Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bedplassen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Bedplassen Empty Bedplassen

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 21:53

Zoon (5,5 jaar) plast sinds een tijdje (maand ofzo) ineens weer in zijn bed.
Soms maar een klein beetje en dan gaat hij gauw naar de wc, maar we hebben nu ook al een paar keer zijn hele bed moeten verschonen 's nachts.
Zowel gisteren als vandaag was zijn bed zeiknat. Hij schaamt zich ervoor en als wij het niet merken, kruipt hij gewoon weer in zijn vieze natte bed en zegt niks. Ik vind het heel erg dat hij het niet tegen ons durft te zeggen. We zijn er nooit boos om geworden en verschonen gewoon zijn bed. Het enige wat we zeggen is dat hij eerder naar de wc moet gaan.
Hij is de laatste tijd erg moe en merkt daardoor vaak te laat dat hij moet plassen. Dat zegt ie zelf ook, dat hij dan al zo nodig moet dat ie het niet meer op kan houden.
We halen hem 's avonds voordat wij naar bed al uit bed en laten hem dan nog plassen.
Wat kunnen we nog meer doen? Luierbroekje om? Iemand ervaring hiermee?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedplassen Empty Re: Bedplassen

Bericht  VeryCherry do 13 okt 2011 - 21:57

Mijn zoontje heeft ook zo'n periode gehad. Ik deed hem een luierbroekje om, zodat niet zijn hele bed nat zou worden en 's avonds maakte ik hem nog 2 keer wakker om te gaan plassen. Na een tijdje was het vanzelf over.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 21:58

Wat vervelend voor je zoontje en voor jullie ook natuurlijk.
Bedplassen kan verschillende redenen hebben, is er wat gebeurt de laatste tijd?

Als je zoontje zich er prettig bij voelt kan je tijdelijk een broekje gebruiken. En als het aan houd even langs de huisarts.

Hopelijk is het gauw weer over.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje do 13 okt 2011 - 23:04

Mijn dochter van 5 heeft nu ook zo'n periode. Soms gaat het nachten goed en soms plast ze gewoon weer in haar bed. Wij zeiden ook eerst dat ze eerder naar de wc had moeten gaan. Die zin hebben we nu geschrapt omdat ze dat natuurlijk zelf ook wel weet. We benaderen eigenlijk de droge nachten als mega positief. Als ze 5 droge nachten heeft krijgt ze een stickervelletje of een knutseldoosje van een euro van de Hema. We houden dit bij in een klein agendaatje. Bij droge dagen tekenen we een zonnetje erin, bij natte nachten een regenwolk. Ze is zo trots op de zonnetjes smile Leuk om te zien...
De natte bedden worden zonder te veel aandacht aan het negatieve verschoond en zij lekker onder de douche. Het gaat nu weer wat beter maar helemaal droog is ze nog niet weer.
Wellicht wat bij ons ook mee speelt is dat we in een stressvolle periode zitten van bijna verhuizen.. Onze andere dochter heeft nergens last van en die blijft wel gewoon droog... maar zij is ook een minder gevoelig meisje..
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Ugly Betty vr 14 okt 2011 - 2:41

Als je hem 's avonds laat plassen moet je ervoor zorgen dat hij echt goed wakker is, anders leert hij slapend te plassen en wordt het alleen maar erger.
Ik zou het net zo doen als roodkapje, niet meer benoemen dat hij eerder moet gaan want dat weet hij wel en inderdaad het positieve belonen.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud