Middagtuk
+6
Sjonno
-Ieniemienie-
Mikki
Bruintje Beer
Jelin
woezel
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Middagtuk
Wanneer stopte bij jullie de middagtuk?
M sliep smiddags nog tot zijn 4e. Maar C maakt nu al voor de 3e middag op een rij een drama van.
Dus die is nu alweer uit bed, leuk zo met sint maarten. Voor mijn gevoel heeft hij het echt nog wel nodig. Maar elke keer een strijd aangaan.
M sliep smiddags nog tot zijn 4e. Maar C maakt nu al voor de 3e middag op een rij een drama van.
Dus die is nu alweer uit bed, leuk zo met sint maarten. Voor mijn gevoel heeft hij het echt nog wel nodig. Maar elke keer een strijd aangaan.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Re: Middagtuk
Met ruim 1,5 jaar bij de oudste. De jongste is ruim 25 maanden en die slaapt 's middags meestal een paar uur.
Gast- Gast
Mijn dochter slaapt nog steeds 's middags. Ze vraagt er meestal zelf om, maar ze kan ook makkelijk zonder middagslaapje.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10
Arden schreef:Met ruim 1,5 jaar bij de oudste. De jongste is ruim 25 maanden en die slaapt 's middags meestal een paar uur.
Hoe was hij dan de hele dag, wel een beetje te genieten? C word bijna 3, dus wat dat betreft kan het. Maar hij kan af en toe zo moe en driftig overkomen. Ga maar per dag proberen of hij wil slapen.
woezel- Prater
woezel schreef:Arden schreef:Met ruim 1,5 jaar bij de oudste. De jongste is ruim 25 maanden en die slaapt 's middags meestal een paar uur.
Hoe was hij dan de hele dag, wel een beetje te genieten? C word bijna 3, dus wat dat betreft kan het. Maar hij kan af en toe zo moe en driftig overkomen. Ga maar per dag proberen of hij wil slapen.
Ja hij had er meteen geen last van. We zijn hem wel in bed blijven leggen en heel af en toe sliep hij dan wel, maar vrijwel nooit. Maar hij kon het hebben, was er echt aan toe. We hebben wel een rustmoment ingebouwd nog, na de lunch als de jongste naar bed ging, ging hij een dvd kijken op de bank met een kussen en deken. Hij sliep dan nooit maar bleef wel rustig liggen, ongeveer een half uur.
Gast- Gast
Lise heeft tot ruim 3 's middags nog wel geslapen, Mas die slaapt nu gemiddeld nog wel 2,5 uur 's middags. Die wordt eind deze maand 2 dus ik denk ook dat hij voolopig nog een tukkie doet. Hij zegt ook zelf wanneer hij naar bed wil en dat is meestal tussen half 12 en half 1.
Gast- Gast
Ze was 25 maanden toen we haar niet meer naar bed deden want ze gilde het bij elkaar. Ze slaapt nu vaak om 16u een uurtje op de bank.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Mijn oudste dochter slaapt nu sinds een paar weken niet meer 's middags, ze is nu 3,5 jaar. De laatste maanden sliep ze nog ongeveer 3 x per week 2 uurtjes. De rest van de week lag ze dan een uurtje in bed te kletsen, maar rustte ze wel uit.
Mijn jongste dochter is 1,5 jaar en slaapt 's middags nog 2 tot 3 uur. Die heeft ze ook echt nodig, anders is ze niet te genieten.
Mijn jongste dochter is 1,5 jaar en slaapt 's middags nog 2 tot 3 uur. Die heeft ze ook echt nodig, anders is ze niet te genieten.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
M slaapt nog elke middag. Zeker wel 2uurtjes.
Alleen word ze tegenwoordig wel bijna elke middag super chaggo wakker.
Maar als ik dr niet op bed leg, word ze aan het eind van de middag ook niet gezellig.
Alleen word ze tegenwoordig wel bijna elke middag super chaggo wakker.
Maar als ik dr niet op bed leg, word ze aan het eind van de middag ook niet gezellig.
Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:42; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Bij de oudste was het van de ene op de andere dag ineens gebeurd, met 3 jaar.
De 2e was ongeveer 28 maanden, die gaat nu alleen zondags nog naar bed 's middags. Soms valt hij op de bank in slaap, maar naar bed gaat hij eigenlijk nooit meer.
De 2e was ongeveer 28 maanden, die gaat nu alleen zondags nog naar bed 's middags. Soms valt hij op de bank in slaap, maar naar bed gaat hij eigenlijk nooit meer.
Gast- Gast
D. slaapt de ene keer nog uren tussen de middag (laatst zelfs 4,5 uur, wat een rust ineens zeg) en soms helemaal niet meer. Ik leg haar altijd wel minstens een uur in bed, als ze niet gaat slapen, gaat ze wel liedjes zingen en mensen opnoemen met daarbij de mededeling of ze lief zijn of niet (Mama... lief! Papa... lief! Jaap... lief! Silvia... NIET lief!).
Gast- Gast
Rick tot z'n 4e verjaardag, sinds hij op school zit nog de woensdagmidag, heeft hij echt nog nodig.
Lisa gaat nog bijna iedere middag. Ze sputtert wel tegen maar meestal is ze binnen vijf minuten vertrokken
Lisa gaat nog bijna iedere middag. Ze sputtert wel tegen maar meestal is ze binnen vijf minuten vertrokken
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Hier de oudste de ene keer wel en de andere keer weer niet. Als hij gaat slapen, is het ook maximaal 1 uur, anders ligt hij 's avonds tot 22 uur te zingen in bed
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Nou hij houdt het nog goed uit. Hij is nu nog te sint maarten.
Ga de moet er maar af halen. Wel elke dag even in bed slapen, maar wil hij echt niet dan maar niet.
Ga de moet er maar af halen. Wel elke dag even in bed slapen, maar wil hij echt niet dan maar niet.
woezel- Prater
Hier begint het niet meer slapen nu ook langzaam te komen.
Op het kdv ligt hij vaak alleen maar te kletsen en gek te doen met andere kinderen. Soms slaapt hij dan nog wel even, maar soms ook niet.
Thuis is het ook wisselend. De ene keer slaapt hij ineens nog 2 of zelfs 2,5 uur en de andere keer is het het drama en ligt hij alleen te roepen of te krijsen.
Ik ben nu ook van plan gewoon te kijken of hij wel of niet wil slapen. Hij moet dan wel even naar bed, maar mag dan gewoon alleen even uitrusten (dan vallen soms vanzelf zijn ogen dicht). Als hij dan echt niet wil/kan slapen mag hij er weer uit.
Hij is nu (volgens hemzelf) ook alleen aan het uitrusten haha (in diepe slaap dus).
Op het kdv ligt hij vaak alleen maar te kletsen en gek te doen met andere kinderen. Soms slaapt hij dan nog wel even, maar soms ook niet.
Thuis is het ook wisselend. De ene keer slaapt hij ineens nog 2 of zelfs 2,5 uur en de andere keer is het het drama en ligt hij alleen te roepen of te krijsen.
Ik ben nu ook van plan gewoon te kijken of hij wel of niet wil slapen. Hij moet dan wel even naar bed, maar mag dan gewoon alleen even uitrusten (dan vallen soms vanzelf zijn ogen dicht). Als hij dan echt niet wil/kan slapen mag hij er weer uit.
Hij is nu (volgens hemzelf) ook alleen aan het uitrusten haha (in diepe slaap dus).
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Daar gaat je middagrust
Ik zou hem er sowieso inleggen en wil hij echt niet, dan niet. Ene kind is er eerder aan toe dan de ander.
En als hij 'inkakt' misschien tegen een uur of half 5 op de bank zetten, filmpje aan, misschien komt hij dan even aan rust toe.
Ik zou hem er sowieso inleggen en wil hij echt niet, dan niet. Ene kind is er eerder aan toe dan de ander.
En als hij 'inkakt' misschien tegen een uur of half 5 op de bank zetten, filmpje aan, misschien komt hij dan even aan rust toe.
B.randon slaapt 's middags altijd nog 1,5 - 2 uur.
Zonder slaapje houd hij het ook wel vol, maar vraag me niet hóe.
Dan is hij echt chago, huilt overal om, en loopt alsof hij dronken is. Hij heeft z'n slaapje dus gewoon nog echt nodig.
Toen hij net 2 jaar was, heeft hij wel een periode gehad dat hij echt niet wilde slapen, maar dan legde ik hem toch in z'n bedje. Al was het maar alleen om gewoon even rustig te liggen. Soms bleef hij dan even huilen, om vervolgens alsnog in slaap te vallen. Of hij ging met z'n knuffels spelen in bed. Maar vaak viel hij toch in slaap.
Zonder slaapje houd hij het ook wel vol, maar vraag me niet hóe.
Dan is hij echt chago, huilt overal om, en loopt alsof hij dronken is. Hij heeft z'n slaapje dus gewoon nog echt nodig.
Toen hij net 2 jaar was, heeft hij wel een periode gehad dat hij echt niet wilde slapen, maar dan legde ik hem toch in z'n bedje. Al was het maar alleen om gewoon even rustig te liggen. Soms bleef hij dan even huilen, om vervolgens alsnog in slaap te vallen. Of hij ging met z'n knuffels spelen in bed. Maar vaak viel hij toch in slaap.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: