Help ons kind is te dik
+20
Yzma
girli
Kabouter
Ploen
Arwyn
Margot
Phileine
minoessepoes
smooch
Lejow
widko
smurfie
Jeanette
_Lacey_
patjuhhh
JD
SuperGrover
Alias
Susan
BJA
24 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
bewuster eten
Ik was ook geschokt door het programma. Vooral omdat ik me echt verbaas hoe slecht mensen eten. Altijd patat en kroketten, dat bestaat toch niet..? Maar blijkbaar wel.
Voor de kinderen die meedoen is het misschien de enige manier waarop ze een kans hebben om gezond(er) te worden. Want die ouders zijn er toch ook bijgeweest dat ze zo dik werden... Dat de hele wereld van hun ellende kan meegenieten moet je dan misschien als bijzaak zien.
Het programma helpt wel voor de kijkers om zelf bewuster te eten, als ik het natuurlijk vooral amusement... en dat is weer jammer.
Voor de kinderen die meedoen is het misschien de enige manier waarop ze een kans hebben om gezond(er) te worden. Want die ouders zijn er toch ook bijgeweest dat ze zo dik werden... Dat de hele wereld van hun ellende kan meegenieten moet je dan misschien als bijzaak zien.
Het programma helpt wel voor de kijkers om zelf bewuster te eten, als ik het natuurlijk vooral amusement... en dat is weer jammer.
Margot- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 05-01-11
Re: Help ons kind is te dik
Ik heb vanmiddag het laatste stukje van de herhaling gezien en echt rare ouders inderdaad.
Een Personal trainer inhuren voor je zoon terwijl je zelf te lui bent om een klein stukje te fietsen.. Zo leert zo'n jongen het toch nooit? Die ouders hebben inderdaad echt goede begeleiding nodig, anders helpt het nog niets..
Een Personal trainer inhuren voor je zoon terwijl je zelf te lui bent om een klein stukje te fietsen.. Zo leert zo'n jongen het toch nooit? Die ouders hebben inderdaad echt goede begeleiding nodig, anders helpt het nog niets..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
`Arwyn schreef:Ik heb vanmiddag het laatste stukje van de herhaling gezien en echt rare ouders inderdaad.
in de voorstukjes van de volgende keer is ook wel te zien dat bepaalde ouders wel aangepakt gaan worden. Ik snap ook niet hoe je het zo ver kan laten komen als ouders, vooral als je weet dat je kind ongelukkig is door zijn/haar gewicht.
Dan ga je er toch iets aan doen en niet 3 keer per week iets van de snackbar eten en de hele kast vol chips/koekjes/snoepjes laten liggen, onbegrijpelijk
Ploen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10
Het zijn wel stereotype gezinnen dit. Ouders ook (te) dik, veel te veel snoep en lekkers in huis, een snackbar. Het zijn in deze situaties niet de kinderen die het probleem zijn, maar die ouders. Nee = nee, en niet na doorzeuren nog een gehaktbal met VEEL mayo en een tosti geven. Of hem televisie laten kijken; omdat hij niks te doen heeft anders. Of hem red bull! laten drinken omdat chocomel te slecht is.
Zo'n kind moet kind zijn, lekker buiten spelen, naar buiten, iets lekkers krijgen wat nog bijzonder voor hem is, door bv. een keer naar de Mc donalds te gaan, ipv 2x in de week omdat je lang werkt. Moet het dan gelijk ongezond zijn wat je eet?
Zo'n kind moet kind zijn, lekker buiten spelen, naar buiten, iets lekkers krijgen wat nog bijzonder voor hem is, door bv. een keer naar de Mc donalds te gaan, ipv 2x in de week omdat je lang werkt. Moet het dan gelijk ongezond zijn wat je eet?
Gast- Gast
Ik vroeg me nog wel af; wat vonden jullie van die foto's? Van 10 en 20 jaar later? Enerzijds vond ik een goede eyeopener voor die ouders maar tegelijkertijd vond ik 't redelijk bullshit; eens grijpt zo'n jongen toch zelf ook in?
Gast- Gast
Trisha schreef:Ik vroeg me nog wel af; wat vonden jullie van die foto's? Van 10 en 20 jaar later? Enerzijds vond ik een goede eyeopener voor die ouders maar tegelijkertijd vond ik 't redelijk bullshit; eens grijpt zo'n jongen toch zelf ook in?
Ik denk het niet.. Ik denk dat ze al te ver verpest zijn om er zelf nog wat aan te kunnen en willen doen.. Ze weten niet beter dan dat ze hun hele leven al eten eten eten..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vond het wel goed want echt niet iedereen grijpt in hoor...Trisha schreef:Ik vroeg me nog wel af; wat vonden jullie van die foto's? Van 10 en 20 jaar later? Enerzijds vond ik een goede eyeopener voor die ouders maar tegelijkertijd vond ik 't redelijk bullshit; eens grijpt zo'n jongen toch zelf ook in?
Gast- Gast
Isabella schreef:Het zijn wel stereotype gezinnen dit. Ouders ook (te) dik, veel te veel snoep en lekkers in huis, een snackbar. Het zijn in deze situaties niet de kinderen die het probleem zijn, maar die ouders. Nee = nee, en niet na doorzeuren nog een gehaktbal met VEEL mayo en een tosti geven. Of hem televisie laten kijken; omdat hij niks te doen heeft anders. Of hem red bull! laten drinken omdat chocomel te slecht is.
Wat ik hiervan grappig vond, is dat die moeder zei dat er in chocomel zoveel vet, suiker en kcal zitten. Nee, in LIGHT Red Bull inderdaad niet.. BULLshit zeg maar!
Gast- Gast
Ik kreeg echt de kriebels toen ik het toen straks terug zat te kijken. Die ouders zeggen van alles over hun kind, dat het een verkeerd eetpatroon heeft enzo, maar hoe komt dat? Volgens mij denken ze daar echt helemaal niet over na, dat ze daar zelf heel veel over te zeggen hebben.
Echt, ik vind dit zo sneu. Hopelijk gaat het wat helpen, maar eerlijk gezegd ben ik er wel bang voor. Zolang die ouders er niet echt het belang van inzien, wordt het niks denk ik.
Echt, ik vind dit zo sneu. Hopelijk gaat het wat helpen, maar eerlijk gezegd ben ik er wel bang voor. Zolang die ouders er niet echt het belang van inzien, wordt het niks denk ik.
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Smikkell schreef:Maar er wordt door het programma wel aandacht aan geschonken. Mensen zullen het er over hebben en zo wordt het bespreekbaar. En dat het programma wordt gepresenteerd door iemand die zelf slank is zie ik niet als probleem. Het zou pas raar zijn als Karin Bloemen kinderen moet gaan motiveren om te lijnen en gezond te eten. Nicolette doet het leuk met kinderen.
Ik ben ook niet zo fan van kinderen op tv. Sowieso heb ik niets met mensen die zonodig op tv moeten. Maar als deze kinderen hierdoor afvallen en wat handvatten krijgen is dat wel mooi meegenomen.
Hier ben ik het wel mee eens.
En ik zie het probleem niet zo. Ik heb de eerste aflevering ook gezien en geen moment gedacht "waarom Nicolette?" Ik vind haar leuk en benaderbaar, ze doet het goed als presentatrice met relatief weinig ervaring.
En wat is er tegenwoordig niet commercieel? Dan zap je maar een kanaal verder hoor. Misschien is het maar net hoe je tv kijkt. Ik kijk vooral voor ontspanning, niet om de hele boel te analyseren en te bekritiseren. Ook al heb ik ook zo mijn mening. Maar nogmaals, dan zap ik een kanaal verder als het me niet aanstaat
Gast- Gast
Darcy schreef:
Zijn het trouwens allemaal gevallen van verkeerd eten? Of zijn er ook kinderen bij die gewoon gezond eten maar erg dik zijn?
Het zijn allemaal gevallen van verkeerd ( teveel en ongezond ) eten, en ouders die te veel toelaten en veelal zelf ook een slecht eetpatroon hebben en/of te dik zijn. Ze hadden zelf mee moeten doen met hun kinderen!
Gast- Gast
Ik denk dat die ouders die zelf overgewicht hebben ook echt wel aangepakt worden. Ze moeten toch het goede voorbeeld geven..
Lejow- Lady Post-a-lot
Maar de ouders geven aan dat ze geen tijd hebben om lunch te maken omdat ze druk zijn in de zaak. Maar er wordt ook gezegd dat moeder alleen in het weekend in de zaak werkt. Dan kan zij toch thuis met de kinderen lunchen en boterhammen smeren op de schooldagen?
Je kind kijkt geen tv als hij deze niet op zijn kamer heeft. Als je zegt, waar je kind bij is, dat je het zielig vindt dat hij na 20.30 geen tv mag kijken en hij dan niets te doen heeft op zijn kamer en op dat tijdstip niet meer naar buiten kan om te bewegen, dan werkt dat ook niet. Laat je kind beneden zitten, speel een spelletje met hem en uhh.. optijd naar bed is ook niet verkeerd. En als hij in de middag nou gewoon naar buiten gaat dan bewaart hij zijn tv-uren voor in de avond.
En alles wat er niet in huis is, kunnen de kinderen ook niet eten!
Je kind kijkt geen tv als hij deze niet op zijn kamer heeft. Als je zegt, waar je kind bij is, dat je het zielig vindt dat hij na 20.30 geen tv mag kijken en hij dan niets te doen heeft op zijn kamer en op dat tijdstip niet meer naar buiten kan om te bewegen, dan werkt dat ook niet. Laat je kind beneden zitten, speel een spelletje met hem en uhh.. optijd naar bed is ook niet verkeerd. En als hij in de middag nou gewoon naar buiten gaat dan bewaart hij zijn tv-uren voor in de avond.
En alles wat er niet in huis is, kunnen de kinderen ook niet eten!
Laatst aangepast door Smikkell op vr 7 jan 2011 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar de ouders geven aan dat ze geen tijd hebben om lunch te maken omdat ze druk zijn in de zaak. Maar er wordt ook gezegd dat moeder alleen in het weekend in de zaak werkt. Dan kan zij toch thuis met de kinderen lunchen en boterhammen smeren op de schooldagen? Eensch
Je kind kijkt geen tv als hij deze niet op zijn kamer heeft. Als je zegt, waar je kind bij is, dat je het zielig vindt dat hij na 20.30 geen tv mag kijken en hij dan niets te doen heeft op zijn kamer en op dat tijdstip niet meer naar buiten kan om te bewegen, dan werkt dat ook niet. Laat je kind beneden zitten, speel een spelletje met hem en uhh.. optijd naar bed is ook niet verkeerd. En als hij in de middag nou gewoon naar buiten gaat dan bewaard hij zijn tv-uren voor in de avond. dubbel eensch
En alles wat er niet in huis is, kunnen de kinderen ook niet eten! triple eensch
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik hoop maar dat die ouders ook aangepakt worden, anders werkt het toch niet? Ik denk dat het hele gezin moet participeren, anders slaagt zoiets niet op lange termijn.
Je kan wel denken "mijn kind heeft een probleem", ik zoek hulp voor hem/haar. Maar daar ben je toch mede verantwoordelijk voor, in deze gevallen. Dan heb je zelf ook een probleem.
Wie geeft zn kind nou 2 blikjes red bull per dag, elke dag? Of ik weet niet hoeveel glazen frisdrank? Het zijn toch de ouders die alle troep kopen/geven aan hun kinderen. Ik schrok echt van die snoepla en vriezer bij dat tweede gezin, met dat jongetje van 12.
Je kan wel denken "mijn kind heeft een probleem", ik zoek hulp voor hem/haar. Maar daar ben je toch mede verantwoordelijk voor, in deze gevallen. Dan heb je zelf ook een probleem.
Wie geeft zn kind nou 2 blikjes red bull per dag, elke dag? Of ik weet niet hoeveel glazen frisdrank? Het zijn toch de ouders die alle troep kopen/geven aan hun kinderen. Ik schrok echt van die snoepla en vriezer bij dat tweede gezin, met dat jongetje van 12.
Gast- Gast
Wat ik helemaal erg vind is dat ze 3 zakken vol met vreten zo bij het grof vuil zetten...
Breng het dan naar de voedselbank ofzo! Daar kon heel Afrika van eten!
Lejow- Lady Post-a-lot
Haal die twee Blikjes energiedrank per dag weg en dat kind kan prima gaan slapen om 9 uur, zonder TV! Mensen zien echt de verbanden niet!
Gast- Gast
Ik denk dat dat voor de kijkcijfers was hoor en dat dat eten echt niet zomaar weggegooid wordt.Lejow schreef:Wat ik helemaal erg vind is dat ze 3 zakken vol met vreten zo bij het grof vuil zetten...
Gast- Gast
Mwa.. Naast dat je niet weet of het echt is weggegooid, is dat eten voor de kinderen van de voedselbank ook ongezond. Mogen die natuurlijk wel een keer een snoepje, maar ik denk dat een zo,n zak bij een voedselbank brengen en dan nog verdelen niet de moeite loont. En niet iedereen die bij de voedselbank komt wil aangebroken pakken eten bij anderen uit de la vandaan.Lejow schreef:Wat ik helemaal erg vind is dat ze 3 zakken vol met vreten zo bij het grof vuil zetten...
Alles uit de vriezen moet sowieso weg (dat ontdooit) en wie weet is er wat naar buren gegaan. Er wordt in de meeste huishouden zo zo zo ontzettend veel weg gegooit dat deze 3 zaken het echt niet doen hoor.
Laatst aangepast door Smikkell op vr 7 jan 2011 - 9:28; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Purple schreef:Ik denk dat dat voor de kijkcijfers was hoor en dat dat eten echt niet zomaar weggegooid wordt.Lejow schreef:Wat ik helemaal erg vind is dat ze 3 zakken vol met vreten zo bij het grof vuil zetten...
Mag het hopen
Lejow- Lady Post-a-lot
Smikkell schreef:Haal die twee Blikjes energiedrank per dag weg en dat kind kan prima gaan slapen om 9 uur, zonder TV! Mensen zien echt de verbanden niet!
Haha ja. Die ene vrouw ook, die blonde. Duidelijk zelf te dik en ongezond, en maakt zich alleen zorgen om haar zoon. Maar van wie zou zoonlief die slechte gewoontes nou hebben? Vervang die redbull voor thee en snoep voor fruit en een boterham. En doe zelf lekker mee
Gast- Gast
Die zakken werden ook echt zo midden op de stoep gezet in de regen voor het tuinhek. De meeste mensen zullen het dan nog in een container gooien denk ik.
Gast- Gast
Maar op die manier is het ook zonde om hamburgers in de blender te doen, kunnen ook kindjes met honger van eten. En al die flessen frisdrank die worden gebruikt, kunnen kindjes in Afrika van drinken (al kan dat zo weer worden terug geschonken). Die kleine beetjes zijn echt niets bij wat een gemiddeld huishouden aan eten verspilt.
Kijk naar kookprogramma's, wat daar aan eten wordt gebruikt. Veel daarvan wordt echt niet opgegeten. En programma's waarin bv in de vla wordt gezwommen en met eieren wordt gegooid.
Kijk naar kookprogramma's, wat daar aan eten wordt gebruikt. Veel daarvan wordt echt niet opgegeten. En programma's waarin bv in de vla wordt gezwommen en met eieren wordt gegooid.
Gast- Gast
Is waar hoor... Maar vond dat gewoon nogal overdreven.
Al bleek daaruit wel weer hoe achterlijk veel die lui in huis hadden.
Al bleek daaruit wel weer hoe achterlijk veel die lui in huis hadden.
Lejow- Lady Post-a-lot
Zoals ik al eerder zei ieder pondje gaat door t mondje. Sommige mensen zijn echt niet te geloven. Deze mensen hebben echt een opvoedcursus nodig.
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» "Ik wil een kind met jou"
» Arm kind
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» "Ik wil een kind met jou"
» Arm kind
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: