tussen mijn vriend en mij en in ons geval ons ziekenhuis verhaal mbt het zwanger worden. Heb ook nodig traantje gelaten daar...
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? Ik kreeg 25 euro vergoed en moest zelf nog 45 euro betalen. Ben 5x geweest. Vanaf 4 maanden tm 9 maanden.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Het was erg interessant en fijn om dit samen te doen ipv met verhalen thuis te komen wat ik met bv een zwangerschapscursus had geleerd...Met de bevalling heb ik er niets aangehad omdat ik direct in een weeenstorm kwam en tja...dat leer je nou éénmaal niet
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik ga het wel doen, maar meer omdat ik het leuk vind om andere zwangeren te ontmoeten. Qua beweging verwacht ik er niet veel van, aangezien het ook pas met ongeveer 30 weken begint. Ik hoop dat ik sowieso nog een aantal weken mee kan maken.
Misschien vind je zwangerschapszwemmen iets?
Misschien vind je zwangerschapszwemmen iets?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Nee, ik heb het niet gedaan omdat ik het idee had dat het sfeertje in zo'n groep me niet zou trekken.
Gast- Gast
Dat kan maar in 1 zwembad in Rdam, en die ligt hier niet echt in de buurt
Heb al wel naar gym zitten kijken, zie alleen dat ik bij de meeste heel veel moet betalen. Het lijkt me inderdaad leuk om meerdere mensen te leren kennen.
Als ik naar mijn tante kijkt, die heeft na 28 jaar nog steeds contact met de dames van de zwangerschapsgym
Heb al wel naar gym zitten kijken, zie alleen dat ik bij de meeste heel veel moet betalen. Het lijkt me inderdaad leuk om meerdere mensen te leren kennen.
Als ik naar mijn tante kijkt, die heeft na 28 jaar nog steeds contact met de dames van de zwangerschapsgym
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb 1 les gehad, daarna kwam ik in het ziekenhuis te liggen.
Ik had een eigen bijdrage moeten betalen, weet niet meer hoeveel dat het was. Omdat ik maar 1 les erbij was kostte het me niks.
Uiteindelijk heb ik niet gemist dat ik geen cursus heb gehad.
Ik had een eigen bijdrage moeten betalen, weet niet meer hoeveel dat het was. Omdat ik maar 1 les erbij was kostte het me niks.
Uiteindelijk heb ik niet gemist dat ik geen cursus heb gehad.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Nee want het leek me helemaal niets om daar met allemaal puffende mamas in spe te moeten zitten. en al helemaal niet om zelf daar van die oefeningen te moeten doen. Weet niet, niets voor mij denk ik.
we zijn met 35wkn zwangerschap verhuisd, dus voor sociale aspect was het ook niet heel nuttig.
we zijn met 35wkn zwangerschap verhuisd, dus voor sociale aspect was het ook niet heel nuttig.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Twellie schreef:Nee, ik heb het niet gedaan omdat ik het idee had dat het sfeertje in zo'n groep me niet zou trekken.
Dit heb ik dus ook! Maar heb me wel opgegeven voor zwangerschaps yoga. Denk dat die lessen iets meer serieus zijn dan alleen een gezellig kletsclubje van zwangere vrouwen, zo zie ik de normale zw-cursus namelijk voor me.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb niks gedaan, en niks gemist. Het kind moet er toch wel uit, met of zonder cursus van tevoren Dat was een beetje mijn instelling, het trok mij verder ook niet zo om gezellig in een groepje te gaan zitten 'puffen'. Heb wel heel veel gelezen en wat ik graag wilde weten heb ik uitgezocht. Is me met de bevalling ook helemaal niet tegen gevallen, dus mocht er een tweede komen dan doe ik wederom geen cursus. Al zou ik zwemmen wel wat gevonden hebben, ware het niet dat het tijdstip niet uitkwam (en het was helaas maar 1x per week een uurtje hier in de buurt).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Clapperdie schreef:Twellie schreef:Nee, ik heb het niet gedaan omdat ik het idee had dat het sfeertje in zo'n groep me niet zou trekken.
Dit heb ik dus ook! Maar heb me wel opgegeven voor zwangerschaps yoga. Denk dat die lessen iets meer serieus zijn dan alleen een gezellig kletsclubje van zwangere vrouwen, zo zie ik de normale zw-cursus namelijk voor me.
Dat heb ik ook gedaan en heb er goede ervaringen mee gehad !
Gast- Gast
Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan? Wij hebben samen een zwangerschapscursus gedaan (7 lessen). Verder heb ik 1x per week zwangerschapszwemmen gedaan.
Waarom wel? De cursus vond ik interessant en ik vond het belangrijk dat mijn man ook dingen leerde/uitgelegd kreeg.
Wat deed je?
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? De cursus was 60 euro, ik krijg nog een gedeelte terug van de verzekering maar hoeveel weet ik nog niet. Het zwangerschapszwemmen was 6.50 per les.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Tot nu toe wel
Waarom wel? De cursus vond ik interessant en ik vond het belangrijk dat mijn man ook dingen leerde/uitgelegd kreeg.
Wat deed je?
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? De cursus was 60 euro, ik krijg nog een gedeelte terug van de verzekering maar hoeveel weet ik nog niet. Het zwangerschapszwemmen was 6.50 per les.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Tot nu toe wel
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan?
nee, ik heb zwangerschapszwemmen gedaan
Waarom niet?
zwangerschapsgym is hier niet meer in de buurt en ik had er simpelweg geen zin in -> zie dan zo'n praatgroepje voor me waarin iedereen uitgebreid haar klachten verteld, blegh.. (lekker onrealistisch waarschijnlijk )
ik werk onregelmatig en bij zwangerschapszwemmen kon ik gaan wanneer ik wilde, kon makkelijk een week over slaan. je kon meedoen wanneer je maar wilde, daardoor was het een gemengde groep met hoogzwangeren en meiden van bijv. 15 weken, dat vond ik juist leuk.
ik vond het zwemmen wel weinig inspannend en ging na de 'les' altijd nog ff baantjes trekken.
ja, het was iets van €4.20 per les of zo..
ja, aan het eind van de les werden ontspanningsoefeningen gedaan en vooral aan de ademhalingsoefeningen heb ik veel gehad.
de verloskundige hier vond het zwangerschapszwemmen geen 'volwaardige' zwangerschapscursus, maar ik heb voor mijn gevoel niets gemist! wel gaf de verloskundige nog een voorlichtingsavond over de bevalling, maar dat vond ik zelf weinig toevoegen.. achteraf was dat wel 3 dagen voor mijn bevalling, dus dat was wel lekker, zat nog vers in mijn geheugen (die toch al zo slecht was )
nee, ik heb zwangerschapszwemmen gedaan
Waarom niet?
zwangerschapsgym is hier niet meer in de buurt en ik had er simpelweg geen zin in -> zie dan zo'n praatgroepje voor me waarin iedereen uitgebreid haar klachten verteld, blegh.. (lekker onrealistisch waarschijnlijk )
ik werk onregelmatig en bij zwangerschapszwemmen kon ik gaan wanneer ik wilde, kon makkelijk een week over slaan. je kon meedoen wanneer je maar wilde, daardoor was het een gemengde groep met hoogzwangeren en meiden van bijv. 15 weken, dat vond ik juist leuk.
ik vond het zwemmen wel weinig inspannend en ging na de 'les' altijd nog ff baantjes trekken.
ja, het was iets van €4.20 per les of zo..
ja, aan het eind van de les werden ontspanningsoefeningen gedaan en vooral aan de ademhalingsoefeningen heb ik veel gehad.
de verloskundige hier vond het zwangerschapszwemmen geen 'volwaardige' zwangerschapscursus, maar ik heb voor mijn gevoel niets gemist! wel gaf de verloskundige nog een voorlichtingsavond over de bevalling, maar dat vond ik zelf weinig toevoegen.. achteraf was dat wel 3 dagen voor mijn bevalling, dus dat was wel lekker, zat nog vers in mijn geheugen (die toch al zo slecht was )
Laatst aangepast door koNijntje op vr 11 nov 2011 - 9:05; in totaal 2 keer bewerkt
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Twellie schreef:Clapperdie schreef:Twellie schreef:Nee, ik heb het niet gedaan omdat ik het idee had dat het sfeertje in zo'n groep me niet zou trekken.
Dat heb ik ook gedaan en heb er goede ervaringen mee gehad !
Dan zitten wij goed op één lijn de VK zei inderdaad ook dat vrouwen die de yoga hebben gevolgd de bevalling rustiger/bewuster in gaan in vergelijking met vrouwen die dat niet hebben gedaan. Ben erg benieuwd!
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan? Nee
Waarom niet? Ik was 3e jaars student verloskunde toen ik zwanger was, heb al met heel veel barende vrouwen mee gepuft, had stage gelopen bij verschillende vormen van zwangerschapseducatie en zelf ook lessen gegeven... Vond het een beetje onnodig
Verder ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik me dan dood ga ergeren aan een docent die naar mijn idee niet de juiste informatie geeft of te 'zoetsappig' doet.
Ik ben wel samen met manlief naar de informatiebijeenkomst van de verloskundigenpraktijk waar ik onder begeleiding was geweest. Dit omdat ik vond dat het voor hem goed was om wat extra informatie te krijgen, ik weet er natuurlijk wel alles van maar het is ook zijn kind en hij moet/moest net zo goed die bevalling goed doorstaan.
Waarom niet? Ik was 3e jaars student verloskunde toen ik zwanger was, heb al met heel veel barende vrouwen mee gepuft, had stage gelopen bij verschillende vormen van zwangerschapseducatie en zelf ook lessen gegeven... Vond het een beetje onnodig
Verder ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik me dan dood ga ergeren aan een docent die naar mijn idee niet de juiste informatie geeft of te 'zoetsappig' doet.
Ik ben wel samen met manlief naar de informatiebijeenkomst van de verloskundigenpraktijk waar ik onder begeleiding was geweest. Dit omdat ik vond dat het voor hem goed was om wat extra informatie te krijgen, ik weet er natuurlijk wel alles van maar het is ook zijn kind en hij moet/moest net zo goed die bevalling goed doorstaan.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik heb het niet gedaan, vond het eerlijk gezegd onzin. hoorde om me heen dat je er niet veel aan hebt en ik had er ok weinig tijd/zin in.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan? Ja ik heb wel een cursus gevolgd.
Waarom wel? Om leuke contacten te leggen met andere zwangeren en ervaringen uit te wisselen en voor de informatie, al wist ik eigenlijk alles wel.
Wat deed je? We kregen informatie over de zwangerschap/bevalling, we wisselden ervaringen uit, wat oefeningen (tillen etc) en het leren puffen was met de partners erbij. Wij hadden een erg leuke groep, het was allemaal niet zo serieus en gewoon gezellig kletsen.
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? Nee, de cursus was 150 euro en die werd vergoed, het moest wel door een thuiszorg organisatie worden gegeven. Ik wilde eerst de samen bevallen doen, maar die werd niet vergoed.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt ? Ja erg leuke contacten opgedaan, maar voor de informatie hoefde ik het niet echt te doen. Al vond ik het puffen wel handig, ook omdat dit met partner was en zo mijn man er ook wel wat van af wist. En ook de ontspanningsoefeningen samen was wel fijn.
Waarom wel? Om leuke contacten te leggen met andere zwangeren en ervaringen uit te wisselen en voor de informatie, al wist ik eigenlijk alles wel.
Wat deed je? We kregen informatie over de zwangerschap/bevalling, we wisselden ervaringen uit, wat oefeningen (tillen etc) en het leren puffen was met de partners erbij. Wij hadden een erg leuke groep, het was allemaal niet zo serieus en gewoon gezellig kletsen.
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? Nee, de cursus was 150 euro en die werd vergoed, het moest wel door een thuiszorg organisatie worden gegeven. Ik wilde eerst de samen bevallen doen, maar die werd niet vergoed.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt ? Ja erg leuke contacten opgedaan, maar voor de informatie hoefde ik het niet echt te doen. Al vond ik het puffen wel handig, ook omdat dit met partner was en zo mijn man er ook wel wat van af wist. En ook de ontspanningsoefeningen samen was wel fijn.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik doe nergens aan mee. Sowieso al niet met mijn man want die flipt bij vreemde mensen. Die krijg ik dus echt niet mee. Zelf heb ik er geen behoefte aan.
Ik hoef het niet voor de contacten te doen en puffen dat gaat volgens mij vanzelf.
Ik hoef het niet voor de contacten te doen en puffen dat gaat volgens mij vanzelf.
Printje schreef:Ik heb het niet gedaan, vond het eerlijk gezegd onzin. hoorde om me heen dat je er niet veel aan hebt en ik had er ok weinig tijd/zin in.
+1, dat hoorde ik ook heel veel, dus heb het ook niet gedaan...
Wat wel grappig was, dat de vp en de vk tijdens de bevalling zeiden dat ik op de zw.schapscursus de goede ademhalingstechnieken had geleerd.. Heb maar niets gezegd toen, haha!
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Ik doe al een aantal jaar aan yoga en dat doe ik nu nog steeds. Ik denk dat je daar tijdens de bevalling echt heel veel aan hebt. Omdat je natuurlijk veel met je ademhaling bezig bent.
Ik denk niet dat ik heel veel opsteek van de zwangerschapsgym, maar doe het echt puur voor de contacten. Het kost bij ons ook ongeveer 60 euro ( via de GGD ), dus dat is het proberen waard.
Maar ik hoop inderdaad niet dat het zo'n tuttug praatgroepje wordt hoor, met allemaal zwangere vrouwen, want dat is ook niets voor mij, haha.
Ik denk niet dat ik heel veel opsteek van de zwangerschapsgym, maar doe het echt puur voor de contacten. Het kost bij ons ook ongeveer 60 euro ( via de GGD ), dus dat is het proberen waard.
Maar ik hoop inderdaad niet dat het zo'n tuttug praatgroepje wordt hoor, met allemaal zwangere vrouwen, want dat is ook niets voor mij, haha.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
SarahKey schreef:Ik doe nergens aan mee. Sowieso al niet met mijn man want die flipt bij vreemde mensen. Die krijg ik dus echt niet mee. Zelf heb ik er geen behoefte aan.
Dat laatste klopt wel hoor, je voelt vanzelf wel een beetje aan hoe je moet gaan ademen om de pijn te sturen. Laatst had ik heel erge buikpijn (darmen) en toen merkte ik dat ik vanzelf ook weer op een bepaalde manier ging ademen.
Gast- Gast
Ik heb wel op ZS-gym gezeten. Zeker aan te raden. Ik heb er een hele leuke vriendinnenclub (en T. heel veel vriendjes en vriendinnetjes) en zien elkaar maandelijks op een meeting. En één keer in de zoveel tijd gaan de mama's een keer met elkaar uit eten. Ik ben heel blij dat ik zoveel leuke vriendinnen heb leren kennen in mijn omgeving (en die allemaal ongeveer het zelfde meemaken in hun leven, ervaringen uit te wisselen). Daarnaast vond ik de cursus veel nuttige informatie bevatten.
Bij ons (zuid-brabant) wordt de ZS-gym gratis aangeboden via zuidzorg.
Gast- Gast
Zomersproetjes schreef:Ik heb wel op ZS-gym gezeten. Zeker aan te raden. Ik heb er een hele leuke vriendinnenclub (en T. heel veel vriendjes en vriendinnetjes) en zien elkaar maandelijks op een meeting. En één keer in de zoveel tijd gaan de mama's een keer met elkaar uit eten. Ik ben heel blij dat ik zoveel leuke vriendinnen heb leren kennen in mijn omgeving (en die allemaal ongeveer het zelfde meemaken in hun leven, ervaringen uit te wisselen).
Een vriendengroep hoeft niet perse via gym te ontstaan, ik heb juist via dit forum geweldige vriendinnen leren kennen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hebben jullie aan zwangerschapsgym gedaan? Nee, alleen zwangerschapsyoga.
Waarom wel? Yoga om te weten hoe te ontspannen bij weeën.
Waarom niet? Ik hoorde meer positieve verhalen over yoga dan over gym, vandaar de keuze voor yoga.
Wat deed je? Ontspanningsoefeningen
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? Ik moest het zelf betalen, ik was geloof ik 65 euro kwijt voor 12 lessen.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Nee, ik ben sowieso één bonk spanning en tijdens de bevalling kwamen de weeën zo snel dat ik niet wist waar ik het zoeken moest, laat staan dat ik kon ontspannen.
Waarom wel? Yoga om te weten hoe te ontspannen bij weeën.
Waarom niet? Ik hoorde meer positieve verhalen over yoga dan over gym, vandaar de keuze voor yoga.
Wat deed je? Ontspanningsoefeningen
Moest je dit zelf betalen, en zo ja, hoeveel? Ik moest het zelf betalen, ik was geloof ik 65 euro kwijt voor 12 lessen.
Vind je dat je er wat aan gehad hebt? Nee, ik ben sowieso één bonk spanning en tijdens de bevalling kwamen de weeën zo snel dat ik niet wist waar ik het zoeken moest, laat staan dat ik kon ontspannen.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapsgym oid?
» Zwangerschapsgym/yoga?
» Zwangerschapsgym ,yoga, zwangerfit, zwangerschappilates?
» Zwangerschapsgym/yoga?
» Zwangerschapsgym ,yoga, zwangerfit, zwangerschappilates?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: