(multi) Vitaminen
+2
loesje
Annie24
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
(multi) Vitaminen
Y. is inmiddels 8,5 maand en krijgt flesvoeding.
Toen ik vanmiddag bij de Etos in de rij stond, stond ik toevallig naast de vitaminen en zag dat die er ook zijn voor kindjes vanaf 0 jaar. Hij zit nog boven de 500cc, dus dan is D/K (geen idee welke) niet nodig, toch?
Maar zijn multi-vitaminen dan ook niet nodig?
Heb me er eigenlijk nog nooit in verdiept
Toen ik vanmiddag bij de Etos in de rij stond, stond ik toevallig naast de vitaminen en zag dat die er ook zijn voor kindjes vanaf 0 jaar. Hij zit nog boven de 500cc, dus dan is D/K (geen idee welke) niet nodig, toch?
Maar zijn multi-vitaminen dan ook niet nodig?
Heb me er eigenlijk nog nooit in verdiept
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Re: (multi) Vitaminen
als je minder dan 500 cc aan melk geeft dan moet je volgens de nieuwe regels vit D bijgeven maar verder krijgen ze genoeg binnen en hoeven ze nog geen multivitamine.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
loesje schreef:als je minder dan 500 cc aan melk geeft dan moet je volgens de nieuwe regels vit D bijgeven maar verder krijgen ze genoeg binnen en hoeven ze nog geen multivitamine.
Kijk, dat wilde ik horen!
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik zou er gewoon voor zorgen dat kindje genoeg melk groente fruit ijzer etc binnen krijgt, plus vit d.
Vitaminen vind ik echt overbodig, of l moet opeens structureel slechter gaan eten
Vitaminen vind ik echt overbodig, of l moet opeens structureel slechter gaan eten
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Tegen mij zeiden ze laatst op het CB dat er nieuwe richtlijnen zijn mbt vit. D en dat baby's sowieso extra moeten krijgen omgeacht hoeveel voeding ze nog drinken.
Maar ik kan daar niets over terug vinden en op het pak voeding staat nog steeds vanaf 500 ml.
Maar ik kan daar niets over terug vinden en op het pak voeding staat nog steeds vanaf 500 ml.
Gast- Gast
Ik ben het pas gaan doen na een jaar, de oudste 2 eten sinds ze 1 jaar zijn erg matig, en daarom geef ik ze multivitaminen. Anders zou ik het niet doen. Normaal gesproken is dat ook niet persé nodig, al kan het nooit kwaad.
Gast- Gast
Bij een goed gevarieerd eetpatroon is het denk ik niet nodig multivitamines bij te geven. Vitamine D. is inderdaad wel nodig wanneer er onder een halve liter melk per dag wordt gedronken. Ik ben daar niet heel consequent in, omdat ze genoeg andere bronnen van vitamine D binnen krijgt (bepaalde soorten vette vis en ei).
Gast- Gast
Ons mannetje krijgt sinds 1? jaar, geen idee meer precies, vitamine A+D druppels van davitamon. Dat is voor extra weerstand en sterkere botten.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik geef vloeibare multivitaminen van Optimax. Daar zit voldoende vitamine D in, en daarnaast dus ook nog andere vitaminen. Ik doe het voor de zekerheid, omdat ze 's avonds nauwelijks haar avondeten wil eten. Anders zou ik waarschijnlijk nog geen multivitaminen geven, maar alleen de vitamine D.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb het laatst ook nagevraagd bij het cb en inderdaad onder de 500 cc en bij gewone melk dan vit. D geven en verder hebben ze niet nodig i.v.m gevarieerd eten.
Het klopt dat er een nieuwe richtlijn is, dat ze nu altijd vit D moeten gaan krijgen. Wij volgen zelf nog het oude protocol en T gaat bijna over op andere melk en dan krijgt ze sowieso weer vit. D
Het klopt dat er een nieuwe richtlijn is, dat ze nu altijd vit D moeten gaan krijgen. Wij volgen zelf nog het oude protocol en T gaat bijna over op andere melk en dan krijgt ze sowieso weer vit. D
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: