Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

typisch jongens-/meisjesgedrag

+2
Printje
diddie
6 plaatsers

Ga naar beneden

typisch jongens-/meisjesgedrag Empty typisch jongens-/meisjesgedrag

Bericht  diddie ma 10 okt 2011 - 7:51

Heeft jullie kindje dat ook?
J.is nu ruim 3 en loopt de hele dag te vechten en schiet ons om t minste of geringste dood.
Heel irritant gedrag Rolling Eyes
Hij heeft ook een heel duidelijk beeld van dingen die voor jongens zijn en dingen die toch echt voor meisjes zijn.
Ik dacht dus altijd dat dat vooral opvoeding was,maar het is dus echt aangeboren.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

typisch jongens-/meisjesgedrag Empty Re: typisch jongens-/meisjesgedrag

Bericht  Printje ma 10 okt 2011 - 8:03

Toch is dat niet helemaal waar, dat het aangeboren gedrag is. Ik zie in de klas ook hele rustige jongens die echt nooit vechten, dat is gewoon het karakter. Ik heb ook meiden die erg druk zijn en van stoeien houden. Het heeft dus ook veel met het karakter te maken maar jongens zijn niet per definitie drukker.

Ik heb hier thuis ook een, over het algemeen, rustig jongetje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan ma 10 okt 2011 - 8:05

*

Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:00; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  diddie ma 10 okt 2011 - 8:08

Printje schreef:Toch is dat niet helemaal waar, dat het aangeboren gedrag is. Ik zie in de klas ook hele rustige jongens die echt nooit vechten, dat is gewoon het karakter. Ik heb ook meiden die erg druk zijn en van stoeien houden. Het heeft dus ook veel met het karakter te maken maar jongens zijn niet per definitie drukker.

Ik heb hier thuis ook een, over het algemeen, rustig jongetje.

Je hebt gelijk,ik bedoel meer karakter idd,kon even geen ander woord bedenken haha.
Ik had altijd meer het idee dat het opvoeding was.bijv.als hij met een pop wil spelen dat er dan vanuit de ouders gezegd wordt dat dat niet kan omdat dat voor meisjes is.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Printje ma 10 okt 2011 - 8:11

hahaha mijn zoontje is momenteel helemaal fan van een buggy met pop, hij rijdt er de hele tijd mee rond. Alleen is hij nog niet zo zachtaardig voor de pop hahaha.
Mijn zoontje mag gewoon een pop hebben geen probleem.

Ik heb in de klas een jongetje dat ook helemaal gek is van mega mindy, in de poppenhoek trekt hij altijd dat pak aan, nu kwam hij vd week bij me en zei; zo erg he juf ik ben gegroeid..Maar dat is toch juist fijn zei ik. Nee zegt hij want nu pas ik bijna het mega mindy pak niet meer hahaha.

Moeder vindt het trouwens helemaal niet leuk en wil eigenlijk dat ik het verbied dat hij dat pak aantrekt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  diddie ma 10 okt 2011 - 8:12

Susan schreef:Yrsa is wel echt een poppenmoedertje, pop in bed leggen, de fles geven, enzovoort, maar ze is ook wel gek op met de bal spelen, op de trampoline springen, ravotten.

Ezra heeft niet echt specifieke jongensvoorkeuren, helemaal niet eigenlijk, dat speelt voor hem helemaal niet. Hij is bijvoorbeeld helemaal gek op Mega Mindy en hij heeft dus ook een roze rugzak van Mega Mindy voor naar school.

Ik vind Ezra cool Very Happy !
Bij J. Is het eigenlijk "erger" geworden sinds hij naar school gaat.(We wonen in Belgie,dus hij gaat sinds zn 2 1/2 naar school)
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 8:14

ik hoor wel vaak dat meisjes over het algemeen een stuk pittiger zijn dan jongetjes (al heb je natuurlijk ook jongetjes die heel pittig zijn). Onze dochter is wat dat betreft wel een echt meisje, ontzettend veel pit. Als we dan toch heerlijk aan het generaliseren zijn, laat ze ook wel 'jongensgedrag' zien. Ze wil van alles weten hoe het in elkaar zit en hoe je het vervolgens weer in elkaar zet.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 10 okt 2011 - 8:15

Als ik in mijn klas kijk vind ik mijn meiden vooral ook veel kattiger naar elkaar toe. Jongens vinden het allemaal veel eerder prima maar zijn wel wat luidruchtiger.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 10 okt 2011 - 8:15

*

Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:00; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 10 okt 2011 - 8:18

*

Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:00; in totaal 2 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 8:18

Ik heb geloof ik echt wel een jongen-jongen (weet even niet anders te verwoorden) Hij is gek op auto's en ander groot verkeer..
Is graag onder de mannen zo zijn de opa's ook echt favoriet!
Bemoeit zich al met mannen zaken zoals de grasmaaier en klusjes waar mijn man mee bezig is..
Is een grote deugniet, daagt uit, houd van stoeien (vooral met grote neven en papa)
Is nergens bang voor en absoluut niet kinderachtig.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 10 okt 2011 - 8:19

Susan schreef:
Printje schreef:

Moeder vindt het trouwens helemaal niet leuk en wil eigenlijk dat ik het verbied dat hij dat pak aantrekt.

Maar dat doe je niet?

nee eerlijk gezegd niet. Ze heeft het ook niet met zoveel woorden gezegd hoor maar ze vindt dat voor meisjes en niet voor hem. Maar hij geniet ervan..het zijn maar verkleedkleren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 8:20

Susan schreef:Ezra heeft trouwens ook wel eens een babypop gekregen, en ook twee keer een Mega Mindy barbie, die gaan vrij snel kapot. Hij vindt die Barbie het leukst zonder kleren maar wel met die roze plastic laarzen aan waardoor dat ding eruit ziet als een miniatuurversie van een straatprostituee.
lol!

Gast
Gast

Bericht  diddie ma 10 okt 2011 - 8:21

Ik vind dat ook vaak zo sneu voor jongens. Meisjes die ravotten en bv lekker met autootjes spelen worden vaak stoer gevonden,jongens die met poppen spelen worden veel negatiever bekeken.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 8:21

Printje schreef:Als ik in mijn klas kijk vind ik mijn meiden vooral ook veel kattiger naar elkaar toe. Jongens vinden het allemaal veel eerder prima maar zijn wel wat luidruchtiger.

volgens mij zijn meisje vaak ook een stuk geraffieerder, meer achter de ellebogen, terwijl jongens dan weer eerder met elkaar op de vuist gaan of niet?

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 10 okt 2011 - 8:21

Susan schreef:Ezra heeft trouwens ook wel eens een babypop gekregen, en ook twee keer een Mega Mindy barbie, die gaan vrij snel kapot. Hij vindt die Barbie het leukst zonder kleren maar wel met die roze plastic laarzen aan waardoor dat ding eruit ziet als een miniatuurversie van een straatprostituee.

hhahahahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  diddie ma 10 okt 2011 - 8:26

Rejoy. schreef:
Printje schreef:Als ik in mijn klas kijk vind ik mijn meiden vooral ook veel kattiger naar elkaar toe. Jongens vinden het allemaal veel eerder prima maar zijn wel wat luidruchtiger.

volgens mij zijn meisje vaak ook een stuk geraffieerder, meer achter de ellebogen, terwijl jongens dan weer eerder met elkaar op de vuist gaan of niet?

Dat zie ik ook bij J. In de klas. Dan wil hij bij n meisje gaan staan en dan zie je dat meisje kijken of ik nog kijk en dan zeggen:nee,je mag hier niet staan.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Printje ma 10 okt 2011 - 8:28

Rejoy. schreef:

Ja dat klopt wel, meiden zijn meer van het knijpen, gemene dingen zeggen (jouw jurk is stom, jij mag niet meespelen daarom....) en jongens slaan gewoon zeg maar. Al moet ik zeggen dat het in mijn klas niet voorkomt dat er echt geslagen wordt ofzo, ben daar ook zeer zeer fel op. Ik vind het sociale klimaat in de klas zeer belangrijk. Ik zeg ook altijd je hoeft niet met iedereen vriendjes te zijn maar je kunt wel tegen iedereen aardig zijn. En als je aardig doet tegen een ander doet een ander ook aardig tegen jou.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  loesje ma 10 okt 2011 - 18:53

mijn zoontje vind een pop op het moment ook erg leuk hij controleert elke keer of zei ook ogen heeft en een een mond haha
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Mamsie ma 10 okt 2011 - 20:19

Hier natuurlijk een huis vol mannen en ik kan je zeggen dat is een stuk lijfelijker dan met alleen meiden. Jongens zijn ( hier dan ) veel wilder en ruwer in hun doen. Meer lawaai en gerol over de vloer etc.
Auto's rijden niet alleen nee die vliegen, botsen, storten neer en belanden vaak op plaatsen waar ze niet horen te belanden.
Rustig een middagje knutselen zit er hier niet snel in.

Over dat meiden meer achter de elleboog zijn en jongens sneller met elkaar op de vuist gaan ben ik het helemaal eens. Meiden kunnen ook veel langer doormiepen en mutsen en bij jongens is het meestal na een duw of mep wel klaar.

V wou voor zn verjaardag een Pinypon ( meiden spul ) camper met poppetjes. Nou die heeft hij gekregen. Hij had nooit interesse in meiden speeldgoed dus ik vroeg hem thuis of hij het echt wou. "Ja want nu kunnen de meiden uit mijn klas komen spelen"!! Whahaha de player!

( maar goed elk kind is anders )
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jelin ma 10 okt 2011 - 20:50

Mijn dochter houdt van stoeien en dat gaat echt ruw ook. Maar daarentegen kan ze rustig een uur met d'r knuffel spelen en erover moederen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 21:37

Hier zijn het vooral dinosaurussen, brandweer auto's, politie auto's en ambulances. Als er iemand opgegeten is door de dino dan komt de ambulance. Rolling Eyes (met heel veel lawaai)

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 8:15

Mamsie schreef:
V wou voor zn verjaardag een Pinypon ( meiden spul ) camper met poppetjes. Nou die heeft hij gekregen. Hij had nooit interesse in meiden speeldgoed dus ik vroeg hem thuis of hij het echt wou. "Ja want nu kunnen de meiden uit mijn klas komen spelen"!! Whahaha de player!

Whaha geweldig ! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: