Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naamkeuze....mooiheid of betekenis?

+26
SarahKey
Parisienne
Bruintje Beer
Tania
_Mashimaro_
Mamsie
Jelin
Thunder
Supertalentje
Makamba
Floor
TGR
kwak
joyce0606
Happydobby
pitbullgup
Darius
Minx
ProudMom
PapillonRose
Printje
Fearie
Steep
teletascha
Roodkapje
Flower_L
30 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Naamkeuze....mooiheid of betekenis? - Pagina 2 Empty Re: Naamkeuze....mooiheid of betekenis?

Bericht  TGR zo 23 okt 2011 - 21:13

Mooi door betekenis.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamkeuze....mooiheid of betekenis? - Pagina 2 Empty Re: Naamkeuze....mooiheid of betekenis?

Bericht  Floor zo 23 okt 2011 - 21:17

Storm schreef:Mooiheid en betekenis.

We hebben eerst namen opgeschreven die we mooi vonden, daarna de betekenissen opgezocht, toen viel er al een stel af.
Daarna gekeken wat er kan in combinatie met onze achternaam. Vervolgens gekeken wat er kwam te staan met de 2e en 3e naam erbij (dus geen rare ziektes oid). En zo zijn we dus wel even bezig geweest.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 21:18

Mooiheid vooral. Zolang de betekenis me verder niet tegenstaat vind ik het prima. Het gevoel en beeld dat een naam oproept vind ik veel belangrijker.

Gast
Gast

Bericht  Makamba zo 23 okt 2011 - 21:22

Mooiheid. smile
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Supertalentje zo 23 okt 2011 - 21:30

Eucalypta schreef:Ik vond de betekenis doorslaggevend, uiteindelijk. Mijn kinderen hebben heel bewust een eerste en een tweede naam met verschillende betekenissen. Er zijn behoorlijk wat namen afgevallen omdat de betekenis niet leuk was of niet pastte, of gewoon omdat er geen betekenis achter zat. Je geeft je kind iets mee voor de rest van zijn leven, dus dan ga ik niet alleen maar af op 'klinkt wel aardig'.
+1

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Thunder zo 23 okt 2011 - 22:24

Mooiheid, ik weet niet eens wat de namen van mijn kinderen betekenen... *gaat even googlen*

Edit: Het valt mee, de oudste zijn naam betekent: Ter ere van god. De jongste zijn naam betekent: Jongen/jonge/kleine. En dat klopt helemaal, hij is ook erg klein, haha

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Jelin zo 23 okt 2011 - 22:30

Mooiheid. Haar naam betekent; witte, eerlijke.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 0:01

Wij hebben bewust gekozen voor Bijbelse namen. Verder vonden we de namen gewoon mooi.

Ze betekenen: Beroemd/ Vermaard & Gift van God.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie ma 24 okt 2011 - 0:05

Mooiheid, een betekenis hebben ze niet. Ja de naam van de oudste wel denk ik.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  _Mashimaro_ ma 24 okt 2011 - 2:59

kwak schreef:op mooiheid en toen bleek dat daar ook een hele mooie betekenis aan zat/zit!
+1
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636

Bericht  Tania ma 24 okt 2011 - 3:01

Mijn zoontje zijn naam betekent landwerker, dis hebben we dus niet gekozen om de betekenis Laughing .
De naam die we gekozen hebben voor ons dochtertje vinden we gewoon mooi en heeft ook geen speciale betekenis.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Bruintje Beer ma 24 okt 2011 - 8:41

ProudMama schreef:Wij hebben bewust gekozen voor Bijbelse namen. Verder vonden we de namen gewoon mooi.

+1
We hebben voor beide gekozen.
Mijn dochter haar naam betekent Vorstin/Prinses. Mijn zoons naam betekent Geliefde.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Flower_L ma 24 okt 2011 - 9:11

Mamsie schreef:Mooiheid, een betekenis hebben ze niet. Ja de naam van de oudste wel denk ik.

zijn jullie echt gaan puzzelen met de namen? En ben je de namen voor de 2 jongsten al eens eerder tegengekomen? G. lijkt me nog wel voorkomend, maar V en S niet

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Mamsie ma 24 okt 2011 - 10:24

Flower_L schreef:
Mamsie schreef:Mooiheid, een betekenis hebben ze niet. Ja de naam van de oudste wel denk ik.

zijn jullie echt gaan puzzelen met de namen? En ben je de namen voor de 2 jongsten al eens eerder tegengekomen? G. lijkt me nog wel voorkomend, maar V en S niet

Ja, we hadden bepaalde klanken die we mooi vonden en wel een voorkeur voor begin letters. Ook vonden we dat het bij elkaar moest passen en niet rijmgevoelig mocht zijn. Zo zijn we dus met letters en klanken gaan husselen.
G.ianey komt wel vaker voor ja ( veel mensen denken dat je het zegt als gianni ) maar V.iyency en S.avinly zijn we nog nooit eerder tegengekomen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Parisienne ma 24 okt 2011 - 12:21

Hier ook een combinatie van beiden. We vonden het belangrijk dat het niet 'zomaar' een mooie naam is, het moest wel een bepaalde betekenis hebben. Daarnaast wilde ik heel graag een Hebreeuwse en bijbelse naam. De betekenis vonden wij erg mooi en toepasselijk.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  SarahKey ma 24 okt 2011 - 18:04

Wij hebben een naam gekozen die we mooi vonden en ook nog vernoemd is.
De betekenis is wat minder, deze naam heeft twee betekenissen, een mooie en een spuuglelijke.
Maar goed kind hoeft heus niet elke dag te zeggen wat zijn/haar naam betekend Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  sheila123 ma 24 okt 2011 - 18:31

Mooiheid.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  -Ieniemienie- di 25 okt 2011 - 1:35

eerste namen mooiheid, tweede namen vernoemen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  -Ieniemienie- di 25 okt 2011 - 1:36

Mamsie schreef:
Flower_L schreef:

Ja, we hadden bepaalde klanken die we mooi vonden en wel een voorkeur voor begin letters. Ook vonden we dat het bij elkaar moest passen en niet rijmgevoelig mocht zijn. Zo zijn we dus met letters en klanken gaan husselen.
G.ianey komt wel vaker voor ja ( veel mensen denken dat je het zegt als gianni ) maar V.iyency en S.avinly zijn we nog nooit eerder tegengekomen.
Haha dat dacht ik ook! Hoe spreek je het uit dan? Djeenie?
Echt knap hoor hoe je zulke mooie namen zelf kan verzinnen!
ik heb ook wel eens een poging gedaan zelf iets te bedenken, maar er kwamen alleenmaal rare namen uit.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  mickey di 25 okt 2011 - 1:41

We waren al heel blij dat we twee namen konden verzinnen, die we beide mooi vonden Wink Maar ik heb de betekenis van beide namen even opgezocht en het zijn gelukkig geen rare/vreemde betekenissen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  *Lookie* di 25 okt 2011 - 6:38

Mooie naam, hoewel de betekenis ook mooi is.

De meisjesnaam die we hadden heeft echter geen betekenis dus wat dat betreft is het puur omdat we het een mooie naam vinden.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: