Familiebezoekjes
+9
Vancity_girl
holaagirl
Fearie
Flip Fluitketel
Julia
Pien
Parisienne
Annie24
Flower_L
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Familiebezoekjes
Brengen jullie meer of minder familiebezoekjes sinds jullie kindje(s) hebben? Bedoel dan ouders/schoonouders/overgrootouders/etc.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Familiebezoekjes
Véél minder naar mijn schoonmoeder+vriend (lang verhaal) Sinds de geboorte van Y. zijn we daar 3x geweest, terwijl we er eerst denk ik om de week kwamen.
Mijn ouders is gelijk gebleven (1x per maand ofzo) maar die komen om het weekend hierheen (wonen ver weg)
Mijn schoonvader heeft Y. sinds zijn geboorte 2x gezien: 1x in het ziekenhuis toen hij 1 dag oud was en afgelopen donderdag weer. (ook lang verhaal )
Edit: opa's / oma's heb ik niet meer. Mijn vriend heeft alleen zijn oma nog en die zit vaak op de camping of in haar vakantiehuis in het buitenland, dus zien we ook niet vaak.
Mijn ouders is gelijk gebleven (1x per maand ofzo) maar die komen om het weekend hierheen (wonen ver weg)
Mijn schoonvader heeft Y. sinds zijn geboorte 2x gezien: 1x in het ziekenhuis toen hij 1 dag oud was en afgelopen donderdag weer. (ook lang verhaal )
Edit: opa's / oma's heb ik niet meer. Mijn vriend heeft alleen zijn oma nog en die zit vaak op de camping of in haar vakantiehuis in het buitenland, dus zien we ook niet vaak.
Laatst aangepast door Annie24 op zo 16 okt 2011 - 1:47; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Eigenlijk hetzelfde. Ik heb een grote familie en we hebben dus veel verjaardagen. We zien familie dus wel vaak genoeg. Bij opa's en oma's langsgaan deden we ook al wel eens, dit is niet zozeer veranderd en doen we nog. Misschien denken we nu iets vaker: "We gaan even bij die opa en oma (N's overgrootouders) langs, die hebben N. al even niet gezien."
Mijn ouders en stiefouders ziet N. eigenlijk wekelijks, mijn moeder en stiefmoeder passen beide een dag op in de week. Daar gaan we ook vaak genoeg buiten de oppasdagen even langs en zien we ook weer vaak genoeg op verjaardagen van andere familie. Mijn schoonmoeder woont ver weg en die zien we eens in de 6 weken ongeveer.
Mijn ouders en stiefouders ziet N. eigenlijk wekelijks, mijn moeder en stiefmoeder passen beide een dag op in de week. Daar gaan we ook vaak genoeg buiten de oppasdagen even langs en zien we ook weer vaak genoeg op verjaardagen van andere familie. Mijn schoonmoeder woont ver weg en die zien we eens in de 6 weken ongeveer.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Beide hetzelfde maar mijn zus veel minder. En dat maakt me erg verdrietig!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
We zien ze een stuk vaker. Beide kanten passen een dag in de week op en sowiezo wil de familie onze kleine dreumes gewoon erg graag zien. Ik vond het in het begin wel even wennen, maar ik vind het nu wel erg gezellig.
Pien, wat vervelend dat je je zus minder ziet. Is daar ook een speciale reden voor? Zij heeft zelf ook een kindje toch?
Pien, wat vervelend dat je je zus minder ziet. Is daar ook een speciale reden voor? Zij heeft zelf ook een kindje toch?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Misschien iets meer, omdat de oma's en opa ook oppassen als wij beide moeten werken. Naar de rest van de familie zussen, broers e.d. is het hetzelfde als voor de zwangerschap eigenlijk.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Mijn schoonmoeder woont in het dorp en bezoekt ons altijd (ze roken in haar huis en dan kom ik liever niet). Voor mijn zwager en schoonzus geldt hetzelfde.
Mijn zusje woont een stad verderop en komt ook vaak hier, wij zijn zelf nog niet op bezoek geweest bij mijn vader en opa's en oma's. Dat gaan we binnenkort voor het eerst doen, we zullen daar 1x in de 3 maanden komen. Wonen allemaal bij de grens met Duitsland of in Duitsland en dat is toch bijna 1.5 uur rijden voor ons
Mijn zusje woont een stad verderop en komt ook vaak hier, wij zijn zelf nog niet op bezoek geweest bij mijn vader en opa's en oma's. Dat gaan we binnenkort voor het eerst doen, we zullen daar 1x in de 3 maanden komen. Wonen allemaal bij de grens met Duitsland of in Duitsland en dat is toch bijna 1.5 uur rijden voor ons
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Nou, mijn schoonouders méér. Dit wordt gewoon verwacht/geeist. Eerst max 1x per maand, soms wel minder. Nu is 1x in de week wel het minimum. Zit ik totaal niet op te wachten, maar ze bellen gewoon "we willen hem zien". :-| Niet echt zoals ik wil dus....
Mijn ouders zag ik veel vaker, en die zie ik nu dezelfde frequentie ( niet vaker dus nu N er is).
Vind het soms wel jammer dat er geeist wordt, vaker af te spreken omdat ze N willen zien. Meerdere mensen 'eisen' dat, en zo kunnen we straks bezoekregelingen plannen.
Zeg nu al wel eens: "nee, nu een weekendje alleen voor het gezinnetje" omdat we anders continue visite aflopen..
Mijn ouders zag ik veel vaker, en die zie ik nu dezelfde frequentie ( niet vaker dus nu N er is).
Vind het soms wel jammer dat er geeist wordt, vaker af te spreken omdat ze N willen zien. Meerdere mensen 'eisen' dat, en zo kunnen we straks bezoekregelingen plannen.
Zeg nu al wel eens: "nee, nu een weekendje alleen voor het gezinnetje" omdat we anders continue visite aflopen..
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Het is hier wel ongeveer hetzelfde gebleven, beide ouders zien we ongeveer 1 keer per week. Opa's en oma's heb ik niet meer, en mijn man alleen een oma die hij nauwelijks ziet. Ze heeft D nog nooit gezien bedenk ik me nu.
Ik merk wel dat mijn ouders en schoonouders meer moeite doen om op bezoek te komen dan voor D er was. Dan sloegen we echt wel eens een weekje over. Nu is het dan gelijk van ow maar dan zien we D niet, en willen ze heel wat meer moeite doen om langs te komen,
Ik merk wel dat mijn ouders en schoonouders meer moeite doen om op bezoek te komen dan voor D er was. Dan sloegen we echt wel eens een weekje over. Nu is het dan gelijk van ow maar dan zien we D niet, en willen ze heel wat meer moeite doen om langs te komen,
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
holaagirl schreef:Nou, mijn schoonouders méér. Dit wordt gewoon verwacht/geeist. Eerst max 1x per maand, soms wel minder. Nu is 1x in de week wel het minimum. Zit ik totaal niet op te wachten, maar ze bellen gewoon "we willen hem zien". :-| Niet echt zoals ik wil dus....
Dat is dus de reden dat wij nu een soort van ruzie hebben met mijn schoonmoeder. Althans, ik natuurlijk, want het is MIJN schuld aangezien ik de schoondochter ben
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
We zijn familie wat meer, omdat ze allemaal gek zijn op D. en haar graag veel zien. Gelukkig geen verplichte vaste prikken per week, maar als het zo uitkomt komen we even tussendoor bij elkaar aanwaaien.
Ook mijn oudste vriendinnen zie ik meer, maar dat komt omdat ze allemaal werk in de buurt hebben gevonden sinds D. is geboren, maar dat heeft dus niet zoveel te maken met de geboorte van D.
Ook mijn oudste vriendinnen zie ik meer, maar dat komt omdat ze allemaal werk in de buurt hebben gevonden sinds D. is geboren, maar dat heeft dus niet zoveel te maken met de geboorte van D.
Gast- Gast
holaagirl schreef:Nou, mijn schoonouders méér. Dit wordt gewoon verwacht/geeist. Eerst max 1x per maand, soms wel minder. Nu is 1x in de week wel het minimum. Zit ik totaal niet op te wachten, maar ze bellen gewoon "we willen hem zien". :-| Niet echt zoals ik wil dus....
Dat is hier ook een beetje zo.. Het is allemaal heel lief bedoeld, en ze zijn gek met mijn dochter hoor. Maar het komt zo claimend over. Wij zijn gewoon drukke mensen die en graag veel doen maar ook heel graag lekker niets doen.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Hier is het een stuk vaker geworden. Maar dat vind ik zelf ook leuk. En mijn moeder past een paar dagen in de week op, dus die zie ik nu bijna elke dag. En dat vind ik alleen maar gezellig, en mijn moeder ook. Verder zie ik de rest van de familie ook wel wat vaker. Ze vinden het leuk om A. te zien en ik vind het ook fijn om hen te zien.
Het lijkt me wel vervelend als er mensen je gaan claimen. Hier is het zo dat we elkaar best vaak zien, maar dat willen we ook allemaal. Heb je een keer geen zin, dan kun je dat gewoon zeggen en is het geen probleem. Gelukkig maar, want het lijkt me lastig kiezen tussen nee zeggen en boze reacties krijgen en ja zeggen en tegen je zin in op bezoek gaan / bezoek ontvangen.
Het lijkt me wel vervelend als er mensen je gaan claimen. Hier is het zo dat we elkaar best vaak zien, maar dat willen we ook allemaal. Heb je een keer geen zin, dan kun je dat gewoon zeggen en is het geen probleem. Gelukkig maar, want het lijkt me lastig kiezen tussen nee zeggen en boze reacties krijgen en ja zeggen en tegen je zin in op bezoek gaan / bezoek ontvangen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Mijn ouders zag ik al vaak, maar nu echt heel vaak. Zij passen op als ik even weg moet en straks ook als ik een baan heb (totdat er plek is bij het kdv 4 dagen, dan gaan ze 1 dag per week oppassen).
Mijn schoonmoeder zag ik altijd al 1x per week en nu nog. Al heb ik er soms echt geen zin in om iedere zondag met haar op de koffie te zitten. Zeker als ik straks ook werk, wil ik ook wel eens even met zn 3tjes zijn.
Mijn schoonmoeder zag ik altijd al 1x per week en nu nog. Al heb ik er soms echt geen zin in om iedere zondag met haar op de koffie te zitten. Zeker als ik straks ook werk, wil ik ook wel eens even met zn 3tjes zijn.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
ik zie mijn schoonouders 1 x p week en mn eigen ouders dagelijks bijna. ze wonen hier ook een paar straten verderop. ik vind het alleen maar leuk dat ze N vaak zien. ze zijn zo trots om opa en oma te zijn en nogmaals te gaan worden. maar mn schoonouders die hebben er al 5 van mn zwager en z'n vrouw dus is n wat minder speciaal zeg maar. ik vind het jammer maar vooral voor mijn man. het zijn zijn ouders die wat minder interesse tonen naar zn dochter toe. ik ben ook bang dat n straks wel een voorkeur heeft qua opa en oma
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: