Videocamera welke?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Videocamera welke?
Mijn mannetje is 2 november jarig, en hij vertelde mij van de week dat ie het wel leuk vindt om een Videocamera te hebben, vooral voor als de kleine er is. Fotoapperatuur heb ik redelijk verstand van maar een VC niet echt!
dus heb jullie hulp nodig.
- wat we er mee willen doen, is gewoon leuke huis en tuin filmpjes maken, maar wel van een goede kwalitiet. goed geluid (ruisonderdrukking?).
- liever optische zoom dan digitale zoom. (dus zo min mogelijke digitale zoom)
- ik weet niet precies hoe het zit me opslagruimte, hoeveel uur je kwijt kunt op een camera die het op een SD-schijf wegschrijft. maar geen bandjes etc. want dat wordt wat lastig wat betreft inladen in pinnacle.
hebben jullie suggesties, ervaringen. er zijn echt zoveeel camera's dat ik het echt even niet meer weet!
budget is rond de 200 euro.
(voorkeur gaat uit naar canon, maar ik ben een canon lover, maar andere merken zijn oo prima)
- wat we er mee willen doen, is gewoon leuke huis en tuin filmpjes maken, maar wel van een goede kwalitiet. goed geluid (ruisonderdrukking?).
- ik weet niet precies hoe het zit me opslagruimte, hoeveel uur je kwijt kunt op een camera die het op een SD-schijf wegschrijft. maar geen bandjes etc. want dat wordt wat lastig wat betreft inladen in pinnacle.
hebben jullie suggesties, ervaringen. er zijn echt zoveeel camera's dat ik het echt even niet meer weet!
(voorkeur gaat uit naar canon, maar ik ben een canon lover, maar andere merken zijn oo prima)
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Videocamera welke?
joyce0606 schreef:Mijn mannetje is 2 november jarig, en hij vertelde mij van de week dat ie het wel leuk vindt om een Videocamera te hebben, vooral voor als de kleine er is. Fotoapperatuur heb ik redelijk verstand van maar een VC niet echt!
Ik hoop dat je reacties krijgt.
Ik heb afgelopen week zo'n topic geopend en daar kwam niets op
Dus mochten hier reacties komen, lees ik mee haha
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:joyce0606 schreef:Mijn mannetje is 2 november jarig, en hij vertelde mij van de week dat ie het wel leuk vindt om een Videocamera te hebben, vooral voor als de kleine er is. Fotoapperatuur heb ik redelijk verstand van maar een VC niet echt!
Ik hoop dat je reacties krijgt.
Ik heb afgelopen week zo'n topic geopend en daar kwam niets op
Dus mochten hier reacties komen, lees ik mee haha
oww echt??!! die heb ik dan helemaal gemist, niet dat je iets aan mijn antwoord had gehad hahaha.
ik ben nu wel ééntje tegengekomen wat wel interessant is. maar goed, liever ervaringen.
Sony Handycam HDR-CX115E - Zwart
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Voor dat budget kun je best een canon kopen, alleen kom je dan wel aan de onderkant van de serie. Canon maakt geen 'low budget' videocamera's zo ver ik weet. Je zou kunnen kijken naar de HFR106 , die zweeft volgens mij net iets boven de 200 euro.
Camera's met bandjes worden al lang niet meer verkocht, dus je heb altijd SD. Meeste camera's van dat budget hebben geen geheugen dus je moet een SD kaart aanschaffen hiervoor. Koop een goeie, doe niet zo'n blauwe er in.
Gast- Gast
Misschien niet helemaal wat je zoekt maar ik moet zeggen dat ik die 'Flip'-camera's ook ideaal vind! Prima kwaliteit van beeld (HD) en geluid etc. Alleen zoomen heb ik er eigenlijk nog nooit echt mee uitgetest.
Op www.flipstore.nl kun je veel info vinden, soms is het even beetje rondkijken voor leuke aanbiedingen maar dan heb je ook wel wat!
Een soort gelijke camera is er één van Kodak; Playsport (zx3 of zx5). Ook hier geen klagen over en een leuk bijkomend plusje is dat je er ook mee onder water kunt filmen (en die worden dan ook goede heldere kwaliteit).
En qua prijs vallen ze beide ook reuze mee! Heb zelf de Kodak Playsport ZX3, heb hem werkelijk altijd bij me, hij heeft al weer en wind (en water en sneeuw en hitte en etc...) doorstaan en blijft het perfect doen! Ben er echt super blij mee en de filmpjes zijn echt fenominaal!
Op www.flipstore.nl kun je veel info vinden, soms is het even beetje rondkijken voor leuke aanbiedingen maar dan heb je ook wel wat!
Een soort gelijke camera is er één van Kodak; Playsport (zx3 of zx5). Ook hier geen klagen over en een leuk bijkomend plusje is dat je er ook mee onder water kunt filmen (en die worden dan ook goede heldere kwaliteit).
En qua prijs vallen ze beide ook reuze mee! Heb zelf de Kodak Playsport ZX3, heb hem werkelijk altijd bij me, hij heeft al weer en wind (en water en sneeuw en hitte en etc...) doorstaan en blijft het perfect doen! Ben er echt super blij mee en de filmpjes zijn echt fenominaal!
Ellusss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» videocamera
» Videocamera, waar naar kijken?
» videocamera kopen, waar op te letten?
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Videocamera, waar naar kijken?
» videocamera kopen, waar op te letten?
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: