Madrid
+2
Leine
smurfin22
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Madrid
Ik wil in febr 2012 graag een stedentrip maken naar madrid samen met mijn vriend.
Zijn er hier mensen die er al eens geweest zijn en een tip hebben voor een hotel?
Het hoeft niet heel goedkoop te zijn. maar wel een beetje bij het centrum.
Hoop dat iemand een tip heeft.
Zijn er hier mensen die er al eens geweest zijn en een tip hebben voor een hotel?
Het hoeft niet heel goedkoop te zijn. maar wel een beetje bij het centrum.
Hoop dat iemand een tip heeft.
smurfin22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 89
Punten : 161
Registratiedatum : 13-01-11
Re: Madrid
Ik ben twee weken terug een paar dagen naar Madrid geweest met mijn ouders en zusje. We zaten in een appartement echt naast Plaza Mayor. Maar denk dat het voor met z'n 2-tjes wel wat groot is.
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Leine schreef:Ik ben twee weken terug een paar dagen naar Madrid geweest met mijn ouders en zusje. We zaten in een appartement echt naast Plaza Mayor. Maar denk dat het voor met z'n 2-tjes wel wat groot is.
Appartement vind ik juist beter dan een hotel maar is weinig te vinden.
Hoe heet het appartement dan?
smurfin22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 89
Punten : 161
Registratiedatum : 13-01-11
Oh poeh, kan er zo niet opkomen maar ga even informeren bij mijn ouders. Zodra ik een reactie heb hoor je het!
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Wij hebben jaren geleden (2006) gelogeerd in Hostal Americano (www.hostalamericano.es) en dat is ons erg goed bevallen.
Het hostel zit aan Puerta del Sol, een groot en centraal punt in Madrid. Winkels zijn vlakbij en Plaza Mayor is op loopafstand. Er zit een metro voor de deur, dus je kunt vanaf het vliegveld zo naar de betreffende metrohalte. Prijs is, volgens mij, 54 euro per nacht per kamer.
Kamer is niet heel erg groot, maar groot genoeg en schoon. Badkamer heeft een bad (was voor mij wel een pré) en de locatie is gewoon geweldig. Dus ik kan het zeker aanbevelen!
Het hostel zit aan Puerta del Sol, een groot en centraal punt in Madrid. Winkels zijn vlakbij en Plaza Mayor is op loopafstand. Er zit een metro voor de deur, dus je kunt vanaf het vliegveld zo naar de betreffende metrohalte. Prijs is, volgens mij, 54 euro per nacht per kamer.
Kamer is niet heel erg groot, maar groot genoeg en schoon. Badkamer heeft een bad (was voor mij wel een pré) en de locatie is gewoon geweldig. Dus ik kan het zeker aanbevelen!
Gast- Gast
Ik ben 2 weken geleden nog naar Madrid geweest, in de herfstvakantie.
Wij zaten met z'n 2en in JC Hotels Santa Ana.
Zat echt middenin de bruisende stad, hadden wel oordoppen nodig voor het uitgaanslawaai.
We hadden geboekt via booking.com voor € 150 pp voor 4 nachten.
Voor de herfstvakantie was dat niet duur.
http://www.jchoteles-santaana.com/
Wij zaten met z'n 2en in JC Hotels Santa Ana.
Zat echt middenin de bruisende stad, hadden wel oordoppen nodig voor het uitgaanslawaai.
We hadden geboekt via booking.com voor € 150 pp voor 4 nachten.
Voor de herfstvakantie was dat niet duur.
http://www.jchoteles-santaana.com/
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Leuk! Afgelopen zomer ben ik in Madrid geweest en heb mij daar goed kunnen vermaken! Ik zat in het Best Western hotel op de Gran Via. Alles eigenlijk op loopafstand, midden op de grote winkelstraat. Metrohalte zit ook voor de deur, dus als je iets verder weg wil kan je die ook makkelijk pakken.
Dierentuin is ook nog leuk om te bezoeken, ze hebben daar koala's en panda's. Je moet vanaf de metrohalte dan wel een stukje lopen (ongeveer een kwartiertje ofzo). Je loopt dan langs een soort park wat ook een homo ontmoetingsplek is. Afgelopen zomer heb ik daar iets minder leuks meegemaakt, dus als je lopend naar de dierentuin gaat, ga dan niet alleen zoals ik wel heb gedaan.
Dierentuin is ook nog leuk om te bezoeken, ze hebben daar koala's en panda's. Je moet vanaf de metrohalte dan wel een stukje lopen (ongeveer een kwartiertje ofzo). Je loopt dan langs een soort park wat ook een homo ontmoetingsplek is. Afgelopen zomer heb ik daar iets minder leuks meegemaakt, dus als je lopend naar de dierentuin gaat, ga dan niet alleen zoals ik wel heb gedaan.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Waarschijnlijk gaan mijn vriend en ik volgend jaar in april naar Madrid. Ik ga dit topic dus ook volgen, hopelijk komen er nog meer reacties bij! :-)
Gast- Gast
Madrid lijkt me best eens leuk als stedentrip, hou dit topic dus ook even in de gaten.
Alleen bedenk me nu ook dat ik helemaal niets van de stad weet (behalve dat sinterklaas er vandaan komt).
Wat is er eigenlijk allemaal te doen/te zien? Wat is er leuk aan de stad? En wanneer is een goede tijd in het jaar om te gaan?
Alleen bedenk me nu ook dat ik helemaal niets van de stad weet (behalve dat sinterklaas er vandaan komt).
Wat is er eigenlijk allemaal te doen/te zien? Wat is er leuk aan de stad? En wanneer is een goede tijd in het jaar om te gaan?
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Ik was begin oktober in Madrid! We sliepen in Hotel Sterling, wat echt een aanrader is! Volgens mij niet al te duur, maar wel lekker dicht bij het centrum en de metro. Het ontbijt is wat karig, maar genoeg om je mee te redden!
We hebben trouwens een fietsexcursie gedaan met Nederlandse gids, erg leuk! Je ziet eigenlijk de hele stad om een hele leuke manier.
We hebben trouwens een fietsexcursie gedaan met Nederlandse gids, erg leuk! Je ziet eigenlijk de hele stad om een hele leuke manier.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Curious schreef:Madrid lijkt me best eens leuk als stedentrip, hou dit topic dus ook even in de gaten.
je hebt er twee grote musea die de moeite waard zijn, het Prado en het Reina Sofia. De eerste is in het genre van Rembrandt en alles, het tweede is moderne kunt, met schilderijen van Picasso, Miró, etc. Vooral het tweede was ik fan van!
Daarnaast heb je het Palacio Royal, het koninklijk paleis. Op woensdag volgens mij gratis entree op vertoon van je europese paspoort of ID-kaart (ipv 7 euro entree pp).
Ook zijn de parken er prachtig, is er veel architectuur en is het eten er heerlijk. Verder kan je er heerlijk shoppen en genoeg tapasbarretjes vinden voor een hapje en een sangriaatje.
Mijn advies is om de zomer over te slaan en er in het voorjaar of najaar heen te gaan. Ik was er in de zomer toen het er 43 graden was.. géén aanrader! In het voorjaar was het een graad of 20, dat was heerlijk.
Gast- Gast
Wij waren er dus het eerste weekend van oktober en toen was het alsnog 30 graden, heerlijk in jurkjes gelopen! Maar toen was het in Nederland ook heerlijk weer!
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Ahh Madrid
Mijn vriend had me voor mijn verjaardag meegenomen naar Madrid, echt super leuk. Mijn vriend heeft 5 jaar in Madrid gewoond dus die wist wel leuke dingen te vinden haha!
Als jullie nog tips willen hoor ik het wel.
Mijn vriend had me voor mijn verjaardag meegenomen naar Madrid, echt super leuk. Mijn vriend heeft 5 jaar in Madrid gewoond dus die wist wel leuke dingen te vinden haha!
Als jullie nog tips willen hoor ik het wel.
Gast- Gast
*stuitert in de rondte* I LOVE Madrid! Heb er een half jaar gewoond en als au pair gewerkt. Super stad! Qua hotels kan ik helaas niet veel aanraden want daar heb ik weinig ervaring mee. Ik ga zelf *yesyesyes* ook in feb. weer terug en zit dan in een heel klein heel goedkoop hostel in het centrum, maar da's dus echt een kamer van 2 bij 6 ofzo voor één persoon zonder ontbijt of wat dan ook. Wat bezienswaardigheden betreft; die zijn er meer dan genoeg. Genoemde musea bijvoorbeeld, maar zelf vind ik het Thijssen-Bornemisza ook heel mooi. Daarnaast moet je echt naar het Retiro-park. Gran Via en omgeving en Puerta del Sol zijn super voor shoppen. Nouja, voor ik weer een ellenlange reactie type, als er meer tips gewild zijn, laat maar weten!
Gast- Gast
Oh, Powerbabe, zie net pas dat jouw vriend er 5 jaar heeft gewoond! Die zal alle leuke plekjes wel weten! Gaaf zeg!
Gast- Gast
Wat ik eigenlijk nog het allerleukst vond aan Madrid is eigenlijk wel dat je niet eens echt dingen hoeft te gaan bekijken om je te vermaken het is gewoon zo'n sfeervolle, gezellige stad!
Gast- Gast
Ik tel ook af! Mijn vriend en ik gaan rondom Pasen. Ik ben zo benieuwd. Ik ben al eens in Sevilla en Valencia geweest en die steden vond ik ook zo leuk 'gewoon, door rond te lopen'.
Madrid, kom maar op!
Madrid, kom maar op!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: