Geslachtsbepaling
+18
sheila123
Flower_L
PapillonRose
Liadan
Teddyaapje
Roodkapje
ekjir@M
joyce0606
LindaK
M@niek
Bloem86
Lejow
Pussycat
Fearie
Tania
Rouge
Susan
Floor
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Geslachtsbepaling
Vanaf hoeveel weken zwangerschap is dit mogelijk?
En voor de gene die hiervoor gekozen hebben waarom niet gewacht tot de 20weken echo?
Als we t willen weten (zijn er nog niet uit) dan pas met de 20weken.
En voor de gene die hiervoor gekozen hebben waarom niet gewacht tot de 20weken echo?
Als we t willen weten (zijn er nog niet uit) dan pas met de 20weken.
Gast- Gast
Re: Geslachtsbepaling
Ik dacht dat dat kon met 17 weken.
Maar wij weten het geslacht niet dus ik heb geen idee vanaf wanneer precies.
Maar wij weten het geslacht niet dus ik heb geen idee vanaf wanneer precies.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Iemand die hier niet meer komt heeft het van de week laten doen met 14 weken en 5 dagen. Wij hebben het allebei de keren rond 18 weken laten doen.
Gast- Gast
Volgens mij is het in princiepe al mogelijk vanaf de 16 week (heb ik me laten vertellen). Wij wilden het geslacht niet weten. Het was 42 weken lang een verrassing.
Gast- Gast
Wij hebben met de echo met 12 weken al gevraagd of ze iets kon zien. De eerste keer zei ze dat ze dacht dat het een jongetje werd en dat was ook zo. De tweede keer zei ze dat ze weer dacht dat het een jongetje werd, maar dat het niet zo duidelijk was als de eerste keer, dat wist ze blijkbaar nog, en toen klopte het dus niet.
Verder hebben we beide keren gewacht tot de 20 weken echo.
Verder hebben we beide keren gewacht tot de 20 weken echo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens de NUB theorie kun je het al met 13 weken met vrij veel zekerheid zien, maar moet je wel iemand hebben die er verstand van heeft. Wij hadden een vrouw die met 12 weken bij ons heeft gezegd wat zij dacht dat het gaat worden, ze zei dat ze het zelden fout had...maar een week later had ze had al beter kunnen zien. Wij willen met 17 weken wel geslachtsbepaling doen, ben zo benieuwd of het klopt wat ze zei!
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Een oud collega van mij heeft het met de 16 weken gedaan en ze konden meteen goed zien dat het een jongetje was
Gast- Gast
Hier doen ze het officieel vanaf 18 weken, dan mag je ook terug komen als ze het niet goed kunnen zien. Maar de eerste keer hadden we de echo met 16 weken en toen kon ze ook al zien dat het een jongetje werd.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Wij hebben het met 18 weken laten bekijken en bij de 20 weken echo werd het bevestigd.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Volgens de nub theorie kon ik het al zien met 9 weken.
Met 12 weken zag ik aan het hoofd van degene die de echo maakte dat ze het wist, maar nog niet durfde te zeggen (veel te vroeg en onduidelijk natuurlijk)
Met 15 weken zei ze dat ze het wel dacht te zien, maar ze wilde het niet zeggen. Omdat ze bang was dat we gelijk een blauwe of roze kamer zouden maken haha.
En met 20 weken was het dan echt zeker en hartstikke duidelijk.
Met 12 weken zag ik aan het hoofd van degene die de echo maakte dat ze het wist, maar nog niet durfde te zeggen (veel te vroeg en onduidelijk natuurlijk)
Met 15 weken zei ze dat ze het wel dacht te zien, maar ze wilde het niet zeggen. Omdat ze bang was dat we gelijk een blauwe of roze kamer zouden maken haha.
En met 20 weken was het dan echt zeker en hartstikke duidelijk.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Wij hebben over 1,5 de geslachtsbepaling, dan ben ik 16w6. Ben zo benieuwd!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wij hebben rond de 18 weken een echo laten maken.. Wilde toen erg graag weten wat het zou worden. Maar ook leuk om gewoon een extra echo te hebben!
Ik wilde het geheim houden tot de 20 weken, zodat het nog een keer bevestigd zou worden. Maar dit is me niet gelukt!
Dit keer willen we weer rond de 17/ 18 weken een echo laten maken!
Ik wilde het geheim houden tot de 20 weken, zodat het nog een keer bevestigd zou worden. Maar dit is me niet gelukt!
Dit keer willen we weer rond de 17/ 18 weken een echo laten maken!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Wij hebben het met 17 weken gedaan. En waarom niet gewacht bij de 20 weken echt? omdat dit een medische echo is en er dus voornamelijk gekeken wordt naar de baby, geslacht is dus bijzaak. Daarnaast kan er iets voorvallen zodat je het geslacht niet kunt zien (dat was bij ons dus zo, de navelstreng lag ervoor). Bij een geslachtsbepaling kijken ze echt naar het geslacht en nemen hier ook de tijd voor!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Wij hebben het ook met 16 weken laten doen, toen was het al goed te zien
En waarom niet wachten tot de 20 weken echo? We waren te nieuwsgierig haha!
En waarom niet wachten tot de 20 weken echo? We waren te nieuwsgierig haha!
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Het kan officieel vanaf 16 weken (althans dat is het termijn wat de meeste echobureaus stellen). met 13 weken is het geslacht al bepaald/zichtbaar, maar nog niet altijd duidelijk.
wij hebben met 17 weken een pretecho gehad, met geslachtsbepaling. het was meteen super goed te zien, maar een jongen is vaak beter te zien dan een meisje, alle weet ik veel hoeveel echo's daarna hebben ze altijd gezegt dat het een jongen is.
wij hebben met 17 weken een pretecho gehad, met geslachtsbepaling. het was meteen super goed te zien, maar een jongen is vaak beter te zien dan een meisje, alle weet ik veel hoeveel echo's daarna hebben ze altijd gezegt dat het een jongen is.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Bij J. wisten wij het met 14 weken. Nu ga ik denk ik rond 16 weken voor een pretecho. Maar volgens mij heb ik bij de 12 weken echo al gezien dat het weer een jongetje wordt...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ik heb bij M gewacht tot 19 weken, ik ging toen naar de 9mnd beurs en kon me niet inhouden
Bij I wisten we het niet... Ik wilde altijd heel graag een meisje, die had ik... dus wat nr 2 zou worden maakte me eigenlijk niets uit..
Bij nr 3 heb ik me niet in kunnen houden, ik vond het niet weten van het geslacht een drama voor je shopgedrag gedurende zwangerschap.. Ik wilde graag weer die voorpret beleven, wat ik bij nr 2 toch minder had, want neutrale kleertjes heb je al niet zo veel, en als je ze dan koopt doe je ze toch amper aan als de baby er is... althans, hier...
Wij wisten het 15 wkn en 6 dgn..
Bij I wisten we het niet... Ik wilde altijd heel graag een meisje, die had ik... dus wat nr 2 zou worden maakte me eigenlijk niets uit..
Bij nr 3 heb ik me niet in kunnen houden, ik vond het niet weten van het geslacht een drama voor je shopgedrag gedurende zwangerschap.. Ik wilde graag weer die voorpret beleven, wat ik bij nr 2 toch minder had, want neutrale kleertjes heb je al niet zo veel, en als je ze dan koopt doe je ze toch amper aan als de baby er is... althans, hier...
Wij wisten het 15 wkn en 6 dgn..
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Pussycat schreef:
Wat betuttelend. Ze kan toch gewoon zeggen dat ze het niet zeker weet, dan is het toch aan jullie verder. Of zeg dan gewoon niet dat je het denkt te zien.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
ekjir@M schreef:Bij J. wisten wij het met 14 weken. Nu ga ik denk ik rond 16 weken voor een pretecho. Maar volgens mij heb ik bij de 12 weken echo al gezien dat het weer een jongetje wordt...
Hey wat leuk dat je weer zwanger bent, wist ik niet. Gefeliciteerd!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Susan schreef:Pussycat schreef:
Wat betuttelend. Ze kan toch gewoon zeggen dat ze het niet zeker weet, dan is het toch aan jullie verder. Of zeg dan gewoon niet dat je het denkt te zien.
Ja, dat was ook bloedirritant ja, maar ik snapte haar punt ook wel weer...
Dan is het straks háár schuld dat iemand een blauwe kamer heeft gemaakt terwijl het een meisje is ofzo...
nou ja ze had gewoon inderdaad sowieso beter haar mond kunnen houden maar goed.. dat is achteraf.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ben je weer zwanger? Wat leuk, gefeliciteerd! Ik heb nog regelmatig aan je gedacht.Rouge schreef:Volgens de NUB theorie kun je het al met 13 weken met vrij veel zekerheid zien, maar moet je wel iemand hebben die er verstand van heeft. Wij hadden een vrouw die met 12 weken bij ons heeft gezegd wat zij dacht dat het gaat worden, ze zei dat ze het zelden fout had...maar een week later had ze had al beter kunnen zien. Wij willen met 17 weken wel geslachtsbepaling doen, ben zo benieuwd of het klopt wat ze zei!
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik wist het met de 20 weken echo. Het was toen prima te zien, dus dat was mooi. Ik wilde het wel graag weten
Maar ik heb wel gewacht tot de 20 weken echo, omdat ze het dan zeker weten goed kunnen zien (tenminste, je hebt natuurlijk nooit 100% garantie dat het juist is) als het kindje er ook goed voorligt. En ik had mazzel dat wat ze allemaal moest checken voor deze echo vrij snel gelukt was, dus maakte ze van het laatste deel een soort pretecho. Ik stond toch voor een bepaalde tijdsduur ingepland, dus kon ze net zo goed nog even wat laten zien vond de echoscopiste. Toen nam ze ook de tijd om nog een keer het geslacht te checken, wat ze aan het begin van de echo al gezien had.
Mocht het dan niet gezien geweest te zijn had ik denk ik daarna wel een geslachtsbepaling laten doen. Of even op de volgende echo gewacht, omdat ik bij de gyn liep kreeg ik er best veel.
Maar ik heb wel gewacht tot de 20 weken echo, omdat ze het dan zeker weten goed kunnen zien (tenminste, je hebt natuurlijk nooit 100% garantie dat het juist is) als het kindje er ook goed voorligt. En ik had mazzel dat wat ze allemaal moest checken voor deze echo vrij snel gelukt was, dus maakte ze van het laatste deel een soort pretecho. Ik stond toch voor een bepaalde tijdsduur ingepland, dus kon ze net zo goed nog even wat laten zien vond de echoscopiste. Toen nam ze ook de tijd om nog een keer het geslacht te checken, wat ze aan het begin van de echo al gezien had.
Mocht het dan niet gezien geweest te zijn had ik denk ik daarna wel een geslachtsbepaling laten doen. Of even op de volgende echo gewacht, omdat ik bij de gyn liep kreeg ik er best veel.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
wij wisten het ook bij de 20wkn echo. Volgende keer wil ik het niet weten...toch wel beetje spijt van gehad.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:wij wisten het ook bij de 20wkn echo. Volgende keer wil ik het niet weten...toch wel beetje spijt van gehad.
Ja joh? Waarom dan?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Geslachtsbepaling
» Geslachtsbepaling ; was jullie gevoel juist?
» Geslachtsbepaling voor 20 weken echo
» Geslachtsbepaling ; was jullie gevoel juist?
» Geslachtsbepaling voor 20 weken echo
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: