Donorweek
+19
Rush
litllejoy
Error
Roza
Possom
Snoes
Summerlovin
JustMeDaan
Sarah1985
Roxi3
minoessepoes
Suus
girli
Lotus
Jeanette
Evan
mickey
Pompoen
Red Velvet
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Donorweek
Het is deze week donorweek;
Ben jij al donor?
En waarom wel/niet?
Ben jij al donor?
En waarom wel/niet?
Red Velvet- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11
Re: Donorweek
Ja ik ben echt al heel lang donor, heb vroeg ooit nog zo'n ouderwets codicil ingevuld en toen ik 18 werd kreeg ik een brief om me te registreren.
Waarom? Ik zie eigenlijk heel weinig reden om het niet te doen. Als ik dood ben heb ik toch niets meer aan mijn lichaam, ik vind het een mooie en troostende gedachte dat iemand anders of meerdere personen dan misschien wel een beter leven krijgen doordat ik donor ben.
Andersom vind ik een veel engere gedachte, dat je een orgaan van een overleden persoon in je lichaam krijgt...maar dat het kan vind ik echt geweldig!
Waarom? Ik zie eigenlijk heel weinig reden om het niet te doen. Als ik dood ben heb ik toch niets meer aan mijn lichaam, ik vind het een mooie en troostende gedachte dat iemand anders of meerdere personen dan misschien wel een beter leven krijgen doordat ik donor ben.
Andersom vind ik een veel engere gedachte, dat je een orgaan van een overleden persoon in je lichaam krijgt...maar dat het kan vind ik echt geweldig!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ja ik ben donor. Heb me jaren geleden geregistreerd. Ik heb toch niks meer aan mijn organen als ik dood ben, een ander misschien wel. Van de andere kant vind ik het ook een fijne gedachte dat er mensen zijn die orgaandonor zijn, mocht ik het ooit nodig hebben. Dat is een beetje mijn idee erbij.
Ik veroordeel overigens niemand. Als iemand geen donor wilt zijn, moet die persoon dat zelf weten. Wel vind ik het een lastige kwestie of iemand die geen donor is, wel recht heeft op organen, indien nodig.
Ik veroordeel overigens niemand. Als iemand geen donor wilt zijn, moet die persoon dat zelf weten. Wel vind ik het een lastige kwestie of iemand die geen donor is, wel recht heeft op organen, indien nodig.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, ik ben donor. Ik vind het wel een mooie gedachte dat als je dood gaat je toch nog iemand anders kan helpen.
Evan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 65
Punten : 66
Registratiedatum : 22-12-10
Evan schreef:Ja, ik ben donor. Ik vind het wel een mooie gedachte dat als je dood gaat je toch nog iemand anders kan helpen.
+1
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
mickey schreef:
Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar wat nou als iemand wel donororganen nodig heeft, maar zelf niets kan/mag geven ivm medicatie, of algehele slechte organen? Mag die persoon dan niet geholpen worden?
Red Velvet- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11
Ik ben donor.
Mijn vader heeft nu ruim een jaar een donornier, en het is gewoon erg belangrijk dat er donoren zijn.
Ik heb zelf dezelfde ziekte helaas, en ik heb in de toekomst ook een donornier nodig.
Mijn vader heeft nu ruim een jaar een donornier, en het is gewoon erg belangrijk dat er donoren zijn.
Ik heb zelf dezelfde ziekte helaas, en ik heb in de toekomst ook een donornier nodig.
Gast- Gast
Ik sta al jaren geregistreerd als donor.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Op dit moment ben ik geen donor.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik ben donor.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Ja, ik ben al heel lang donor.
Ik vind het een mooie gedachte als mijn organen nog van pas komen bij iemand anders na mijn overlijden.
Ook als diegene geen donor is, je spreekt toch over mensenlevens.
Ik vind het een mooie gedachte als mijn organen nog van pas komen bij iemand anders na mijn overlijden.
Ook als diegene geen donor is, je spreekt toch over mensenlevens.
Gast- Gast
Dat is dus waar ik nog niet over uit ben.. Vind het ook heel moeilijk te omschrijven wat ik bedoel. Als je zelf ziek bent en daardoor niks kan of mag geven, is het gevoel er voor mij anders bij als wanneer je het gewoon niet wilt. Maar waarom... dat weet ik dus niet.Suus468 schreef:mickey schreef:
Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar wat nou als iemand wel donororganen nodig heeft, maar zelf niets kan/mag geven ivm medicatie, of algehele slechte organen? Mag die persoon dan niet geholpen worden?
mickey- Kletskop
Ja ik ben donor.
Ik heb het eerst een tijdje niet ingevuld omdat ik van mening was dat het voor mezelf niet uitmaakt, dus dat ik de beslissing over zou laten aan mijn nabestaande, of zij er wel of geen vrede mee zouden hebben.
Maar ik heb me al weer jaren terug gerealiseerd dat ik mijn nabestaande op dat moment niet met zo'n beslissing op wil zadelen en dat ik het eigenlijk te belangrijk vind om het niet vast te leggen. De kans dat je dan ook daadwerkelijk donor wordt is natuurlijk heel klein, maar de gedachte dat ik na mijn dood nog iemand zou kunnen helpen vind ik wel heel mooi!
Ik heb het eerst een tijdje niet ingevuld omdat ik van mening was dat het voor mezelf niet uitmaakt, dus dat ik de beslissing over zou laten aan mijn nabestaande, of zij er wel of geen vrede mee zouden hebben.
Maar ik heb me al weer jaren terug gerealiseerd dat ik mijn nabestaande op dat moment niet met zo'n beslissing op wil zadelen en dat ik het eigenlijk te belangrijk vind om het niet vast te leggen. De kans dat je dan ook daadwerkelijk donor wordt is natuurlijk heel klein, maar de gedachte dat ik na mijn dood nog iemand zou kunnen helpen vind ik wel heel mooi!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik ben donor. Ik denk altijd, wil ik een orgaan ontvangen mocht het nodig zijn? Het antwoord op die vraag is ja. Dus vind ik het niet meer dan normaal dat ik hetgene wat ik eventueel zou willen ontvangen ook met andere mensen deel.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Yepp al sinds m'n 12e of zo?
Naar mijn idee heb je toch niks meer aan 't lichaam en mijn familie is te nuchter om te rouwen bij een lijk.
Naar mijn idee heb je toch niks meer aan 't lichaam en mijn familie is te nuchter om te rouwen bij een lijk.
Gast- Gast
Ik ben vanaf mijn 18de donor. Ik moet het alleen nog wijzigen dat alles gebruikt mag worden, ik heb op mijn 18de ingevuld dat mijn huid niet mag, maar daar ben ik inmiddels wel overheen.
Gast- Gast
ik heb toen op mijn 18e nee ingevuld. Het idee dat ze in mij gaan snijden als ik dood ben. Maar toen was ik 18, inmiddels denk ik er anders over en ga het waarschijnlijk veranderen
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Dit verwoord hoe ik er ook in sta. Alleen kan Roxi het wat beter omschrijven als dat ik dat kan.Roxi3 schreef:Ik ben donor. Ik denk altijd, wil ik een orgaan ontvangen mocht het nodig zijn? Het antwoord op die vraag is ja. Dus vind ik het niet meer dan normaal dat ik hetgene wat ik eventueel zou willen ontvangen ook met andere mensen deel.
mickey- Kletskop
Ja ik ben donor vanaf mijn 18e.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ook ik ben donor. Maar mijn huid en hoornvliezen zonder ik uit.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Ik ben donor, automatisch.
In België ben je namelijk sowieso donor, tenzij je aangeeft dit niét te willen zijn.
In België ben je namelijk sowieso donor, tenzij je aangeeft dit niét te willen zijn.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik laat de beslissing over aan mijn nabestaanden omdat ik bang ben dat er minder moeite wordt gedaan om mijn leven te redden als ik donor ben. Als degene die mijn organen nodig heeft meer overlevingskansen heeft dan ik, bijvoorbeeld. Dus als ik dan echt helemaal dood ben, moet mijn vriend zeggen dat ze me leeg mogen halen. Dan maakt het toch niks meer uit.
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Suus468 schreef:Het is deze week donorweek;
Ben jij al donor? Ja
En waarom wel/niet? Omdat ik geen enkele reden zie het niet te zijn.
Gast- Gast
Snoes schreef:Ik ben donor, automatisch.
Ik zou het mooi vinden als dat hier ook zo zou zijn. Sommige mensen staan er gewoon niet bij stil om donor te worden, en zouden het misschien best willen als ze er wel goed over na hadden gedacht. Als het al voor je besloten wordt, word je toch een soort van gedwongen een keuze te maken: "Oké, ik ben donor. Maar wil ik dat wel zijn en zo nee, waarom niet?"
Vind ik een veel mooier systeem.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: