Help ons kind is te dik
+20
Yzma
girli
Kabouter
Ploen
Arwyn
Margot
Phileine
minoessepoes
smooch
Lejow
widko
smurfie
Jeanette
_Lacey_
patjuhhh
JD
SuperGrover
Alias
Susan
BJA
24 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Help ons kind is te dik
Maar er wordt door het programma wel aandacht aan geschonken. Mensen zullen het er over hebben en zo wordt het bespreekbaar. En dat het programma wordt gepresenteerd door iemand die zelf slank is zie ik niet als probleem. Het zou pas raar zijn als Karin Bloemen kinderen moet gaan motiveren om te lijnen en gezond te eten. Nicolette doet het leuk met kinderen.
Ik ben ook niet zo fan van kinderen op tv. Sowieso heb ik niets met mensen die zonodig op tv moeten. Maar als deze kinderen hierdoor afvallen en wat handvatten krijgen is dat wel mooi meegenomen.
Ik ben ook niet zo fan van kinderen op tv. Sowieso heb ik niets met mensen die zonodig op tv moeten. Maar als deze kinderen hierdoor afvallen en wat handvatten krijgen is dat wel mooi meegenomen.
Gast- Gast
Vera schreef:Nee maar het meerendeel wel. Er zal vast 10 of 20% niet dik zijn door ongezond/ te veel eten en/of te weinig bewegen, maar dan blijft er dus nog 80 90% over. Ik snap sowieso niet (kind of volwassene) hoe je te dik kunt worden. Je merkt op gegeven moment toch dat je steeds dikker wordt. Dan denk je toch op gegeven moment.... MMM misschien moet ik wat gezonder gaan eten en wat vaker gaan sporten?
Ik vind jou reactie echt belachelijk, ten eerste bestaat er zoiets als aanlef want wat zeg je van te dikke baby's? en dan bedoel ik baby's die nog geen bijvoeding krijgen maar waarvan de ouders gewoon de richtlijnen van het cb aanhouden?
en dan zijn er ook nog de mensen die te dik zijn door een eetstoornis, dit is gewoon een ziekte, deze mensen weten heel goed dat ze te dik zijn en gezonder zouden moeten eten en willen wel afvallen maar kunnen het gewoon niet op eigen kracht en hebben hier hulp van een professional bij nodig
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
feit blijft dat het meerendeel van de mensen die te dik zijn, zo zijn omdat ze teveel eten en te weinig bewegen. Dat kan jij belachelijk vinden, maar dat is echt zo.
Gast- Gast
Vera schreef:feit blijft dat het meerendeel van de mensen die te dik zijn, zo zijn omdat ze teveel eten en te weinig bewegen. Dat kan jij belachelijk vinden, maar dat is echt zo.
Dat is wel zo, maar ligt ook aan de manier hoe jij het zegt.
Gast- Gast
ik heb nooit gezegt dat mensen niet dik worden van teveel eten, ik heb het over de achterliggende reden van overgewicht.
Ik vind jou reactie gewoon belachelijk....
Ik vind jou reactie gewoon belachelijk....
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Het gaat toch om feiten en niet hoe dat dan opgeschreven is? Ik dacht dat dit een discussie was, geen aanval.PrinsesBo schreef:Vera schreef:feit blijft dat het meerendeel van de mensen die te dik zijn, zo zijn omdat ze teveel eten en te weinig bewegen. Dat kan jij belachelijk vinden, maar dat is echt zo.
Gast- Gast
Dit is ook een discussie, maar kan wel begrijpen dat mensen zich aangevallen voelen als je zegt het niet te kunnen begrijpen dat iemand dik wordt enzo.
Gast- Gast
Maar in een discussie maakt het juist wel heel erg uit hoe je iets zegt of schrijft.Vera schreef:Het gaat toch om feiten en niet hoe dat dan opgeschreven is? Ik dacht dat dit een discussie was, geen aanval.PrinsesBo schreef:Vera schreef:feit blijft dat het meerendeel van de mensen die te dik zijn, zo zijn omdat ze teveel eten en te weinig bewegen. Dat kan jij belachelijk vinden, maar dat is echt zo.
Gast- Gast
Ik heb 't hierover ook met mijn moeder gehad; sommige kinderen zijn nu eenmaal steviger, die zíjn dikker en blijven dikker dan gemiddeld, al voer je ze 24/7 sla. Ik weet ook niet hoe dat komt, maar dat gebeurt ook wel 's...
Wat ik tot nu toe van de voorstukjes heb gezien, komt er zowel een geval van 'Dikke ouders - dikke kinderen' in voor, die ongezond eten, maar ook een magere sprietenmams met een bolle zoon, die er redelijk op letten. Ik denk dat 't ook een gevaar is, waar een kind aan kan kómen. En dan bedoel ik; kinderen van 8 met een euro, kunnen makkelijk naar de supermarkt hobbelen en een zak chips leegvroten. 't Ligt er ook maar aan, hoe een kind in elkaar steekt.. Denk ik.
Oh en verder; ik wéét dat ik te dik ben maar dat komt niet alleen door teveel eten en te weinig bewegen; ik werd puber! En spontaan kreeg ik een zwemband om m'n middel.... Vera heeft gelijk wat betreft "MMM (al zou ik niet MMM zeggen, doet me denken aan Mora... Eten.. Frituurpan.... Not the way to go) misschien moet ik meer sporten." Alleen deed ik dat toén niet, met als gevolg dat ik nu 3x hard zo moeten sporten en lijnen om 't er nog af te krijgen. Ik at en sportte op m'n elfde net zoveel als op m'n 13/14e alleen was ik tot m'n 13e een sprietje en nu een.. dikke spriet Het heeft dus niet altijd te maken met voeding en bewegen, het speelt alleen een heule grote rol.
Wat ik tot nu toe van de voorstukjes heb gezien, komt er zowel een geval van 'Dikke ouders - dikke kinderen' in voor, die ongezond eten, maar ook een magere sprietenmams met een bolle zoon, die er redelijk op letten. Ik denk dat 't ook een gevaar is, waar een kind aan kan kómen. En dan bedoel ik; kinderen van 8 met een euro, kunnen makkelijk naar de supermarkt hobbelen en een zak chips leegvroten. 't Ligt er ook maar aan, hoe een kind in elkaar steekt.. Denk ik.
Oh en verder; ik wéét dat ik te dik ben maar dat komt niet alleen door teveel eten en te weinig bewegen; ik werd puber! En spontaan kreeg ik een zwemband om m'n middel.... Vera heeft gelijk wat betreft "MMM (al zou ik niet MMM zeggen, doet me denken aan Mora... Eten.. Frituurpan.... Not the way to go) misschien moet ik meer sporten." Alleen deed ik dat toén niet, met als gevolg dat ik nu 3x hard zo moeten sporten en lijnen om 't er nog af te krijgen. Ik at en sportte op m'n elfde net zoveel als op m'n 13/14e alleen was ik tot m'n 13e een sprietje en nu een.. dikke spriet Het heeft dus niet altijd te maken met voeding en bewegen, het speelt alleen een heule grote rol.
Gast- Gast
Ik heb een voorstukje gezien, en deze kinderen zijn niet gewoon mollig met wat babyvet. De een heeft een andere bouw dan de ander, en er zijn inderdaad ook mollige baby's. Maar er zijn geen mensen bij wie het natuurlijke gewicht (setpoint) op een bmi obesitas ligt. De een zal in zn volwassen leven een natuurlijk bmi van 18 hebben, de ander van 24, maar niemand heeft een natuurlijk bmi van 13 of 32. Daarom is er bij kinderen ook een groeilijn met een behoorlijke afwijking, waarin van nature magere kinderen rond de P10 zitten, en van nature mollige kinderen rond de P90. Dat is allemaal gezond. Maar dat is niet het geval bij deze kinderen. Daar moet gewoon wat aan gedaan worden, zonder smoesjes.
Het zijn ook nog schrikbarend jonge kinderen. Geen adolescenten, waar je als ouder amper meer vat op hebt. Iemand zei dat een 8-jarige met zakgeld ook gewoon naar de supermarkt kan gaan en eten kopen. Dat is waar, maar daar ben je als ouder toch ook bij? Als je ziet dat je kind veel te dik wordt, omdat ie snoep koopt van zn zakgeld, dan is dat niet iets waar je machteloos tegen bent. Dan kan het kind blijkbaar die verantwoordelijkheid nog niet aan, en dan neem je zoiets weer over.
Ik hoop dat het die kinderen lukt om hun leefstijl te veranderen.
Het zijn ook nog schrikbarend jonge kinderen. Geen adolescenten, waar je als ouder amper meer vat op hebt. Iemand zei dat een 8-jarige met zakgeld ook gewoon naar de supermarkt kan gaan en eten kopen. Dat is waar, maar daar ben je als ouder toch ook bij? Als je ziet dat je kind veel te dik wordt, omdat ie snoep koopt van zn zakgeld, dan is dat niet iets waar je machteloos tegen bent. Dan kan het kind blijkbaar die verantwoordelijkheid nog niet aan, en dan neem je zoiets weer over.
Ik hoop dat het die kinderen lukt om hun leefstijl te veranderen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
ik zit het nu te kijken en ben echt verbijsterd...
Twaalf jaar, 1.76 en 129 kilo!!!!
Moeder is zelf ook wat te zwaar.
Ik zit hier echt met open mond, hij heeft een bmi van 40.. Morbide obesitas..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:ik zit het nu te kijken en ben echt verbijsterd...
Of all places... uit Heemskerk.... Grmbl.
Ik vond ze ook overkomen als verwende nesten trouwens...
Gast- Gast
Verschrikkelijk.
Ik ben nog steeds in shock door de uitstpraken van de ouders. Geen tijd om een lunch voor je kinderen te maken? Dus dan maar een frietje en een bal en een tosti en een.. uit de zaak. Elke middag? En zonder ontbijt naar school? En hoe komen al die ongezonde dingen in huis? Twee keer per week naar de Mac omdat je geen tijd hebt om te koken? Hoe komen die kinderen aan die grote tv en zo,n computer op hun kamer? Energiedrank kopen voor je kind omdat hij niets anders wil? 20 glazen frisdrank per dag?
Ik ben nog steeds in shock door de uitstpraken van de ouders. Geen tijd om een lunch voor je kinderen te maken? Dus dan maar een frietje en een bal en een tosti en een.. uit de zaak. Elke middag? En zonder ontbijt naar school? En hoe komen al die ongezonde dingen in huis? Twee keer per week naar de Mac omdat je geen tijd hebt om te koken? Hoe komen die kinderen aan die grote tv en zo,n computer op hun kamer? Energiedrank kopen voor je kind omdat hij niets anders wil? 20 glazen frisdrank per dag?
Gast- Gast
Trisha schreef:Lejow schreef:ik zit het nu te kijken en ben echt verbijsterd...
Of all places... uit Heemskerk.... Grmbl.
Ik vond ze ook overkomen als verwende nesten trouwens...
uit heemskerk? echt? ik heb t niet gezien.....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
ik zit het nu te kijken op rtlgemist, en ik moet het toch even kwijt hoor....
maar ik vind die ouders ook niet al te snugger. zoals die jorian....paps heeft zn eigen snackbar, kind eet 3x per week gehaktballen met extra mayo...als ie een beetje zeurt krijgt ie nog meer vettigheid...
daarbij ontbijt ie noooooit, rijdt met mama mee in de auto naar school.....
kom op zeg ouders, moet je dan echt rtl inschakelen? hoe makkelijk zijn de oplossingen? a. je gaat elke dag de tijd nemen om met allebei je kinderen te ontbijten. hij gaat fietsen naar school, en desnoods fiets je zelf mee, en gewoon niet toegeven aan dat gezeur om nog meer vettigheid.....ja dan wordt ie maar boos, kom op zeg.....
ja sorry, tis een beetje hard hoor, maar heb niet het idee dat de ouders er nou zelf bijster veel aan doen om de situatie te veranderen....wat ik zie is een verwend kind, die zo dik is geworden doordat ie gewon alls voor elkaar krijgt bij zn ouders.....
sorry dat het er zo bot uitkomt....maar kan me hier gewon boos om maken.....
en trouwens.. die enrique ofzo uit heemskerk woont op 5 minuutjes van mijn huis...loop elke dag langs hun huis..haha vind t altijd grappig om je eigen woonplaats op tv te zien
maar ik vind die ouders ook niet al te snugger. zoals die jorian....paps heeft zn eigen snackbar, kind eet 3x per week gehaktballen met extra mayo...als ie een beetje zeurt krijgt ie nog meer vettigheid...
daarbij ontbijt ie noooooit, rijdt met mama mee in de auto naar school.....
kom op zeg ouders, moet je dan echt rtl inschakelen? hoe makkelijk zijn de oplossingen? a. je gaat elke dag de tijd nemen om met allebei je kinderen te ontbijten. hij gaat fietsen naar school, en desnoods fiets je zelf mee, en gewoon niet toegeven aan dat gezeur om nog meer vettigheid.....ja dan wordt ie maar boos, kom op zeg.....
ja sorry, tis een beetje hard hoor, maar heb niet het idee dat de ouders er nou zelf bijster veel aan doen om de situatie te veranderen....wat ik zie is een verwend kind, die zo dik is geworden doordat ie gewon alls voor elkaar krijgt bij zn ouders.....
sorry dat het er zo bot uitkomt....maar kan me hier gewon boos om maken.....
en trouwens.. die enrique ofzo uit heemskerk woont op 5 minuutjes van mijn huis...loop elke dag langs hun huis..haha vind t altijd grappig om je eigen woonplaats op tv te zien
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ja, al vond ik die ouders van Enrico erger dan dat andere stel. Die vriezer, die snoepla.. Mijn god.. En inderdaad, energiedrink omdat hij niet anders wil... 'Het is begonnen toen ze gingen sporten, en we geen tijd hadden om te koken, dus dan maar een snack gingen halen'... Heeft het sporten ook gelijk geen zin meer!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nou, ik heb het ook gezien en ik sta er versteld van, je kind zo volproppen. Dat jochie, Jorian.. ik vind hem grappig. Hij zeurde om een bal gehakt en een tosti.. ging die pa dat halen en hij rent naar het bord van zijn pa en at daar ook nog van. Met zijn ratje..
Gast- Gast
We geven hem maar gewoon die gehaktbal, want er zitten hier ook klanten en dat is het makkelijker als hij niet zeurt. WAT DOEN JE KINDEREN OP JE WERKPLEK? Laat die kinderen lunchen, met boterhammen aan de tafel, thuis! Door de drukte van de zaak is er geen tijd om een lunch voor ze te maken dus we geven ze wat uit de snackbar. Elke middag? Ja, zonder ontbijt heb je om 12 uur ook wel zin in friet met een gehaktbal en een tosti. Dat arme kind heeft één keer blij gekeken in de hele aflevering, en dat was toen hij in de snackbar van zijn vader alle snacks aan wees.
Gast- Gast
ik kijk het nu op rtl 4, herhaling.
Ben echt in shock, vooral de ouders van Enrico echt niet te geloven.
Die zusje in beide gezinnen zijn ook stevig daar moeten ze nu ook al mee gaan beginnen.
Dat die ouders het zover laten komen. Ook beide een grote tv op de kamer, belachelijk.
Ik ga even verder kijken
Ben echt in shock, vooral de ouders van Enrico echt niet te geloven.
Die zusje in beide gezinnen zijn ook stevig daar moeten ze nu ook al mee gaan beginnen.
Dat die ouders het zover laten komen. Ook beide een grote tv op de kamer, belachelijk.
Ik ga even verder kijken
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Sorry dat ik het zeg maar die ouders hebben ook de intelligentie van een doperwt.
Tja krijgt energie drankjes want chocomelk is geen optie meer omdat dat nog vetter is! Uhm wat dacht je van een kopje thee, een glas water of een drupje aanmaaklimonade!?!
En dan inderdaad die snoepla. Je kan kan toch wel bedenken dat als je kind te dik is, dat je dat dan op zijn minst moet minderen en dat twee dagen in de week mcdonalds niet zo handig is
En dat andere kind ook, hoe zielig dat zijn ratje zijn beste vriend is, dat vind ik echt sneu, zo'n jongen gun je toch vriendjes. Nou wil ik niet zeggen dat hij geen vriendjes heeft doordat hij te dik is, maar hij heeft zelf aan dat de kinderen hem lomp vinden, dan doe je daar toch wat aan. Want hoeveel moeite is het nou om een boterham met kaas voor je kind te smeren en een appel te schillen ipv een frikadel in de frituur te gooien! Onbegrijpelijk!
Toen ik nog als gastouder werkte heb ik ook een tijdje op twee meisjes gepast met een buik, moeder was ook veel te dik maar die haalde dus inderdaad als verrassing friet voor tussen de middag, de kinderen kregen een snoepje als ze hun brood netjes aten, als ze hun fruit netjes aten enz, dat zijn al 4 snoepjes op een dag. Als ze lief aan het spelen waren kregen ze een bakje vol kleine snoepjes of een zakje chips. De school kon je net niet zien vanuit huis maar ze werden inderdaad ook overal met de auto naar toe gebracht en die kinderen vonden het ook echt heel vreemd als ze met mij moesten fietsen, dat waren ze gewoon echt niet gewend! Zij hadden inderdaad ook een snoepkast vol en moeder had liever niet dat ze te veel buiten speelde want daar werden ze vies van en gingen de kleren kapot van..... Ook echt onbegrijpelijk, maar deze meisjes waren lang niet zo dik als de kinderen in dit programma!
Tja krijgt energie drankjes want chocomelk is geen optie meer omdat dat nog vetter is! Uhm wat dacht je van een kopje thee, een glas water of een drupje aanmaaklimonade!?!
En dan inderdaad die snoepla. Je kan kan toch wel bedenken dat als je kind te dik is, dat je dat dan op zijn minst moet minderen en dat twee dagen in de week mcdonalds niet zo handig is
En dat andere kind ook, hoe zielig dat zijn ratje zijn beste vriend is, dat vind ik echt sneu, zo'n jongen gun je toch vriendjes. Nou wil ik niet zeggen dat hij geen vriendjes heeft doordat hij te dik is, maar hij heeft zelf aan dat de kinderen hem lomp vinden, dan doe je daar toch wat aan. Want hoeveel moeite is het nou om een boterham met kaas voor je kind te smeren en een appel te schillen ipv een frikadel in de frituur te gooien! Onbegrijpelijk!
Toen ik nog als gastouder werkte heb ik ook een tijdje op twee meisjes gepast met een buik, moeder was ook veel te dik maar die haalde dus inderdaad als verrassing friet voor tussen de middag, de kinderen kregen een snoepje als ze hun brood netjes aten, als ze hun fruit netjes aten enz, dat zijn al 4 snoepjes op een dag. Als ze lief aan het spelen waren kregen ze een bakje vol kleine snoepjes of een zakje chips. De school kon je net niet zien vanuit huis maar ze werden inderdaad ook overal met de auto naar toe gebracht en die kinderen vonden het ook echt heel vreemd als ze met mij moesten fietsen, dat waren ze gewoon echt niet gewend! Zij hadden inderdaad ook een snoepkast vol en moeder had liever niet dat ze te veel buiten speelde want daar werden ze vies van en gingen de kleren kapot van..... Ook echt onbegrijpelijk, maar deze meisjes waren lang niet zo dik als de kinderen in dit programma!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb het niet gezien, maar wat ik hier lees: Ik begrijp die ouders echt niet. Mijn vriend en ik hebben best kans op te dikke kinderen, het zit bij allebei in de familie. We zijn allebei te zwaar geweest, gelukkig nu wel allebei op een goed gewicht, mijn vriend is nu zelfs mager. Maar toch, zijn zusje is ook veel te dik, ik wil nooit en te nimmer dat onze kinderen zo dik worden. Ik ga mijn kinderen later niet alles ontzeggen, dat kan gewoon niet, maar ik snap niet dat die ouders zelf niet zoiets hebben van: dit moet anders. Je ziet je kind toch lijden? Je ziet het gepest worden, dat moet toch pijn doen als ouder? Ik denk (hoop) dat het onwetendheid is.
Zijn het trouwens allemaal gevallen van verkeerd eten? Of zijn er ook kinderen bij die gewoon gezond eten maar erg dik zijn?
Zijn het trouwens allemaal gevallen van verkeerd eten? Of zijn er ook kinderen bij die gewoon gezond eten maar erg dik zijn?
Gast- Gast
Ik vond het ook wel echt schrikbarend. De ene persoon heeft misschien meer aanleg om dik te worden dan de ander, maar met deze eetpatronen zou iedereen tonnetje rond worden.
- 20 glazen frisdrank met suiker of yoghidrink op een dag!
- -i.p.v. een boterham tussen de middag 3 keer in de week gehaktballen met dubbele portie mayonaise
- 2 keer in de week naar de Mcdonals
-Alles met de auto, dat moet een kind van 12 toch ook niet willen, ik wilde met mijn vriendinnen naar school fietsen
Enz, iedereen met een beetje gezond verstand kan toch bedenken dat dat ongezond is. En wat ik dan helemaal er vind is dat de rat de beste vriend is van dat jongetje omdat de kinderen hem maar lomp vinden, dat gun je toch geen enkel kind en daar kan je als ouder zo makkelijk wat aan doen!
- -i.p.v. een boterham tussen de middag 3 keer in de week gehaktballen met dubbele portie mayonaise
-Alles met de auto, dat moet een kind van 12 toch ook niet willen, ik wilde met mijn vriendinnen naar school fietsen
Enz, iedereen met een beetje gezond verstand kan toch bedenken dat dat ongezond is. En wat ik dan helemaal er vind is dat de rat de beste vriend is van dat jongetje omdat de kinderen hem maar lomp vinden, dat gun je toch geen enkel kind en daar kan je als ouder zo makkelijk wat aan doen!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
minoessepoes schreef:Ik vond het ook wel echt schrikbarend. De ene persoon heeft misschien meer aanleg om dik te worden dan de ander, maar met deze eetpatronen zou iedereen tonnetje rond worden.
Misschien is het ook allemaal wel een beetje aangedikt maar inderdaad en btw.. die vader van Jorian en Enrico's ma waren ook geen dunne mensen!
Gast- Gast
Misschien is het een optie om eerst die ouders een aan te pakken en vervolgens de kinderen. De moeder waarvan het kind 129 kilo weegt, haalt zelf allemaal rotzooi in huis en heeft zelf ook gigantische overgewicht. Dat jongetje wordt nu in feite voor lul gezet (en misschien nog wel meer gepest) terwijl zijn moeder (en/of vader, zal wel in overleg gegaan zijn) hem heeft opgegeven.
Net zoals dat ze een personal trainer voor hem hadden geregeld. Zo kan moeke lekker lui met de auto gaan en gebeurd al het zware werk wel.
Zo lang de ouders niet mee doen en het jongetje dus ziet dat zij wel dik blijven, wordt het voor hem ook lastiger om af te vallen (weet ik uit eigen ervaring).
Net zoals dat ze een personal trainer voor hem hadden geregeld. Zo kan moeke lekker lui met de auto gaan en gebeurd al het zware werk wel.
Zo lang de ouders niet mee doen en het jongetje dus ziet dat zij wel dik blijven, wordt het voor hem ook lastiger om af te vallen (weet ik uit eigen ervaring).
Gast- Gast
ZachtCookie schreef:Misschien is het een optie om eerst die ouders een aan te pakken en vervolgens de kinderen. De moeder waarvan het kind 129 kilo weegt, haalt zelf allemaal rotzooi in huis en heeft zelf ook gigantische overgewicht. Dat jongetje wordt nu in feite voor lul gezet (en misschien nog wel meer gepest) terwijl zijn moeder (en/of vader, zal wel in overleg gegaan zijn) hem heeft opgegeven.
Dat was ook wat ik mij gisteren bedacht toen ik naar het programma keek. Het wordt ontzettend lastig voor die jongen als pa/ma lekker door blijven eten en hij niks meer mag, omdat hij af moet vallen. Doe mee met je kind, stimuleer het door zelf het goede voorbeeld te geven.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» "Ik wil een kind met jou"
» Arm kind
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» "Ik wil een kind met jou"
» Arm kind
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: